Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur  (gelezen 35282 keer)

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #200 Gepost op: 17-02-2021, 19:35:42 »
Als je kijkt naar de lengte van de schaduw die voorbij komt gaat het om een wat langer iemand. Rocky en Splinter zijn een stuk langer dan Charlotte en Renée. Daarom vallen zij voor mij af.

Als je kijkt vanaf minuut 13:30 dan zie je (voor mij althans) een duidelijk stukje van toneelspel bij Splinter. Ook het stukje biecht wat daarna komt dat hij het erg vindt met een lachje erbij is typisch een stuk uit een molbiecht. En op het laatst ook met zijn knieën op de grond onder de deur kijkend en meteen daarna het shot met de schaduw die voorbij komt.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #201 Gepost op: 17-02-2021, 20:31:47 »
Ja en in de extra video vraagt hij aan de anderen of zij ook onder de grond hebben gekeken...en dan lachend ‘ik bedoel onder de deur door gekeken’. 😂

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #202 Gepost op: 17-02-2021, 21:08:07 »
Ook bijzonder is dat in veel kamers de kaarten Splinter en Lakshmi boven op liggen, behalve bij Splinter, logisch want zijn eigen kaart ontbreekt, daar ligt de kaart van Rocky bovenop. Is dit een hint naar Splinter, want waarom ligt niet bij iedereen bijvoorbeeld de kaart van Rocky bovenop en bij Rocky de kaart van Splinter?

Bij iedereen liggen 9 kaarten op tafel en ontbreekt de eigen kaart.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #203 Gepost op: 17-02-2021, 21:16:21 »
Bij iedereen liggen 9 kaarten op tafel en ontbreekt de eigen kaart.
Dat klopt, maar bij iedereen (behalve bij Splinter) ligt de kaart van Splinter boven op een van de stapels. Dat lijkt me geen toeval.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #204 Gepost op: 17-02-2021, 21:19:02 »
Dat klopt, maar bij iedereen (behalve bij Splinter) ligt de kaart van Splinter boven op een van de stapels. Dat lijkt me geen toeval.

Oftewel, iedereen ziet gelijk de kaart van Splinter.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline RamonV

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #205 Gepost op: 17-02-2021, 22:07:21 »
De volgorde waarin de foto's met naam bij Splinter liggen is Charlotte, Erik de Zwart, Florentijn, Joshua, Lakshmi, Marije, Remco, Renée en Rocky.
De volgorde van de foto's bij de andere kandidaten is identiek, alleen is hun eigen naam vervangen door die van Splinter. En de S van Splinter komt na de R van de bovengenoemde kandidaten.
Conclusie, de foto's liggen dus gewoon op alfabetische volgorde van de voornamen.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #206 Gepost op: 18-02-2021, 10:46:27 »
De volgorde waarin de foto's met naam bij Splinter liggen is Charlotte, Erik de Zwart, Florentijn, Joshua, Lakshmi, Marije, Remco, Renée en Rocky.
De volgorde van de foto's bij de andere kandidaten is identiek, alleen is hun eigen naam vervangen door die van Splinter. En de S van Splinter komt na de R van de bovengenoemde kandidaten.
Conclusie, de foto's liggen dus gewoon op alfabetische volgorde van de voornamen.
Dank, ik heb het nu ook gezien. Toch blijf ik het opvallend vinden dat de foto van Splinter bovenop ligt. We zullen zien of dit een hint zal blijken te zijn.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #207 Gepost op: 18-02-2021, 13:21:03 »
Wat ik wel vreemd vind, dat Splinter de foto's van de andere kandidaten bekijkt, zegt hij: "Oh, deze ken ik, Charlotte Nijs, dat is niet leuk". Of hoor ik dat verkeerd? Waarom is dat niet leuk? Als kandidaat lijkt het me zelfs wel leuk om alvast iemand te kennen. Of is er zeker al 1 waarvan je het gedrag kan nagaan.

Online missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #208 Gepost op: 18-02-2021, 13:24:49 »
Opvallend dat alleen bij Charlotte haar schaduw zeer duidelijk is en bij de anderen niet.
Bovendien heeft zij molshoopjes op haar tafel liggen.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #209 Gepost op: 18-02-2021, 13:45:14 »
Wat mij ook opviel bij opnieuw bekijken van deze opdracht is dat we de reactie van Charlotte bij het ontvangen van de jokerkaart alleen in een biecht zien.
Van de andere kandidaten zien we de reactie in de kamer zelf.
Was de reactie van Charlotte in de kamer ongeschikt voor uitzending?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #210 Gepost op: 18-02-2021, 21:29:50 »
Huh? Je ziet haar reactie wel in de aflevering hoor! Ze draait de kaart nog om, wat ik als kandidaat aanmerk.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #211 Gepost op: 20-02-2021, 12:35:58 »
Huh? Je ziet haar reactie wel in de aflevering hoor! Ze draait de kaart nog om, wat ik als kandidaat aanmerk.

