Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten  (gelezen 48760 keer)

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #100 Gepost op: 9-02-2021, 09:45:54 »
Ik heb de stations in kaart gebracht.

 ::ok::

Ik heb even alle momenten van de rode bolletjes achter elkaar geplakt en genoteerd wie er uitgedrukt werd en wie er dan al uitgedrukt waren op dat paneel. Waar mogelijk heb ik genoteerd wat er niet klopte, maar ik moet het nog even naast die mooie overzichtsfoto van Molecula leggen eigenlijk.

Klik maar even op de bijlage.

 ::ok::

Ik had gisteren ook stils gemaakt maar weer weggegooid  :)
Op foto 2 drukt Splinter  Rocky weg ipv Marije maar wellicht kunnen we hieruit meer stations lokaliseren. Het lijkt erop dat er vanuit meerdere perspectieven gefilmd is bij de stations.

Edit:
De locatie waar Renée Splinter als 5e hendel omzet ( foto 16) is dezelfde locatie waar Marije (Charlotte) en Rocky (Marije) in het begin waren. ( station 4) Daar moet dan ook iemand Renée en Rocky hebben omgezet . Het lijkt erop (aan de details bestrating en metalen toestel te zien)dat Splinter hier is geweest en Renée uitschakelt. (foto 11)

Edit 2:
Kan het zijn dat Renée hier op station 4 Rocky uitschakelt ( foto 9)?
Is foto 3 en 7 waar Rocky Marije uitschakelt  van hetzelfde moment?
« Laatst bewerkt op: 9-02-2021, 10:25:40 door Moedermol »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #101 Gepost op: 9-02-2021, 10:20:04 »
... Wat je als mol zou doen is denk ik zoveel mogelijk geld weghalen, er moet wel minimaal 500 blijven liggen. ......
De mol heeft denk ik geen geld weggehaald. Er is achteraf geteld door de crew hoeveel geld er nog lag en hoeveel er gepakt is, en Rik zegt "Er is 750 euro gepakt". Als er geld verdwenen was had hij wel een voor een aan de kandidaten gevraagd hoeveel ze gepakt hebben en dan had de mol kunnen zeggen: nee ik heb geen geld gepakt.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2021, 10:22:19 door foxhunter »

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #102 Gepost op: 9-02-2021, 10:25:27 »
Zij haalt dan haar laatste hendel over, en maakt zichzelf dus af. https://imgur.com/a/WBpp35P.[/spoiler]

Goed gevonden, maar dit is tegen de spelregels, zoals Rik uitlegt:

Er zijn bij ieder station 5 opties. Een van je medekandidaten uitschakelen (4 opties) of geld pakken (1 optie).
Het is dus niet toegestaan om jezelf uit te schakelen.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #103 Gepost op: 9-02-2021, 10:35:36 »
Goed gevonden, maar dit is tegen de spelregels, zoals Rik uitlegt:

Er zijn bij ieder station 5 opties. Een van je medekandidaten uitschakelen (4 opties) of geld pakken (1 optie).
Het is dus niet toegestaan om jezelf uit te schakelen.

Ja inderdaad, was niet toegestaan.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #104 Gepost op: 9-02-2021, 10:36:18 »
Ik heb de stills van Nikespits gecombineerd met de gevonden stations op mijn luchtfoto en kom op het volgende:

Marije drukt Charlotte op station 4
Splinter drukt Rocky op station 2
Rocky drukt Marije op station 4
Splinter drukt Marije op station 1
Renee drukt Splinter op station 2
Marije drukt Charlotte op station 2
Rocky drukt Marije op station 5, dan is daar Charlotte al weggedrukt, wat niet op beeld staat
fake shot van Splinter die Charlotte zou wegdrukken bij station 1
Renee drukt Rocky op station 4
Rocky drukt Splinter op station 1, dan is daar Charlotte al weggedrukt, wat niet op beeld staat
Splinter drukt Renee op station 4
Renee pakt 250 op station 6, dan zijn daar Charlotte Marije en Rocky al weggedrukt, wat niet op beeld staat
Rocky pakt 250 op station 2, dan is daar Marije al weggedrukt, wat niet op beeld staat
Splinter drukt Rocky (?) weg op station 5
Renee drukt Splinter op station 4

Er is dus veel meer weggedrukt, dan op beeld staat.
Charlotte & Marije 5x (!)
Rocky 4x (Als Splinter daadwerkelijk Rocky drukte bij station 5)
De rest lijkt overeen te komen.

