Auteur Topic: [Aflevering 5] - Tot drie tellen  (gelezen 21860 keer)

Offline MeneerTed

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #80 Gepost op: 30-01-2021, 22:49:17 »
Heerlijk die emoties hier (en op de bank in nl vermoed ik) !

Het is klootzakkerig wat er gebeurde, maar ik hou hier dus wel van, complete oneerlijkheid, hardheid. Het gaf een enorme laag mee terwijl het pipo drietal in de trein bezig was.
Vanuit de Renee tunnel is het wel heerlijk dat een all the way go-er op de Mol eruit gaat op zo'n 'oneerlijke' manier. Maffia achtige toestanden, I love it. Maar na deze (kom op zeg we zagen dit met z'n allen aankomen, de pot gaat leeg) ga ik toch meer op Rocky. Waanzinnige aflevering, sorry maar ik blijf erbij; Tarrantino was er eventjes niets bij. Er komt ook nog een persoonlijke nuance van mij bij dat ik persoonlijk Joshua echt teveel van het goeie vond, teveel naar zichzelf toetrekken, teveel alles op hemzelf betrekken. (Twee voorbeelden. "Ik speelde held in mijn eigen actiefilm" (oid) en "Splinter is er nog in omdat ik eruit ben"). Hm iets teveel eer. Voor mij geen leuke kandidaat. (He leuk, meningen verschillen  ;) )

Terug naar de aflevering. Zit de mol bij de twee andere 5.000euro bieders?

Mee eens! Heerlijke aflevering. (en heerlijk al de reacties en conclusies die getrokken worden) Fijn seizoen waar ik echt geen idee meer heb wie de mol zou kunnen zijn en welke rol er wordt gespeeld. En de eerste opdracht, ik vond m dus echt geweldig, onmogelijk maar vooral goed om te kijken hoe iedereen ermee omgaat. Zou Charlotte echt geloofd hebben dat Joshua vertelde dat haar tekening duidelijk was?
En waar de mol zat met het bieden... zou dan toch wel bij de drie moeten zijn toch? Maar ik blijf nog even op Splinter zitten.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #81 Gepost op: 30-01-2021, 22:49:42 »
Precies wat ik hierboven ook al schreef! Als Renee de mol blijkt te zijn, had Joshua gewoon dik in de finale moeten staan.

 ::ok::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #82 Gepost op: 30-01-2021, 22:51:05 »
Drie dingen:

1. Kritisch zijn over deze aflevering mag in dit topic, net als dat je lovend mag zijn over deze aflevering. Maar je hoeft niet per se een ander proberen te overtuigen.
2. Vergelijkingen met De Mol worden vanaf hieronder uit dit topic verwijderd. Er is een heel board waarop je het over De Mol kan hebben.
3. Hou het bij deze aflevering. Aan het eind van het seizoen wordt er een feedbacktopic geopend waarin je het hele seizoen mag evalueren met tips en tops. 

Toch mooi dat je de titel van de aflevering eer aan doet Heinz  ::ok:: :P  Maar verder helemaal mee eens zoals ik al zei in eerdere post.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #83 Gepost op: 30-01-2021, 22:53:49 »
Ja hè. ;D

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #84 Gepost op: 30-01-2021, 22:54:56 »
Ik ben niet snel kritisch, maar dit vond ik een van de slechtste afleveringen ooit.

- Onhaalbare 1e opdracht
- Een simpel biedspel zonder extra laag wat de pot plundert
- Weinig spanning in opdracht 3 vanwege de voorkennis (het was in potentie zo'n leuke opdracht)
- De postzakken kwamen pas helemaal aan het eind daar. Dus maximaal 850 te verdienen.
- Joshua weg  :\'(

Zonde, want vond het tot nu toe qua opdrachten een superseizoen!

Helemaal mee eens. In een eerdere post van mij was ik nog niet zo heel kritisch aangezien het idee van de treinopdracht eigenlijk echt heel goed zat, maar helaas de uitwerking van deze opdracht niet was geslaagd.

