Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 56535 keer)

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #300 Gepost op: 15-02-2021, 17:30:47 »
Nog even gekeken of ik plak & kopieerfoutje heb gemaakt, die zitten er helaas in. Ik haal de figuren er uit! ::schaam::
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #301 Gepost op: 15-02-2021, 18:05:24 »
De formules aangepast, gelukkig blijft het redelijk zoals eerst.

Van Charlotte is bekend dat ze als hoofdverdachte Splinter heeft, maar aangezien ze tot aflevering 7 blijft spreiden, zou het raar zijn als ze nu niet gespreid heeft.
Van Rocky is geen verdenking bekend, beetje aangevuld.
De verdenking van Splinter nog iets bijgesteld op basis van zijn biecht, hij vertrouwt Charlotte nu meer.

Als Charlotte of Renee de mol is, dan behoort Florentijn met zijn 2 jokers tot de afval-kandidaten.
Als Rocky of Splinter de mol zou zijn, dan was Florentijn waarschijnlijk niet afgevallen.
Florentijn valt nu vooral af omdat hij voor Marije & Joshua als verdenking gekozen heeft en die zaten op 1 kamer.

De verdenkingen zijn nog heel divers, geen uitgesproken mol op basis van antwoorden.

Vooral dank aan Rinusoide voor het in kaart brengen van de verdenkingen!
« Laatst bewerkt op: 15-02-2021, 18:49:53 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #302 Gepost op: 15-02-2021, 18:11:16 »
Lakshmi scoort vooral slecht als Rocky of Renee de mol is.

Omdat Lakshmi vooral op Joshua en Marije zit, die niet de mol zijn en bij elkaar op de kamer zaten scoort ze overal slecht.

Renee wordt door de kandidaten gemiddeld het meest verdacht (gemiddeld meer dan 10 antwoorden op haar).
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #303 Gepost op: 15-02-2021, 18:19:18 »
In deze aflevering slechts 3 kandidaten, waarvan 1 afvalt, Joshua.

Als splinter de mol zou zijn, dan was Renee duidelijk afgevallen tov Joshua. De anderen zijn Splinter & Joshua redelijk gelijkwaardig.

Als Renee de mol zou zijn, dan zou met alle schermen Marije waarschijnlijk afgevallen zijn. Joshua zou de test dan goed gemaakt hebben.

Renee & Joshua worden door de kandidaten het meest verdacht in de antwoorden.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #304 Gepost op: 15-02-2021, 18:24:24 »
Geen afvaller deze keer omdat Renee, Marije & Charlotte het scherm niet te zien krijgen. Als Charlotte de mol zou zijn, dan was ongetwijfeld Rocky of Splinter afgevallen. Als Splinter de mol is, dan heeft Rocky er heel goed aan gedaan om de joker in te zetten.

Renee & Charlotte worden door de kandidaten het meest aangewezen in hun antwoorden.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #305 Gepost op: 15-02-2021, 18:28:51 »
Door vol te blijven gaan voor Charlotte (?) scoort Marije zeer slecht in de test. Alleen als Splinter de mol zou zijn, dan wint ze mogelijk van Renee.

Renee, Marije & Rocky worden het meest in de antwoorden genoemd door de kandidaten.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #306 Gepost op: 15-02-2021, 18:36:45 »
Op basis van wat de kandidaten invullen lijkt Renee heel duidelijk de mol, ook al in aflevering 3 scoort ze hoog. Er lijkt dus altijd iets verdachts te gebeuren in de buurt van Renee.

Rocky, Charlotte en Splinter vallen eigenlijk altijd wel een keer heel duidelijk af als mol op basis van de afvallers en de verdenkingen in de groep. Renee past eigenlijk altijd wel.