Ik ben bang dat dit weer zo'n opdracht is waar we nooit het fijne van zullen weten.

Edit:
Edit 2:
Kan het zijn dat Renée hier op station 4 Rocky uitschakelt ( foto 9)?
Is foto 3 en 7 waar Rocky Marije uitschakelt  van hetzelfde moment?

Edit 2: foto 3 is station 4, foto 7 station 5, je ziet dat aan de schoorsteen aan het begin van het shot.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2021, 10:46:42 door molecula »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #105 Gepost op: 9-02-2021, 10:36:29 »
De mol is in dit spel de ideale kandidaat die zogenaamd voor zichzelf gaat. Die kandidaten onder druk zet door hendels over te halen, ze te besluipen en op te jagen. Charlotte doet dit niet. Splinter laat Charlotte lopen, die is het ook niet. Marije wordt gezien als een gevaarlijke kandidaat en door de medekandidaten snel weggedrukt. Blijven Renee en Rocky over. De mol heeft deze opdracht ook geen geld laten verdwijnen want Rik meldt dat er 750 euro is verdiend. Als er geld verdwenen was dan had hij de kandidaten wel gevraagd of ze geld verdiend hadden en had de mol gewoon nee kunnen zeggen. Dan is het mogelijk dat de mol geld heeft laten verdwijnen. Maar door Rik 's mededeling kan dat niet meer.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #106 Gepost op: 9-02-2021, 10:40:27 »
Dat klopt wel, denk ik. Hetzelfde schakelbord weer. Als Rocky erbij staat, zijn Charlotte en Marije omgezet. Rocky zet een derde schakelaar om, die van Splinter. Die van Marije was door Splinter omgezet. Onbekend wie die van Charlotte heeft omgezet.

EDIT: Als Rocky erbij staat, ligt wel het geld er nog. Sluit niet uit dat mol Charlotte zelf de schakelaar heeft omgezet. Je mocht niet zowel het geld pakken, als een schakelaar omzetten. Maar goed, er zijn misschien nog wel andere verklaringen mogelijk.

Dit is de crux van de discussie. Ik zie vijf mogelijkheden:
- Marije heeft de hendel van Charlotte omgezet. Dat klopt volgens mij niet met de chronologie. Herinner ik mij goed dat Splinters hendel hier de fatale derde voor Marije moet zijn?
- Renee heeft de hendel van Charlotte omgezet. Dat kan eventueel. (Maar waarom mogen wij dat niet zien?)
- Charlotte heeft haar eigen hendel omgezet. Dit is de meest interessante gedachte. Een kandidaat zou dat nooit doen. Zou een mol dat doen? (Riks uitleg lijkt dit niet toe te staan, maar voor de mol worden de regels vaker niet zo strict toegepast.)
- Iemand (Splinter, Rocky) heeft op hetzelfde station twee hendels omgezet. Dat is duidelijk tegen de regels en ik neem aan dat de regie dan zou ingrijpen (zelfs al is het de mol die het doet)?
- Charlotte is op een ander station uitgeschakeld. Als iemand af is, gaan alle hendels van die persoon om. Toen ik de opdracht de eerste keer zag, viel me op dat veel hendels om waren en ik dacht dat het misschien zo werkte. Kunnen we deze mogelijkheid uitsluiten? Zijn er voorbeelden van al uitgeschakelde kandidaten waarvan later op een station de hendel nog rechtop staan?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #107 Gepost op: 9-02-2021, 10:45:20 »
Ik heb de stills van Nikespits gecombineerd met de gevonden stations op mijn luchtfoto en kom op het volgende:

