Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten  (gelezen 48687 keer)

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #20 Gepost op: 7-02-2021, 11:55:15 »
Rocky is bij haar eerste hendel trouwens ongelofelijk snel in het ondersteboven lezen van de namen. Of wist ze voor de opdracht al dat de namen of alfabetische volgorde stonden? Youtube video 3:45

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #21 Gepost op: 7-02-2021, 12:05:44 »
Zo moeilijk is ondersteboven lezen toch niet?
Ich bin ein Bärliner!

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #22 Gepost op: 7-02-2021, 12:21:45 »
Wat mij opviel : Charlotte lijkt op 2 momenten iets in haar zak te stoppen. Is dit de mol aan het werk die geld wegmoffelt in Merel stijl?

Op 7' 09'' pakt Rocky 250 € bij een station waar alle hendels behalve Renée al op rood staan. Dit is volgens montage net voor ze uitvalt.
Ze spaart dus Renée (in haar biechten vermeld als haar mol). Waarom doet zij dit?
Bizar is wel dat dit erg lijkt op haar code 07951...
Kan toeval zijn want gebaseerd op opdrachtfilmpje en niet tijdsmoment in volledige aflevering.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #23 Gepost op: 7-02-2021, 12:30:15 »
Uitleg van Rik voorafgaand aan de opdracht:
"Op het terrein zijn 8 stations. Bij elk station heb je 1 keuze, uit 5 opties. Of geld voor de pot, of het leven van je medekandidaten wegdrukken."

Charlotte in een biecht, te horen op het moment dat ze haar 3e leven verliest:
"Charlot, je bent dood. Ik heb precies nul stations gevonden (smile)"

Rik heeft duidelijk aangegeven dat bij elk station de schakelaars zijn te vinden. Toch lukt het Charlotte om géén enkele schakelaar te vinden. Best knap. misschien was ze te druk met andere dingen, zoals jokers of vrijstellingen zoeken?

Marije doet 2 stations aan
Rocky 3 schakels + 1 geld =4
Splinter 5 stations
Renée 3 schakelaars +2 geld=5
Niet duidelijk of alle 8 stations gebruikt werden.   Mogelijk 3 niet bezochte stations waar Charlotte geld ophaalde maar niet indiende?



Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #24 Gepost op: 7-02-2021, 14:22:58 »
Het lijkt of Renee twee biljetten vast heeft.

Lijkt mij ook. Weer een minpuntje voor Renee als mol. Dat de montage het tweede biljet eruit liet, doet vermoeden dat ze Renee nog goed verdacht willen houden. Misschien blijft ze er nog even in?

Offline Femmmmmm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #25 Gepost op: 7-02-2021, 14:42:07 »
Zo moeilijk is ondersteboven lezen toch niet?

Is het demand opgevallen dat Marije zowel bij deze opdracht als bij de gevangenis iets niet kon lezen/zien? Ze was bij deze opdracht moeilijk aan het knijpen met haar ogen om Splinter's nummer te zien en bij de gevangenis vroeg ze "heeft iemand een bril?'.

Ook bij de executie deed ze gek met haar ogen aan het begin, also het lasting vond om te zien. Deed ze dit ook in andere aflveringen of heeft ze echt een brilletje nodig 😉

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #26 Gepost op: 7-02-2021, 15:14:30 »
Wat mij opviel : Charlotte lijkt op 2 momenten iets in haar zak te stoppen. Is dit de mol aan het werk die geld wegmoffelt in Merel stijl?

Op 7' 09'' pakt Rocky 250 € bij een station waar alle hendels behalve Renée al op rood staan. Dit is volgens montage net voor ze uitvalt.
Ze spaart dus Renée (in haar biechten vermeld als haar mol). Waarom doet zij dit?
Bizar is wel dat dit erg lijkt op haar code 07951...
Kan toeval zijn want gebaseerd op opdrachtfilmpje en niet tijdsmoment in volledige aflevering.