Mijn methode is voor een groot deel subjectief, ik weet niet welke vragen er gesteld zijn, of mijn groepsindeling voldoende overeenkomt met de vragen, of de kandidaten bij 50% op een kandidaat 10 vragen op diegene hebben ingevuld. Daarnaast kun je je ook afvragen of de biechten kloppen. Mijn mening is dat het redelijk lijkt te kloppen.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #307 Gepost op: 15-02-2021, 20:38:51 »
Ik heb het gevoel dat als Charlotte er volgende week uitgaat, het allemaal een beetje te duidelijk wordt. Splinter als mol wordt dan heel moeilijk. Op wie moet Renee zogenaamd zitten om het te laten lijken alsof we nog een keuze hebben? Rocky zeker? Wordt wel een saaie finale en het script dan niet goed uit de verf.
Ja ik twijfel dus ook een beetje. Ook al omdat deze tweet net uitkwam van de redactie:

"aflevering 7 gemist? Kijk 'm nu terug! Pijl omlaag
Aanwijzing
Na de verrassende executie van vorige week voelen Splinter en Rocky zich gesterkt in hun verdenkingen. Beiden kregen een groen scherm te zien. Voor Renée, Marije en Charlotte was het bitterzoet. Ze...
wieisdemol.avrotros.nl"

Dus hier wordt wel heel duidelijk voorgesorteerd op Rocky. Te. Het zou dus heel goed mogelijk kunnen zijn dat ze er toch uitvliegt. Dan blijft Charlotte gewoon en win ik de pool als ze ook winnares is haha.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #308 Gepost op: 15-02-2021, 21:22:12 »
Ja ik twijfel dus ook een beetje. Ook al omdat deze tweet net uitkwam van de redactie:

"aflevering 7 gemist? Kijk 'm nu terug! Pijl omlaag
Aanwijzing
Na de verrassende executie van vorige week voelen Splinter en Rocky zich gesterkt in hun verdenkingen. Beiden kregen een groen scherm te zien. Voor Renée, Marije en Charlotte was het bitterzoet. Ze...
wieisdemol.avrotros.nl"

Dus hier wordt wel heel duidelijk voorgesorteerd op Rocky. Te. Het zou dus heel goed mogelijk kunnen zijn dat ze er toch uitvliegt. Dan blijft Charlotte gewoon en win ik de pool als ze ook winnares is haha.

Ik heb Charlotte dan ook 10 weken als winnares ;) Maar ik heb al 3 verliezers aangewezen die afvielen en pas vanaf aflevering 5 vulde ik Renée als mol in. En afl. 3 vergeten in te vullen, dus mijn pool wordt niks meer :P

Maar dit had ik ook al eerder in het Wie is de Mol-topic gezegd, mij lijkt de kans groter dat Rocky afvalt, anders is het wel heel duidelijk omdat Renée op Charlotte zit. Charlotte zit dan ook op Renée of ze wint een vrijstelling. En als ze dan in de finale toch op Splinter blijkt te zitten krijgen we een mooi driehoekje: Charlotte op Splinter, Splinter op Renée, Renée op Charlotte. Misschien is dat ook wel de reden waarom we haar verdenking deze aflevering niet mochten horen.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #309 Gepost op: 15-02-2021, 23:10:50 »
Rinusoide, je zit al zoveel weken op Renee, net als Rocky. Charlotte rommelt al een aantal weken met Marije onderaan. Ik verwacht, zonder plottwist, Charlotte als next one.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #310 Gepost op: 16-02-2021, 11:32:24 »
Als je van de vier overgebleven kandidaten de verdenkingen van alle afleveringen op een rijtje zet, dan valt op dat Rocky het meest consistent is in haar verdenking van Renée, al vanaf aflevering 1. Alleen in aflevering 2 kwamen daar Florentijn (vanwege Om de tuin leiden?) en Marije bij. Van aflevering 3 is niet bekend wie zij verdacht en in 5 verdacht zij Joshua naast Renée.

Splinter verdenkt Renée vanaf aflevering 3, toen nog met Charlotte en Marije, daarna op Rocky en Renée, in aflevering 5 verdacht hij uitsluitend Renée.

Bij Charlotte en Renée zie je veel meer spreiding en wisseling van verdachten. Charlotte heeft vanaf aflevering 4 als enige constante Renée in haar rijtje. Bij Renée gaat het alle kanten op. Eerste 3 afleveringen Joshua, Florentijn en Marije, daarna kwam Charlotte erbij en na aflevering 7 zat ze op Marije, Rocky en een beetje Splinter.