Ja, je hebt gelijk. Een tunnelblik laat je blijkbaar dingen zien die er helemaal niet zijn. ::schaam::

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #212 Gepost op: 20-02-2021, 13:00:35 »
Haha I know the feeling 😁

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #213 Gepost op: 21-02-2021, 01:20:09 »
Heeft iemand al naar de schaduwen gekeken van de mol aan het begin als je die ziet lopen? Daar viel me iets op. Voor de zekerheid zet ik alles onder een spoiler, ook al is het geen echte spoiler want voor hetzelfde geld zit ik ernaast. Maar het is een uiterlijk kenmerk in de schaduw dat me opviel en ik wil ook niemands speurplezier vergallen als het wel kan kloppen...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Nu ook Splinter weg is, wordt deze opdracht en deze bevinding wel interessant... dat de schaduw een vrouw was, klopt dus. Maar ja wie is die vrouw toch? Hier dacht ik dus de silhouet van Renee te zien (die is er nog) en noemde ook Lakshmi als optie (die is weg). Daar werd door Molest heel scherp Marije aan toegevoegd, maar ja die is ook wel weg.

Charlotte en Rocky hebben allebei hun haar los in de kamer en bij het praatje met Rik. Dan blijft er maar 1 over... En kijk ook nog eens goed naar het gifje dat Heinz gemaakt heeft...  ::vergroot::



Kans is nu ook 2/3e dat de mol brutaal bij Rik voor echte joker is gegaan voor de ogen van de groep. En verder was het Rocky die 'gelijk' aan het graven was in de open haard.. Charlotte vind ik hier minder verdacht. Haar schrikreactie lijkt niet gespeeld.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 01:22:52 door MollenvangR-Art »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #214 Gepost op: 21-02-2021, 12:47:55 »
Ik zie een persoon die licht voorovergebukt loopt met een hoodie aan. Moeilijk te herkennen dus  8)

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #215 Gepost op: 21-02-2021, 13:50:57 »
Ik zie een persoon die licht voorovergebukt loopt met een hoodie aan. Moeilijk te herkennen dus  8)

Heeft iemand eigenlijk Charlotte's duidelijke schaduw op de muur al eens op de mol schaduw 'geplakt'?
Zelf niet technisch genoeg om dit te proberen ::schaam::

De wandeling van de mol schaduw eindigt met de dichtvallende deur naar Charlotte's kamer, waarna we gelijk Charlotte's kennismaking met de kandidaat foto's te zien krijgen met de opvallende schaduw op de muur. Ook het bizarre shaken van haar armen doet denken aan de mot vd eerste beelden.
Charlotte in het zwarte rokje als joker ?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #216 Gepost op: 25-02-2021, 17:54:35 »
Nog even met de kennis van nu tegen deze opdracht aankijken.
Een slimme kandidaat laat zich hier niet misleiden door het aanbod van de Mol. Twee van deze 3 kandidaten zit nu in de finale. Toeval? De andere finalist ging wel als één van de zeven op het aanbod in. We hebben hier al veel gediscussieerd wat de Mol hier zou doen. Als die met de grote groep kandidaten meeging dan weten we nu wie de Mol is.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #217 Gepost op: 25-02-2021, 18:01:34 »
Wat de Mol zou doen durf ik niet te zeggen. Wel is met de kennis van nu opvallend wat Charlotte zegt:
"Alsjeblieft, mol. Kom maar met die joker. Ik heb er niet over nagedacht wat anderen zouden doen."

Zij zet zich hier gelijk al slim neer als kandidaat die niet nadenkt. En dat zal ze het hele seizoen blijven doen en daar toch de finale mee halen...

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #218 Gepost op: 26-02-2021, 12:18:17 »
Ik zie een persoon die licht voorovergebukt loopt met een hoodie aan. Moeilijk te herkennen dus  8)

Renée met haar bekende, rode SKI hoodie misschien?
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #219 Gepost op: 26-02-2021, 12:50:06 »
Als ik kijk naar de schaduw van youtube 12:51 heb ik meer de indruk dat ik naar de rok van Charlotte of de kortebroek van Rocky kijk, dan naar de shorts van Renee. Het kan een vertekend beeld zijn, de schaduw is op dat beeld wel erg lang en smal.