Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 112998 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #320 Gepost op: 1-02-2021, 12:47:45 »
Het is wel vaker niet letterlijk toch? Maar het is inderdaad kiezen tussen alle opties, in iedere aflevering kun je de titel op meerdere manieren uitleggen..uiteraard pak ik het liefst de uitleg richting splinter  :-[

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #321 Gepost op: 1-02-2021, 14:22:41 »
Gelukkig dat er meerdere opties zijn. Eigenlijk willen we het (nog) niet weten, toch ?  ;)

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #322 Gepost op: 1-02-2021, 15:53:19 »
Dat "ja" van Charlotte na 3 tellen betekent wel wat, denk ik. Ik weet alleen niet of dat misleiding is of een hint.

In afl. 4 zegt Lakshmi na haar rode scherm ook "ja", maar het geluid is eruit gemonteerd.
Die "ja" van Lakshmi is vervolgens het eerste dat we horen in afl. 5, 3 tellen na haar rode scherm. Ik dacht eerst dat het Charlotte was, maar het zal Lakshmi zijn.
EDIT: Of toch Charlotte? De "yes" van Lakshmi die je na haar rode scherm wel hoort klinkt heel anders.  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 1-02-2021, 15:56:47 door Molest »

Offline Sjeel

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #323 Gepost op: 1-02-2021, 21:36:19 »
Bij het voorstellen van de kandidaten zegt Charlotte ook duidelijk ja.

"Of ik de mol ben? Ja, ben ik de mol?


Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #324 Gepost op: 1-02-2021, 21:43:58 »
En..vergeet niet de introductie van alle kandidaten aan het begin van het seizoen!

De mol had zich daar kenbaar gemaakt gaf Rik aan.
En wat zei Charlotte toen ook al weer?
 "Wie is de mol...JA..wie is de mol.   Als JA = IK, dan heet zij dus gezegd:
 "Wie is de mol...IK..wie is de mol"

Dat "ja" van Charlotte na 3 tellen betekent wel wat, denk ik. Ik weet alleen niet of dat misleiding is of een hint.

In afl. 4 zegt Lakshmi na haar rode scherm ook "ja", maar het geluid is eruit gemonteerd.
Die "ja" van Lakshmi is vervolgens het eerste dat we horen in afl. 5, 3 tellen na haar rode scherm. Ik dacht eerst dat het Charlotte was, maar het zal Lakshmi zijn.
EDIT: Of toch Charlotte? De "yes" van Lakshmi die je na haar rode scherm wel hoort klinkt heel anders.  ::tandpastasmiley::

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #325 Gepost op: 2-02-2021, 09:21:08 »
Misschien nog eentje in had kader van 'tot drie tellen': Splinter telt 3 geschrokken mensen.

Splinter: "Het laat wel zien hoe je bent. En daar schrok ik wel van. En ik was niet de enige. Want Renée schrok ervan, en Joshua schrok ervan".

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #326 Gepost op: 2-02-2021, 09:26:32 »
Nog een gedachte over "tot 3 tellen"
Het totaal (tot.) van drie boden optellen: 500+600+1000 = 2100. Misschien zat de mol in dit groepje en heeft er een mooi symbolisch bedrag van gemaakt, met eenentwintig erin.
Splinters bedrag vind ik daarbij dan het meest verdacht, omdat het geen mooi rond getal is.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #327 Gepost op: 2-02-2021, 16:14:58 »
 ::ok:: Leuke, annebeestje!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #328 Gepost op: 2-02-2021, 16:45:54 »
Rocky bespreekt de opdrachten in de trein: 1. ...., 2. .... & 3. ....

(Marije zegt "wagon 1 ...". Rocky zegt "wagon 2 ..." en "wagon 3 ...")
« Laatst bewerkt op: 2-02-2021, 17:04:50 door molE13 »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #329 Gepost op: 2-02-2021, 18:04:21 »
Nog een gedachte over "tot 3 tellen"
Het totaal (tot.) van drie boden optellen: 500+600+1000 = 2100. Misschien zat de mol in dit groepje en heeft er een mooi symbolisch bedrag van gemaakt, met eenentwintig erin.
Splinters bedrag vind ik daarbij dan het meest verdacht, omdat het geen mooi rond getal is.

Deze is heel leuk gevonden! Ik vind het meer bij Renée passen omdat zij in de montage als 3e haar bod uitbracht (Splinter > Joshua > Renée). En als je 1-2-3- telt, tel je van laag naar hoog, in dit geval dus 500 + 600 + 1000 en zij bood €1000. Maar het klopt inderdaad dat Splinter het vreemdste bedrag had. 500, 1000 en 5000 zijn logische getallen, 600 minder.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2021, 18:08:13 door Rinusoide »

Online bmol

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #330 Gepost op: 3-02-2021, 11:37:27 »
Marije tikt de klok af na 2 tellen. Elke tel is 50 euro. Ze kwamen binnen bij 850 euro. En ze laat hem nog 2 tellen (tot de derde dus) zakken.

