Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 56445 keer)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #220 Gepost op: 7-02-2021, 13:56:43 »
Aangenomen dat we volgende week een vrij normale executie hebben, waarbij Splinter zijn twee jokers inzet en Renee haar 1 joker en aangenomen dat de montage ons klaar stoomt voor een finale waar ze het alle drie nog kunnen zijn:

- als Renee de mol is, dan lijkt het logisch dat Marije eerst afvalt. Maar dan kan Charlotte de mol eigenlijk niet meer zijn. Charlotte zou nog voor de finale kunnen afvallen, maar dan ziet Renee haar beide zogenaamde mollen voor de finale afvallen (eventueel zou de volgorde van afvallen nog andersom kunnen, als Charlotte vol op Marije gaat). Meestal zet de montage de mol neer als iemand die al een tijdje op hetzelfde spoor zit, omdat iemand die met meer geluk dan wijsheid naar de finale komt voor de normale kijker vaak verdacht is.
- als Charlotte de mol is, lijkt Rocky de meest logische afvaller (verkeerde verdachte en geen jokers meer). Eventueel zou Splinter ook kunnen afvallen (bijvoorbeeld doordat hij zijn jokers nogmaals spaart). In beide gevallen lijkt het erop dat Renee niet echt de mol meer kan zijn. Renee zou dan nog voor de finale kunnen afvallen om zo een finale te hebben waar ze het alle drie nog kunnen zijn (maar dat vereist dat Renee van haar verdenking van Charlotte afstapt of dat de laatste Reneeverdenker een vrijstelling krijgt voor de finale).
- als Splinter de mol is, kan het nog meerdere kanten op, omdat niemand (zelfs Charlotte niet meer) hem echt lijkt te verdenken. Voorfinale afvallers kunnen bijvoorbeeld zijn Marije-Charlotte (of andersom), Charlotte-Renee (of andersom), Renee-Marije (werkt alleen in die volgorde met een vage exitbiecht van Renee). Rocky-Renee werkt niet omdat Splinter dna geen mol verdachte overhoudt. Rocky lijkt verder veilig omdat we bij haar afvallen Renee kunnen uitsluiten.

Een lastige puzzel. Het zou me niets verbazen als de regie dit jaar gewoon accepteert dat we één van de finalisten kunnen uitsluiten. Dan zijn er veel meer mogelijkheden.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #221 Gepost op: 7-02-2021, 14:09:35 »
Maar Rocky is de mol. Splinter verdenkt haar eindelijk, Splinter winnaar. Marije verdenkt in tunnelvisie Charlotte, Marije valt af. Renee en Charlotte gaat erom spannen, want Charlotte lijkt een beetje hulp van Splinter te krijgen. Renee heeft Splinter in opdracht 2 en de executie afl. 6 laten barsten.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 14:15:17 door foxhunter »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #222 Gepost op: 7-02-2021, 15:00:25 »
Net de test en executie aflevering 7 van seizoen 2020 teruggekeken.

Verdenkingen:
- Natan: Spreiden op drie mensen, namelijk Mil, Buddy, Leonie --> ziet scherm: groen
- Buddy: All-in op Leonie --> ziet scherm: groen
- Loenie: Mil en Rob --> ziet geen scherm
- Mil: Leonie en Rob --> ziet geen scherm

Hierdoor heb ik Rob vorig jaar uitgesloten. Deze fout ga ik niet nog eens maken.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #223 Gepost op: 7-02-2021, 15:06:04 »
Ik ga mezelf niet al te vaak herhalen, maar in dit topic zeg ik het nog wel een keer: hecht alsjeblieft geen waarde aan de executie zonder afvaller zoals deze. Eerder kon Kim ook al de Mol niet zijn en als ik me niet vergis Rob ook niet. Het is waarschijnlijk doorgestoken kaart.

Dat klopt, maar met Renée, Splinter en Rocky in de finale is er geen probleem natuurlijk.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #224 Gepost op: 7-02-2021, 15:07:10 »
Dat klopt, maar met Renée, Splinter en Rocky in de finale is er geen probleem natuurlijk.

Dat vind ik wel, want een finale zonder mol is lastig.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #225 Gepost op: 7-02-2021, 15:09:14 »
Of Renée valt af. Dan kunnen de Renée-verdenkers  nog tijdig het licht zien en is er nog niemand uitgesloten als mol.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #226 Gepost op: 7-02-2021, 15:11:09 »
Of Renée valt af. Dan kunnen de Renée-verdenkers  nog tijdig het licht zien en is er nog niemand uitgesloten als mol.

