Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 56153 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #60 Gepost op: 21-01-2021, 11:39:52 »
De als verdacht geframede biecht van Marije, toen ze zei dat ze in ieder geval door zou gaan bij de 2e test is prima verklaarbaar (duh) als ze de mol al min of meer op het spoor was.

We kregen toen een onvolledige testbiecht van haar te horen ...dat de mol bij opdracht 2.1 in het groepje zat waar het mis was gegaan. Joshua, Charlotte, Rocky & Florentijn

Uit opdracht 3.1 blijkt dat Marije toen bij de 2e test ws (zwaar) op Charlotte had ingezet. Uit de 3e test blijkt dat misschien ook wel:


"Ik heb op dit moment nog steeds Joshua wel in het vizier als mol. Hij verpest elke opdracht, hij is niet te vertrouwen ...dus ik denk dat hij een hele goeie mol zou kunnen zijn."

✂️

"Charlotte, nou ja, daar heb ik vorige keer van gezegd dat zij de mol is, maar ik twijfel eigenlijk nog steeds een beetje..."

✂️

"...en Lakshmi... ga ik daarop spreiden? Ik weet het niet."


✂️


Dat die quote over Joshua als 1e in de edit zit lijkt op een doorzichtig trucje om Joshua als Marijes hoofdverdachte te framen. Ik vind ook dat wat ze zegt er meer op wijst dat ze nog steeds op Charlotte zit. Ja, ze twijfelt nog steeds. Deed Nikkie ook... ik bedoel maar. Als kandidaat ga je helemaal leip  ::hyper::


Dat kan zowel naar Charlotte als naar Joshua wijzen (afhankelijk van hoe lang Marije in het spel blijft)

Als Marije de mol is snap ik niet helemaal waarom ze haar bij of voor de 2e test zo verdacht frameden.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #61 Gepost op: 21-01-2021, 12:44:29 »
Als Marije de mol is snap ik niet helemaal waarom ze haar bij of voor de 2e test zo verdacht frameden.

Tot op heden was het altijd zo dat zo'n expliciet verdachte biecht nooit naar de mol leidde. Dus dat zou een reden zijn om Marije niet te verdenken. Maar goed, onder omgekeerde psychologie kan het dat de makers dit keer juist wel zo'n biecht van de mol erin stoppen. Ik denk het beste is deze biecht maar te negeren en Marije niet meer of minder te gaan verdenken om die biecht.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #62 Gepost op: 21-01-2021, 15:05:57 »
Uit opdracht 3.1 blijkt dat Marije toen bij de 2e test ws (zwaar) op Charlotte had ingezet. Uit de 3e test blijkt dat misschien ook wel:
Ik ben het met je eens, maar mijn probleem is dat de puzzel bijna tè mooi in elkaar past. Dat zijn we niet gewend van WIDM.

Ook als iemand de Mol al op het spoor was, kon de productie de testvragen bij opdracht 3.1 zo selecteren dat het leek alsof dat niet zo was. Want er zal nog wel flink gespreid zijn. Maar nu lijkt het erop dat Marije flink verdacht wordt (door Renée) en Charlotte (door Marije). Als een van beiden de Mol is, was dat dan niet te voorkomen door gewoon andere testvragen te selecteren voor die opdracht?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #63 Gepost op: 21-01-2021, 15:15:40 »

Dat kan zowel naar Charlotte als naar Joshua wijzen (afhankelijk van hoe lang Marije in het spel blijft)

Als Marije de mol is snap ik niet helemaal waarom ze haar bij of voor de 2e test zo verdacht frameden.

Nu al een finalebruggetje Charlotte-Marije wat ze aan het opbouwen zijn?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #64 Gepost op: 22-01-2021, 15:53:14 »
zegt Florentijn dat hij op twee mensen de test in afl 2 heeft ingevuld en dat zijn ene mol afviel (Erik dus!). In afl 3 heeft Florentijn vervolgens alles ingezet op die andere.
Marije ging hier voor mij door het oog van de naald want stel hij had nog wel een beetje gespreid dan was hij naar mijn smaak zeker gebleven. En had ik Marije moeten loslaten als mol.