Offline Haifischz

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #331 Gepost op: 3-02-2021, 12:40:16 »
Marije tikt de klok af na 2 tellen. Elke tel is 50 euro. Ze kwamen binnen bij 850 euro. En ze laat hem nog 2 tellen (tot de derde dus) zakken.

Goeie!


Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #332 Gepost op: 3-02-2021, 13:50:32 »
Volgens een oplettende kijker is het zo klaar als een klontje wie de Mol van dit seizoen is. Op Instagram deelt Molloot van het eerste uur Felix zijn theorie over de hint. 'Aan de hand van de schaduw en het licht op de muur achter de kandidaten is af te leiden wie als eerst en wie als laatst tegenover Rik zat. De Mol wil natuurlijk als laatst bij Rik zitten zodat die wellicht alle biedingen van iedereen kan aanhoren en daarop kan inspelen.'

Wie zit er als laatste in de stoel? Dat moet Renée zijn. 'Het licht bij Renée lijkt het laatst en dus zou zij als laatste bij Rik hebben kunnen zitten'
https://www.rtlboulevard.nl/entertainment/tv/artikel/5212043/deze-hint-wie-de-mol-wijst-erop-dat-renee-de-mol

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #333 Gepost op: 3-02-2021, 16:24:36 »
Marije tikt de klok af na 2 tellen. Elke tel is 50 euro. Ze kwamen binnen bij 850 euro. En ze laat hem nog 2 tellen (tot de derde dus) zakken.

Marije was ook als eerste in de kamer na de bieding toen daarna Charlotte en Rocky binnenkwamen. Zij telde toen ook tot 3.

(in de trent van Merel die als eerste aankwam na de executie bij en het zag 'drukker worden')
klaar voor de strijd

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #334 Gepost op: 3-02-2021, 18:14:19 »
Rik zegt tijdens zijn intropraatje, voor de leader: "De mol staat op scherp." Dat kun je ook heel letterlijk nemen: Renée is de enige die op de groepsfoto naaldhakken draagt.



Een splinter is ook scherp. ::vergroot::

Online bmol

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #335 Gepost op: 3-02-2021, 20:02:28 »
Volgens een oplettende kijker is het zo klaar als een klontje wie de Mol van dit seizoen is. Op Instagram deelt Molloot van het eerste uur Felix zijn theorie over de hint. 'Aan de hand van de schaduw en het licht op de muur achter de kandidaten is af te leiden wie als eerst en wie als laatst tegenover Rik zat. De Mol wil natuurlijk als laatst bij Rik zitten zodat die wellicht alle biedingen van iedereen kan aanhoren en daarop kan inspelen.'

Wie zit er als laatste in de stoel? Dat moet Renée zijn. 'Het licht bij Renée lijkt het laatst en dus zou zij als laatste bij Rik hebben kunnen zitten'
https://www.rtlboulevard.nl/entertainment/tv/artikel/5212043/deze-hint-wie-de-mol-wijst-erop-dat-renee-de-mol

Dat had je hier ook al kunnen lezen ;)
https://www.wieisdemol.com/forum/2021/?topic=70426.120

Offline Bert01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #336 Gepost op: 3-02-2021, 22:19:04 »
Oké een vriend van me kwam hiermee, maar ik vond het wel leuk om te delen. Deze hint verwijst naar Marije.

311-021-5528 waren de codes in de trein.

Als je hierop uit de 3e aflevering de logica van U=21 toepast, krijg je "CLUE" (3-1-021-5). De laatste drie cijfers tel je dan niet mee (Tot 3 tellen?)

Volgens die logica is "MARYE" dan: 13-1-18-25-5.  ::vergroot::

In haar naam zie je dus de codes van de trein terugkeren: 5528 (gespiegeld) en 311.

Wat vinden jullie hiervan?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #337 Gepost op: 3-02-2021, 22:52:57 »
Ik vind het een erg ingewikkelde manier om tot een verkeerde spelling van haar naam te komen.
Bovendien staat er CKUE en geen CLUE (11 = K ).
« Laatst bewerkt op: 3-02-2021, 22:57:13 door tureluurs »

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #338 Gepost op: 3-02-2021, 22:55:35 »
Oké een vriend van me kwam hiermee, maar ik vond het wel leuk om te delen. Deze hint verwijst naar Marije.

311-021-5528 waren de codes in de trein.

Als je hierop uit de 3e aflevering de logica van U=21 toepast, krijg je "CLUE" (3-1-021-5). De laatste drie cijfers tel je dan niet mee (Tot 3 tellen?)

Volgens die logica is "MARYE" dan: 13-1-18-25-5.  ::vergroot::

In haar naam zie je dus de codes van de trein terugkeren: 5528 (gespiegeld) en 311.

Wat vinden jullie hiervan?
3=c  11=k niet L klopt hier al niet meer.

Offline Bert01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #339 Gepost op: 3-02-2021, 23:08:27 »
3=c  11=k niet L klopt hier al niet meer.
Ik zie het inderdaad. Maar het tweede stuk  met de getallen in MARYE vind ik nog wel interessant gevonden.