Om te beginnen was er de bieding. Eigenlijk een leuke twist om ook de kandidaten een keer voorkennis te geven, maar het had op een veel betere en creatievere manier gekund dan op deze manier. We hebben nog veel geluk gehad, want het was 'maar' 5.000 euro dat uit de pot ging. Als je de kandidaten eens voorkennis wilt geven (wat zeker eens leuk kan zijn), doe het dan ook niet bij deze opdracht. Het haalde inderdaad de spanning zo goed als volledig weg. Echt jammer van deze opdracht dat eigenlijk heel spannend en leuk had kunnen zijn.

Ook het feit dat er 3 vrijstellingen konden verdiend worden in een groep van 6 kandidaten is, zoals meerdere keren gezegd, veel te veel. Voor hetzelfde geldt is Renée de Mol en zaten Joshua en Splinter op de juiste mol, maar de 3 vrouwen helemaal verkeerd. Je kan dan zeggen "Ja dat is het spel", maar dat vind ik niet. Het spel draait om het ontmaskeren van de Mol en iedere week valt de kandidaat met de minste kennis over de Mol af. Af en toe kunnen er vrijstellingen en jokers in het spel komen, maar helaas is dat in dit tot nu toe superseizoen qua opdrachten te veel. Als alle vrijstellingen verdiend waren, hadden we al 8 vrijstellingen in 5 afleveringen gehad.. Naar mijn gevoel zijn 2 of 3 vrijstellingen en maximum 10 pasvragen in 1 seizoen perfect. Ik heb helaas niet meer het gevoel dat het verkrijgen van een item speciaal is, terwijl dat eigenlijk wel degelijk zo zou moeten zijn.

Maar dat neemt niet weg dat dit seizoen qua opdrachten en ideeën tot nu toe enorm goed is! Daar mogen jullie echt trots op zijn!  ::bravo:: Ook vond ik het leuk dat er weer een overzichtsplaatje was in de eerste opdracht, maar wat mij betreft mag zo'n overzicht bijna iedere opdracht terugkomen! Het is gewoon broodnodig.  Mits enkele verbeteringen, kan het enkel en alleen maar maar beter worden.   ::bravo:: ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Tungsten

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #85 Gepost op: 30-01-2021, 22:58:46 »
Ik heb nog nooit kritiek gegeven op een aflevering, en kon eigenlijk altijd wel 2 kanten van de penning zien, maar bij deze aflevering snap ik het niet. Een bied-opdracht: ok, geen voorstander van, 3 vrijstellingen op 6 kandidaten, ok, beetje laat naar mijn mening..  maar dan een oneerlijke executie :(
Ik zag in Joshua wel een finalist, maar had ook ergens wel het idee dat hij af zou kunnen vallen. Daar had ik vrede mee gehad als hij z’n test het slechtste van de groep had gemaakt, maar in dit geval was hij slechtste uit 3 of zelfs 2, en dat voelt gewoon oneerlijk en niet volgens de regels van het spel zoals ik die altijd begreep (diegene die het minst weet over de mol, valt af).

Ik hou van de mol en van dit seizoen en van alle anderen, en ik zal dat ook blijven doen, maar ben met de manier van het verkrijgen van de uitkomst van deze aflevering teleurgesteld en blijf achter met een zuur gevoel.


