Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 56304 keer)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #380 Gepost op: 21-02-2021, 11:50:49 »
Nja.. de afvallerloze executie vertrouw ik überhaupt niet meer. Marije lijkt te zijn overgestapt op Rocky en de regie heeft daar dankbaar gebruik van gemaakt om de mol onverdacht te houden.  ::jaja::

Nog iets anders wat echt onverklaarbaar is?

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #381 Gepost op: 21-02-2021, 12:14:26 »
Tussen biecht en test zit tijd, kandidaten zeggen iets voor de camera en gaan daarna denken, vind ik dit wel zo? Kijken nog eens in hun boekje, praten misschien nog met iemand (ik zou nog niet tunnelen als ik jou was) en maken dan de test. De een gaat daar anders mee om dan een ander. Wij doen 2 maanden over het programma, zij een week.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #382 Gepost op: 21-02-2021, 12:19:14 »
Dat is zeker waar, maar blijkt in dit geval niet uit interviews die Marije achteraf gaf.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #383 Gepost op: 21-02-2021, 12:37:01 »
Op basis van Wie verdenkt wie? zou Renée inderdaad de mol moeten zijn.

Weliswaar zijn er twee kandidaten, Joshua en Splinter, stuk gelopen op Renée, maar dat is goed te verklaren.

Als Renée de mol is, dan werd Joshuas testscore slechts vergeleken met één andere kandidaat, die ook Renée verdacht.
Hetzelfde geld voor Splinter. Zijn test is vergeleken met twee andere kandidaten die ook Renée verdenken.

Rocky is zeer waarschijnlijk niet de mol. In dat geval was Charlotte afgevallen die volledig op Renée heeft getest. Bovendien is bijna iedereen het er over eens dat Rocky sowieso niet de mol is gezien de wijze waarop ze het spel heeft gespeeld.

Charlotte kan theoretisch nog wel de mol zijn, maar is na het afvallen van Marije naar mijn mening bijna onmogelijk. Het is ook moeilijk te verklaren waarom Rocky en Splinter haar totaal niet verdenken. Zij hebben natuurlijk meer informatie dan wij als kijker te zien en te horen krijgen.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #384 Gepost op: 21-02-2021, 12:43:12 »
Dat is zeker waar, maar blijkt in dit geval niet uit interviews die Marije achteraf gaf.
Volgens mij verteld Marije dat ze geheel of gedeeltelijk geswitcht is van Mol kandidaat en dat ze dat niet had moeten doen.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #385 Gepost op: 21-02-2021, 13:00:07 »
Ja, klopt. Ze switchte naar Rocky en zat eerst goed op Charlotte.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #386 Gepost op: 21-02-2021, 15:13:23 »
Marije heeft -mogelijk- een paar vraagjes van Charlotte afgeweken i.p.v. volle bak erin gaan. Maar zelfs dat is twijfelachtig. Maar ach, al is het omgekeerd, en had ze maar een paar vraagjes wel op Charlotte dan was het al genoeg geweest WAS zij de mol. Kansloos.

Splinter, ja die kreeg te veel bravoure. Eerst al die jokers bewaren. Zo zeker van zijn zaak. Toen werd hij overmoedig. I.p.v. tunnelen wat moest ging hij blijven spreiden. Beetje dom. Zo kon Rocky hem nog voorbij, ook zonder jokers. Hij heeft waarschijnlijk onderschat hoe Charlotte erin zou gaan. Die deed wel slim: de Renee tunnel in!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #387 Gepost op: 21-02-2021, 15:39:12 »
Eens. Je kunt Charlotte alleen nog als mol zien door je in allerlei moeilijke bochten en onwaarschijnlijke scenario’s te wringen. Omdat het allemaal gemonteerd is, kunnen we het nooit helemaal 100% uitsluiten, maar het lijkt allemaal wel erg onwaarschijnlijk, terwijl bij Renee alles klopt.

Ook omgekeerd gedacht: als Renee de mol is en het spel zo gelopen is als we tot nu toe gezien hebben, hoe hadden ze het anders moeten monteren? Ze hadden de onzekerheid alleen kunnen vergroten door Rocky’s of Charlottes verdenking een paar afleveringen er helemaal uit te halen en dat had het verhaal toch eigenlijk geen goed gedaan.

