Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 56157 keer)

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #20 Gepost op: 9-01-2021, 14:27:03 »
Joshua en Erik hebben samen verreweg de meeste verdenkingen ontvangen.

Ik neem aan dat de groep dit duo verdenkt vanwege de vertragingen bij de moltainbike opdracht.

Alleen niemand van de overige kandidaten weet wie van de twee het meest heeft vertraagd. Ze waren er niet bij.
Het enige dat ze kunnen weten is dat ze veel te veel tijd hebben gebruikt om slechts 5 bordjes te onthouden.

Hou vanavond Erik en Joshua in de gaten!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #21 Gepost op: 9-01-2021, 23:31:34 »
Test 2

Splinter: Iedereen behalve Joshua
Rocky: Spreiden op Florentijn, Marije en Renee
Florentijn: Joshua
Charlotte: Joshua
Joshua: Renee en misschien Erik
Erik: Marije, Splinter, Rocky en ?
Lakshmi: Marije, Joshua, Erik en Renee
Renee: Marije, Joshua en Florentijn
Marije: Mol zit bij de andere groep in ''Om de tuin leiden'' Joshua, Charlotte, Rocky en Florentijn

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #22 Gepost op: 10-01-2021, 09:31:39 »
Joshua wordt het het meest verdacht, op de voet gevolgd door Florentijn.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #23 Gepost op: 10-01-2021, 10:11:20 »

Dan is er nog een observatie in de Moltainbike.

Vier van de vijf teams, verdenken elkaar niet.
Erik en Joshua stemmen niet op elkaar
Marije en Charlotte stemmen niet op elkaar
Sprinter en Lakshmi stemmen niet op elkaar
Remco en Florentijn stemmen niet op elkaar

Blijkbaar zijn er geen verdachte acties geweest in deze teams en vertrouwen ze elkaar.

Maar dan het team Rocky en Renée:

Rocky verdenkt Renée! Helaas hebben we nauwelijks beelden van dit duo. Heeft Renée zich verdacht gedragen?
Volgens de testbiecht van Rocky, doet Renée of ze het allemaal niet zo goed begrijpt.

Ik ga Renée in de gaten houden.

Joshua verdenkt Renée nu ook na de duo-opdracht in afl. 2

2 op 2

Hopen maar dat ze kandidaat is, want anders belooft dit niet veel goeds  ::rofl::

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #24 Gepost op: 11-01-2021, 16:30:49 »
Grafiekje erbij.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #25 Gepost op: 11-01-2021, 16:35:12 »
En vind je dan die lage scores of hoge scores verdacht? Want de makers zenden maar wat graag verdachtmakingen van afvallers aan het adres van de Mol uit terwijl ze die van finalisten liefst lang stil houden.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #26 Gepost op: 11-01-2021, 17:02:08 »
Tja, dat is een goed punt.
We moeten het doen met wat de programmamakers ons willen laten zien en horen. Meer informatie hebben we niet.

Voorlopig ga ik er maar van uit dat als een afvaller in zijn testbiecht zegt dat hij/zij iemand heeft verdacht, dat dan ook de test op die manier is ingevuld.
Daarom ken ik dubbele (negatieve) scores toe aan de afvallers. De verdenking van een afvaller heeft meer waarde om vast te stellen wie de mol niet is, dan de verdenking van een blijver wie de mol wél is.

De verdenkingen van een overgebleven kandidaat, dat zegt niet zo heel veel. We weten uit eerdere reeksen, dat iemand tot het einde in het spel kan zitten terwijl hij/zij de verkeerde persoon verdenkt.
Bijvoorbeeld de verdenkingen op Joshua van de overgebleven kandidaten zeggen niet zo heel veel. Iedereen is nog aan het spreiden.

Het wordt bij elke nieuwe aflevering duidelijker hoe de kaarten zijn geschud. Verdenkingen van voorgaande oude afleveringen, tel ik niet meer mee, behalve de afvallers van die afleveringen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #27 Gepost op: 11-01-2021, 17:03:59 »
We moeten het doen met wat de programmamakers ons willen laten zien en horen. Meer informatie hebben we niet.

Daar heb je helemaal gelijk in. Dit soort grafiekjes zijn dan ook altijd interessant voor de echte molloot. ::ok::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #28 Gepost op: 11-01-2021, 18:02:36 »
Wie Splinter meeneemt in de test (en het gaat me niet om wie, maar om het waarom) is ook wel gek.