Het hele haantjesgedrag tussen Joshua en Florentijn doet mij sterk denken aan voorbeelden uit het verleden. Zelfs een keer een test waarin 2 haantjes volledig op elkaar gingen en beiden toen exit gingen. Mannen kunnen soms niet meer zuiver nadenken.

Joshua is zijn mol geweest.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #65 Gepost op: 22-01-2021, 16:55:51 »
Marije ging hier voor mij door het oog van de naald want stel hij had nog wel een beetje gespreid dan was hij naar mijn smaak zeker gebleven. En had ik Marije moeten loslaten als mol.

Het hele haantjesgedrag tussen Joshua en Florentijn doet mij sterk denken aan voorbeelden uit het verleden. Zelfs een keer een test waarin 2 haantjes volledig op elkaar gingen en beiden toen exit gingen. Mannen kunnen soms niet meer zuiver nadenken.

Joshua is zijn mol geweest.

Je bedoelt te zeggen: jouw verdenking van Marije ging door het oog van de naald. Als Marije de mol is en Florentijn had gespreid, dan was hij gebleven. Als de montage dezelfde biecht erin had gelaten, dan zouden er in de biechten te veel verdenkingen richting Marije bij de blijvers gekomen zijn. Maar goed, in dat geval hadden de makers natuurlijk andere montagekeuzes kunnen maken om te beperken hoeveel we uit de biechten kunnen halen. Vooralsnog kan het met de biechten van afvallers nog bijna alle kanten op (afgezien Joshua die nu idd erg onwaarschijnlijk als mol lijkt).

Of je bedoelt te zeggen: Marije is de mol en zij ging hier door het oog van de naald. Florentijn was haar deels op het spoor, maar doordat hij vol op Joshua ging, ligt hij er nu uit en heeft zij een verdenker minder.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #66 Gepost op: 22-01-2021, 20:49:32 »
Nochtans, de testvraag die getoond werd bij Florentijn doet wel vermoeden dat hij voor Marije ging.
"Heeft de mol minstens 1x gelogen bij Kameraad?" en vakje "nee" werd aangeklikt. Marije, Charlotte en Renée hebben niet gelogen.
Waar heb ik dat nog gezien? Ron?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #67 Gepost op: 23-01-2021, 10:28:50 »
Marije vult bij de vraag 'Hoeveel aanwijzingen kreeg de mol bij de opdracht kameraad?' drie in, wat op zichzelf en Joshua slaat. Niet heel slim als kandidaat, maar opdracht 3.1 zet wel in beeld dat er wel vaker statistische slechte keuzes worden gemaakt. Het is ook in alle hectiek van de test en het zijn niet bepaald wiskundigen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #68 Gepost op: 23-01-2021, 14:46:04 »
Je bedoelt te zeggen: jouw verdenking van Marije ging door het oog van de naald.
Ja. Ik zei ook; voor mij. Ik heb bepaalde streepmomenten, zelfs als ik diep getunneld zit. Ik ga iemand niet tegen beter weten koppig zitten verdenken. Maar alles gaat goed zo ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #69 Gepost op: 23-01-2021, 22:32:48 »
De test van aflevering 4:

Charlotte: Splinter & Renée
Joshua: Renée
Lakshmi: Joshua & Marije
Marije: Charlotte & Joshua
Renée: Charlotte & misschien Joshua & Marije
Rocky: Renée
Splinter: Charlotte, Renée & Rocky

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #70 Gepost op: 24-01-2021, 00:28:40 »
Oké, het is na afl. 4 voor mij wel duidelijk dat Marije een kandidaat is ...die ramvast op Charlotte zit.