Volgende week wel weer over hoor, daar niet van ;)
Glow in the dark

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #86 Gepost op: 30-01-2021, 23:03:12 »
Ik vind de reacies ook een beetje te emotioneel op dit moment, iets teveel twitter-smaak. Ik kijk dan liever naar het feit dat er eens een keer een groep kandidaten is die schijnbaar erg goed samenwerkt, en dat de mol nog wel eens akelig uit de hoek gaat komen. Wat vanavond gebeurde was bruut maar hoort er mijns inziens bij.
Het enige waar ik een klein beetje mijn wenkbrouwen bij optrek is dat Rik zo vaak met een aanbod komt, en niet de Mol (maar dat is een kwestie van vorm). Dat maakt mij niet woest of maakt niet dat ik dingen over Rick en het productieteam ga roepen; dat kan sowieso genuanceerder. Daarnaastis de bottom line natuurlijk: niemand is verplicht te kijken, als vrienden afhaken, kun je dat ook. Tot 10 tellen is misschien beter dat tot 3 in dit geval  :D ;D

Tja, wat moet je anders, speuren naar een mol is in deze aflevering niet echt nodig.... En samenwerken? Heb ik hier alleen gezien in een opdracht die 3 vrijstellingen oplevert en qua geld weinig in te brengen heeft. Kan een mol lekker meer helpen. En als de groep dan zo goed bezig is in de opdrachten en goed samenwerkt, moet dat toch juist beloont worden met die hoog.opgebouwde pot? En niet met zo'n lullige veiling leeg gespeeld worden.

Dat de mol eventueel niet echt uit de verf zou komen, zou ik nog niet zo'n probleem vinden dat kan gebeuren. Dan ben ik het met je eens dat het wel eens leuk is om te zien dat een groep succes heeft. En opdrachten slagen,

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #87 Gepost op: 30-01-2021, 23:04:51 »
Ik ga toch even advocaat van de duivel spelen. Kritiek dat een biedopdracht niet leuk of bevorderlijk is ga ik verder niet op in. Maar dat de opzet van het spel oneerlijk is voor Jushua ben ik het totaal niet mee eens. Iedere kandidaat had zelf de keuze of en hoeveel hij/zij wilde bieden. Als je laag biedt is dat hartstikke mooi en nobel maar ook een bewust risico. Vervolgens heb je ook in de opdracht nog steeds een kans om de vrijstelling te verdienen, weliswaar vanuit een achterstand. In het verleden konden er ook jokers en vrijstellingen direct uit de pot worden gekocht, vaak ook in een oneerlijke setting waar niet iedereen een gelijke kans kreeg, dus ik verbaas me wel over de heftige reacties hier.

Offline MeneerTed

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #88 Gepost op: 30-01-2021, 23:07:20 »
In het verleden konden er ook jokers en vrijstellingen direct uit de pot worden gekocht, vaak ook in een oneerlijke setting waar niet iedereen een gelijke kans kreeg, dus ik verbaas me wel over de heftige reacties hier.
::ok::

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #89 Gepost op: 30-01-2021, 23:12:28 »
Ik snap niet waarom de reacties zo heftig zijn op deze aflevering. Já, er is veel geld uit de pot en drie vrijstellingen op zes kandidaten is veel. Maar dat neemt niet weg dat alle kandidaten in beginsel gelijke kansen hadden. Daarom heb ik geen medelijden met Renée, Splinter en Joshua die zonder voorkennis de opdracht moesten spelen. Hadden ze immers meer geld geboden, dan waren zij wellicht de spelers met het voordeel. Bovendien: de voorkennis was leuk, maar het alles beslissende moment was het grijpen van de zakken langs het spoor. Bij Joshua kon je goed zien hoe moeilijk dat was. Mijns inziens was de kans dat de middelste coupé bereikt kon worden niet heel groot, en daarmee ook de kans op drie vrijstellingen.

Al met al: ik vond het juist een prima twist. Niet de állerbeste veiling die we hebben gezien, maar niet zo slecht als sommigen het hier doen laten lijken. Bovendien: in het jubileumseizoen was de vrijstelling voor Tygo en Nikkie vele malen willekeuriger, enkel omdat zij in een bepaalde auto waren gestapt.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #90 Gepost op: 30-01-2021, 23:14:32 »
Ik ga toch even advocaat van de duivel spelen. Kritiek dat een biedopdracht niet leuk of bevorderlijk is ga ik verder niet op in. Maar dat de opzet van het spel oneerlijk is voor Jushua ben ik het totaal niet mee eens. Iedere kandidaat had zelf de keuze of en hoeveel hij/zij wilde bieden. Als je laag biedt is dat hartstikke mooi en nobel maar ook een bewust risico. Vervolgens heb je ook in de opdracht nog steeds een kans om de vrijstelling te verdienen, weliswaar vanuit een achterstand. In het verleden konden er ook jokers en vrijstellingen direct uit de pot worden gekocht, vaak ook in een oneerlijke setting waar niet iedereen een gelijke kans kreeg, dus ik verbaas me wel over de heftige reacties hier.