Ik ben best tevreden met de keuze veel van de verdenkingen te laten zien. Net als tijdens het jubileumseizoen nemen ze op de koop toe dat ze het antwoord voor molloten uiteindelijk wel te achterhalen is (en ze gooien er op het laatste moment zelfs een nauwelijks weggemonteerde onmiskenbare molactie in). Ook de opdrachten waren goed: regels meestal duidelijk, goed te volgen, goed veel ook om over te speuren (al heeft al het monnikenwerk uiteindelijk weinig goede leads opgeleverd, iets meer weggeven had wel gekund). Alleen lijken de echte molacties tot nu toe tegen te vallen (maar daarvoor moeten we eigenlijk de ontknoping afwachten).

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #388 Gepost op: 21-02-2021, 16:58:14 »
Klopt, het wordt elk jaar makkelijker. Ze willen een groter publiek aanspreken dus de mol moet wel makkelijk te vinden zijn op het eind.

Ik ben het alleen niet met je eens wat er met Splinter is gebeurd. Ik zie dat zo: de vorige twee testen deed hij het perfect. Hij schaalde eventjes terug. Hij wist 3 weken geleden al toen hij vol op Renee ging dat die de mol was. Joshua eruit. Hij wist dat er twijfels lagen bij Charlotte en Marije. Terecht dat hij zo zeker was dat hij EN een stukje spreiden kon op Rocky........ voor die 99%........ EN de jokers hield.

Maar dan. Die finaletest is something else. Charlotte moet tunnelen, kiest goed. Dat had hij even niet mee berekend, hij was in slaap gesukkeld. De strategie had nu ook moeten zijn: tunnelen. Maar hij dacht dat hij met die 'diamanten' al veilig was voor de finale. Denkfout!

Het is goed te begrijpen, verplaats je in hem. Zo vind ik ook alle mollen, gewoon in hun verplaatsen. Hij deed maar dik met zijn jokers. Had testen die DIK uitpakten. Marije zal ergens onderaan hebben gestaan. Dan komt deze test. Hij voelt zich te zeker. Diamanten legt ie neer. En denkt nog steeds in de trant van de laatste testen: ach ik kan me wel wat vraagjes op Rocky permitteren. Niet meer......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #389 Gepost op: 21-02-2021, 17:08:30 »
Eens. Je kunt Charlotte alleen nog als mol zien door je in allerlei moeilijke bochten en onwaarschijnlijke scenario’s te wringen.

Leonie noemde Rob in aflevering 7 vorig jaar als verdachte. In Moltalk gisteren zei ze dat ze Rob nooit maar dan ook nooit had verdacht. Conclusies uit dit topic trekken doe ik niet meer sinds dat seizoen.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #390 Gepost op: 21-02-2021, 17:17:24 »
Splinter heeft lang het voordeel gehad dat hij de vraag 'is de mol een man of een vrouw' gratis heeft gekregen. Marije was twee keer gered door vrijstellingen en is dus door René gered bij de tweede ronde.

Als Rocky de mol is dan had enkel René een joker voordeel ten opzichte van de anderen dus als ze alle drie niet op Rocky zaten was het een dubbeltje op zijn kant. Misschien wilde Rocky René wel meenemen of juist een gelijke kans geven ten opzichte van Splinter die al jokers had en heeft ze daarom zo gepraat dat René twee jokers koos.
Weet niet of de volgorde van uitzenden ook de volgorde is dat ze aan het rad gedraaid hebben. Degene die als eerste gedraaid heeft zou een nadeel hebben omdat die het rad misschien nog niet gezien zou hebben, of ze hebben de mol gekozen omdat die toch al wist wat er allemaal op stond. René draaide in de uitzending als eerste.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #391 Gepost op: 21-02-2021, 17:18:42 »
Andersom is ook waar: alle biechten als complete onzin beschouwen is ook gevaarlijk. Vorig jaar bleken de verdenkingen in de finale op Rob ook te kloppen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #392 Gepost op: 21-02-2021, 17:19:59 »
Leonie noemde Rob in aflevering 7 vorig jaar als verdachte. In Moltalk gisteren zei ze dat ze Rob nooit maar dan ook nooit had verdacht. Conclusies uit dit topic trekken doe ik niet meer sinds dat seizoen.