Zou dat erop kunnen wijzen dat Renée en Charlotte kandidaten zijn? Is er iets bekend over de verdenkingspatronen van eerdere mollen en kun je daar conclusies uit trekken?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #311 Gepost op: 16-02-2021, 11:40:37 »
Bij Charlotte en Renée zie je veel meer spreiding en wisseling van verdachten. Charlotte heeft vanaf aflevering 4 als enige constante Renée in haar rijtje.

Dat zelfs niet. Aflevering 5 noemt ze Marije, Joshua en Splinter.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #312 Gepost op: 16-02-2021, 11:57:00 »
Even heel simpel:
Rocky verdenkt Renee al vanaf aflevering 1.
Komende zaterdag een kansspel.
Rocky helpt Renee naar de finale met dat spel.
Splinter of Charlotte de pineut.
Dan is er een kandidaat in de finale die geen idee heeft wie de mol is.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #313 Gepost op: 16-02-2021, 12:36:59 »
Interessante post van widm1992 uit het Charlotte-topic:

Nog meer bewijs dat Marije Charlotte als verdachte heeft laten vallen is een artikel op Linda.nl.

Ze zegt hierin o.a. "Zo heb ik geleerd dat het oké is om af en toe een break te nemen van werk, én dat ik echt, maar dan ook écht op mijn gevoel mag vertrouwen. Ik wist eigenlijk al vanaf dag één wie de Mol is. Ik heb de naam op de eerste dag zelfs naar mijn vertrouwenspersoon gestuurd om het maar vast te hebben liggen.”

Hoe kan het dan dat je er nu toch uit ligt?

“Ik werd op het laatste moment op een ander spoor gezet en daar ben ik in meegegaan.  In plaats van op mijn gevoel, op mijn hoofd gegaan."

Ze heeft dus haar verdachte vanaf dag 1 laten vallen. Uit de beelden is mijns inziens te halen dat dit, zoals ook uit wie verdenkt wie blijkt, Charlotte moet zijn geweest.

Verdenkingen Marije bij de test:

afl. 1: onvolledige verdenking. Noemt Joshua ...maar dat was later in het spel (behalve misschien in afl. 5) haar nummer 2. Hier ook, denk ik. Zag meteen dat Florentijn een kandidaat was.

afl. 2: verdenking weggehouden, maar Marije weet zeker dat de mol in het groepje Joshua, Charlotte, Rocky & Florentijn zat. Die laatste had ze meteen al gestreept.

afl. 3: geeft aan dat ze de vorige keer op Charlotte zat.  Lijkt erop dat dat nog steeds zo is ...maar ze twijfelt nog wel een beetje. Neemt ook Joshua weer mee.

afl. 4: Splinter zou een van de beste mollen ooit zijn, maar gelooft ze niet in. "Eigenlijk blijven voor mij Charlotte & Joshua over". Marije wil nu al gaan tunnelen, dus lijkt redelijk zeker van haar mol.

afl. 5: "Charlotte is een verdachte van mij omdat ze echt hardstikke slim is en elke opdracht verkeerd doet ...en het dan niet begrijpt en het weer niet volgt ...dat ik denk je bent hardstikke slim... ik geloof je gewoon niet. En Joshua natuurlijk [...]" (vult Joshua in op de widm-vraag. Daarna exit Joshua)

afl. 6: gelooft niet dat ze in deze fase nog moet spreiden. (vult widm-vraag op Charlotte in)

afl. 7: "Op dit moment is Charlotte mijn mol. Mijn hoofd zegt dat zij het is gewoon gebaseerd op de feiten, maar ik ga dit meer met mijn hart doen." 

✂️

"...dus ik ga op dat gevoel zitten dat zij de mol is."

vult testvraag op Rocky en Charlotte in. (de mol was in de mijn bij 7.1)


Met de extra info uit de Linda erbij lijkt het er inderdaad nog meer op dat ze zo maar is geswitcht van Charlotte naar Rocky.

