Poll

Wie is NIET de Mol?

Charlotte
39 (28.3%)
Renée
17 (12.3%)
Rocky
82 (59.4%)

Totaal aantal stemmen: 103

Auteur Topic: [poll] Wie is NIET de Mol?  (gelezen 27433 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #120 Gepost op: 26-01-2021, 14:58:52 »
Dit zijn inderdaad ook allemaal mijn punten, Heinz. Alleen die op Renee heb ik eerder al bestreden. Het is daar en groupe, ze staat vol in de spotlights. Ze werd ook al dermate verdacht. Dit is nu niet bepaald een ideaal moment om de pot te roven. Bij de andere voorbeelden die je geeft is het makkelijk mollen. Joshua, Marije en Charlotte staan maar ten overstaan van 1 medekandidaat. Renee niet. Die koos WEL voor zichzelf te gaan, kandidaats, maar niet te slagen. Een perfecte opzet om verdenkingen van je af te schuiven. En het was maar 700, niet 2000 zoals bij Rocky die voor een vergelijkbaar keuzemoment en groupe stond.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #121 Gepost op: 26-01-2021, 15:37:55 »
Maar moesten we niet voorzichtig zijn met 'Dat zou een Mol nooit doen'?. Het verschil tussen de 500 van Charlotte in de escaperoom (met als plus die jokers in het spel) en de 150 euro van Splinter vs. 75 euro van Charlotte bij de lasergame, is niet geweldig groot. En de rare redenatie laat veel mensen kennelijk denken dat ze de Mol nooit kan zijn. Mooi meegenomen. Dan vind ik het minstens zo zwaar wegen dat Splinters watervrees tot nu toe alleen maar tegen hem werkt, en dat hij in afl. 4 een rare keuze maakt om te gaan fotograferen. En ook nog eens niets doet bij de opdracht met het vlot.

Als 'Dat zou een Mol nooit doen' 2x langs komt, moet je je achter je oren gaan krabben. Maar om bij 1x, en dan nog als zij mogelijk een geldige reden heeft, Charlotte weg te strepen is denk ik gevaarlijk.

EDIT: waarom Splinter maar moeilijk voor mij de Mol kan zijn, is dat ik me niet kan voorstellen dat hij bij de bordjesopdracht verder niet heeft gemold (afgezien van het ene foute bordje dat we gezien hebben), terwijl er nòg 2 foute bordjes om waren gegaan en 1 goede niet. Hoe kan hij het voor elkaar hebben gekregen op een manier die Erik 2x om de tuin heeft geleid, of door de spelleiding (Rik) door de vingers is gezien. De bordjes moesten worden omgeduwd door de vrachtwagens, had hij duidelijk gezegd, dus daar loop ik vast.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2021, 16:29:40 door Molest »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #122 Gepost op: 26-01-2021, 17:49:17 »
Renée zou als Mol prima zonder dat dat verdacht was als cameravrouw één geheime opdracht juist hebben kunnen noemen waardoor er bij de rondleiding minder verdiend zou zijn geworden
En hier verschillen we van mening ;D Er is nogal wat discussie geweest over de spelregels hier, maar wat volgens mij het belangrijkste is, is dat 'de duimpjes' heel moeilijk te negeren waren. Als Renée maar één ding mocht noemen, dan was het niet logisch om eerst met 'Splinter moest een denkbeeldige mug wegmeppen' te beginnen. Een Mol met lef had het wel gedaan, maar ik vind het niet sterk genoeg om haar af te strepen.

Van Splinter vind ik het raar dat hij het aanbod voor alles of niets bij het mountainbike al meteen afwijst. En dat hij, nadat hij dolgraag penningmeester wilde worden, zichzelf vervolgens niet op de beste posities zet. Verder is het vooral een gevoel waarom ik hem niet als Mol zie - mooie acties heeft 'ie wel.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2021, 17:54:12 door Pač »
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #123 Gepost op: 26-01-2021, 17:59:15 »
Als Renée maar één ding mocht noemen, dan was het niet logisch om eerst met 'Splinter moest een denkbeeldige mug wegmeppen' te beginnen.

Wel als ze zich anders had gedragen tijdens de opdracht. Dan ga ik er wel vanuit dat ze een Mol met voorkennis zou zijn, die minstens zou weten dat er geheime opdrachten uitgevoerd werden. Misschien niet precies welke, alhoewel dat ook wel in de lijn zou liggen van wat je van een Mol met voorkennis mag verwachten. (Maar ik weet dat er ook uitzonderingen zijn: mollen die er helemaal blanco in willen.) Renée had dan als Mol al tijdens de opdracht moeten laten weten dat ze iets zag gebeuren. Inderdaad het meppen, maar had ook prima de selfie of het over het touw stappen kunnen zijn. Daarnaast is ze een goede en zeer ervaren actrice dus ze had in mijn ogen als Mol echt moeten proberen om in die positie een goede geheime opdracht te noemen en daarmee proberen weg te komen.

