Poll

Wie is NIET de Mol?

Charlotte
39 (28.3%)
Renée
17 (12.3%)
Rocky
82 (59.4%)

Totaal aantal stemmen: 103

Auteur Topic: [poll] Wie is NIET de Mol?  (gelezen 27464 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #140 Gepost op: 6-02-2021, 19:16:13 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 6:

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #141 Gepost op: 6-02-2021, 22:34:25 »
Charlotte, Marije, Renee en Rocky

 :P

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #142 Gepost op: 6-02-2021, 23:27:38 »
Marije, Renée en Rocky
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #143 Gepost op: 7-02-2021, 09:59:34 »
Renee, Rocky en Splinter
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #144 Gepost op: 7-02-2021, 22:46:49 »
Charlotte & Rocky.

Marije ws niet, maar haalt wel heel veel geld uit de pot. Maar Rocky of Splinter zou een rood scherm hebben moeten krijgen).
Renee misschien, staat wel ontzettend vaak op de juiste plek of erg eerlijk en deelt veel jokers uit.
Splinter goede kans, hij is bedachtzaam, je ziet hem mollen (250 vinden, als opdracht mislukt toch 750), gut-feeling.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #145 Gepost op: 8-02-2021, 04:18:40 »
Marije en Rocky zijn hopelijk niet de mol. Renée is een twijfelgeval.

Rocky heeft bij het abseilen 2000 euro in de pot gebracht. Door het geld niet zelf vast te hebben, is het gegarandeerd dat er veel geld in de pot komt en dan maakt het niet uit wat de anderen doen. Ze heeft er later weer 5000 euro uitgehaald, maar als het mollen op zo'n manier moet, kun je het spel net zo goed zonder mol spelen. De 400 euro bij de ballerina's is dan weer geen te hoog bedrag om je onverdacht te maken.

Van Marije kan ik me niet voorstellen dat ze haar als mol kiezen. Ze is veel te opvallend en na Margriet verwacht ik niet dat ze weer iemand kiezen die meteen massaal verdacht wordt door haar persoonlijkheid. Ze had bij de foto's makkelijk mee kunnen gaan met Charlotte om extra foto's om te draaien - er was toch niemand anders bij - maar dat deed ze niet.

Renée bracht bij de rondleiding 700 euro in de pot. Dat is op het randje, want het is wel wat veel geld om onverdacht te worden, maar als verstrooide kandidaat zou ze zo'n vraag natuurlijk niet goed hebben, dus het kan een dekmantel zijn. Geen 500 euro uit de pot halen en in plaats daarvan anderen een voordeel geven was ook een wat vreemde actie.

Splinter en Charlotte hebben ook onmolse acties, maar wat mij betreft minder dan de andere drie. De mogelijke verdenking van Erik kan een tegenargument zijn voor Splinter als mogelijke mol, maar de montage kun je niet altijd vertrouwen en kandidaten vullen hun test niet altijd in zoals ze het eerder van plan waren.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2021, 05:04:09 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #146 Gepost op: 13-02-2021, 18:17:12 »
De polls gaan straks weer op slot, dus stem nog even waar je dat niet gedaan hebt.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #147 Gepost op: 13-02-2021, 19:24:51 »
Goed advies, Heinz. Tot hoe laat kan ik nog switchen? ::hypocriet::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #148 Gepost op: 13-02-2021, 19:58:25 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 7:

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #149 Gepost op: 14-02-2021, 08:54:00 »
Renée en Rocky zijn niet de mol.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #150 Gepost op: 14-02-2021, 09:20:55 »
Renée en Rocky zijn niet de mol.