In afl. 1 horen we dat Splinter Joshua enorm is gaan verdenken nadat de groep voor het eerst bij elkaar kwam. Puur om hoe Josh zich gedroeg in de groep. Hij was toen al bang voor tunnelvisie, horen we later. Dat was meteen na de 1e opdracht.

Oké, cool, denk je dan, dat is een kandidaat die actief namen gaat strepen.

Verschillende dagen, 5 opdrachten en een bizar bondgesprekje met Joshua verder, blijkt Splinter niemand van de andere 7 namen te hebben gestreept (soort van) als ws niet de mol. Zelfs tussen het bondgesprekje en de test lijkt er op dat punt niks te zijn veranderd.

Heel verdacht  ::jaja::

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #29 Gepost op: 11-01-2021, 23:00:30 »
Marije in aflevering 1: Florentijn heb ik totaal niet in het vizier, maar de rest kan het wel zijn
Marije in aflevering 2: Florentijn staat hoog op mijn verdachtenlijstje

 ???

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #30 Gepost op: 12-01-2021, 13:49:31 »
Marije in aflevering 1: Florentijn heb ik totaal niet in het vizier, maar de rest kan het wel zijn
Marije in aflevering 2: Florentijn staat hoog op mijn verdachtenlijstje

Goed gezien!

In de vorige reeks van Wie is de mol, waren de biechten van Jeroen ook zeer inconsequent. De ene keer was een kandidaat totaal onverdacht, de andere keer weer wel verdacht. Zo erg zelfs, dat er op dit forum werd beweerd dat er testbiechten van de verkeerde aflevering waren gemonteerd.
Achteraf was de verklaring simpel. Jeroen was de mol en zoals hij zelf later heeft uitgelegd, als mol roep je maar wat.

Zou dit een aanwijzing naar Marije als mol kunnen zijn? Laten we haar testbiechten in de gaten houden.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #31 Gepost op: 15-01-2021, 13:15:33 »
Denken jullie dat de biecht van Charlotte die bij de test van afl. 2 is gemonteerd een testbiecht is? Het lijkt bijna wel een biecht van een dag eerder, toen ze die opdracht net hadden gedaan:

'...ik was alleen maar naar die gids aan het luisteren en hij heeft op geen enkel moment mijn aandacht echt daarvan af proberen te halen om door te geven dat ik een opdracht moest doen. Ja, hoe je het ook wendt of keert, dat is gewoon raar, Joshua'



Ik geloof trouwens niet dat Joshua d'r hoofdverdachte is. Zegt ze ook nergens.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2021, 13:19:36 door Amethyst »

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #32 Gepost op: 16-01-2021, 08:28:34 »
Wie Splinter meeneemt in de test (en het gaat me niet om wie, maar om het waarom) is ook wel gek.

In afl. 1 horen we dat Splinter Joshua enorm is gaan verdenken nadat de groep voor het eerst bij elkaar kwam. Puur om hoe Josh zich gedroeg in de groep. Hij was toen al bang voor tunnelvisie, horen we later. Dat was meteen na de 1e opdracht.

Oké, cool, denk je dan, dat is een kandidaat die actief namen gaat strepen.

Verschillende dagen, 5 opdrachten en een bizar bondgesprekje met Joshua verder, blijkt Splinter niemand van de andere 7 namen te hebben gestreept (soort van) als ws niet de mol. Zelfs tussen het bondgesprekje en de test lijkt er op dat punt niks te zijn veranderd.

Heel verdacht  ::jaja::

Ben nog even benieuwd waarom je dit verdacht vindt..
Voor mij een reden om te denken dat hij af zou kunnen vallen deze aflevering; hij heeft wel erg gespreid en mogelijk gaan we dan vanavond ook niet veel concrete verdenkingen horen van hem.

Of vind je hem door het extreme spreiden juist verdachter als mogelijke mol?

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #33 Gepost op: 16-01-2021, 10:08:37 »
Ik geloof trouwens niet dat Joshua d'r hoofdverdachte is. Zegt ze ook nergens.
Misschien niet Charlotte's hoofdverdachte, maar ik denk wel dat Joshua in haar spreiding is opgenomen. Ze vindt de actie van Joshua bij de rondleiding verdacht, het maakt niet zoveel uit of ze dat in de testbiecht zegt, of op een ander moment.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #34 Gepost op: 16-01-2021, 12:16:19 »
Ben nog even benieuwd waarom je dit verdacht vindt..
Voor mij een reden om te denken dat hij af zou kunnen vallen deze aflevering; hij heeft wel erg gespreid en mogelijk gaan we dan vanavond ook niet veel concrete verdenkingen horen van hem.