Precies, datzelfde vertelde Sinan in de podcast en ook Anita kon zich niet meer herinneren dat ze bij de test genoemde kandidaten had verdacht. Sarah was al vol op Merel gegaan toen Rick Paul en Jaimie afvielen en bij de finaletest zat ze ineens op Niels. Zoals ik al eerder aangaf het is en blijft montage. Ik neem de testbiechten altijd wel mee maar kijk ook naar wat er in het spel gebeurt.

De eerste 4 kandidaten zijn niet afgevallen op de huidige finalisten. Joshua heeft het op tijd ( hij was veel later klaar met de test) of  misschien fouten verloren van Splinter in aflevering 5. Renée zat toen op Joshua, Marije en Charlotte en kan dus al op de juiste mol hebben gezeten. De executie in de afvallerloze aflevering neem ik ook niet te serieus. Het enige onverklaarbare is Rocky die al vrij lang op Renée zit maar dan denk ik aan Freek, Jochem, Olcay etc......

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #393 Gepost op: 21-02-2021, 17:27:45 »
Precies, datzelfde vertelde Sinan in de podcast en ook Anita kon zich niet meer herinneren dat ze bij de test genoemde kandidaten had verdacht. Sarah was al vol op Merel gegaan toen Rick Paul en Jaimie afvielen en bij de finaletest zat ze ineens op Niels. Zoals ik al eerder aangaf het is en blijft montage. Ik neem de testbiechten altijd wel mee maar kijk ook naar wat er in het spel gebeurt.

De eerste 4 kandidaten zijn niet afgevallen op de huidige finalisten. Joshua heeft het op tijd ( hij was veel later klaar met de test) of  misschien fouten verloren van Splinter in aflevering 5. Renée zat toen op Joshua, Marije en Charlotte en kan dus al op de juiste mol hebben gezeten. De executie in de afvallerloze aflevering neem ik ook niet te serieus. Het enige onverklaarbare is Rocky die al vrij lang op Renée zit maar dan denk ik aan Freek, Jochem, Olcay etc......

In het seizoen van Jochem zat gewoon iedereen tot het einde volledig fout, buiten Sanne die laat het licht zag. Idem voor Olcay. En Freek had geluk dat hij de finalevrijstelling won, anders had die de finale nooit bereikt. Rocky is ook gewoon de lucky loser van het seizoen.

En dat Renée nog spreidt geloof ik niks meer van. Die heeft Charlotte al heel lang door. Sinds dat ze bij de schermloze executie vol voor Marije ging. En Rocky als verdachte bij Splinter en Renée is puur voor de show. Dat is zoals Tim in het seizoen van Klaas.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #394 Gepost op: 21-02-2021, 17:36:31 »
Kansloos  ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #395 Gepost op: 21-02-2021, 18:47:39 »
Andersom is ook waar: alle biechten als complete onzin beschouwen is ook gevaarlijk. Vorig jaar bleken de verdenkingen in de finale op Rob ook te kloppen.

In de finale kloppen ze altijd, het zou maar erg zijn.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #396 Gepost op: 21-02-2021, 18:52:07 »
Het is een oude molwet dat het tegen het einde van het seizoen niet aan te raden is om nog langer te spreiden, maar nu de groep kleiner wordt - en zeker in deze samenstelling - wordt de test steeds meer een soort Russische roulette. 'De mol is een [ x ] vrouw' is nu altijd goed (en Splinter kan dus niet op die vraag stukgegaan zijn), en áls er nog sprake is van een verdeling in teams, is de kans op een goed antwoord op de vraag in welk team de mol zat ook bij gokken 50/50.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 18:55:31 door Michmol »
Woosie down?

