Auteur Topic: [Aflevering 5] - Tot drie tellen  (gelezen 21524 keer)

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #240 Gepost op: 3-02-2021, 23:53:18 »
Is het idioot om te denken dat Marije, Charlotte & Rocky een bondje hebben en afgesproken hebben om 5000 euro te bieden om tegenwicht aan Joshua te bieden?
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #241 Gepost op: 3-02-2021, 23:55:31 »
Ze hebben elkaar toch niet gesproken?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #242 Gepost op: 3-02-2021, 23:57:13 »
Is het idioot om te denken dat Marije, Charlotte & Rocky een bondje hebben en afgesproken hebben om 5000 euro te bieden om tegenwicht aan Joshua te bieden?

Zelfs al hebben ze elkaar gesproken (wat niet zo is), dan nog schiet je niets op met hetzelfde bieden. Als slechts een van hen dit geboden had, dan had diegene de andere twee kunnen uitkiezen en dat had hetzelfde resultaat gehad.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #243 Gepost op: 4-02-2021, 10:38:38 »
Die variant van het een-na-hoogste bod hebben we in aflevering 3 van seizoen 2016 gehad in de opdracht "de macht over de test". De winnaar mocht vijf vragen wegstrepen. Toen zat er €4150 in de pot en het winnend bod was ruim €2000 als ik het wel heb.
Goed dat je het zegt! Ik was alweer vergeten dat het in 2016 inderdaad ook om het één-na-hoogste bod ging. Nou ja, toen ging ook de halve pot er dus uit ::hand:: (al was dat vroeger in het spel met minder in de pot)
...óf niet!

Online Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #244 Gepost op: 4-02-2021, 11:23:07 »
.

Overigens had ik toen wel iedereen die de opdracht niet had gehaald afgeschreven als mol, omdat je als mol het risico loopt dat jij en je partner als enige de test moeten maken en je partner dus automatisch afvalt. Hoewel ik Jan verder een goede mol vond, vind ik dat nog steeds heel erg jammer.


Hier zit de redenatiefout. Jan wilde slagen, maar je moest wel nog met je partner gewoon binnen de tijd enveloppen vinden. Deze opdracht had de mol in de hand in welke groep hij ging uitkomen. Door een 5000 bod uit te brengen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #245 Gepost op: 4-02-2021, 18:40:47 »
Ik geloof dat de afleveringstitel vooral bedoeld is als advies voor ons molloten ;D
Toch niet hoor.


Tel het aantal seconden maar tussen de vraag van Rik aan Charlotte, en haar ''aarzelende'' antwoord daarop.

Psies 3 tellen, ofwel 3 seconden. Ik had wel gezien dat ze aarzelend antwoordde op die vraag, maar had toen de afleveringstitel gemist.

Maar nu JA vertaald kan worden als IK, en er exact 3 seconden zit tussen vraag en antwoord, zie ik dat als een heel mooie hint.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #246 Gepost op: 4-02-2021, 21:40:36 »
Alleen jammer dat het zo slecht gemonteerd is met die verspringende ogen. Lijkt me een afleidingstruc. Truc?
 ::) ;)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #247 Gepost op: 4-02-2021, 21:48:52 »
Ze hadden Charlotte wel gevraagd tot drie te tellen, maar Charlotte en tellen gaat niet altijd goed. ;D
En om de aflevering nou 'tot vier tellen' te noemen...

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #248 Gepost op: 5-02-2021, 19:13:55 »
Hier zit de redenatiefout. Jan wilde slagen, maar je moest wel nog met je partner gewoon binnen de tijd enveloppen vinden. Deze opdracht had de mol in de hand in welke groep hij ging uitkomen. Door een 5000 bod uit te brengen.
Huh? Ik volg even niet waarom dat een redenatiefout zou zijn. Wat ik destijds van de acties van de mol bij die opdracht vond staat compleet los van wat ik van deze opdracht vind.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #249 Gepost op: 5-02-2021, 23:45:52 »
Op de valreep wil ik nog wel even kwijt dat in onze omgeving na afloop werd gereageerd van verbazing tot verontwaardiging aan toe.
Iedereen vond deze uitkomst met executie voor 3 kandidaten van oneerlijk tot anti climax.
Ik ben verbaasd dat na de beruchte executie van de Renaissance aflevering, waar een storm van kritiek over los barstte, de regie nogmaals met een soortgelijk plot aan kwam.

