Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Brieven-bus  (gelezen 20130 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Brieven-bus
« Reactie #140 Gepost op: 13-02-2021, 11:41:24 »
Dat denk ik niet. Het zaadje dat Renée plant door Marije geen jokers te geven maar ook zichzelf niet, drijft niet enkel Marije naar -600 euro maar geeft ook Renée zelf de perfecte dekmantel/reden om voor die joker te gaan, net omdat ze de enige is die er dan nog geen heeft. Zalig subtiele molactie, de beste totnogtoe van dit seizoen. Terwijl iedereen denkt dat ze nalaat om 500 euro uit de pot te spelen haalt ze er grotendeels op conto van Marije 850 euro uit en dit helemaal onder de radar. Dit zijn toch de acties waarvoor je kijkt.heeft).
Dat ze Marije naar de -600 drijft, ja. Maar met een risico (zie mijn post hierboven) waarvan ik me sterk afvraag of de Mol dat wil nemen. Dat ze zich zelf daarmee in een positie plaatst voor halte 9 vind ik niet mols. Voor jokers was genoeg belangstelling, ook bij anderen. Als Mol kon je beter die joker niet willen of mogen (Charlotte), dan kon je voor een meerderheid zorgen om iemand anders die joker te gunnen. Dat ze erop conto van Marije 850 euro uithaalt klopt niet, want ze had 750 euro moeten investeren.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Brieven-bus
« Reactie #141 Gepost op: 13-02-2021, 12:32:15 »
Dat ze Marije naar de -600 drijft, ja. Maar met een risico (zie mijn post hierboven) waarvan ik me sterk afvraag of de Mol dat wil nemen. Dat ze zich zelf daarmee in een positie plaatst voor halte 9 vind ik niet mols. Voor jokers was genoeg belangstelling, ook bij anderen. Als Mol kon je beter die joker niet willen of mogen (Charlotte), dan kon je voor een meerderheid zorgen om iemand anders die joker te gunnen. Dat ze erop conto van Marije 850 euro uithaalt klopt niet, want ze had 750 euro moeten investeren.

Investering van 750 euro klopt. Maar wel een heel opzichtige, “mol” in vette letters op het voorhoofd-actie, als ze het anders had gedaan.
Het klopt ook dat in het meest ideale scenario een andere kandidaat voor de -250 euro in halte 9 zou gaan. In dat geval is niets rechtstreeks aan Renée toe te wijzen. Dat had bvb sowieso gekund als Splinter voor de 250 euro ipv joker was gegaan. Maar de 2 extra jokers in het spel brengen is in elk geval een soort verzekering dat ze desnoods zelf die -250 kan nemen om goede redenen.

De jokers doen dit script draaien en dus belangrijk dat ze in het spel komen. De perfecte mindfuck.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2021, 13:11:37 door Molekule »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Brieven-bus
« Reactie #142 Gepost op: 13-02-2021, 17:04:03 »
Het zaadje dat Renée plant door Marije geen jokers te geven maar ook zichzelf niet, drijft niet enkel Marije naar -600 euro maar geeft ook Renée zelf de perfecte dekmantel/reden om voor die joker te gaan, net omdat ze de enige is die er dan nog geen heeft. Zalig subtiele molactie, de beste totnogtoe van dit seizoen. Terwijl iedereen denkt dat ze nalaat om 500 euro uit de pot te spelen haalt ze er grotendeels op conto van Marije 850 euro uit en dit helemaal onder de radar. Dit zijn toch de acties waarvoor je kijkt.

Hoe belangrijk het hebben van een joker is, komt ook nog eens in het extra filmpje aan bod (naast in de bus zelf na de proef bij het jennen van Marije dat de rest zogezegd 2 jokers heeft).
Goed gezien.
Ik vraag me af of de mol voor elke halte een plan te campagne had, want het was nogal toevallig bij welke halte iedereen terechtkwam.
Het moet iets zijn van: als ik dit doe, doet de volgende dat. De mol moest alleen goed onthouden wie de volgende halte zou uitstappen om een bepaalde strategie te doen slagen.
Een tweede 'troef' was eerlijk overkomen om vertrouwen te wekken.

