Auteur Topic: [Aflevering 5] - Tot drie tellen  (gelezen 21823 keer)

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #100 Gepost op: 30-01-2021, 23:40:57 »
Ik denk dat een groot aantal mensen dat deze twist niet oké vond, eigenlijk wil zeggen: "JAMMER DAT JOSHUA ERUIT IS!" en dat op deze manier willen rechtvaardigen door het 'oneerlijk' te vinden. Hij was nou eenmaal geliefd bij veel mensen op dit forum...  ::)

Zal heus wel 1 van de redenen zijn, maar het is voor mij een lijstje met als 2 belangrijkste:

- Stel, Renee is Mol. Dan verdienen Splinter en Joshua door te gaan omdat ze dan goed zitten (Dat is tevens het doel van het programma. Degene met de meeste goede vragen over de Mol blijft erin). Ik hoop daarom ook niet dat Renee de Mol is.

- Vind het verder niet eerlijk dat 3 kandidaten (incl. 1 mogelijke mol) de pot kunnen roven in ruil voor 3 vrijstellingen. Is dat niet iets wat de Mol alleen hoort te doen?

Edit: Ramon hierboven kan mijn gedachten beter onder woorden brengen. ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 23:45:49 door Kimi »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #101 Gepost op: 30-01-2021, 23:41:53 »
Ik denk dat een groot aantal mensen dat deze twist niet oké vond, eigenlijk wil zeggen: "JAMMER DAT JOSHUA ERUIT IS!" en dat op deze manier willen rechtvaardigen door het 'oneerlijk' te vinden. Hij was nou eenmaal geliefd bij veel mensen op dit forum...  ::)

Het zal bij sommige mensen wel meegespeeld hebben misschien. Maar dat staat los van het principe dat het allemaal wat teveel van het goede is en iets te oneerlijk, al met al. (Bij Splinter of Renee zou ik zelf net zo hebben gebaald, bij bepaalde andere kandidaten wat minder).
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 23:48:05 door Nat007 »

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #102 Gepost op: 30-01-2021, 23:42:04 »
Ik denk dat een groot aantal mensen dat deze twist niet oké vond, eigenlijk wil zeggen: "JAMMER DAT JOSHUA ERUIT IS!" en dat op deze manier willen rechtvaardigen door het 'oneerlijk' te vinden. Hij was nou eenmaal geliefd bij veel mensen op dit forum...  ::)

Ik vrees dat deze gedachte ver van de waarheid is. Zoals anderen het veel mooier hebben omschreven dan ik kan: - zoals deze aflevering is gegaan staat haaks op de insteek van WIDM. Namelijk er is 1 mol die geld uit de pot houdt en niet ontdekt wil worden door 9 kandidaten die zoveel mogelijk geld in de pot willen spelen. De kandidaat die het minst heeft ontdekt wie de mol is, valt af. Hoe (im)populair een afvaller is heeft daar op zich niets mee te maken. 

Ik vind de geciteerde opmerking getuigen van het willen wegzetten van mensen met een andere mening als ware die mening voornamelijk gebaseerd op oneigenlijke gronden.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #103 Gepost op: 30-01-2021, 23:42:10 »
Ik verbaas me ook over de felle kritiek, heb eigenlijk best genoten van deze aflevering. Jammer inderdaad dat Joshua eruit is, Ik vond hem een smaakmaker. Ik denk echter toch echt dat hij er terecht uit is omdat hij verkeerd zat. Vorige week was al een voorbode omdat hij een tunnelvisie op Renée had en nu werd tijdens de test opnieuw gesuggereerd dat Renée zijn verdachte was. In mijn optiek is Renée niet de mol dus een exit als je Renée verdenkt is niet per definitie oneerlijk. Iedereen ( behalve de mol) had weinig tijd om zich voor te bereiden op de onverwachte test. De drie met de voorkennis moesten het ook nog waarmaken. Behalve Joshua is ook Marije een sterke speelster die voor de winst gaat.

