Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 56282 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #40 Gepost op: 16-01-2021, 22:26:05 »
Florentijn heeft zeker Joshua als hoofdverdachte: kunnen we hem schrappen?

Of sterker nog: is Joshua gewoon de volgende, en maakt het dus niet zoveel uit dat we weten dat Erik en Florentijn op hem zaten?
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #41 Gepost op: 16-01-2021, 22:27:35 »
Ik denk inderdaad dat Joshua er wel eens snel uit kan gaan liggen. Nu al 2 afleveringen lang hoofdverdachte bij velen in de biecht.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #42 Gepost op: 16-01-2021, 23:16:52 »
Ja hij en Rocky maken nu wel een erg grote kans eruit te vliegen. Ben wel benieuwd naar de podcast van Florentijn, of hij te veel zat te tunnelen tijdens de test. Ik bedoel, met 2 jokers inzetten en spreiden op Marije moet je wel hele goede kansen hebben dus ik denk dat hij getunneld heeft.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #43 Gepost op: 16-01-2021, 23:21:24 »
Ik heb ook het gevoel dat Florentijn uiteindelijk besloten heeft om alles op Joshua te zetten. Eenzelfde scenario als bij de dubbele executie van 2019, waar RP en Jamie ook beide hadden gezegd te spreiden maar uiteindelijk alles op elkaar hadden gezet. En omdat zo'n beetje iedereen 1 of 2 jokers had, maakten zijn 2 jokers weinig uit.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #44 Gepost op: 16-01-2021, 23:36:48 »
Hij zegt ervoor dat hij echt niet weet voor wie hij moet gaan. Hij is blij met de rust van de jokers. Blijkbaar zo weinig zeker van zijn zaak dat hij getunneld heeft. Hij zegt dat ook in de test biecht. Dat hij nog steeds niet weet of hij gaat spreiden.

Wel gek dat Joshua geen rood scherm kreeg. Geen jokers. Hij moet behalve Rocky en Renee dan toch op Marije gespreid hebben anders klopt er iets niet. En hij zei in dat bondjesgesprek met Splinter wel dat hij op Marije zat. Dat hele gesprek deed mij Splinter ook strepen eerder trouwens.

Hij zegt op 58.40 tegen Rik na afloop ook dat hij de verkeerde tactiek gebruikt heeft. M.a.w.: hij heeft niet gespreid. Hij zei vantevoren dat hij halverwege de test zou beslissen tot spreiden of niet. Ja, is ook wel een beetje laat...... foute tactiek, en spijt.

Joshua ook even teruggekeken, die zegt in de escaperoom "ik heb destijds de vraag op jou ingevuld". Dus die verdenkt Marije echt wel. Mijn problemen zijn weer opgelost >:D ::)
« Laatst bewerkt op: 17-01-2021, 09:30:14 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #45 Gepost op: 17-01-2021, 00:03:14 »
Kun je de mijne ook oplossen? Ik heb werkelijk nog geen idee. Behalve dan dat ik Renée en Rocky niet verdenk. Echter de andere 5 allemaal wél nu ???.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #46 Gepost op: 17-01-2021, 00:33:12 »
Wat is jouw probleem in de Wie verdenkt Wie dan haha ::regenboog::?

De mol zat in een kajak, jij verdenkt Renee niet, Charlotte kwam op '21' dus bracht geld in de pot, dus jij komt ook wel op Marije uit dan als je even doorstreept 8)

Ik denk dat Renee nog wel eens heel ver kan komen; finaliste. In de testbiecht en ook in de escaperoom klikt ze toch iedere keer op Marije. Vliegt ze er toch de komende weken uit dan heb ik weer een heel groot probleem dat opgelost moet worden :-[
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #47 Gepost op: 17-01-2021, 02:14:50 »
Ik heb ook het gevoel dat Florentijn uiteindelijk besloten heeft om alles op Joshua te zetten. Eenzelfde scenario als bij de dubbele executie van 2019, waar RP en Jamie ook beide hadden gezegd te spreiden maar uiteindelijk alles op elkaar hadden gezet. En omdat zo'n beetje iedereen 1 of 2 jokers had, maakten zijn 2 jokers weinig uit.
In zijn "dagboek van de afvaller" zegt Florentijn inderdaad dat hij niet gespreid heeft.
È stata opera della TALPA!

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #48 Gepost op: 17-01-2021, 08:39:43 »
Na aflevering 3 heeft Charlotte de koppositie overgenomen van Joshua.

Joshua is gedaald in de ranking, omdat hij door afvaller Florentijn werd genoemd.

Charlotte is nog door geen enkele afvaller genoemd, en heeft twee verdenkingen van blijvers.

Marije staat op de laagste plaats, omdat zij door alle drie afvallers is genoemd. 