Ik denk de combinatie van alles,
Eerst al die veilig (meesten niet fan van)
Daardoor een mooie 3e opdracht om zeep geholpen.
Met als gevolg een executie uit 3 ipv 6
En een smaakmaker er uit.

Zoals al veel aangegeven zouden veel er al vrede mee hebben als het ging om een gewone vrijstelling en er gewoon 3 groene schermen getoond hadden kunnen worden.

Ook zie ik in Joshua een erg fanatieke kandidaat die veel heeft gedaan om die pot hoog te krijgen. Dan haal je niet zo makkelijk veel uit de pot.

Offline JumpyFox

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #91 Gepost op: 30-01-2021, 23:14:44 »
In het verleden konden er ook jokers en vrijstellingen direct uit de pot worden gekocht, vaak ook in een oneerlijke setting waar niet iedereen een gelijke kans kreeg, dus ik verbaas me wel over de heftige reacties hier.

En toen vond ik het ook altijd afdoen aan het spel.

Gewoon een zeer slechte aflevering, totaal doelloos. Heb de trein opdracht met ene half oog gekeken, het was gewoon niet leuk of spannend omdat het voordeel te groot was. Dan zelfs nog iets liever de bovenstaande optie want dan is het tenminste klaar, ipv dat meer dan de helft van de aflevering aan deze rotzooi word besteed. Erg jammer.

Offline Tungsten

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #92 Gepost op: 30-01-2021, 23:17:50 »
Ik ga toch even advocaat van de duivel spelen. Kritiek dat een biedopdracht niet leuk of bevorderlijk is ga ik verder niet op in. Maar dat de opzet van het spel oneerlijk is voor Jushua ben ik het totaal niet mee eens. Iedere kandidaat had zelf de keuze of en hoeveel hij/zij wilde bieden. Als je laag biedt is dat hartstikke mooi en nobel maar ook een bewust risico. Vervolgens heb je ook in de opdracht nog steeds een kans om de vrijstelling te verdienen, weliswaar vanuit een achterstand. In het verleden konden er ook jokers en vrijstellingen direct uit de pot worden gekocht, vaak ook in een oneerlijke setting waar niet iedereen een gelijke kans kreeg, dus ik verbaas me wel over de heftige reacties hier.

Ik ben dit ergens met je eens, maar blijf bij deze aflevering voor het eerst in 20 jaar toch achter met een naar gevoel. Dus blijkbaar is het hier, voor mij in ieder geval, toch ergens iets anders dan bij de voorgaande situaties die jij schetst.
Glow in the dark

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #93 Gepost op: 30-01-2021, 23:25:06 »
Ik denk dat een groot aantal mensen dat deze twist niet oké vond, eigenlijk wil zeggen: "JAMMER DAT JOSHUA ERUIT IS!" en dat op deze manier willen rechtvaardigen door het 'oneerlijk' te vinden. Hij was nou eenmaal geliefd bij veel mensen op dit forum...  ::)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #94 Gepost op: 30-01-2021, 23:27:16 »
Ik snap niet waarom de reacties zo heftig zijn op deze aflevering. [...]Daarom heb ik geen medelijden met  die zonder voorkennis de opdracht moesten spelen. Hadden [Renée, Splinter en Joshua] immers meer geld geboden, dan waren zij wellicht de spelers met het voordeel.