Dat de pot geplunderd zou worden hebben we al voorspeld, de pot was ook erg hoog in vergelijking met voorgaande jaren. De vergelijking met buitenlandse series verbaast me ook omdat we ook daar verleidingen zien door een aanbod van de presentator (koffertjes) 

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #104 Gepost op: 30-01-2021, 23:45:52 »
Als ik een vergelijkbare veilingsopdracht had moeten ontwerpen, dan had ik het waarschijnlijk ook wel anders aangepakt.

Ik zou iedereen wél laten starten met een bieding met geld uit de pot - al is het maar om de opdrachtbasis gelijk te houden met de huidige vorm. Echter, daarna komt iedereen weer individueel terug bij Rik en krijgt te horen het hoogste bod te hebben gegeven en daarbij wordt de envelop met voorkennis overhandigd. Bij één kandidaat - met daadwerkelijk het hoogste bod - zit er kloppende informatie in, bij de rest is het onjuist. Tijdens de opdracht zijn ze allemaal overtuigd van hun eigen gelijk, want ze hebben immers allemaal te horen gekregen het hoogste bod te hebben. Kortom: ze gaan elkaar waarschijnlijk tegenwerken, want iedereen roept iets anders. Het drietal dat uiteindelijk het snelste bij de middelste coupé aankomt, krijgt drie opties: twee jokers, een vrijstelling en inzage in het molboekje van een afvaller.

Zoiets. Dan zit er denk ik meer psychologische strijd in de opdracht en is de verdienste aan het einde niet zo extreem.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #105 Gepost op: 30-01-2021, 23:49:55 »
Deze "spannende" executies zijn niet het soort tv waar ik vrolijk van wordt, vorig jaar net zo oneerlijk, of statistisch gezien oneerlijker met het 2 op 4 principe waarbij de mol er ook al tussen zat en je dus 66% had uit het spel te gaan.

Als dit een trend is om het spel wat spanning te geven is het niet bepaald een leuke manier tegenover de molloten en de kandidaten.

Dat er hard spel gespeeld wordt oké, maar laat dit de kandidaten doen en niet de productie.

Ik voelde geen eens spanning bij die derde opdracht, omdat het gecreëerde spanning was.

Veilingen/biedingen zijn altijd een  ::niet-ok::
Zeker waarvoor ze het deden... 3(!) Vrijstellingen. ::ohno::

Ik had het leuker en spannender gevonden als ze geen voorkennis hadden gekregen, maar de vrijstellingen van tevoren, maar kwijt zouden raken als ze niet als eerste binnenkomen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #106 Gepost op: 30-01-2021, 23:51:01 »
En nog iets wat me niet bevalt, deze executie zou zelfs ook een poging van de productie kunnen zijn om iemand die OP de mol zit uit het spel te krijgen zodat de mol minder verdacht wordt. Niet alleen doordat er eventueel iemand uit gaat die wel degelijk op de juiste persoon zit, maar ook omdat anderen er daardoor aan gaat twijfelen.

Begrijp me niet verkeerd, DIT HOEFT NIET ZO TE ZIJN.

Maar het feit dat deze mogelijkheid er is door zo'n executie wordt ik niet blij van.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #107 Gepost op: 30-01-2021, 23:51:21 »
. Iedereen ( behalve de mol) had weinig tijd om zich voor te bereiden op de onverwachte test. De drie met de voorkennis moesten het ook nog waarmaken.

Dit is niet waar. De vrijstellingengroep wist (naast de opzet van de hele opdracht) dat de dag zou beginnen met een test. Zij hebben zich ook daar op kunnen voorbereiden, dus de Pipo’s hadden dubbel pech / nadeel!

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #108 Gepost op: 31-01-2021, 00:05:15 »
Dit is niet waar. De vrijstellingengroep wist (naast de opzet van de hele opdracht) dat de dag zou beginnen met een test. Zij hebben zich ook daar op kunnen voorbereiden, dus de Pipo’s hadden dubbel pech / nadeel!

Inderdaad!