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #49 Gepost op: 18-01-2021, 15:24:46 »
Dan is het al bijna case closed  ::rofl::

Alleen Rocky staat nog wat in de buurt maar ik vermoed dat die toch wel snel exit is. Marije is de mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #50 Gepost op: 18-01-2021, 16:33:08 »
De test van aflevering 3:

Charlotte: Splinter*
Florentijn: Joshua, Marije
Joshua: Rocky, Renée
Lakshmi: Joshua, Marije
Marije: Joshua, Charlotte, misschien Lakshmi
Renée: Joshua, Marije
Rocky: ?
Splinter: Charlotte, Renée, Marije
* Charlotte noemde niemand tijdens de test, maar vlak daarvoor zei ze dat ze Splinter verdacht.

Misschien mochten we niet weten wie Charlotte en Rocky verdenken omdat ze all in gaan op de Mol nu?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #51 Gepost op: 18-01-2021, 18:21:53 »
Misschien mochten we niet weten wie Charlotte en Rocky verdenken omdat ze all in gaan op de Mol nu?

Als dat zo is, dan hebben we mogelijk nog 6 afleveringen voor de boeg waar al hun verdenkingen worden weggemonteerd. Ik hoop het toch niet.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #52 Gepost op: 18-01-2021, 18:56:28 »
Florentijn zegt in aflevering 2 dat hij Joshua verdenkt.
In aflevering 3 zegt hij weer dat hij Joshua verdenkt maar ook Marije.
In het dagboek van de afvaller zegt Florentijn dat hij op twee mensen de test in afl 2 heeft ingevuld en dat zijn ene mol afviel (Erik dus!). In afl 3 heeft Florentijn vervolgens alles ingezet op die andere.
De vraag is dan: Gaat het om Marije of om Joshua of toch nog iemand anders?
Wel weten we dat hij veel fouter zat dan Joshua (want hij had 2 jokers en joshua geen).
Hier wat feiten op een rijtje:

In de test van aflevering 2 is dit wat Florentijn invulde (weten we zeker uit de kameraad-opdracht):
1 antwoord dat op Erik, Marije en Rocky slaat   (Fotograaf bij rondleiding)
1 antwoord dat op Renee, Splinter, Marije  en Erik slaat    (Binnen bij rondleiding)
1 antwoord dat op Renee, Joshua, Charlotte en Rocky slaat   (Foto's maken bij symbolen)
1 antwoord dat op Splinter en Erik slaat  (Lange broek aan op de groepsfoto)

In de test van aflevering 3 vult Florentijn in dat de Mol GEEN vraag heeft gelogen bij kameraad-opdracht. Dat slaat op Marije, Renee en Charlotte.

Opvallend: Het is wel duidelijk dat Florentijn op Erik zat, maar wie zat er als verdachte bij?
Ik denk Marije (die komt vaak terug in die testvragen en zij wordt ook genoemd door Florentijn).
Wel vreemd, want Joshua wordt door hem steeds genoemd in de testbiechten.

Offline Haifischz

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #53 Gepost op: 18-01-2021, 20:48:49 »
Florentijn zegt in aflevering 2 dat hij Joshua verdenkt.
In aflevering 3 zegt hij weer dat hij Joshua verdenkt maar ook Marije.
In het dagboek van de afvaller zegt Florentijn dat hij op twee mensen de test in afl 2 heeft ingevuld en dat zijn ene mol afviel (Erik dus!). In afl 3 heeft Florentijn vervolgens alles ingezet op die andere.
De vraag is dan: Gaat het om Marije of om Joshua of toch nog iemand anders?
Wel weten we dat hij veel fouter zat dan Joshua (want hij had 2 jokers en joshua geen).
Hier wat feiten op een rijtje:

In de test van aflevering 2 is dit wat Florentijn invulde (weten we zeker uit de kameraad-opdracht):
1 antwoord dat op Erik, Marije en Rocky slaat   (Fotograaf bij rondleiding)
1 antwoord dat op Renee, Splinter, Marije  en Erik slaat    (Binnen bij rondleiding)
1 antwoord dat op Renee, Joshua, Charlotte en Rocky slaat   (Foto's maken bij symbolen)
1 antwoord dat op Splinter en Erik slaat  (Lange broek aan op de groepsfoto)

In de test van aflevering 3 vult Florentijn in dat de Mol GEEN vraag heeft gelogen bij kameraad-opdracht. Dat slaat op Marije, Renee en Charlotte.

Opvallend: Het is wel duidelijk dat Florentijn op Erik zat, maar wie zat er als verdachte bij?
Ik denk Marije (die komt vaak terug in die testvragen en zij wordt ook genoemd door Florentijn).
Wel vreemd, want Joshua wordt door hem steeds genoemd in de testbiechten.

Dank!