Opvallend dat Rik de jokers hier 'troeven' noemt.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2021, 17:07:49 door Run »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Brieven-bus
« Reactie #143 Gepost op: 13-02-2021, 17:32:30 »
Goed gezien.
Ik vraag me af of de mol voor elke halte een plan te campagne had, want het was nogal toevallig bij welke halte iedereen terechtkwam.
Het moet iets zijn van: als ik dit doe, doet de volgende dat. De mol moest alleen goed onthouden wie de volgende halte zou uitstappen om een bepaalde strategie te doen slagen.
Een tweede 'troef' was eerlijk overkomen om vertrouwen te wekken.

Opvallend dat Rik de jokers hier 'troeven' noemt.

Dus de dame die in een ander topic wordt gezien als oud en actrice waardoor ze niet zou improviseren maar exact zou doen wat de regie haar verteld, zou nu als in een schaakspel alle zeten van elke kandidaat op elke halte kunnen overzien? Dat laatste lijkt me voor iedereen stug.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Brieven-bus
« Reactie #144 Gepost op: 13-02-2021, 17:34:01 »
Dus de dame die in een ander topic wordt gezien als oud en actrice waardoor ze niet zou improviseren maar exact zou doen wat de regie haar verteld, zou nu als in een schaakspel alle zeten van elke kandidaat op elke halte kunnen overzien? Dat laatste lijkt me voor iedereen stug.
Het is toch niet zo moeilijk om bij elke halte te weten wat je zet moet zijn en waarom? Dan kun je ontspannen achterover zitten en kijk je wel bij welke halte je terechtkomt.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2021, 17:36:23 door Run »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Brieven-bus
« Reactie #145 Gepost op: 13-02-2021, 17:49:47 »
Het is toch niet zo moeilijk om bij elke halte te weten wat je zet moet zijn en waarom? Dan kun je ontspannen achterover zitten en kijk je wel bij welke halte je terechtkomt.

Je denk datje bij minstens 9 haltes voor elke halte en elke kandidaat een zet in je hoofd moet hebben en tegelijkertijd relaxed achterover kan leunen?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Brieven-bus
« Reactie #146 Gepost op: 13-02-2021, 18:04:25 »
Ik vraag me af waarom Marije wel iedereen beschuldigt, maar zelf niet in het nauw gedreven wordt. De Mol zal toch weten wat ze gedaan heeft bij die halte?

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Brieven-bus
« Reactie #147 Gepost op: 13-02-2021, 18:10:38 »
Volgens mij hebben ze geen zin om met Marije in discussie te gaan :P Ze is iemand die graag vingers op zere plekken legt of het uitspreekt als ze ergens iets van vindt, denk dat niet iedereen daar (altijd) op zit te wachten. Ze confronteert ook de groep op liegen, dus zeker een aantal van de vier zullen het lekker laten zitten.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Brieven-bus
« Reactie #148 Gepost op: 13-02-2021, 18:17:17 »
Dus de dame die in een ander topic wordt gezien als oud en actrice waardoor ze niet zou improviseren maar exact zou doen wat de regie haar verteld, zou nu als in een schaakspel alle zeten van elke kandidaat op elke halte kunnen overzien? Dat laatste lijkt me voor iedereen stug.

Groot gelijk.

Ik lees hier nu al 8 pagina's met lange verhalen en vergezochte redenen waarom Renée 750 euro heeft verdiend deze opdracht, door een persoonlijke keuze.

Ik ga helemaal niet akkoord dat het superverdacht zou zijn als ze voor het mingeld had gekozen. Bijna elke kandidaat gaat in deze fase geen twee jokers gunnen aan medekandidaten... Een ander argument is goodwill kweken en verdenkingen weghalen. We zijn aflevering 6, dan moet je niet even 1/10 van de pot verdienen in een poging verdenkingen af te schudden. Volgend argument: niet renéeverdenkers in het spel houden voor een joker te geven. 1 joker gaat iemand die volledig fout zitten echt niet de test beter laten maken dan iemand die tunnelt. Bovendien zit Rocky vol op haar.