En de hele treinopdracht viel gewoon in het niet, omdat de uitkomst al vaststond. Ongelooflijk jammer, echt een miskleun in een tot nu toe onwijs leuk seizoen!
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #109 Gepost op: 31-01-2021, 00:10:54 »
"Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis"

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #110 Gepost op: 31-01-2021, 00:22:42 »
Dit is niet waar. De vrijstellingengroep wist (naast de opzet van de hele opdracht) dat de dag zou beginnen met een test. Zij hebben zich ook daar op kunnen voorbereiden, dus de Pipo’s hadden dubbel pech / nadeel!
Ik ben het hier niet mee eens: één van de twee groepen zou drie vrijstellingen krijgen. Dat betekent dat personen uit twee groepen hier geen echte concurrenten van elkaar zijn: een van de twee krijgt namelijk een vrijstelling. De test ging er hier slechts over wie de test het slechtst maakte binnen ieder groepje.

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #111 Gepost op: 31-01-2021, 00:23:04 »
Ik vind het apart dat menigeen over deze aflevering valt. De eerste opdracht: ik had een hoogtevreesopdracht uitgevoerd met zo'n decor, maar dit type opdracht hebben we vaker gezien dat kandidaten in groepjes zo'n doorgeefopdracht hadden. In opzet niet te doen, maar dat zie je vaker met een klassieke A-B-C opzet.

De tweede opdracht: hebben we ook vaker gehad. De veiling in Thailand, het hoftihuis in IJsland, de stille veiling in Oregon, of waarbij kandidaten simpelweg indirect konden gaan voor een vrijstelling. Met als uitkomst in de derde opdracht nog in Toscane in het bonusseizoen. Toen met de hunt op Elba. Ik kan me niet heugen dat de kritiek toen net zo luid klonk. Persoonlijk vond ik dat erger want 66% kans om af te vallen. Nu 1 uit 3 dus 33% kans.

De derde opdracht vond ik de mooiste. Opdrachten met treinen blijven goed. En het idee: een groep met voorkennis en een zonder is geen gek idee om mee te experimenteren. Maar mee eens: het element veiling eraan koppelen of blind bieden maakt wel dat de mol de eerste vier afleveringen alleen maar geld kan verdienen om het nu kwijt te spelen. En dat maakt het tot een goedkope manier om een goed gevulde pot en daarmee gedwarsboomde mol weer in het zadel te helpen.

Joshua heb ik nooit als mol verdacht. Zag het Joshua/Splinter koppel eerder als Rik/Marlijn dus ik had wel verwacht dat Joshua verder zou komen. Maar ik had wel een afvallerloze aflevering verwacht. Dus ik had nog rekening gehouden met dat de onder de drie met vrijstelling nog het rode scherm zou kunnen zitten zodat de niet voorkennis groep op die manier een groepsvrijstelling kon veroorzaken bij winst ipv individuele vrijstellingen in de voorkennisgroep. Strijden ze om andere belangen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #112 Gepost op: 31-01-2021, 00:28:10 »
Ik wis deze aflevering snel uit mijn geheugen en blik graag vooruit.

De teaser voor aflevering 6 beloofd een re-make van een eerdere opdracht uit 2012.
Zie: https://youtu.be/vB1vP8GJMsk?t=1181
Ik ben benieuwd of de Mol dit seizoen wel de kans krijgt om te Mollen, want dat werd in 2012 door een andere kandidaat vrijwel onmogelijk gemaakt in deze opdracht.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2021, 01:04:18 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #113 Gepost op: 31-01-2021, 00:47:25 »
Ik zit eigenlijk met een behoorlijk dubbel gevoel na deze aflevering.

De groepsdynamiek werd leuk in beeld gebracht en ik vind het altijd erg fijn om de kandidaten zo beter te leren kennen en de sfeer te proeven in de groep.

De eerste opdracht was eigenlijk erg leuk, maar in uitvoering onmogelijk. Iets meer tijd en iets minder moeilijke zinsdelen had deze opdracht in uitvoering zo veel beter gemaakt.