Het probleem wat ik er mee heb is dat vuil egocentrisch gedrag wordt beloond met vrijstellingen.
(En dat het in potentie mogelijk is dat de één-na-beste testmaker naar huis is.) Wat jij zegt vind ik synoniem met "Renée, Splinter en Joshua hebben zich netjes en fatsoenlijk gedragen en zijn daar voor gestraft".

Productie zet kandidaten bewust tegen elkaar op, en dat is niet het idee van WIDM. Dat heeft WIDM niet nodig om een goed programma te zijn. Het concept WIDM is een strijd wie van de kandidaten de mol ontdekt en zijn/haar medekandidaten misleidt. Niet een spel over wie het meeste geld overheeft voor oneerlijk voordeel. Dat is gewoon niet het format. Zelfs al vind je het heerlijk om naar te kijken, het is gewoon niet hoe het format is bedoeld. ::niet-ok::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #95 Gepost op: 30-01-2021, 23:28:08 »
Ik vond dit seizoen tot nog toe een van de beste in jaren, met hele leuke opdrachten, maar ik kan helaas niet anders dan me aansluiten bij de kritiek in dit topic. Ik ben al nooit een voorstander van veilingopdrachten, maar zeker niet als de executie dan zo oneerlijk is.

En verder vind ik het ook jammer van de treinopdracht, want die had zonder deze opzet best goed kunnen zijn.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #96 Gepost op: 30-01-2021, 23:32:34 »
Ik denk dat een groot aantal mensen dat deze twist niet oké vond, eigenlijk wil zeggen: "JAMMER DAT JOSHUA ERUIT IS!" en dat op deze manier willen rechtvaardigen door het 'oneerlijk' te vinden. Hij was nou eenmaal geliefd bij veel mensen op dit forum...  ::)

Denk dat het zeker meespeelt, maar als Renée of Splinter naar huis had gemoeten vond ik het nog steeds een flut aflevering

Voor mij vervalt de gehele essentie van het spel.
Kandidaat - Pot zo hoog mogelijk én zoeken naar de mol
Mol - Pot zo laag mogelijk en niet ontdekt worden.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #97 Gepost op: 30-01-2021, 23:36:58 »
Het probleem wat ik er mee heb is dat vuil egocentrisch gedrag wordt beloond met vrijstellingen.
(En dat het in potentie mogelijk is dat de één-na-beste testmaker naar huis is.) Wat jij zegt vind ik synoniem met "Renée, Splinter en Joshua hebben zich netjes en fatsoenlijk gedragen en zijn daar voor gestraft".

Productie zet kandidaten bewust tegen elkaar op, en dat is niet het idee van WIDM. Dat heeft WIDM niet nodig om een goed programma te zijn. Het concept WIDM is een strijd wie van de kandidaten de mol ontdekt en zijn/haar medekandidaten misleidt. Niet een spel over wie het meeste geld overheeft voor oneerlijk voordeel. Dat is gewoon niet het format. Zelfs al vind je het heerlijk om naar te kijken, het is gewoon niet hoe het format is bedoeld. ::niet-ok::

Een kandidaat met een vrijstelling kan áltijd betekenen dat de op één na slechtste naar huis moet. Dat blijf je altijd houden met een vrijstelling in het spel. En zo redenerend draagt de joker er ook aan bij dat de nummer 2 naar huis moet. Het verschil nu is echter dat er fors voor betaald is met geld uit de pot. Geld uit de pot is dan wel weer iets typisch voor WIDM, alleen rechtvaardigt deze opdracht iedere kandidaat een keer om rechtstreeks de pot te plunderen.