Ik vrees een finale Charlotte - Renée - Marije (Charlotte als mol) of Charlotte - Renée - Splinter (Splinter als mol) dus dat wordt lastig.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #227 Gepost op: 7-02-2021, 17:01:59 »
Net de test en executie aflevering 7 van seizoen 2020 teruggekeken.

Verdenkingen:
- Natan: Spreiden op drie mensen, namelijk Mil, Buddy, Leonie --> ziet scherm: groen
- Buddy: All-in op Leonie --> ziet scherm: groen
- Loenie: Mil en Rob --> ziet geen scherm
- Mil: Leonie en Rob --> ziet geen scherm

Hierdoor heb ik Rob vorig jaar uitgesloten. Deze fout ga ik niet nog eens maken.
Die executie zonder executie  :P vond ik wel goed. Maar dat was ook de enige die ik heb gezien die spannend was.

Maar idd... nepper krijg je ze niet. Kun je je ook afvragen of sommige gewone executies in het begin van het spel wel helemaal eerlijk verlopen. Als er bijvoorbeeld een voor de mol hinderlijke kandidaat op een verder onverdachte mol spreidt ...en de test niet zo goed invult, maar net niet slecht genoeg.

Ik heb Splinter lang gepotloodstreept omdat Erik volgens mij echt op hem zat toen hij eruit moest. Natuurlijk kan het dat hij per ongeluk z'n test het slechtst maakte, maar goed ...ik sluit verder ook niks uit.

Mja, laat ik er maar van uitgaan dat verder alles koosjer is. Hoop ik wel dat ze de groep later hebben geïnformeerd dat iedereen sowieso doorging  ::hypocriet::

...want anders zouden sommige kandidaten onterecht kunnen denken dat ze goed zitten ...of juist niet. Ik denk namelijk dat iedereen in dit groepje wel een beetje weet wie wie verdenkt.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #228 Gepost op: 7-02-2021, 18:20:15 »
Deze executie in aflevering 6 kan alles op zijn kop zetten. Aangezien Splinter en Charlotte een verdachte edit krijgen denk ik wel dat zij de finale halen.

Splinter en Rocky zien bevestiging van hun mol Renée. Splinter in het voordeel met 2 jokers. Zij kunnen hun verdenkingen voortzetten. Dat Splinter Rocky weer meeneemt kan betekenen dat Splinter en Rocky potentiële  finalisten zijn. Charlotte neemt Splinter nog steeds mee dus kan ook de finale halen.

Renée zal dan volgende week niet afvallen want anders kloppen de verdenkingen van Splinter  en Rocky niet.

Marije zegt meteen na de executie tegen Renée:"Je hebt me gered". Het kan zijn dat ze denkt met haar tunnelvisie op Charlotte een risico genomen te hebben en dat het rode scherm voor haar was. Als ze in de war is geraakt en gaat switchen van mol zou ze zomaar  de volgende afvaller kunnen zijn.

Ook Renée kan gaan twijfelen tussen haar beide verdachten. Ben benieuwd wie ze laat vallen. Het zal van haar keuze (Marije of Charlotte) afhangen of ze de finale haalt of de laatste afvaller wordt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #229 Gepost op: 7-02-2021, 18:59:21 »
1. Renée kan perfect door de uitzonderlijke situatie of gewoon omdat ze niet meer wil spreiden voor Charlotte of Marije hebben gekozen
2. Dit type executies is al onbetrouwbaar gebleken in het verleden (Rob + Kim)
3. Bij dit type executies is nog nooit iemand afgevallen

Deze drie feiten samen maakt Charlotte of Marije afschrijven uiterst gevaarlijk. Ik laat me niet nog eens vangen, jullie doen wat jullie willen.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #230 Gepost op: 7-02-2021, 19:10:02 »
Ik streep niemand door op basis van getoonde verdenkingen, alleen als iemand zegt echt 100% op iemand in te zetten. Zoals Joshua nu deed met zijn Renée-tunnel. We kunnen Renée niet uitsluiten op basis van dit, want in de montage lijkt het alsof Splinter ook vol op Renée ging. En Renée is door.
Ik denk dat het dit wordt, het is een aanname, maar bon:
- Renée gaat all in, we zien niet op welke van de 2 dames (Marije/Charlotte)
- Rocky gaat voor Renée
- Splinter gaat op Renée (+ 2 jokers)
- Marije blijft bij Charlotte
- Charlotte twijfelt nog, geen echte verdenking van te zien
- Renée valt af, de groep blijft verbaasd achter.
Aflevering 8
- Rocky en Splinter moeten op zoek naar een nieuwe mol ( Charlotte?)
- Charlotte denkt het nu wel zeker te weten
- Marije blijft bij Charlotte
- Marije valt af, ze heeft de test het slechts ingevuld
aflevering 9
Finale: Rocky-Charlotte-Splinter