Maar dat is hoe ik nu de balans opmaak. Volgende aflevering weer nieuwe info. Misschien doet Splinter daarin iets veel onmolsers. :)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #124 Gepost op: 26-01-2021, 18:35:15 »
Ik ben het met jullie allemaal eens en oneens. In dit stadium valt er volgens mij nog niets te zeggen wat de beste Molstreken al/dan niet zijn geweest. Ik onderbouw dat met wat wij zien aan groepscontrole. Het wordt de Mol, deze aflevering, extra lastig gemaakt om te mollen. En dat is voor ons een uitdaging.
Je kunt ook aan de Pool en Polls zien dat de verdenkingen steeds verschuiven.
Het is een mooie loterij deze keer en ik geniet er van.
Trouwens wat ik niet helemaal of liever nog helemaal niet begrijp is dat men het er over het algemeen over eens is dat Joshua niet de Mol kan zijn.
Het zou mij niets verbazen als hij het uiteindelijk wel is. Op grond van zijn wisselend gedrag en hoe hij flierefluitend van de ene naar de andere opdracht buitelt doet mij af en toe aan ene Jan Versteegh denken.
Eigenlijk durf ik nog niemand af te schrijven.
Hoe mooi is dat in dit stadium! ::joehoe::

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #125 Gepost op: 26-01-2021, 19:51:26 »
iedereen behalve Joshua is niet de mol!

Degene die te weinig of niet op hem inzet of te weinig kennis over de mol-vragen goed heeft, zal de afvaller zijn..

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #126 Gepost op: 26-01-2021, 20:30:09 »
Zeg je nu dat Joshua wel of niet de mol is?
Bij wel: degenen die op hem hebben ingezet liggen er nu uit? Dus vat m niet helemaal  ???

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #127 Gepost op: 26-01-2021, 22:35:47 »
Ik vind dat we dit seizoen echt moeten gaan meenemen in onze redeneringen dat de kandidaten goed zijn (want de pot is hoog) en de mol geen (of weinig) kansen krijgt en de kansen die er zijn niet goed benut. Dat houdt in dat we minder snel het "Dat zou een mol NOOIT doen" argument moeten gebruiken. En alleen écht die situaties waar een speler mols kan zijn zonder dat dat opvalt moeten meenemen.

Rocky die 2000 uit de pot kan houden - ja, dat is nog steeds onmols
Joshua die voorkomt dat er mingeld bij het vlot in de pot komt - hmmm, ik houd er rekening mee dat hij als mol de precieze plaats van de kokers niet meer zeker wist en hoopte dat het al fout was. Slaat om van onmols naar onzeker.
Marije die opdracht na opdracht haar uiterste best lijkt te doen - ja, onmols
Renée die een joker laat schieten toen ze geen kans meer had (door Florentijns keuze voor geld) om de geld uit de pot te spelen - kan mols zijn en kan onmols zijn, hoeft niet. Hier wreekt zich ook de onduidelijkheid van de regels, maar ik vind het absoluut geen "zekere onlose actie" meer.
Charlotte die jokers in het spel wil hebben en daar 500 euro voor over heeft - deze slaat om van onmols naar onzeker.
Splinter - net als Heinz kan ik niet echt iets herinneren.



Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #128 Gepost op: 26-01-2021, 22:53:26 »
Zeg je nu dat Joshua wel of niet de mol is?
Bij wel: degenen die op hem hebben ingezet liggen er nu uit? Dus vat m niet helemaal  ???

Behalve Joshua is niemand de mol.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #129 Gepost op: 27-01-2021, 00:30:38 »
Joshua is mijn wensmol.
Maar voor "Wie is niet de Mol" vul ik Marije, Renée, Rocky en Splinter in.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #130 Gepost op: 30-01-2021, 16:14:47 »
had ook prima de selfie of het over het touw stappen kunnen zijn.
Maar als ze dat nu echt niet -gezien- heeft? Wel weten dat het gebeuren gaat, maar het missen?

Nogmaals, ze werd in deze hele opdracht zeer secuur in de gaten gehouden. Alle spotlights op haar. Immers de opdracht van de kandidaten was iets te doen wat zij niet zag. Afleiden. Dan over het touw stappen. Ze zien dus dat Renee het niet gezien heeft. Hoe kon zij hier nog mollen?

Het enige wat ze steeds protesteerde was dat ze vond dat er gekke dingen gebeurden. Ja, de koekoek. Ze wist dat natuurlijk als mol. Maar ze heeft nooit echt 2 dingen -gezien-. Daarvoor waren de kandidaten te gewiekst.

En dan had ze TOCH op de proppen moeten komen met die 2? Terwijl ze ditmaal nog meer in de spotlights staat, namelijk met ALLE ogen van de groep op je gericht? Het enige wat ze kon doen was wel nep-kandidaats voor de joker gaan, maar die 700 nog op dat moment afsnoepen? Dat had GIGA verdenkingen op geleverd. 'Hoe kan zij dat weten? We hebben gezien dat zij niks zag, we hielden haar als een havik in de gaten, zij moet de mol wel zijn?!'
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #131 Gepost op: 30-01-2021, 19:55:32 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 5:

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #132 Gepost op: 30-01-2021, 23:55:27 »
Rocky in ieder geval niet
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #133 Gepost op: 31-01-2021, 00:23:26 »
Renée was zo zenuwachtig vandaag bij de test dat ik haar nu definitief afstreep.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #134 Gepost op: 31-01-2021, 09:58:09 »
Rocky en Renée schrijf ik wel af...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #135 Gepost op: 31-01-2021, 11:29:21 »
Charlotte, Marije en Rocky in elk geval niet.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #136 Gepost op: 1-02-2021, 11:48:01 »
Renée, Marije, Rocky.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #137 Gepost op: 1-02-2021, 15:35:31 »
Rocky Marije Charlotte
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #138 Gepost op: 5-02-2021, 18:25:52 »
Rocky, Marije en Renée

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #139 Gepost op: 5-02-2021, 23:23:50 »
Marije, Rocky en Splinter