Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur  (gelezen 35275 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #180 Gepost op: 12-02-2021, 13:10:58 »
Ik heb een klein onderzoekje gedaan naar het onder de deur schuiven van de enveloppen met de jokers. Helaas zien we maar bij drie kandidaten de beweging van de enveloppen. De begin en eind toestanden zie je in de eerste foto.
Bij Joshua zie je bovendien de envelop 13 frames onder de deur zitten voordat deze er onderdoor komt.
Bij de overige zeven kandidaten die op het aanbod ingingen krijgen we alleen de eindpositie van de envelop te zien, zie tweede foto.
Vervolgens heb ik frame voor frame de beweging van de envelop bij Charlotte en Lakshmi in beeld gebracht (derde foto). Uit het aantal frames kun je al zien dat de envelop bij Lakshmi ongeveer twee keer zo snel gaat. Maar er valt nog meer op. Bij Charlotte maakt de envelop steeds een evenwijdige verplaatsing. Bij Lahsmi draait de envelop bij elke verplaatsing.
Nu kun je op twee manieren een envelop onder een deur krijgen.
a) je schuift hem onder de deur door op de manier waarop je een sjoelschijf lanceert, waardoor de envelop al een bepaalde snelheid heeft op het moment dat je hem loslaat
b) je geeft een tik tegen de envelop
In geval b) zal de envelop in het algemeen min of meer draaien afhankelijk van de plek waar je de envelop raakt (biljarters weten hier alles van).

Als je met methode b) een (te) zacht tikkie geeft dan zal de envelop net niet helemaal onder de deur komen zoals we zien bij Erik en Remco. Het is moeilijk om dit via methode a) voor elkaar te krijgen. Als je met methode b) een harde tik geeft dan zal de envelop min of meer draaien. Dit zien we zowel bij Lashmi, Joshua, Splinter als bij Florentijn.

Het is dus aan te nemen dat de envelop bij Charlotte met methode a) onder de deur is geschoven en met methode b) bij alle andere kandidaten. Als we dan ook nog eens Charlotte in beeld zien terwijl de envelop onder de deur wordt geschoven, dan is het niet moeilijk om te concluderen dat iemand van de productie de envelop bij Charlotte keurig netjes onder de deur heeft geschoven. Bedenk hier ook dat de Mol hier een stukje toneel opvoert. De camera's staan klaar gericht op de vloer om te filmen wanneer de productieassistent aan de andere kant van de deur de envelop er (letterlijk) onderdoor schuift. Bij de andere kandidaten kun je dit moment makkelijk missen, want het staat een beetje vreemd voor die kandidaat als een cameraman staat te richten op de vloer waar zo meteen een envelop onderdoor moet komen.
Bij Lakshmi en Joshua is dit heel anders. Die zijn gefocust op de deur en het ligt dan ook voor de hand om die op dat moment in beeld te brengen.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2021, 13:39:33 door MartinJ »

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #181 Gepost op: 12-02-2021, 13:30:34 »
Nice

Past mooi in mijn vetdenking ;)

Ik vind vooral het stukje ervoor verdacht van Char, als ze na het geld vinden al richting deur wil gaan "ok....euhhh...." , maar dan zich bedenkt en zegt " zal ik hier nog iets mee doen? Met deze voorwerpe..." ( vevolgens de 3 harde bonken)

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #182 Gepost op: 12-02-2021, 13:33:07 »
Als je met methode b) een (te) zacht tikkie geeft dan zal de envelop net niet helemaal onder de deur komen zoals we zien bij Erik en Remco. Het is moeilijk om dit via methode a) voor elkaar te krijgen.

Het is dus aan te nemen dat de envelop bij Charlotte met methode a) onder de deur is geschoven en met methode b) bij alle andere kandidaten.


Volgens mij spreek je jezelf hier tegen.
Welke methode is er nu bij Erik en Remco gebruikt??