Marije drukt Charlotte op station 4
Splinter drukt Rocky op station 2
Rocky drukt Marije op station 4
Splinter drukt Marije op station 1
Renee drukt Splinter op station 2
Marije drukt Charlotte op station 2
Rocky drukt Marije op station 5, dan is daar Charlotte al weggedrukt, wat niet op beeld staat
fake shot van Splinter die Charlotte zou wegdrukken bij station 1
Renee drukt Rocky op station 4
Rocky drukt Splinter op station 1, dan is daar Charlotte al weggedrukt, wat niet op beeld staat
Splinter drukt Renee op station 4
Renee pakt 250 op station 6, dan zijn daar Charlotte Marije en Rocky al weggedrukt, wat niet op beeld staat
Rocky pakt 250 op station 2, dan is daar Marije al weggedrukt, wat niet op beeld staat
Splinter drukt Rocky (?) weg op station 5
Renee drukt Splinter op station 4

Er is dus veel meer weggedrukt, dan op beeld staat.
Charlotte & Marije 5x (!)
Rocky 4x (Als Splinter daadwerkelijk Rocky drukte bij station 5)
De rest lijkt overeen te komen.

Ik ben bang dat dit weer zo'n opdracht is waar we nooit het fijne van zullen weten.
::ok::
Charlotte is dus weggedrukt op station 1, 2, 4, 5 en 6.

- Een aanwijzing dat kandidaten inderdaad niet konden weten of hun medekandidaat uit het spel was. Er werden nog schakelaars omgezet op kandidaten die al 3 levens kwijt waren.
- Charlotte kan op het moment dat Splinter wegrende heel goed zijn weggedrukt op een ander station, en zij is dus niet perse verdacht hier.
Als iemand af is, gaan alle hendels van die persoon om. Toen ik de opdracht de eerste keer zag, viel me op dat veel hendels om waren en ik dacht dat het misschien zo werkte. Kunnen we deze mogelijkheid uitsluiten? Zijn er voorbeelden van al uitgeschakelde kandidaten waarvan later op een station de hendel nog rechtop staan?
Goeie vraag. Als het de productie was die alle schakelaars omzette op het moment dat iemand af was, dan ligt het weer iets anders.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2021, 10:49:11 door Molest »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #108 Gepost op: 9-02-2021, 10:58:24 »
- Charlotte is op een ander station uitgeschakeld. Als iemand af is, gaan alle hendels van die persoon om. Toen ik de opdracht de eerste keer zag, viel me op dat veel hendels om waren en ik dacht dat het misschien zo werkte. Kunnen we deze mogelijkheid uitsluiten? Zijn er voorbeelden van al uitgeschakelde kandidaten waarvan later op een station de hendel nog rechtop staan?

Goed punt, dat zou het grote aantal hendels voor Marije en Charlotte verklaren. Voor zover ik kan zien zijn er inderdaad geen voorbeelden van uitgeschakelde kandidaten waarvan er nog een hendel rechtop staat.

Ik heb mijn overzicht even aangepast:

Marije drukt Charlotte op station 4
Splinter drukt Rocky op station 2
Rocky drukt Marije op station 4
Splinter drukt Marije op station 1
Renee drukt Splinter op station 2
Marije drukt Charlotte op station 2
Rocky drukt Marije op station 5, dan is daar Charlotte al weggedrukt, wat niet op beeld staat
-Marije is af
fake shot van Splinter die Charlotte zou wegdrukken bij station 1
-Charlotte is af
Renee drukt Rocky op station 4
Rocky drukt Splinter op station 1
Splinter drukt Renee op station 4
Renee pakt 250 op station 6, dan is daar Rocky al weggedrukt, wat niet op beeld staat
Rocky pakt 250 op station 2
Splinter drukt Rocky (?) weg op station 5
-Rocky is af
Renee drukt Splinter op station 4
-Splinter is af

Nu zijn er enkel nog 2 'hendelingen' die niet op beeld staan, Charlotte op station 5 en Rocky op station 6.


« Laatst bewerkt op: 9-02-2021, 11:05:28 door molecula »

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #109 Gepost op: 9-02-2021, 11:04:12 »
Ik heb iedereen op volgorde van leeftijd gezet en zie dan het geboortejaar van Splinter verschijnen:


Heel goed! ze hebben ons voor de gek gehouden met die spaties!!