Ik denk dat mol Charlotte hier geld heeft weggenomen en indien nodig nog had kunnen bijleggen om aan de 500 te komen.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #27 Gepost op: 7-02-2021, 15:57:59 »
Citaat
Zo moeilijk is ondersteboven lezen toch niet?
Ik heb het nog eens per frame zitten bekijken. De letters zijn groot genoeg dat ze het vanaf een afstandje gezien zou kunnen hebben.
Citaat
Op 7' 09'' pakt Rocky 250 € bij een station waar alle hendels behalve Renée al op rood staan.
Als Charlotte nergens schakelaars heeft omgezet, is iemand anders dus 2x bij dit station langs geweest.
Bij het station dat Rocky vanaf de karretjes benaderde zijn op het einde ook 5 schakelaars om. Het is Renee die hier 2x is geweest.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #28 Gepost op: 7-02-2021, 18:22:17 »
Als Charlotte nergens schakelaars heeft omgezet, is iemand anders dus 2x bij dit station langs geweest.
Bij het station dat Rocky vanaf de karretjes benaderde zijn op het einde ook 5 schakelaars om. Het is Renee die hier 2x is geweest.
Dat is wat ik me afvroeg over de spelregels en onduidelijk vond aan de spelregels. Mag je één punt meerdere keren aandoen? En wat zijn daar de eisen aan? Ik neem niet aan dat je een meter weg kunt lopen en weer terug kunt komen. Moet je bijvoorbeeld eerst een ander punt hebben gebruikt?

De mol heeft er natuurlijk alle belang bij dat er geld uit het spel verdwijnt zonder dat andere kandidaten het zien (en inderdaad zoals hiervoor gezegd wordt 250 euro bij te passen als er door de anderen geen 500 euro is gepakt). Wat dat betreft is het verdacht dat we Charlotte geen hendels zien omzetten (en zogenaamd geen schakelpunten zien vinden). Wij zien wel dat Charlotte geen hendel omzet, maar de kandidaten hebben geen idee wie welke hendels heeft omgezet. Potentieel goede molactie, al was hier heel onwaarschijnlijk het maximale bedrag uitgekomen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #29 Gepost op: 7-02-2021, 18:56:38 »
Rocky en Renée hebben we 250 euro zien pakken. De laatste 250 blijft onduidelijk.
Marije was al vroeg uit het spel.
De montage maakt steeds Splinter en Charlotte verdacht.
Dit was ook mijn ervaring van dit spel. En niet luisteren naar de montage, ergo Renee is de mol :).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #30 Gepost op: 7-02-2021, 19:44:34 »
Maar op het einde pakt Renée haar gepakte geld erbij en je ziet toch duidelijk 2 briefjes in haar hand.

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #31 Gepost op: 7-02-2021, 21:30:04 »
Dat Splinter tegen Charlotte zegt dat hij haar code heeft gezien, maar niet intoetst, vind ik een vreemd geval. Het zou gaan om vertrouwen. Maar als Charlotte nog niet aan haar laatste leven toe was, bleef ze in het spel en kon geld pakken. Dus de Mol moet wel zeker weten dat dit haar laatste leven is.
Ik kan niet zien hoe Splinter aan die info over het aantal levens van Charlotte moet zijn gekomen. Hij kan misschien een oortje hebben, of heel scherp opgelet bij de schakelborden, maar ja, wat als je hebt mis geteld. M.i. neem Splinter hier een raar risico, als hij de Mol is.
Ik vraag me trouwens ook nog af of Splinter haar werkelijk direct daarna heeft uitgeschakeld ('om de hoek' werd eerder hier gezegd), of dat er nog een poosje tussen heeft gezeten.

In de biecht erna zegt Splinter dat de enigen die nog over zijn (behalve hij zelf) Rocky en Renée zijn. Opnieuw de vraag: hoe weet Splinter dat? Een oortje? Heel scherp opgelet bij de schakelborden? Of hij heeft Charlotte af zien druipen? Of is het kennis achteraf? Verdacht neergezet, zo komt het op mij over, want Rocky zegt even later dat ze dacht dat Charlotte ook nog in het spel was.

