Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)  (gelezen 12743 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #80 Gepost op: 30-01-2021, 00:26:53 »
Thanks! Was moeilijk te verstaan.
Nu nog de bedoeling van wat Marije zegt: "O het is de Mol, maar het is in ieder geval Joshua". Betekent dat dat zij Joshua als Mol ziet? Een showponny is toch geen symbool van de Mol?
En waarom zegt Charlotte dan :"O, wacht eens even, dat vind ik een intelligente opmerking die je daar maakt". Waarom zou Charlotte het intelligent vinden van Marije als zij Joshua de Mol noemt.
Het viel mij ook op dat het geluid op het laatst werd weggedraaid.
Weet niet wat ik hiermee aan moet. Ga het nog eens terug kijken.
De "showpony" ziet er uit als het Paard van Troje. Dit was een houten paard waarin belegerende Grieken zich hadden verstopt om zo binnen te dringen. Een soort van molstreek dus. Vandaar de link. Volgens de testbiecht verdenkt Marije Joshua dus misschien flapt ze dit er zo uit. Als Charlotte de Mol is dan is dit misschien een poging om kandidaats over te komen, want waarom zou ze anders geïnteresseerd zijn om te weten op wie Marije zit? De Mol weet sowieso op wie iedereen zit.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 00:29:58 door MartinJ »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #81 Gepost op: 30-01-2021, 00:55:25 »
Ja Martin dat verhaal ken ik, een antieke Molstreek. Best interessant dat de link wordt gelegd van showpony, via het paard van Troje, naar Joshua. Idd is Marije een flapuit maar ik denk niet dat dit zo maar in haar op kwam. Ze zal al wel het idee gehad hebben dat Joshua de Mol kan zijn. En ze test tegelijkertijd Charlotte. Heb al een tijdje het idee dat Marije Charlotte verdenkt. Misschien twijfelt ze nog tussen deze 2.
Je ziet Charlotte ook snel denken en ad rem reageren.
Zeker als Charlotte de Mol is weet ze op wie Marije zit en zal ze proberen kandidaats te reageren.
Ik vond dit wel een momentje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #82 Gepost op: 30-01-2021, 01:14:52 »
Ja Martin dat verhaal ken ik, een antieke Molstreek. Best interessant dat de link wordt gelegd van showpony, via het paard van Troje, naar Joshua. Idd is Marije een flapuit maar ik denk niet dat dit zo maar in haar op kwam. Ze zal al wel het idee gehad hebben dat Joshua de Mol kan zijn. En ze test tegelijkertijd Charlotte. Heb al een tijdje het idee dat Marije Charlotte verdenkt. Misschien twijfelt ze nog tussen deze 2.
Je ziet Charlotte ook snel denken en ad rem reageren.
Zeker als Charlotte de Mol is weet ze op wie Marije zit en zal ze proberen kandidaats te reageren.
Ik vond dit wel een momentje!
Na de In Vuur en Vlam opdracht is er weer een momentje met Marije en Charlotte. Joshua zegt dat het lezen van de kaart best moeilijk was, waarop Charlotte zegt dat zij de kaart ook verkeerd had gelezen. Marije (snibbig): "Maar jij deed het erom". Als Marije Charlotte verdenkt is het niet handig om dit te zeggen. Wil ze hiermee deze actie framen als een nep-mol actie?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #83 Gepost op: 30-01-2021, 09:26:05 »
Wil ze hiermee deze actie framen als een nep-mol actie?
Zo zie ik het wel, ja. Charlotte zat mis, die moest dat toegeven. Snel eroverheen en er met een grapje een nepmol-actie van maken, en de kous is af. En weer over iets anders beginnen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #84 Gepost op: 30-01-2021, 12:22:01 »
Met Martin J en Molest eens. Ga wel met extra aandacht naar deze 2 dames en hun verdenkingen kijken vanavond. Trouwens ook naar Joshua alhoewel ik denk dat Marije Joshua als afleidingsmanouvre t.o. Charlotte gebruikt met haar Mollige showpony.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #85 Gepost op: 30-01-2021, 12:34:14 »
Als Splinter de Mol is, snap ik niet dat hij zichzelf zo buitenspel zet hier. Wat is daarvan dan de reden? Hij had het toch samen met de warrige Renee kunnen doen?

1. Hij koos ervoor niet te mollen
2. Hij verdenkt Charlotte en/of Marije en die weet (weten) dat

Het tweede zou een slimme kandidatenactie kunnen zijn.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #86 Gepost op: 30-01-2021, 17:26:19 »
Mogelijk heeft Splinter niet gemold, omdat hij weet dat er de volgende dag een veiling komt.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #87 Gepost op: 30-01-2021, 20:00:54 »
Thanks! Was moeilijk te verstaan.
Nu nog de bedoeling van wat Marije zegt: "O het is de Mol, maar het is in ieder geval Joshua". Betekent dat dat zij Joshua als Mol ziet? Een showponny is toch geen symbool van de Mol?
En waarom zegt Charlotte dan :"O, wacht eens even, dat vind ik een intelligente opmerking die je daar maakt". Waarom zou Charlotte het intelligent vinden van Marije als zij Joshua de Mol noemt.
Het viel mij ook op dat het geluid op het laatst werd weggedraaid.
Weet niet wat ik hiermee aan moet. Ga het nog eens terug kijken.

Volgens mij vond Charlotte het een 'interessante' opmerking van Marije, niet een 'intelligente.' Om de simpele reden - lijkt mij - dat ze daardoor weet of denkt te weten dat Marije op Joshua zit.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #88 Gepost op: 5-02-2021, 19:51:10 »
Als Splinter gekozen heeft voor Charlotte (want die vertrouw ik) en Marije kijkt Rocky redelijk zuur tot twee keer toe. Heeft hij mij door?