Dan de laatste opdracht.
Ik vind het altijd tof als de groep op scherp gezet wordt, maar hier voelde het toch alsof de balans  zoek was. (Zeker als Renee de mol blijkt te zijn, zoals ik nu vermoed).

Zo makkelijk geld uit de pot laten spelen, zonder twist of dubbele laag....
Je doet een bod, krijgt extra speluitleg, en dat is het.

Er had veel meer kat en muis spel gemaakt kunnen worden tussen de hoogste bieders en de rest van de groep, waarbij de groep geld terug kan verdienen als iemand met een vrijstelling wordt ‘opgepakt’. Of een soort ronde tafelgesprek waarbij iedereen moet achterhalen wie de vrijstelling heeft bemachtigd en als dit lukt komt het geld weer terug in de pot (met als twist dat als je de meeste stemmen weet te trekken, terwijl je niet het hoogste bod had, je ook een vrijstelling kan verdienen o.i.d)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #114 Gepost op: 31-01-2021, 00:51:29 »
Tja... Ik weet niet zo goed wat ik over deze afleveringen moet zeggen. De eerste opdracht was leuk en grappig, maar het verdelen over meerdere bedragen totaal onnodig. 3 dingen op één doek is al lastig genoeg. Vooral als er ook nog een Charlotte tussen zit die miniatuurtekeningetjes maakt.

Het bieden..... Het maakt niet meer uit waar je op kan bieden. Iemand wil een veiling winnen en biedt toch wel een belachelijk bedrag. €5000 voor wat voorkennis met kans op vrijstellingen. Ik hoop dat Splinter en Renée wel even boos gaan zijn op de anderen.

De treinopdracht was best leuk. Ik houd vaak wel van een wedstrijdelement. Maar dan die aflopende geldklok. Ik snap het idee, maar aangezien die postzakken toch niet eerder kwamen, was €900 echt het maximaal haalbare. Qua geld totaal geen interessante opdracht dus.


Qua camerawerk was ik wel bovengemiddeld tevreden. Zaten heel wat bijzondere shots tussen. En infographics!

Zelden zo teleurgesteld geweest na een aflevering. Vooral door de groep, maar ook de exit van Joshua daardoor.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #115 Gepost op: 31-01-2021, 00:54:45 »
De teaser voor aflevering 6 beloofd een re-make van een eerdere opdracht uit 2012.
Ik dacht er ook een variant op de gevangenisopdrachten van seizoen 2/4 in te herkennen :D

Ik vond de aflevering niet zo slecht als ik had verwacht van tevoren op basis van sommige reacties. Inderdaad geen toptwist, kandidaten die voor de pot spelen werden zo ernstig benadeeld en gedwongen dat niet meer te doen of een enorm risico te nemen. Ook vind ik een kans van 1 op 3 of zelfs 1 op 2 om af te vallen echt te groot bij de laatste 6 ongeacht de twist. Aan de andere kant heeft iedereen wel dezelfde kans gehad om het hoogste bedrag te bieden, als dat dan toch de opdracht is. Of het nou je speelstijl is of niet, iedereen kon zo hoog mogelijk te bieden en zelf voor het voordeel gaan en er is van tevoren duidelijk gezegd wat er op het spel stond. Alleen dwing je spelers zo dus wel bijna om een groot deel van de pot weg te spelen, omdat ze hun keuze ook individueel moesten maken. Toch jammer, daar maak je het de Mol makkelijk mee. Leuk om te zien dat Splinter, Renée en Joshua toch voor de pot bleven gaan. Maar ja, daar was dit wel het risico van. Eerlijk is eerlijk, waarschijnlijk had ik het erger gevonden als mijn favoriet er de dupe van was geworden ;D

Wel vond ik het een spannende aflevering (niet zozeer de vraag wie de treinopdracht gingen winnen natuurlijk) en was ik een uur lang geboeid!