Precies wat in mijn hoofd rondging alleen nog niet de tijd genomen het precies te analyseren/uit te schrijven

Mijn vermoeden is dat er wordt aangestuurd op Joshua als hoofdverdachte van Florentijn bij test 3 terwijl het eigenlijk Marije is.


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #54 Gepost op: 18-01-2021, 21:12:11 »
Interesting  ::vergroot::

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #55 Gepost op: 18-01-2021, 21:58:42 »
Veel van deze discussie is al gevoerd in het opdrachttopic. Mbt Florentijn.

Als ik naar Florentijns antwoorden kijk, kan het best dat hij de tweede test tussen Erik en Joshua heeft gespreid met Marije als derde half spreiding (zoals de biechten in combinatie met zijn dagboek lijken te suggereren). Hij antwoordt elke keer iets dat naar Erik of Joshua leidt en iedere keer dat Erik of Joshua in hetzelfde groepje als Marije zat (2x), vulde hij dat antwoord in. Dit zou betekenen dat hij de vraag 'wie is de mol' waarschijnlijk op Joshua heeft geantwoord. Ik vind deze verklaring ook het best klopt met alle andere informatie die we hebben.

Als hij 50/50 gespreid heeft en in de opdracht toevallig 3 van zijn ‘Erik’-vragen terugkwamen, dan klopt het gewoon dat Joshua zijn andere verdenking is.

Die ene vraag van aflevering 3 is echter wel opmerkelijk. Het kan zijn dat hij toch deels of Marije inzette, of dat ze net 1 van zijn weinige antwoorden erin monteren die niet bij zijn hoofdverdachte past (zoals vorig seizoen met Ron die per ongeluk 1 vraag op Jeroen invulde toen hij afviel) of het kan dat ik het fout heb en hij dus niet op Joshua zit.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2021, 22:02:24 door Leendert »

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #56 Gepost op: 18-01-2021, 22:01:03 »
Veel van deze discussie is al gevoerd in het opdrachttopic. Mbt Florentijn.

Als hij 50/50 gespreid heeft en in de opdracht toevallig 3 van zijn ‘Erik’-vragen terugkwamen, dan klopt het gewoon dat Joshua zijn andere verdenking is.

Ah oke die discussie heb ik gemist (niet de tijd om alle topics bij te houden ;) ).

In de test van afl 3 zet hij een vraag in op Marije/Renee/Charlotte.
Wel vreemd als hij tunnelt op Joshua, want hij wist wel dat dit niet het antwoord was dat op Joshua slaat.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #57 Gepost op: 18-01-2021, 22:08:05 »
In de test van afl 3 zet hij een vraag in op Marije/Renee/Charlotte.
Wel vreemd als hij tunnelt op Joshua, want hij wist wel dat dit niet het antwoord was dat op Joshua slaat.

Je hebt gelijk en in realiseerde me dat zodra ik gepost had. Mijn reactie hierboven heb ik aangepast voor ik je reactie gelezen had.

Voor referentie ook de analyse van de andere verdenkingen:

Ik denk dat de meeste kandidaten de tweede test gespreid hebben. De laatste vraag is of een laatste spreidingsvraag of de hoofdverdachte. Ik neem ook even aan dat de verdenkingen in aflevering 3 niet radicaal verschoven zijn.

Als ik op basis hiervan kan speculeren:
- Renee vult 4/5 vragen in op Marije, inclusief de laatste vraag.  Erik is 3/5 tweede maar die ligt er al uit. Lijkt er sterk op dat Marije haar hoofdverdachte is.
- Marije vult 4/5 vragen op Charlotte in inclusief laatste vraag. Rocky is met 3/5 tweede. Ik vermoed Charlotte Marijes hoofdverdachte is.
- Charlotte lijkt het meest ingezet hebben op Renee en Rocky (allebei 3), gevolgd door Marije, Joshua en Erik (2). Lijkt erg op spreiden.
- Lakshmi lijkt het meest ingezet te hebben op Renee en Marije (allebei 3), Rocky en Erik daarna (met 2). Lijkt ook op spreiden.
- Rocky lijkt erg te hebben gespreid maar zonder al te veel overlap: alleen Florentijn en Joshua krijgen 2 antwoorden (waarbij Joshua niet het laatste antwoord was). Moeilijk iets van te zeggen. Een niet zo effectieve poging tot spreiden?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #58 Gepost op: 18-01-2021, 22:29:30 »
Maar hij zegt toch ook dat hij op josh gaat en marije ook een beetje meeneemt?

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #59 Gepost op: 18-01-2021, 23:03:07 »
Maar hij zegt toch ook dat hij op josh gaat en marije ook een beetje meeneemt?

In zijn testbiecht wel, maar in het dagboek van de afvaller niet.
Dus er lijkt te zijn gesjoemeld met de biechten :).