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #231 Gepost op: 7-02-2021, 19:21:56 »
Helemaal mijn scenario mocemole. Als Renée afvalt, blijft alles logisch qua verdenkingen en afvallers. Bovendien kan het naar een leuke driehoeksverdenking in de finale: Charlotte verdenkt Splinter, Splinter verdenkt Rocky, Rocky verdenkt Charlotte. Omdat de verdenkingen op Charlotte al mega zijn (en de produktie er niet veel aan doet dit te temperen), lijkt het dan duidelijk : Charlotte mol en Rocky winnaar. Maar gelukkig kan het publiek weer verrast worden.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #232 Gepost op: 7-02-2021, 19:47:15 »
Renee de mol is, dan lijkt het logisch dat Marije eerst afvalt. Maar dan kan Charlotte de mol eigenlijk niet meer zijn. ..........Het zou me niets verbazen als de regie dit jaar gewoon accepteert dat we één van de finalisten kunnen uitsluiten. Dan zijn er veel meer mogelijkheden.
Dat hebben ze wel eerder gedaan (Olcay). Ik ben het met Moedermol eens, ik zet al een paar weken in op een finale Charlotte - Renée - Splinter. Charlotte kan hiervan de mol niet meer zijn maar de edit laat wel sterk uitgaan naar Splinter als mol. Dit klopt helemaal in het plaatje. Renee wordt maar steeds uit de edit gehouden (ook dat zei Moedermol al eerder). De regie wil duidelijk dat men voor Splinter als mol gaat, hoe moeilijk dat ook in beeld te brengen is, het lukt ze blijkbaar.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #233 Gepost op: 7-02-2021, 21:06:24 »
1. Renée kan perfect door de uitzonderlijke situatie of gewoon omdat ze niet meer wil spreiden voor Charlotte of Marije hebben gekozen
2. Dit type executies is al onbetrouwbaar gebleken in het verleden (Rob + Kim)
3. Bij dit type executies is nog nooit iemand afgevallen

Deze drie feiten samen maakt Charlotte of Marije afschrijven uiterst gevaarlijk. Ik laat me niet nog eens vangen, jullie doen wat jullie willen.

Er is inderdaad iets vreemds aan de hand met deze executies. Ik weet niet of het echt doorgestoken kaart is of dat het subtieler is.

Vorig jaar had volgens het productieschema best iemand kunnen afvallen want toen hadden we al een afvaller loze aflevering gehad. Maar geloofde ik de biechten niet helemaal en denk ik dat Leonie en zeker Mil helemaal niet op Rob zaten. Maar goed, er zijn zeker andere jaren waar de uitkomst niet te verklaren is, zeker als de productie echt een afvallerloze aflevering nodig had (kuch 2010).

Misschien dat de productie ervoor kan kiezen de mol het rode scherm toe te bedelen zodra duidelijk is dat hij zijn scherm niet hoeft te zien? Dit vind ik een van de minder schadelijke interpretaties (maar nog steeds niet fraai). Het is dan inderdaad ook duidelijk dat alle drie dames (Charlotte-Renee-Marije) gewoon de mol nog kunnen zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #234 Gepost op: 7-02-2021, 21:18:32 »
de mol het rode scherm toe te bedelen
Haha ik geloof nog wel in een beetje integriteit :). Dus dit niet. Aannemelijker is dat de mol gewoon een kandidaat vrij geeft die niet op haar zit. Dan is Renee de mol. Andersom geredeneerd, bij Renee kandidaat, kiest zij voor haar de mol uit. Want die blijft toch altijd in het spel: Charlotte. In elk geval maken Splinter en Rocky hun test gewoon heel goed en Splinter zelfs met bravoure zonder inzet jokers, dus die gaat vol op Renee...... finalist.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #235 Gepost op: 7-02-2021, 23:47:41 »
Marije zegt meteen na de executie tegen Renée:"Je hebt me gered". Het kan zijn dat ze denkt met haar tunnelvisie op Charlotte een risico genomen te hebben en dat het rode scherm voor haar was. Als ze in de war is geraakt en gaat switchen van mol zou ze zomaar  de volgende afvaller kunnen zijn.
Oei, oei, dat zou wat zijn. En reken maar dat van die 30% op de WIDM site een flinke hap zal af gaan. Interessant scenario... Maar hoe sneu voor Marije, als Charlotte toch de Mol blijkt te zijn.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 23:57:37 door Molest »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #236 Gepost op: 8-02-2021, 13:25:58 »
Oei, oei, dat zou wat zijn. En reken maar dat van die 30% op de WIDM site een flinke hap zal af gaan. Interessant scenario... Maar hoe sneu voor Marije, als Charlotte toch de Mol blijkt te zijn.
Ik vind het heel vreemd dat ze er zo inwrijven dat Rocky Charlotte heeft gestreept en Marije juist sinds het begin op haar tunnelt. Daar is iets mee  ::helderziend::