Ik denk dat m'n denkballonnetje van hierboven en die van Belgian Mol gewoon klopten ...en dan zonder die eventuele dubbelle laag.

Wel heel lui geëdit, dan...

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #71 Gepost op: 24-01-2021, 01:10:42 »
De test van aflevering 4:

Charlotte: Splinter & Renée
Joshua: Renée
Lakshmi: Joshua & Marije
Marije: Charlotte & Joshua
Renée: Charlotte & misschien Joshua & Marije
Rocky: Renée
Splinter: Charlotte, Renée & Rocky

Weer een afvaller die Joshua verdenkt, dus nog meer reden om hem weg te strepen.

Tweede afvaller op rij die zegt Marije ook te verdenken, dus simplistisch gedacht lijkt zij ook minder waarschijnlijk. Anders dan Florentijn lijkt Lakshmi niet te zeggen dat ze helemaal op één persoon heeft ingezet. Als dit allemaal zo gemonteerd wordt om Marije minder verdacht te laten lijken, heeft de montage wel geluk gehad dat ze twee keer op rij een Marijeverdenker afviel die Marije net voor de test los liet (want de verdenkingen van Florentijn en Lakshmi richting Marije lijken wel oprecht).

Het lijstje hierboven lijkt Renee als logische mol te suggereren (de 4/7 die haar verdenken zijn allemaal door en Renee zelf ook). Maar in de aflevering noemde Lakshmi ook Renee als mogelijke verdachte (net als Remco toen hij afviel), dus weet dat ook niet helemaal.

De 3/7 die Charlotte verdenken zijn ook allemaal door, net als Charlotte zelf. Splinter en Rocky worden weinig genoemd.

Ik denk dat we er nog niet zo heel veel mee kunnen (afgezien van dat Joshua erg onwaarschijnlijk lijkt en Marije een beetje onwaarschijnlijk).

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #72 Gepost op: 24-01-2021, 07:50:19 »
Weer een afvaller die Joshua verdenkt, dus nog meer reden om hem weg te strepen.
Je kunt je kunt je ook afvragen waarom Joshua zo wordt verdacht dan?

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #73 Gepost op: 24-01-2021, 08:55:21 »
Charlotte wordt nog steeds het meest verdacht.


Testbiecht aflevering 4          

 Marije    
 De tijd van spreiden is voorbij          
 Ik denk niet dat Splinter de mol is          
 Charlotte en Joshua blijven over          
 Testvraag: niet Splinter (penningmeester nee)          
            
 Splinter
 Ik vertrouw Joshua echt          
 Ik denk Rocky, Renée, een beetje Charlotte          
 Marije en Lakshmi vertrouw ik          
 Eenduidige testvraag: als eerste slot open: Charlotte!          
            
 Charlotte
 Weet niet op wie ik ga spreiden          
 Ik vond Splinter en Renée verdacht          
 Eenduidige testvraag: Splinter!          
            
Renée
 Charlotte speelt malle pietje          
 Test vraag (2 vs 5): Charlotte/Marije          
            
Joshua
 Ik zit in een tunnel op Renée          
         
Rocky
 Vertrouwt Lakshmi, Splinter, Charlotte          
 We houden over Marije, Renée, Joshua          
 Ik zit nog een beetje tussen Marije en Renée in          
 Joshua ook in de gaten houden          
 Renée zou de mol kunnen zijn          
            
 Lakshmi

 Vertrouwt Rocky, Splinter, Charlotte          
 Mijn zwaargewicht is Joshua, daarna Marije          
 Joshua en Marije zijn mijn hoofdverdachten en hebben geld in de pot gebracht          
 Nee Charlotte niet, follow the money dan is het Joshua          
 Te weinig gespreid, voor de gek gehouden          

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #74 Gepost op: 24-01-2021, 14:25:33 »
Dit topic is cruciaal voor mij. Rocky en Joshua, hoe kunnen zij steeds blijven? Splinter idemdito, die zegt Marije te vertrouwen.