Als aanvulling kunnen we nog zeggen dat de nullen voor de ontbrekende 3 staan, Splinter is geboren op 03 03 1996

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #110 Gepost op: 9-02-2021, 11:13:32 »
Goed punt, dat zou het grote aantal hendels voor Marije en Charlotte verklaren. Voor zover ik kan zien zijn er inderdaad geen voorbeelden van uitgeschakelde kandidaten waarvan er nog een hendel rechtop staat.

Ik heb mijn overzicht even aangepast:

Marije drukt Charlotte op station 4
Splinter drukt Rocky op station 2
Rocky drukt Marije op station 4
Splinter drukt Marije op station 1
Renee drukt Splinter op station 2
Marije drukt Charlotte op station 2
Rocky drukt Marije op station 5, dan is daar Charlotte al weggedrukt, wat niet op beeld staat
-Marije is af
fake shot van Splinter die Charlotte zou wegdrukken bij station 1
-Charlotte is af
Renee drukt Rocky op station 4
Rocky drukt Splinter op station 1
Splinter drukt Renee op station 4
Renee pakt 250 op station 6, dan is daar Rocky al weggedrukt, wat niet op beeld staat
Rocky pakt 250 op station 2
Splinter drukt Rocky (?) weg op station 5
-Rocky is af
Renee drukt Splinter op station 4
-Splinter is af

Nu zijn er enkel nog 2 'hendelingen' die niet op beeld staan, Charlotte op station 5 en Rocky op station 6.

Op station 2 moet er dus met de regels gesjoemeld zijn: Ofwel Splinter heeft 2x hier aan een hendel getrokken (wat de montage ons doet denken) of Charlotte heeft zelf aan haar eigen hendel getrokken (wat volgens sommigen hier ook niet mag). Voor mij is het op station 2: 1. Splinter drukt Marije weg, 2. Charlotte drukt zichzelf weg 3. Rocky drukt Splinter weg. We zien als Rocky splinter wegdrukt dat de hendel van Charlotte neer is. Het is toch heel raar dat de montage ons doet denken dat Splinter op exact dezelfde plek Charlotte wegdrukt waar Charlotte dan staat (mijn vorige post heeft een screenshot met daarin bewijs dat Charlotte afgaat bij station 2).

Ik denk dat de montage heeft gevraagd aan Splinter om voor de camera nog een keer aan de hendel te trekken daar, omdat ze wisten dat ze dat shot nodig zouden hebben.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #111 Gepost op: 9-02-2021, 11:17:19 »
Zowel Splinter als Charlotte hier erg makkelijk verdacht neergezet. We moeten er rekening mee houden dat de productie de schakelaar op station 1 heeft omgezet nadat Charlotte op een ander station was uitgeschakeld.

EDIT: veranderd in station 1, ik houd de nummering van molecula aan.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2021, 11:48:21 door Molest »

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #112 Gepost op: 9-02-2021, 11:24:46 »
Misschien niet, maar dan moet je wel net langs die bordjes zijn geweest waar die 2 hendels al zijn overgehaald. Plus dat je van 4 kandidaten de standen moest zien te onthouden. En erg lang blijven staan bij de bordjes kon niet, vanwege de code op je rug.

Splinter heeft wel zelf 2x Rocky uitgeschakeld....dat zijn dus 2 levens weg... De montage is niet altijd chronologisch juist...

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #113 Gepost op: 9-02-2021, 11:35:47 »
Was iemand deze montage al opgevallen?

Splinter drukt Rocky weg in close-up - geen geld te zien
Volgende shot - wel geld te zien

Het lijkt er op dat er achteraf nog een close-up is gemaakt van dit moment voor de kijkers, maar dat men vergeten is het geld terug te leggen.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #114 Gepost op: 9-02-2021, 11:41:45 »
Op station 2 moet er dus met de regels gesjoemeld zijn: Ofwel Splinter heeft 2x hier aan een hendel getrokken (wat de montage ons doet denken) of Charlotte heeft zelf aan haar eigen hendel getrokken (wat volgens sommigen hier ook niet mag). Voor mij is het op station 2: 1. Splinter drukt Marije weg, 2. Charlotte drukt zichzelf weg 3. Rocky drukt Splinter weg. We zien als Rocky splinter wegdrukt dat de hendel van Charlotte neer is. Het is toch heel raar dat de montage ons doet denken dat Splinter op exact dezelfde plek Charlotte wegdrukt waar Charlotte dan staat (mijn vorige post heeft een screenshot met daarin bewijs dat Charlotte afgaat bij station 2).