Ik heb juist Charlotte en Splinter gestemd hier in de poll.  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #151 Gepost op: 14-02-2021, 09:31:25 »
Leuk om te zien hoe verspreid het ligt qua verdenkingen dit seizoen hier op het forum ::bravo:: Dat is wel eens anders geweest!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #152 Gepost op: 14-02-2021, 14:06:25 »
Rocky en Renee

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #153 Gepost op: 14-02-2021, 14:32:10 »
Rocky, Splinter en Charlotte.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #154 Gepost op: 15-02-2021, 01:04:21 »
Charlotte, Renée en Rocky.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #155 Gepost op: 15-02-2021, 01:20:04 »
Rocky en Renee

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #156 Gepost op: 15-02-2021, 10:51:01 »
Recké en Roney
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #157 Gepost op: 15-02-2021, 16:23:07 »
Gestemd op de drie dames.

Ik heb gekeken hoe vaak iemand zijn of haar scherm te zien kreeg in de eerste 4 afleveringen (van seizoen 6 tot en met Renaissance seizoen). Daarbij is slechts 1x voorgekomen dat de Mol 3x zijn/haar scherm te zien kreeg. Dat was seizoen 6. Daarna kreeg de mol maximaal 2x zijn/haar scherm te zien.

De enige die 3x haar scherm te zien kreeg is Charlotte en valt daarom voor mij af als Mol (en ook op basis van haar acties tijdens opdrachten).

Rocky heeft te weinig sleutelposities en heeft te veel geld binnen gebracht. €2.000 binnen brengen om dat later weer uit de pot te kunnen halen vind ik zelf een mislukte molactie. Uiteraard zal een keer een opdracht bij zitten dat je geld binnen haalt maar dat zal nooit meer zijn dan €250 lijkt mij. Daarnaast reageert zij niet geacteerd als ze haar scherm te zien krijgt. Is oprecht blij.

Renee is het ook niet omdat ze ook veel geld heeft binnen gehaald. €700, waarbij je makkelijk een goed antwoord had kunnen geven. Je verdient zelf een joker en minder geld in de pot. Niemand had je dat kwalijk genomen en is ook verantwoordelijk voor die €2.000. Verder haalt ze ook €500 binnen met de escaperoom. Oké, Charlotte deed het meeste werk, maar ze had ook een keer kunnen liegen om zo geen aanwijzing te krijgen. Daarmee waren ze met die cijfers nooit, toevallig, op 21 uitgekomen en was er geen geld verdient.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #158 Gepost op: 16-02-2021, 08:16:15 »
Rocky heeft te weinig sleutelposities en heeft te veel geld binnen gebracht. €2.000 binnen brengen om dat later weer uit de pot te kunnen halen vind ik zelf een mislukte molactie. Uiteraard zal een keer een opdracht bij zitten dat je geld binnen haalt maar dat zal nooit meer zijn dan €250 lijkt mij. Daarnaast reageert zij niet geacteerd als ze haar scherm te zien krijgt.
Voor mij is Rocky ook niet de mol, maar maximaal 250 Euro verdienen is wel erg weinig. Er zijn in het verleden mollen die gerust meer hebben verdiend (Sowieso staat Klaas in de metro-opdracht in de Dominicaanse Republiek mij bij waar hij toch 1000 Euro voor de pot verdiende?)
Ich bin ein Bärliner!

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #159 Gepost op: 16-02-2021, 09:27:10 »
Voor mij is Rocky ook niet de mol, maar maximaal 250 Euro verdienen is wel erg weinig. Er zijn in het verleden mollen die gerust meer hebben verdiend (Sowieso staat Klaas in de metro-opdracht in de Dominicaanse Republiek mij bij waar hij toch 1000 Euro voor de pot verdiende?)

Ja Klaas verdiende €1.000, maar het was te opzichtig geweest als hij had gezegd dat iedereen zijn of haar opdracht succesvol had volbracht. Dan had hij meteen bij opdracht 1 in de schijnwerpers gestaan.

Maar geld pakken als je ook een vrijstelling of jokers kan pakken of geld pakken terwijl de rest van de groep is afgeschoten (ballerina opdracht) zou de Mol nooit doen (zeker niet als niemand je kan controleren)