Vind de montage hier wel een tikje doorzichtig.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2021, 12:48:48 door Amethyst »

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #314 Gepost op: 16-02-2021, 12:58:56 »
Even heel simpel:
Rocky verdenkt Renee al vanaf aflevering 1.

Ik ben bezig geweest met de verdenkingen, het lijkt er op dat Rocky net als Nikkie in aflevering 1 de mol gezien heeft in actie (Remco afgeschoten, dat schot kwam uit de richting van Rocky, zou dar Renee hebben kunnen zijn?).

Zo vanaf aflevering 1 zo consequent op Renee en zo relaxt bij de executie, dan ben je of de mol of je weet wie de mol is. Rocky staat al heel lng niet meer op mijn mol-lijst.

Rocky is de winnaar, tenzij Splinter nog roet in het eten gooit. Charlotte valt af.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #315 Gepost op: 16-02-2021, 13:14:07 »
Ik vermoed ook dat ze geswitched is naar rocky, ze vertrouwde haar duidelijk niet in de mijn. Dan is het rocky dus niet. Of ze is ook naar renee geswitched en zit iedereen verkeerd, maar nergens blijkt uit dat ze renee ineens verdacht.
Iemand schrijft ook dat renee splinter verdacht, dat heb ik nergens gehoord? Alleen char verdenkt hem een beetje.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #316 Gepost op: 16-02-2021, 13:25:10 »
Met de extra info uit de Linda erbij lijkt het er inderdaad nog meer op dat ze zo maar is geswitcht van Charlotte naar Rocky.

Met volledige switch naar Rocky, zou Marije bij mol Renee nog steeds de afvaller zijn.

Ik heb ook aflevering 2 inmiddels geanalyseerd, ook Erik is de afvaller bij Renee als mol. Ook bij mol Florentijn zou Erik kans hebben gemaakt om af te vallen, maar dat zou een close call geweest zijn met veel kandidaten. Maar Florentijn is de mol niet.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #317 Gepost op: 16-02-2021, 13:52:44 »
Met volledige switch naar Rocky, zou Marije bij mol Renee nog steeds de afvaller zijn.

Ik heb ook aflevering 2 inmiddels geanalyseerd, ook Erik is de afvaller bij Renee als mol. Ook bij mol Florentijn zou Erik kans hebben gemaakt om af te vallen, maar dat zou een close call geweest zijn met veel kandidaten. Maar Florentijn is de mol niet.

For argument's sake, hoe zou het plaatje eruit zien als Marije inderdaad vol op Rocky geswitcht heeft? Zou ze dan onderaan bundelen bij Charlotte als mol?

De theorie dat Charlotte de mol is, kan eigenlijk alleen gered worden als (1) Marije volledig geswitcht heeft en (2) na de switch, testscore zo zwak was dat ze lager scoorde dan Rocky, Renee en Splinter (waarvan alleen Renee Charlotte deels lijkt te verdenken). Als we de discussie niet op punt (1) kunnen beslechten, kunnen we misschien punt (2) onderzoeken.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #318 Gepost op: 16-02-2021, 14:05:11 »
Bij Renee als mol nog steeds kansloos onderaan, bij Charlotte als mol een spannende 3-strijd.

Voor de volledigheid ook aflevering 2 waarbij bij Charlotte of Rocky de mol zou zijn geweest, Joshua afgevallen zou zijn, bij Splinter was Marije naar huis gegaan. Moet er bij zegge dat verdenking van Splinter geschat is (iedereen behalve Joshua) en Florentijn die grotendeels op Joshua zit (maar wie nog meer?).

Met Charlotte als mol zouden in aflevering 4 & 6 echte andere afvallers geweest zijn (aflevering 4 Renee, aflevering 6 Splinter of Rocky).
« Laatst bewerkt op: 16-02-2021, 14:24:49 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #319 Gepost op: 16-02-2021, 14:08:28 »
Ik wil mijn sheet testen op een ander seizoen, heeft iemand een suggestie (2020 met de lang onzichtbare Rob of 2018 met merel)?
Ik boycot Rusland & Russische producten!