Ik denk dat de montage heeft gevraagd aan Splinter om voor de camera nog een keer aan de hendel te trekken daar, omdat ze wisten dat ze dat shot nodig zouden hebben.

Volgens mij noem jij station 2 wat ik station 1 noem, het station met de retake van Splinter die Charlotte uit zou schakelen. Maar als we de montage moeten geloven zou Charlotte juist uitgeschakeld zou zijn via station 4 en 2 (door Marije) en station 5, door een onbekende. Pas daarna zien we de retake van Splinter die bij station 1 een hendel overhaalt.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #115 Gepost op: 9-02-2021, 12:30:28 »
En deze montage dan:

Rocky drukt tweemaal op hetzelfde station Marije weg.

Het is het station waarop alleen de hendel van Charlotte is omgetrokken.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #116 Gepost op: 9-02-2021, 12:38:59 »
Goed punt, dat zou het grote aantal hendels voor Marije en Charlotte verklaren. Voor zover ik kan zien zijn er inderdaad geen voorbeelden van uitgeschakelde kandidaten waarvan er nog een hendel rechtop staat.

Ik heb mijn overzicht even aangepast:

Marije drukt Charlotte op station 4
Marije drukt Charlotte op station 2
Rocky drukt Marije op station 5, dan is daar Charlotte al weggedrukt, wat niet op beeld staat
-Marije is af
fake shot van Splinter die Charlotte zou wegdrukken bij station 1
-Charlotte is af

Nu zijn er enkel nog 2 'hendelingen' die niet op beeld staan, Charlotte op station 5 en Rocky op station 6.

Even focussend op de hendels die over Charlotte gaan (ik heb de rest weggeknipt), valt op dat Charlotte op station 5 weggedrukt is voordat Marije haar laatste hendel tegen zich krijgt. Maar als iemand (niet Rocky) daar Charlottes hendel had overgehaald, was dat Charlottes derde hendel en dat betekent dat Charlotte voor Marije is uitgeschakeld.

Alternatief is dat Charlottes derde hendel ergens anders is omgezet en mijn theorie klopt dat na iemands afvallen de productie al die hendels van die persoon omzet. Maar dat betekent ook dat Charlottes al uitgeschakeld was op het moment dat Rocky de derde hendel van Marije omzet. Ook in dat geval is Charlotte voor Marije uitgeschakeld.

Aangenomen dat na iemands uitschakeling de hendels werden omgezet door de productie, zie ik geen mogelijkheid waarin Charlotte na Marije afvalt is, zelfs als er erg gesjoemeld is met de volgorde van beelden. Voordat Rocky de hendel van Marije omzet, leeft Marije nog (volgens mijn aanname dat anders de hendel al omgezet was) en is de hendel van Charlotte op station 5 al omgezet. Aangezien Marije de eerste twee hendels van Charlotte alleen kan hebben omgezet voordat ze uitgeschakeld werd, moeten Charlottes hendels op station 4, 2 en 5 omgezet zijn voordat Marije is uitgeschakeld.

Als mijn theorie niet klopt en de hendels na iemands uitschakeling niet automatisch werden omgezet, dan zou het nog kunnen dat Rocky de hendel van Marije op station 5 omzet nadat ze al is uitgeschakeld (en dus ook nadat Charlotte al is uitgeschakeld). Dat betekent dus ook dat er buiten beeld heel hendels omgezet zijn van kandidaten die eigenlijk al uitgeschakeld waren.

Hoe dan ook is er echt iets vreemds aan de hand met hoe Charlotte wordt uitgeschakeld.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #117 Gepost op: 9-02-2021, 12:56:53 »
Mooi dat meerdere mensen hier doen/gedaan hebben wat ik ook wilde doen en dat er interessante conclusies uitkomen, maar toch niet zoals ik verwacht had.