Mooi om te zien dat jullie vol voor de Renéetunnel gaan. Maar wat Renée hier doet rijmt voor mij onmogelijk met wat een mol zou doen, welke uitleg jullie ook geven.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Brieven-bus
« Reactie #149 Gepost op: 13-02-2021, 18:17:40 »
Je denk datje bij minstens 9 haltes voor elke halte en elke kandidaat een zet in je hoofd moet hebben en tegelijkertijd relaxed achterover kan leunen?
1 of twee haltes waarbij het uitmaakt wat je verder doet in de bus, meer niet. Een actrice kan goed teksten uit haar hoofd leren, perfecte opdracht voor mol Renée.
Verder hoefde ze alleen maar de waarheid te vertellen over wat ze gekozen had. Simpel.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2021, 18:22:53 door Run »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Brieven-bus
« Reactie #150 Gepost op: 13-02-2021, 19:33:45 »
Goed gezien.
Ik vraag me af of de mol voor elke halte een plan te campagne had, want het was nogal toevallig bij welke halte iedereen terechtkwam.

Dat denk ik niet. De mol wil bij halte 5 terechtkomen en dat lukt ook.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Brieven-bus
« Reactie #151 Gepost op: 13-02-2021, 19:45:45 »
Dat denk ik niet. De mol wil bij halte 5 terechtkomen en dat lukt ook.
Het viel me ook nog op dat Renée zei: natuurlijk koos ik voor geld in de pot en 2 jokers verdelen' alsof je daar helemaal niet over hoeft na te denken. Terwijl het nogal wat is om twee jokers uit te delen aan je concurrenten.
Trouwens, er stond: verdeel twee jokers onder twee kandidaten' maar waarom zou je daar zelf niet onder mogen vallen?
« Laatst bewerkt op: 13-02-2021, 19:49:44 door Run »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Brieven-bus
« Reactie #152 Gepost op: 13-02-2021, 19:55:11 »
Trouwens, er stond: verdeel twee jokers onder twee kandidaten' maar waarom zou je daar zelf niet onder mogen vallen?

Omdat er medekandidaten stond.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Brieven-bus
« Reactie #153 Gepost op: 13-02-2021, 19:58:19 »
Omdat er medekandidaten stond.
Op blz 1 van deze thread staat een schema er daar staat ‘ kandidaten’ . Maar ik begrijp wel dat Renee zichzelf niet als kandidaat ziet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Brieven-bus
« Reactie #154 Gepost op: 13-02-2021, 19:59:18 »
Het bordje:

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Brieven-bus
« Reactie #155 Gepost op: 13-02-2021, 20:00:44 »
Het bordje:
Oke maar dan moet je maar net weten dat daar de mol niet tussenzit, en dat weet Renee. :D

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Brieven-bus
« Reactie #156 Gepost op: 13-02-2021, 20:24:11 »
Ik blijf een apart gevoel houden bij Marije die haar speciale envelop met de groep deelt. Dat had helemaal niet gehoeven en voelt erg als 'kijk eens hoe erg iedereen loopt te liegen!'. Een veel logischere zet voor een mol dan een kandidaat volgens mij

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Brieven-bus
« Reactie #157 Gepost op: 13-02-2021, 20:36:51 »
Tenzij je van jezelf heel erg iemand bent die graag het goede doet, hoopt dat andere mensen het goede doen en ook tamelijk impulsief bent. Dan kan ik me goed voorstellen dat je er volle bak in gaat :P

Maar als je het spel weldoordacht speelt, houd je wel informatie voor jezelf normaal gesproken. Er kan wat angst zijn dat er meer van dit soort grappen komen en dat hierover liegen later uitkomt. Als kandidaat kan het ook voordelig zijn als je hiermee afdwingt dat er eerlijker en meer transparant gespeeld wordt, zodat je geen informatie mist.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Brieven-bus
« Reactie #158 Gepost op: 23-02-2021, 09:53:48 »
Stel je voor dat je als mol hier kan zorgen dat er na deze opdracht uit de pot gaat, maar je er voor zorgt dat er net een mooi plusbedrag wordt verdiend. Dat zou toch wel heel gek zijn.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Brieven-bus
« Reactie #159 Gepost op: 23-02-2021, 11:25:28 »
Ben ik nu de enige die zich afvraagt wat Renee op de bovenste regel schrijft bij halte 5?
Wanneer ze de onderste regel schrijft zie je gelijk Rocky, maar de bovenste regel schrijft ze met onzichtbare inkt.
Is het Charlotte of toch iets anders? (heb het tig keer bekeken, maar ik kom er niet uit.).
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.