Is dan toch Renee de mol? Zij speelt wel erg overdreven dom steeds. Zou een mooie dekmntel zijn.

Ik denk dat komende week beslissend is. Maken of breken voor Marije. Ze kan maar zo een rood scherm krijgen als je dit topic leest. Voor de pool en poll zet ik in op Marije maar de app wordt wel gevaarlijk nu, beter maar eens punten sparen en op Renee inzetten :-[
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #75 Gepost op: 24-01-2021, 16:06:26 »
Rocky komt op mij heel oprecht over, als ze zegt dat ze haar bondje Lakshmi vertrouwt. En dat als Lakshmi de Mol is, dat ook oké is, want dat hoort nu eenmaal bij het spel. Maar Lakshmi was niet de Mol, dus Rocky heeft waardevolle informatie.
Ze weet dat Lakshmi zwaar heeft ingezet op Joshua, en daarnaast Marije en Renée verdacht. En ook dat ze Charlotte en Splinter uitsloot. Rocky kan er haar voordeel mee doen, en zou nog best ver kunnen komen.
Zelf zegt ze tegen Lakshmi dat ze nog een beetje tussen Renée en Marije in zit. Terwijl ze in de vorige aflevering Renée 100% vertrouwde. Toch niet helemaal open kaart gespeeld tegen Lakshmi? En ook merkwaardig dat we in die aflevering niet mochten horen dat ze op Florentijn tunnelde. Dat komt nu alsnog uit.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2021, 16:21:29 door Molest »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #76 Gepost op: 24-01-2021, 16:12:33 »
Wat mij wel opvalt is dat Marije naar achter wordt verschoven wat betreft de verdenkingen. In aflevering 2 & 3 werd ze vrij vaak genoemd, maar deze test maar 2x waarvan er 1 dubieus is. Renée daarentegen, ineens 4x genoemd en vorige week nog 2x.
Daar komt bij dat Lakshmi bij de test Joshua & Marije noemde, maar in haar afscheidspraatje zei dat ze om de tuin was geleid. Heeft zij net als Florentijn de hele test op Joshua ingevuld? Die had flink zitten (nep)mollen deze aflevering.

Als Marije de mol is, zou dat kunnen verklaren waarom ze volgens de montage langzaam op de achtergrond verdwijnt, net als bijvoorbeeld Merel.


Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #77 Gepost op: 24-01-2021, 16:14:38 »
Ik hoop het nog steeds Rinus. Maar je zegt zelf al:
Lakshmi: Joshua & Marije
Zit geen Renee bij.

Ik vrees hierom een beetje dat Marije de volgende keer exit is. Of het is een weekje zonder exit.

Marije is de enige die Renee niet verdenkt. Ik denk dat Lakshmi ook gefocust heeft op 2. En dat het daarmee vreemd is dat zij moest gaan als Marije de mol is. Het stinkt. Ik zit dus op het Renee schip ::regenboog:: maar Marije kan het nog goed maken volgende week  ::trots::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #78 Gepost op: 24-01-2021, 16:18:17 »
Alleen Charlotte, Renée & Rocky kunnen eigenlijk nog, als de getoonde verdenkingen een beetje kloppen. Zouden dat de 3 finalisten zijn?

Beetje vreemd dat ze Rocky dan niet verdachter neerzetten. Wel een paar dingetjes, maar veel kandidaatse biechten. Snap dat niet iedereen verdachte biechten heeft, maar je kan ook minder tonen.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #79 Gepost op: 24-01-2021, 16:21:06 »
Alleen Charlotte, Renée & Rocky kunnen eigenlijk nog, als de getoonde verdenkingen een beetje kloppen. Zouden dat de 3 finalisten zijn?


Hoezo? Ze kunnen ook allemaal verkeerd zitten he! Dan is het interessant te kijken bij wie de minst verdachten het meest in een duo/groepje zaten waardoor de test ongemerkt op de mol is ingevuld..