Zitten we hier te kijken naar een gebrek aan camera's/cameramensen waardoor we naar een soort geënsceneerd/geëdit geheel zitten te kijken dat dus eigenlijk volgens de logica niet klopt? Hendels die worden omgehaald ondanks dat mensen al zijn uitgeschakeld past wel bij de opzet van de opdracht. Overige hendels op andere station snel omzetten vergt wel wat snel werk van de productieassistenten die buiten beeld moeten blijven.

Ik begrijp dat niet expliciet wordt gezegd dat het verboden is jezelf uit te schakelen, het is meer een logisch gevolg van wat er gezegd wordt. Het slaat natuurlijk ook nergens op om jezelf uit te schakelen, dus dat hoeft niet gezegd te worden. Daarom acht ik het wel mogelijk dat iemand dit zou kunnen doen, alleen misschien nogal flauw als de Mol dit doet. Ik hoop toch vooral te zien dat er geld is verduisterd.

Ik vind het vooral ook apart dat we niet tot die acht stations komen die worden genoemd. Zijn er een aantal te goed verstopt? Zijn er stations die ergens binnen/half overdekt staan en zo 'gemist' worden? Of toch die laptops die meegerekend worden... Maar er kan max. 2000 euro verdiend worden en we zien alleen die 250 eurobiljetten, tenzij er ook andere bedragen waren die dus heel goed verborgen lagen. Hoop je toch op Charlotte die je ergens naar binnen ziet gaan.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #118 Gepost op: 9-02-2021, 12:59:03 »
Voor mij zijn sommige van de routes vrij duidelijk geworden, Splinter gaat snel van zijn beginpunt naar station 2 en 1, komt denk ik dan al Charlotte tegen
Houd je daarbij de volgorde van de montage aan, of is dat de conclusie die je trekt als je de hele route van Splinter (voor zover bekend) bekijkt?

Als Charlotte inderdaad al vrij snel door Splinter tegen het lijf is gelopen, is het onwaarschijnlijk dat ze als Mol hier 250 euro laat liggen (niet wegmoffelt), en zichzelf dan al uitschakelt.

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #119 Gepost op: 9-02-2021, 13:20:03 »
Volgens mij noem jij station 2 wat ik station 1 noem, het station met de retake van Splinter die Charlotte uit zou schakelen. Maar als we de montage moeten geloven zou Charlotte juist uitgeschakeld zou zijn via station 4 en 2 (door Marije) en station 5, door een onbekende. Pas daarna zien we de retake van Splinter die bij station 1 een hendel overhaalt.

Maar het is niet alleen een re-take, want als Rocky op 6:34 weer op dat station is, is wel degelijk de hendel van Charlotte omgehaald. Het raadsel is voor mij dus: wie zou dit anders dan Charlotte gedaan kunnen hebben & hoe kan het dat Marije als eerste af is, terwijl we zien dat wanneer Rocky de hendel van Marije omhaalt, die van Charlotte ook al om is (4:57) al om is.

Edit: Charlotte zegt ook dat ze 0 hendel stations gevonden heeft. Als haar startpositie op dat kaartje klopt is dit erg ongeloofwaardig, want waar zij afgaat is ongeveer aan de andere kant van de kaart. Het is bijna onmogelijk om zo lang over dat terrein te rennen en 0 keer een hendel om te halen (zie haar bijvoorbeeld op 2:21 & 2:36 rennen, het moment van 2:36 en 3:28 zie je Charlotte en Marije op dezelfde plek: het is onmogelijk dat Charlotte helemaal daar rent maar niet de hendels ziet. Heeft zij misschien meerdere keren haar eigen hendel omgehaald, en is er daarom onduidelijkheid (omdat de montage niet anders kan als ze de mol willen beschermen?) Het 2e raadsel hierboven is makkelijk op te lossen denk ik, aangezien de omgezette hendel van 4:57 de eerste hendel is die Marije omzet)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2021, 13:43:52 door Martialis1 »