Online widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #32 Gepost op: 7-02-2021, 23:09:03 »
Alle kandidaten kregen dit toch door in hun oortje?

Ik denk inderdaad dat Charlotte geld weg heeft gestopt. Dit kon niet in de aflevering, dus was er maar een optie voor de montage: doen alsof ze geen station gevonden had.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #33 Gepost op: 7-02-2021, 23:33:43 »
Alle kandidaten kregen dit toch door in hun oortje?
Oh, maar ik dacht dat ze alleen hun eigen levens in hun oortje hoorden?
Rocky dacht in elk geval dat Charlotte nog in leven was, wat niet zo bleek te zijn.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #34 Gepost op: 7-02-2021, 23:54:21 »
Ik heb de diverse codes creatief bekeken

er staat volgens mij MOL

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #35 Gepost op: 8-02-2021, 00:26:30 »
Oh, maar ik dacht dat ze alleen hun eigen levens in hun oortje hoorden?
Rocky dacht in elk geval dat Charlotte nog in leven was, wat niet zo bleek te zijn.
Volgens mij hoorde ze inderdaad alleen of hun eigen leven werd afgepakt en wanneer te af waren.
Rocky dacht verder dat Marije haar eerste leven afpakte en dit meteen bij Marije terug deed. Dus ga er vanuit dat ze geen andere informatie kregen. Behalve misschien de mol die extra info ingefluisterd kreeg. Het was immers voor het vervolg belangrijk dat er minimaal €500 gescoord zou worden.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #36 Gepost op: 8-02-2021, 02:22:18 »
Omdat de mol geen belang had bij deze opdracht?
Het ging om een vrijstelling waarom zou de mol dan kandidaten uitschakelen?
De mol laat de kandidaten het spel onderling spelen, de afvallerloze aflevering moest er toch wel komen.

Misschien wel erg kandidaats om zelf niet zijn scherm te hoeven zien.

Het is toch niet kandidaats om exact te weten waar alle stations en laptops staan? Te weten wie hoeveel levens heeft? En er en passant voor te zorgen dat mensen geen geld meer kunnen pakken?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #37 Gepost op: 8-02-2021, 07:20:08 »
Ik heb de diverse codes creatief bekeken

er staat volgens mij MOL
Mol Rocky kan ook.  ;D
Met een rechte l.
En de cijfers optellen van Rocky was 22. De 22e mol.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2021, 07:24:34 door foxhunter »

Offline Pietervdm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #38 Gepost op: 8-02-2021, 07:59:45 »
Toen Renee schakelaar omhaalde was Chatlotte in beeld om het hoekje van het gebouw te zien met haar mutsje. Heel raar. Dus ze zag renee haar code. Of wachtte tot Renee weg was om geld te verduisteren.

Rocky begon meteen met liegen. Ze hoorde dat ze een leven kwijt was. En zag renee bij een station weglopen en WIST dat zij het op haar gemunt had. MAARR ze had meteen kunnen zien dat het niet de schakelaar bij haar naam was en dat het dus iemand anders was (splinter) die haar onder druk zette. Ze moest dus snel zijn.

Aan de andere kant raar dat Splinter geld pakte want iedere echte kandidaat geeft geen hol om het geld maar wil alleen maar door zijn.

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #39 Gepost op: 8-02-2021, 10:19:30 »
Na deze opdracht kan je toch echt niet meer zitten op Rocky of Renée als mol?
Voor de mol is er totaal geen reden om geld te pakken. Zijn enige doel is asap iedereen eruit te spelen zodat ze geen geld kunnen pakken. Renée pakt hier 500 euro en Rocky 250 imo dus dat bevestigt wat we al weken zien, twee mensen die voor de pot gaan. Of ziet iemand dat toch anders?
Goodwill vind ik belachelijk ... dat gebruikt men al sinds week 1 maar wat je vandaag uit de pot kan houden heb je, de rest weet je nog niet.