Ik vond het ook wel leuk dat ze weer eens iets nieuws probeerden. Ze lijken echt niet bang (meer) om op hun bek te gaan als het weer een keer wat minder uitpakt. Als we (het publiek/de fans) iets niet leuk vinden, laten we ze dat (als het even kan op een enigszins beschaafde manier) weten en dan proberen ze de volgende keer gewoon weer iets anders ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #116 Gepost op: 31-01-2021, 01:20:06 »
Gut, ik ben niet zo verbaasd over dit soort 'twists'. We hebben het toch al vaker gezien? De kritiek begrijp ik daarentegen goed, zo'n veiling is om alle hier al genoemde redenen niet op zijn plaats halverwege een serie. Het enige pluspunt voor mij persoonlijk is dat het erin resulteerde dat Joshua de plaat poetste, al zie ik ook wel in dat het bijzonder onrechtvaardig is (vooral als Renée dan wel Splinter de Mol blijkt te zijn). Ook irritante kandidaten verdienen een eervolle aftocht, en die is hem duidelijk niet gegund.

Eén van de positieve effecten zou kunnen zijn dat dit de groepsdynamiek weer eens lekker opschudt en op scherp zet. Renée en Splinter leken écht verontwaardigd over de inhaligheid en het egoïsme van de drie anderen - en bij ten minste één van hen moet die emotie oprecht zijn geweest. Dan zou ik de volgende aflevering wél graag willen zien hoe 'de groep' hierop reageert. Zulke fricties werden in de oude seizoenen wel vertoond en zelfs uitvergroot, maar ik vrees dat aflevering 6 gewoon weer opent met een gezellig ontbijtje ('Ja jongens, het is een hard spel. Ach, misschien had ik ook wel 6000 geboden als ik er wat langer over na zou hebben gedacht. Mag ik de jus d'orange?').

Maar goed, lâwe eerlijk zijn: wanneer is dit spel wel 100% 'eerlijk' geweest (naar de kandidaten of naar ons als kijkers)? We hebben al eerder veilingen gezien, executies voordat er ook maar één opdracht was uitgevoerd, et cetera. In 2005 moest de mol wegens ziekte het spel verlaten in aflevering 3, terwijl verschillende kandidaten de juiste mol al in de smiezen hadden. Het spel begon toen in feite gewoon opnieuw, en 16 jaar na dato doen de makers nog steeds alsof het nooit gebeurd is...
Woosie down?

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #117 Gepost op: 31-01-2021, 01:23:11 »
De genuanceerde mensen komen blijkbaar wat later op gang :P

Ik kon niet live kijken, dus ben wat later. Qua amusementswaarde zit het heel goed. Tijdens het kijken denk ik niet meteen te veel door, dus dan heb ik ook niet meteen problemen als het verder gewoon spannend en grappig is. Er was veel behoorlijk goed. Dan als het uiteindelijk bezinkt komen meer de twijfels.

Weet niet zo heel goed wat ik met deze aflevering aan moet. In het normale leven kan ik slecht tegen oneerlijkheid, maar in zo'n programma heb ik er een stuk minder problemen mee aangezien liegen en bedriegen een integraal onderdeel is van de show. Het is duidelijk dat er verdeeldheid is over hoe het concept van WidM precies wordt ingevuld en waar de nadruk op moet liggen. Zo zijn er ook al veel die er niet tegen kunnen dat kandidaten gaan nepmollen, maar dat is nu eenmaal een tactiek. Geld is allang niet meer leidend, al leek dat wel weer even terug te zijn dit seizoen. In eerste instantie is het toch weer winnen en de medekandidaten verslaan. Dat we nu zo ongeveer het seizoen weer opnieuw beginnen, ben ik het niet mee eens. Zoveel vertrouwen heb ik wel in het programma dat de Mol heeft geprobeerd te mollen in de meeste opdrachten - anders is namelijk alles totaal willekeurig. En een zogenaamde correctie om de Mol een gunst te bewijzen lijkt me ook niet heel waarschijnlijk.