Het zou er idd op kunnen wijzen dat Marije de finale niet haalt, maar toch heel het seizoen op de mol heeft getunneld ::love:: ::rofl::

Wat mocemole zegt... moet Renée haast wel een rood scherm krijgen. Anders gaan de Renée tunnelaars niet zo maar switchen van mol.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #237 Gepost op: 8-02-2021, 15:25:06 »
Renée bij de test:
'Marije is mijn mol'
'Charlotte verdenk ik ook nog steeds'

Lijkt me zeker geen duidelijke spreiding. Eerder een all-in op Marije die moet gemaskeerd worden met een mogelijke reden om Charlotte af te schrijven.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #238 Gepost op: 8-02-2021, 15:57:38 »
Oei, oei, dat zou wat zijn. En reken maar dat van die 30% op de WIDM site een flinke hap zal af gaan. Interessant scenario... Maar hoe sneu voor Marije, als Charlotte toch de Mol blijkt te zijn.

Dat zou inderdaad zuur zijn. Marije heeft echter al 2 afleveringen op rij haar scherm niet gezien en heeft geen idee meer of ze op het goede spoor zit. In aflevering 5 noemde ze ook Joshua en die is al naar huis. Maar als ze rustig blijft nadenken dan kan het natuurlijk ook zijn dat ze beseft dat ze verdenkingen heeft gehad op Florentijn, Lakshmi en Joshua. Charlotte is de stabiele factor die ze al vanaf aflevering 2 meeneemt. Uit haar opmerking tegen Renée maak ik echter op dat Marije dacht dat het rode scherm voor haar was....

Voor Renée geldt ook een dergelijk scenario, de executie verliep niet volgens haar plan, ook zij kan gaan twijfelen. Ze heeft echter meer zekerheid omdat ze in aflevering 5 haar scherm heeft gezien en ze heeft nog een joker. Naast Charlotte verdenkt ze ook Marije en bij Renée is Marije de stabiele factor in haar verdenkingen.

Een andere optie is dat Rocky gaat afvallen maar Splinter neemt haar ineens weer mee dus dat geeft te denken.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #239 Gepost op: 8-02-2021, 16:48:56 »
Het verdenkingsschema is aangepast. In plaats van punten nu een percentage waardoor spreidingen van verdenkingen meegewogen wordt.

Charlotte blijft de koploper. Zij is nog door geen enkele afvaller genoemd.

Kan zij nog de mol zijn op basis van de testbiechten en de groene schermen van Splinter en Rocky bij de executie?
In eerste instantie lijkt het onmogelijk, want Splinter en Rocky noemen haar niet, dus zou Marije of Renée een rood scherm moeten hebben gehad. Marije sowieso niet, want die zit vol op Charlotte.
Dat betekent dat Renée een rood scherm zou hebben gehad.

Naar mijn mening is dat best mogelijk, want misschien heeft ze Charlotte slechts minimaal of niet in haar testvragen meegenomen. Wellicht is zij zelfs voor 100% op Marije gegaan, hetgeen best aannemelijk is na de opdrachten van die dag.

Bovendien weten we niet precies welke combinaties van kandidaten in de testvragen voorkomen. Splinter en Rocky kunnen per toeval testvragen goed hebben, waarin Charlotte impliciet is meegenomen.

Ik blijf na deze aflevering nog maar even bij Charlotte als mol.