Of vind je hem door het extreme spreiden juist verdachter als mogelijke mol?
::rofl:: ik was blijkbaar de enige, maar idd dat laatste. Maar mss raken sommige kandidaten makkelijk overprikkeld en is nadenken dan lastig, ook al weet je van jezelf dat je vatbaar bent voor tunnelvisie.

Kan idd prima dat Splinter vanavond mag wieberen.


Misschien niet Charlotte's hoofdverdachte, maar ik denk wel dat Joshua in haar spreiding is opgenomen. Ze vindt de actie van Joshua bij de rondleiding verdacht, het maakt niet zoveel uit of ze dat in de testbiecht zegt, of op een ander moment.
Maakt niet veel uit nee, maar dacht sws uit de edit op te maken dat we van Charlotte niet mochten weten wie ze nou het meest verdacht.

Florentijn zei het gewoon voor de 2e keer op rij, maar van hem horen we ook alweer niet op wie hij spreidt. Bij minstens 4 anderen horen we dat laatste wel. Vooral bij Rocky, Lakshmi & Renée is het nogal duidelijk op wie ze dachten te gaan spreiden bij de test. Vind ik allemaal heel interessant.

Ik sluit niet uit dat de hele groep de mol al meenam bij de test. Kan niet wachten tot vanavond... of dat theorietje dan meteen de prullenbak in kan.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #35 Gepost op: 16-01-2021, 16:21:25 »

Ik sluit niet uit dat de hele groep de mol al meenam bij de test. Kan niet wachten tot vanavond... of dat theorietje dan meteen de prullenbak in kan.

Ik sluit niet uit (dat zo goed als) de hele groep nog niet meenam bij de test.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #36 Gepost op: 16-01-2021, 16:59:18 »
Bij het expliciet laten zien van de deal tussen Splinter en Joshua dacht ik in ieder geval meteen: dan zal er wel snel één van beide uitgaan om verdere verwarring te zaaien.

Maar later, onder de streep, denk ik dat een spreidende Splinter (die voor ons dan kennelijk geen idee heeft) gunstig is voor het verloop. Net als/zeker in combinatie met een Joshua die blijft nadat hij 'ons' op het hart heeft gedrukt de Mol niet te zijn. Veel twijfel rondom beiden als ze langer blijven.

Als Joshua zo chaotisch en druk in zijn hoofd/boekje is als in het spel, ben ik toch benieuwd hoe lang hij die testen kan overleven. Maar gevoelsmensen zoals Nathan en Jochem haalden ook de finale natuurlijk. Of hij is dan toch de Mol  ::rofl::

Benieuwd of we nog meer echte bondjes te zien gaan krijgen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #37 Gepost op: 16-01-2021, 18:09:20 »
de makers zenden maar wat graag verdachtmakingen van afvallers aan het adres van de Mol uit
Precies, dus Marije is de mol! Ik houd inderdaad ook van de theorie dat de afvallers de mol aanwijzen. Wel goed luisteren wat er in de biecht gezegd wordt. Mixen met wat we weten over vertrouwen in de groep. Die was bijv. groot naar Erik de penningmeester, klein naar Marije die ondanks haar énorme talent om te organiseren nooit in een sleutelpositie mag komen van de groep.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #38 Gepost op: 16-01-2021, 18:52:59 »
Ik sluit niet uit (dat zo goed als) de hele groep nog niet meenam bij de test.
Ik snap dan niet zo goed waarom we van afvaller Erik wel mochten weten op wie ie de test allemaal dacht in te vullen (soort van ...Erik had het over mogelijk nog een 4e naam en zei achteraf goed te hebben gespreid) ...maar van Charlotte, Florentijn en eigenlijk ook Joshua niet.

Josh heeft natuurlijk niet over maar 2 namen gespreid. Of die Erik-verdenking uit afl. 2 afkomstig was is ook maar de vraag. Het was sws knip-en-plakwerk.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #39 Gepost op: 16-01-2021, 21:41:49 »
De test van aflevering 3:

Charlotte: Splinter*
Florentijn: Joshua, Marije
Joshua: Rocky, Renée
Lakshmi: Joshua, Marije
Marije: Joshua, Charlotte, misschien Lakshmi
Renée: Joshua, Marije
Rocky: ?
Splinter: Charlotte, Renée, Marije

* Charlotte noemde niemand tijdens de test, maar vlak daarvoor zei ze dat ze Splinter verdacht.