Ben het niet met Leendert eens dat oneerlijke executies prima zijn als er een logische reden achter zit. Ik kan die reden hier niet ontdekken.
Het spel Wie is de Mol is toch niet gebaseerd op ongelijke kansen voor de kandidaten?


 


Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #250 Gepost op: 6-02-2021, 00:18:15 »
Ik ben verbaasd dat na de beruchte executie van de Renaissance aflevering, waar een storm van kritiek over los barstte, de regie nogmaals met een soortgelijk plot aan kwam.

Volgens mij was deze aflevering opgenomen voordat de Elba-aflevering überhaupt uitgezonden was, dus ze hadden niets met die kritiek kunnen doen.

Er was wel veel kritiek op die executie, maar de aflevering werd dan weer wel goed ontvangen (itt nu voor veel mensen). Terugkijkend zaten afvallers Patrick en Ron allebei volledig fout en zelfs Peggy (die deze moeilijke executie overleefde) zat fout. Dus die dubbele executie was oneerlijk (bijv Tycho had kunnen afvallen), maar het uiteindelijke resultaat was niet spelondermijnend of zo (al konden we dat toen nog niet weten).

Als straks blijkt dat Joshua gewoon verkeerd zat, denk ik dat de kritiek weer zal overwaaien. Maar zat hij goed, dan zal voor sommigen een wrange smaak nablijven.

Voor mijzelf was de aflevering prima. In tegenstelling tot wat de presentatie vaak zegt is de pot niet voor degene die het antwoord weet op die ene vraag: ‘wie is de mol?’ Dat is alleen waar als je de enige bent die goed zit. De kandidaten spelen niet zo zeer tegen de mol, als tegen elkaar. Ze moeten de andere kandidaten verslaan door ze of op het verkeerde spoor te helpen of ze op punten in de test te verslaan. Zonder deze rare aflevering had Joshua - als hij op het juiste spoor zat - nog iets langer mee gekund. Maar als hij hetzelfde niveau in de test had behouden had hij niet kunnen winnen (en met de Reneeverdenkingen die er waren vanuit Rocky en Charlotte, is het ook twijfelachtig of hij de finale zou halen). Dus als het effect per saldo is dat hij ongeveer twee afleveringen eerder is afgevallen, is dat dan echt zo oneerlijk?

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #251 Gepost op: 6-02-2021, 18:16:33 »
Nog even over Charlotte.

Er is al opgemerkt dat het gaat van tot drie tellen en dan zegt Charlotte JA, wat Ik in het Tsjechisch is. (Dat gebeurde ook al in de kennismaking met de kandidaten in moltalk.)
Nog eens teruggekeken en de hint wordt nog sterker. De productie heeft namelijk een knip gemaakt in de montage, waardoor het ja-woord precies op de drie seconden kon worden uitgemeten.
Rik vraagt: weet jij wie de mol is. Dan zien we Charlotte in het totaalbeeld tot vlak voordat ze JA zegt. Dan komt Charlotte close-up on beeld.
Er is dus een knip in het beeld, maar deze knip is geen vloeiende overgang, want na de knip kijkt Charlotte opeens met haar ogen links naar beneden, terwijl ze een fractie daarvoor nog gewoon recht naar Rik keek.

Dus de werkelijk tijd was meer dan drie tellen. Blijkbaar vond de productie dit zo'n leuke hint dat ze er kunstmatig precies drie seconden van hebben gemaakt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #252 Gepost op: 6-02-2021, 18:30:37 »
Ze hadden de aflevering ook Tot vier tellen kunnen noemen. :P

Ik bedoel: die drie is toch niet relevant verder? Het is toch het "ja"/"ik" waar het om gaat? 

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #253 Gepost op: 6-02-2021, 18:58:14 »
Ze hadden de aflevering ook Tot vier tellen kunnen noemen. :P
;D
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #254 Gepost op: 6-02-2021, 19:14:44 »
Of tot tien tellen.
Maar dan was deze hint de mist ingegaan. Want dan had Charlotte tien seconden moeten zwijgen.

Nee, drie is precies goed.  ::jaja::

Maar okay, misschien toeval of een misleidende hint.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #255 Gepost op: 6-02-2021, 20:02:45 »




 De kandidaten spelen niet zo zeer tegen de mol, als tegen elkaar. Ze moeten de andere kandidaten verslaan door ze of op het verkeerde spoor te helpen of ze op punten in de test te verslaan.
[/quote]
Ik zie nog steeds de logische reden voor een oneerlijke executie niet.
Ik ga er van uit dat, in principe, de kandidaten allen gelijke kansen krijgen/moeten hebben om de Mol te ontdekken.