Dan in tweede instantie vind ik de uitvoering hier in de aflevering iets te extreem. Zoals wij als molloten hier laten zien had dit met een paar kleine aanpassingen al anders gekund, zonder dat het af zou doen aan de spanning. (De opzet waarbij niet alle schermen worden getoond en de verliezers alsnog allemaal door konden had ik zelf al voorspeld.) Of is dan de inschatting dat het voor de gemiddelde kijker anders te moeilijk te volgen wordt?

Al met al ben ik er het meest ontevreden over dat er nu weer drie opdrachten waren waarbij het echte puzzelen voor ons behoorlijk beperkt is, net als de vorige aflevering. Nu dan niet door de kandidaten zelf (die mollen moeilijk maakten), maar met name door de opzet van de opdrachten.

Wat ik zag van de volgende aflevering beviel me alvast wel weer.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #118 Gepost op: 31-01-2021, 01:42:58 »
Laat ik proberen een pleister op de wond te plakken. We weten nog niet of degene die de test het slechts heeft gemaakt bij de pipo's zat. Als dat zo is dan is er eigenlijk weinig aan de hand (behalve dan dat er €5000 uit de pot is gegaan, maar daar kon je op wachten).
Verder snap ik niet waarom 3 kandidaten precies €5000 bieden. Je biedt in zo'n geval toch €5100 of zoiets. Kijk anders maar even naar het vorige seizoen van de Belgisch Mol, die begon met een veiling. Grote kans dat er maar één winnaar is en die kan zijn team kiezen, wat volgens mij de bedoeling was.

Verder zou ik als bedenker van deze opdracht ervan uit zijn gegaan dat
a) de Mol in het pipo team gaat zitten en dan probeert om de opdracht te winnen zodat de aso's worden gestraft. Zou niet zo moeilijk moeten zijn met voorkennis en het werpt ook verdenkingen van je af.
b) de Mol in het andere team gaat zitten en dan juist zal proberen om de opdracht te laten mislukken. Mislukt de opdracht, dan worden de aso's extra gestraft omdat de kans 50% is dat één van hun naar huis moet. Lukt de opdracht toch, dan hebben de pipo's als troost een kleinere kans dat ze naar huis moeten (33%).
Dit werkt ook als maar één kandidaat de veiling wint, want de Mol kan dan ook weer zijn strategie aanpassen al naar gelang in welke groep hij terecht komt.

Wat denken jullie hiervan?

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #119 Gepost op: 31-01-2021, 02:00:14 »
a) Lijkt me toch wel moeilijk. Je moet je voorkennis gebruiken maar die wel verbergen? Op zich was het grootste nadeel dat ze de opdrachten pas ter plekke konden lezen, verder was het niet heel moeilijk. Die tickets zoeken kost gewoon tijd. Het gedrag van die andere twee is ook moeilijk te voorspellen. Renée speelt bovendien een warrige vrouw, die zou moeten breken met haar rol. Splinter kan wel wat van zijn intellect laten tonen, al heb ik daar in dit seizoen ook nog niet heel veel van gezien in groepsverband.

b) Dit klinkt waarschijnlijker. Marije is het dan sowieso niet als dit het plan was. Die ging weer te goed en weet de zak in de trein te krijgen terwijl dit duidelijk te verprutsen was. Wellicht lukte het Charlotte of Rocky niet om Marije van zich af te houden. Rocky noemt gewoon even de oplossing van die klokken, dat had helemaal nog niet gehoeven. Dan staat Charlotte er toch het slechtste op.

Of het is gewoon allemaal mislukt. Of Marije probeert zich overdacht te maken.

Edit: Voor de mensen die het echt dramatisch vonden lijkt me dan de beste uitkomst aan het einde dat Splinter de Mol is. Dan moet je maar even accepteren dat mensen heel erg naar en hebberig kunnen zijn. Joshua had dan een bondgenootschap met de Mol en was sowieso ten dode opgeschreven. (Of zo is het verhaal in de edit.). Misschien had hij nog wat langer meegekund en was hij nog tot inkeer gekomen, maarja... In het slechtste geval is het Renée en had hij de drie van de 5k wel nog kunnen verslaan.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2021, 02:34:10 door Uil »