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #183 Gepost op: 12-02-2021, 13:37:43 »
Ik zie er vooral een prachtig argument in, waarom je als mol niet voor de jokerkaart moest gaan.  ::rofl::

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #184 Gepost op: 12-02-2021, 13:38:57 »
Nice


Ik vind vooral het stukje ervoor verdacht van Char, als ze na het geld vinden al richting deur wil gaan "ok....euhhh...." , maar dan zich bedenkt en zegt " zal ik hier nog iets mee doen? Met deze voorwerpe..." ( vevolgens de 3 harde bonken)
Dat maakt het toch alleen maar kandidaats? Ze heeft het geld gevonden en denkt dat het erop zit en ze uit de kamer kan. Iemand zegt haar dat het nog niet afgelopen is en dan gaat ze bedenken wat ze nog kan doen.
Ik zie er vooral een prachtig argument in, waarom je als mol niet voor de jokerkaart moest gaan.  ::rofl::
Dat kan ook nog ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #185 Gepost op: 12-02-2021, 14:26:28 »

Volgens mij spreek je jezelf hier tegen.
Welke methode is er nu bij Erik en Remco gebruikt??
Ik dacht het niet. Dan moet je het nog maar eens lezen ;)
Bij Erik en Remco is een zacht tikkie gebruikt. Want zoals ik al zei, als je hier zeg maar de "sjoelmethode" gebruikt dan komt die envelop veel verder.
M.a.w. Zacht tikkie Erik en Remco. Hard tikkie Lakshmi, Joshua, Splinter en Florentijn. Sjoelen: Charlotte.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #186 Gepost op: 12-02-2021, 14:30:09 »
Ik zie er vooral een prachtig argument in, waarom je als mol niet voor de jokerkaart moest gaan.  ::rofl::
Ik had al zo'n soort opmerking verwacht. Ja maar, wat als de Mol niet bij het groepje van kandidaten zat die hier instonk? In dat geval had ik dit werk niet hoeven doen want dan was er hoogstwaarschijnlijk geen verschil bij Charlotte te zien geweest en had de Mol alle enveloppen op dezelfde manier onder de deur geschoven.

Edit
Bonusopmerking. Kijk ook nog eens terug naar het (zeer slechte) acteerwerk als Charlotte de envelop met de joker opent. Vergelijk dit voor de grap eens met de andere kandidaten. De makers proberen hier nog een beetje te redden door er een stukje biecht van Charlotte tegenaan te gooien waar ze op een kinderlijke manier zegt: maar dit is niet de joker die ik moet hebben.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2021, 14:37:43 door MartinJ »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #187 Gepost op: 12-02-2021, 14:46:43 »
Het is niet leuk voor het intensieve speurwerk en produceren van alle screenshots etc. maar ook hier weer moet je altijd in ogenschouw nemen dat wat we zien altijd een 2e take kan zijn, of een 3e. Omstandigheden buiten de uitzending / edits om die we niet kennen. Of verschillende variabelen, bijv.: de kier onder de deur van Charlotte was de enige grote, waardoor de enveloppe er supermooi doorheen kon.. Ik noem maar wat. Maar blijf speuren  ::ok::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #188 Gepost op: 12-02-2021, 15:50:31 »
Ik had al zo'n soort opmerking verwacht. Ja maar, wat als de Mol niet bij het groepje van kandidaten zat die hier instonk? In dat geval had ik dit werk niet hoeven doen want dan was er hoogstwaarschijnlijk geen verschil bij Charlotte te zien geweest en had de Mol alle enveloppen op dezelfde manier onder de deur geschoven.

Edit
Bonusopmerking. Kijk ook nog eens terug naar het (zeer slechte) acteerwerk als Charlotte de envelop met de joker opent. Vergelijk dit voor de grap eens met de andere kandidaten. De makers proberen hier nog een beetje te redden door er een stukje biecht van Charlotte tegenaan te gooien waar ze op een kinderlijke manier zegt: maar dit is niet de joker die ik moet hebben.
Naar gelang de situatie/hoek/ruimte onder deur/gemoedstoestand en er is vast nog wel meer te bedenken, gooi de ene keer iets zus en de andere keer iets zo en dat is ook wat er gebeurd. Het enige wat belangrijk was is dat je vingers niet onder de deur doorkomen. Ik vind het een leuke poging, maar er zijn teveel variabelen.
Charlotte is verder gewoon verbaasd dat er geen houten schijf in zit? Ik zie bij haar wel de verbazing. Aan 1 zo'n momentje kun je geen verhaal ophangen.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #189 Gepost op: 12-02-2021, 15:58:09 »
Na afloop van deze opdracht verklapt Rik GELIJK de naam van de Mol

Rik: "Een aantal van jullie is ingegaan op het aanbod van de Mol....Charlotte , Erik, ect ect ....



Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #190 Gepost op: 12-02-2021, 16:53:48 »

Charlotte is verder gewoon verbaasd dat er geen houten schijf in zit? Ik zie bij haar wel de verbazing. Aan 1 zo'n momentje kun je geen verhaal ophangen.

Ik vind char hier ook heel natuurlijk reageren. Ook het bonzen op de deur en weg willen als je klaar bent.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #191 Gepost op: 12-02-2021, 17:51:49 »
Het is niet leuk voor het intensieve speurwerk en produceren van alle screenshots etc. maar ook hier weer moet je altijd in ogenschouw nemen dat wat we zien altijd een 2e take kan zijn, of een 3e. Omstandigheden buiten de uitzending / edits om die we niet kennen. Of verschillende variabelen, bijv.: de kier onder de deur van Charlotte was de enige grote, waardoor de enveloppe er supermooi doorheen kon.. Ik noem maar wat. Maar blijf speuren  ::ok::

Niet alle vloeren waren hetzelfde. Ene vloer kan veel gemakkelijker glijden dan andere.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #192 Gepost op: 12-02-2021, 18:25:41 »
Het valt me op dat Charlotte als enige geen gouden onderzetter onder haar kaars heeft?
Missende onderlegger?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #193 Gepost op: 15-02-2021, 19:51:56 »
Was trouwens al opgemerkt dat de “jokerlach” alleen bij Splinter in de kamer te horen was .. “gelijk” aan t begin


Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #194 Gepost op: 15-02-2021, 20:46:29 »
Was trouwens al opgemerkt dat de “jokerlach” alleen bij Splinter in de kamer te horen was .. “gelijk” aan t begin





Wouw goede, ik keek ook op die manier naar Gelijk..
We zien gelijk (als eerste in beeld) Charlotte.
We horen daarentegen Splinter als eerste iets vertellen/zeggen.

Daarnaast vind ik het ook opmerkelijk dat er een backstage foto is van Splinter die geblinddoekt naar de kamer wordt geleid door productiemedewerkers.  Van geen enkele andere kandidaat is zo een foto.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2021, 20:49:13 door uiltje5 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #195 Gepost op: 15-02-2021, 21:40:56 »
Ja die foto maakt t nog verdachter allemaal  8)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #196 Gepost op: 17-02-2021, 16:15:06 »
Ik heb nog eens naar Door een Deur gekeken. Wat mij opvalt is dat de volgorde van de kandidaten begint met Splinter, Charlotte en Rocky, als je rekent wie als eerste het woord krijgt. Zijn zij de finalisten? In de eerste scene van Splinter is de jokerlach te horen en hij draagt het zelfde blauwe pak dat op zijn kaart staat.

Ook bijzonder is dat in veel kamers de kaarten Splinter en Lakshmi boven op liggen, behalve bij Splinter, logisch want zijn eigen kaart ontbreekt, daar ligt de kaart van Rocky bovenop. Is dit een hint naar Splinter, want waarom ligt niet bij iedereen bijvoorbeeld de kaart van Rocky bovenop en bij Rocky de kaart van Splinter?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #197 Gepost op: 17-02-2021, 16:35:37 »
Persoonlijk vind ik de sterkste hint hier naar splinter (heb ik al eerder genoemd maar nog even voor wie het gemist heeft);
Hij zegt bij het vinden van de 250 euro onder het kleed ‘jij en ik zijn 1’. Bijzondere opmerking, ze zijn dus gelijk! En/of bedoelt hij ‘jij (250=joker) en ik zijn 1 en dezelfde?’

Deze laat mij niet meer los..

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #198 Gepost op: 17-02-2021, 16:43:22 »
Persoonlijk vind ik de sterkste hint hier naar splinter (heb ik al eerder genoemd maar nog even voor wie het gemist heeft);
Hij zegt bij het vinden van de 250 euro onder het kleed ‘jij en ik zijn 1’. Bijzondere opmerking, ze zijn dus gelijk! En/of bedoelt hij ‘jij (250=joker) en ik zijn 1 en dezelfde?’

Deze laat mij niet meer los..
Eens en ook de opmerking dat de 250 euro "misschien voor de pot is", wat op voorkennis kan duiden.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #199 Gepost op: 17-02-2021, 18:23:12 »
Ja die kan er inderdaad aan toegevoegd worden. Met daarbij de jokerlach, zijn bijzondere biecht, zenuwachtig, kaart komt niet onder de deur door, en voetstappen van de schaduw (hij heeft instappers aan).