Ik ben het met je eens dat het tegen elkaar opzetten van kandidaten niet helemaal de stijl is die ik graag zie in dit programma (dat past beter in andere formats; maak me er zelf ook graag schuldig aan), maar ik snap de keuze in dit opzicht wel. Zoals ik al zei was de kans op 0 vrijstellingen misschien nog wel groter, vanwege de moeilijkheidsgraad van de 'zakken grijpen'-deelopdracht. Die stok zag er immers allerminst praktisch uit voor het grijpen, haha!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #98 Gepost op: 30-01-2021, 23:38:34 »
Ik denk dat een groot aantal mensen dat deze twist niet oké vond, eigenlijk wil zeggen: "JAMMER DAT JOSHUA ERUIT IS!" en dat op deze manier willen rechtvaardigen door het 'oneerlijk' te vinden. Hij was nou eenmaal geliefd bij veel mensen op dit forum...  ::)

Eigenlijk niet, want ik wou eigenlijk Joshua er wel als volgende uit  ;D. Persoonlijk vond ik het dan ook een oké uitkomst op een minder geslaagde twist. Wat ik jammer vind aan de twist is:

-> Een opdracht waarbij zo'n groot deel uit de pot weggespeeld kan worden zorgt vaak een beetje voor een smet op het seizoen en de mol van dat seizoen. Terwijl de mol het misschien wel super goed doet, die heeft dit helemaal niet nodig om de pot laag te houden.
-> Sowieso geen fan van dit soort opdrachten omdat het gewoon teveel impact heeft en eerdere opdrachten teniet doet qua geld.
-> Drie vrijstellingen onder zes mensen is gewoon teveel naar mijn persoonlijke mening. Het was al heel wat anders geweest als ze 1 vrijstelling hadden moeten verloten onder drie bijvoorbeeld.
-> De drie mensen hadden nu dus een kans van 33% of 50% om af te vallen met nog 6 mensen. En ja, dat gebeurde inderdaad vorig seizoen ook, maar daar was ik toen ook geen fan van ;D.
-> De laatste opdracht was eigenlijk helemaal prima qua opzet, zat goed in elkaar en had alles om een topopdracht te zijn. Alleen werd het gewoon saai om naar te kijken doordat één team al zo'n voorsprong had dat het duidelijk was dat ze zouden gaan winnen. De hele spanning was eraf voor mij.

Dus nee, het gaat niet om slechts een crush op één kandidaat, maar wel degelijk om hoe de opdrachten in elkaar zitten ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #99 Gepost op: 30-01-2021, 23:39:03 »
Ik denk dat een groot aantal mensen dat deze twist niet oké vond, eigenlijk wil zeggen: "JAMMER DAT JOSHUA ERUIT IS!" en dat op deze manier willen rechtvaardigen door het 'oneerlijk' te vinden. Hij was nou eenmaal geliefd bij veel mensen op dit forum...  ::)

Dat denk ik niet. Ik zit lang genoeg op dit forum om te kunnen inschatten dat de meesten het hier niet uitmaakt wie er naar huis gaat mits het spel maar eerlijk (in hoeverre je van eerlijk spel kunt spreken in dit programma) gespeeld word.

Já, iedereen had een hoog bod kunnen doen en op die manier bij de vrijstellingsgroep kunnen zitten maar maakt dat het spel eerlijker? Dan waren er 3 anderen geweest waarvoor het even ‘oneerlijk’ was geweest.

Dit soort twists zijn gewoon niet oke, en áls ze al leuk zijn dan op het begin van het seizoen waar het effect minder groot is omdat er nog 10 kandidaten in het spel zijn.
Ik vind 6 mensen in het spel een behoorlijk belangrijk stadium en om dan 50% kans te hebben om naar huis te gaan omdat de rest geld biedt op een vrijstelling vind ik zwaar onder de maat.


Daarnaast ben ik, en ik ben niet de enigste volgens mij, van mening dat de productie hier lijkt in te grijpen omdat de Mol niet goed uit de verf kwam.
Dit is suggestie maar het lijkt er toch aardig op.
Er zijn zóveel opdrachten gelukt dat ik benieuwd ben wat ze gaan uitzenden in aflevering 10.
Mede daarom is de nasmaak van deze veiling (en opdrachten) nogal slecht naar mijn idee!



« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 23:40:58 door Rämon »