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #397 Gepost op: 21-02-2021, 20:00:26 »
Leonie noemde Rob in aflevering 7 vorig jaar als verdachte. In Moltalk gisteren zei ze dat ze Rob nooit maar dan ook nooit had verdacht. Conclusies uit dit topic trekken doe ik niet meer sinds dat seizoen.
Leonie verdacht Rob niet. In de biecht noemde Leonie Rob, maar bedoelde Buddy. Rob heeft als Mol gereageerd in de trant van als ik een mollen bedrijf zou hebben, zou ik Leonie onmiddellijk inhuren. Als die beelden nu terug kijkt, met de wetenschap dat Leonie loog en Rob de Mol, worden de uitspraken van Rob heel anders.
Leonie loog twee keer in de biecht.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 20:27:45 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #398 Gepost op: 21-02-2021, 20:20:53 »
Aflevering 8

Renée
Nog één stap te nemen, nog één berg te beklimmen. En dan sta ik in de finale. Kijk, Charlotte is voor mij nog steeds eh.. ja, ik vertrouw haar niet. Maar Rocky en ik hebben ook een aparte relatie. Wij vertrouwen elkaar en wij vertrouwen elkaar ook niet. Dus dat is een eh.. dat is een bijzonder geval. En ik moet nog kijken hoe ik dat ga spreiden. Super spannend. Maar ik heb drie jokers.

Charlotte
Ik kan het me nu niet meer veroorloven om weer te gaan spreiden. Dus nu is het gewoon alle hens aan dek. Rocky is het echt niet. Splinter heb ik lang genoeg geobserveerd om te weten dat hij het ook niet is. Dus dan blijft er maar eentje over, en dat is Renée. En op hoop van zegen dat de twee blokjes goud die ik zojuist heb verkregen, mij helpen.

Splinter
Rocky heb ik nog steeds, dat ik denk… oelala. Ze laat meerdere gezichten zien, ze zou het kunnen zijn. En ik denk dat Renée natuurlijk wel.. ze is een actrice hè, ze zou het perfect zijn. Maar you never know, dit is het spel van list en bedrog.

Rocky
Het voelt als het uur van de waarheid. Er moet nog één iemand afvallen. Ik twijfel niet over mijn mol. Dat heeft niet zozeer met de laatste opdrachten te maken gehad, maar vooral met mijn laatste test. Waarin ik toch wel redelijk volle bak ook voor Renée ben gegaan, en een groen scherm heb gekregen. Dus dat is voor mij wel een bevestiging dat ik heel warm zit.

Twee dingen die ik hieruit haal:
- Splinter twijfelt, en beredeneert zijn mogelijke mollen. Geen sprake van dat hij hier aangeeft te willen spreiden. Het is vlak voor de finale, dus hij kan heel goed besloten hebben op een van beiden te gokken, Renée of Rocky. Charlotte verdenkt hij niet, dat weten we al langer.
- Rocky is in eerdere test niet volle bak gegaan op Renée, maar "redelijk volle bak ook" op Renée. Wie haar bijverdachte in de test van afl. 7 was, is niet bekend. Maar dat ze daar uitsluitend op Renée zou hebben ingevuld, klopt niet.

Als Splinter bij de test in afl. 8 besloten heeft om volle bak te gaan op een van zijn verdachten (dat ligt toch voor de hand?!), verliest hij het voordeel van bijvangst. Als dat Rocky was, dan hangt het van de vragen af op hoeveel goede antwoorden hij uitkwam in vergelijking met invullen op Renée. En dan maken die 2 jokers verschil met Rocky niet automatisch het verschil uit.
De tests van afl. 6 en 7 waren ook al niet onoverkomelijk. Sterker nog: we krijgen bevestiging dat Rocky inderdaad in de test van afl. 7 niet 100% op Renée heeft ingezet.

Conclusie: Charlotte is ook na afl. 8 absoluut niet uit te sluiten.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #399 Gepost op: 21-02-2021, 20:33:20 »
Volgens mij werden zowel Charlotte als Renée door veel mensen verdacht in de groep. Hoe realistisch is het dan dat Charlotte in de finale door maar één iemand verdacht zou worden? Volgens mij is het heel lastig om verdenkingen die eenmaal begonnen zijn, nog van je af te schudden. De kans dat Charlotte Marije, Splinter en ook Erik nog heeft weten te overtuigen dat ze het niet is, is denk ik klein. Is zoiets ooit eerder voorgekomen? Meestal worden de Mollen die in de finale nog iemand weten te misleiden, door het seizoen heen ook niet zo verdacht.
...óf niet!