Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed  (gelezen 22143 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #100 Gepost op: 16-02-2021, 16:13:24 »
Splinter is boven en weet waar locker 1109 staat. Hij gaat naar beneden.
Dit vond ik een verdacht moment van Splinter, want hoe heeft hij zo goed kunnen onthouden waar die locker staat? Of was het een excuus om weer naar beneden te gaan. Aan de andere kant had hij geen excuus nodig, zijn plek was eigenlijk bij de lockers.
Misschien is het omdat hij eerder heeft gezocht naar 1191, en dat lijkt er wel wat op.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #101 Gepost op: 16-02-2021, 16:18:01 »
. Er zijn ook wat beelden van de zaal als Renée begint met hijsen, die kunnen ook nog interessant zijn. Volgens mij kan in elk geval het aantal stukken dat toen nog beneden hing worden geschat. Maar misschien wel met nog wat meer details.
Ik heb nog een paar beginshots van de zaal op mijn laptop staan maar vind ze wel donker. Het is iig een overzicht. Rik vertelde in de officiële podcast dat er in de zaal oorspronkelijke kledingstukken van de mijnwerkers hingen. Deze hangen  al boven denk ik. De andere kledingstukken komen van een kringloopwinkel. We moeten dus alles bekijken dat in het begin beneden hangt.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #102 Gepost op: 16-02-2021, 16:40:18 »
Als Renée binnenkomt, zie je een bewegend panorama van de hele zaal, dus als je screenshots wilt maken wordt dat wat onscherp. Foto 1 en 2 zijn het begin en eind van dat bewegend beeld.
Bij foto 3 hijst ze haar eerste kledingstuk omhoog (wit, linksonder). Wel scherp, maar dat is maar een deel van de zaal.

Je weet nooit hoe de situatie was toen er sfeerbeelden werden gemaakt. Deze zijn in elk geval van tijdens de opdracht, toen Renée begon.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #103 Gepost op: 16-02-2021, 17:21:07 »
Bedoel je daarmee de locker waarbij zij zegt: '74'? Dat lijkt niet op 1199.

Eens. Ik heb het teruggekeken en het lijkt mij niet 1199.

Ik heb geprobeerd de lockers in kaart te brengen, maar het is zo'n warboel geworden dat ik het resultaat niet zal delen. Wel merk ik op dat er 1 shot is dat een nuttig startpunt is.



Veel mensen zeiden dat het verdacht was dat Renee '1199' (de goede code) zei nadat Charlotte de foute code 1191 had doorgegeven. Locker 1199 kun je makkelijk zien in het shot hierboven (middenin de rij links). Terwijl Renee '1199' zegt is ze niet in beeld (de camera volgt Splinter) en direct daarna volgt een shot waarbij ze loopt op bijna dezelfde positie en in dezelfde richting als Splinter op het plaatje boven, terwijl ze '1191' blijft herhalen. Het is dus goed mogelijk dat ze '1199' voorlas van de locker 1199 en daarna doorgelopen is. Maakt haar herhaling van 1199 net iets minder verdacht.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #104 Gepost op: 16-02-2021, 17:42:38 »
Ik heb geprobeerd de lockers in kaart te brengen, maar het is zo'n warboel geworden dat ik het resultaat niet zal delen. Wel merk ik op dat er 1 shot is dat een nuttig startpunt is.
Hulde voor je poging! Zijn dit alle lockers? Dan tel ik er:
- rij 1: 10
- rij 2: 18x2 (de enige dubbele rij?)
- rij 3: 17
- rij 4: 17
totaal: 80 lockers. Kan dat kloppen?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #105 Gepost op: 16-02-2021, 18:06:53 »
Hulde voor je poging! Zijn dit alle lockers? Dan tel ik er:
- rij 1: 10
- rij 2: 18x2 (de enige dubbele rij?)
- rij 3: 17
- rij 4: 17
totaal: 80 lockers. Kan dat kloppen?

Ok, hier alsnog mijn kladjes (nummers van rechts naar links).

Rij 1 (13): 566, 565, 888, 887, 4xx, 466, 1199, 793, 818, 786, 785, 916, 915?
Rij 2 (18): 798, 797 (3793), 324, 323, 1109, 1110, 558, 557, 449, 448, 447, 446, 926, 925, 582, ?, ?, ?
Rij 3 (andere kant rij 2?, niet zeker wat de nummers of aantal lockers zijn)
Rij 4 (18?, erg veel onduidelijk): 719, 800 (382x), 900?, 600, 500?, onduidelijk aantal, 657, 658, 956, 73, 74, ?, ?, 205/4024?, ?
Rij aan rechtermuur (minstens 23?, net buiten zicht): ?, ?, ?, ?, 5xx, 5xx, 449, 448, ?, 446?, 326, 325, 562, 561, 328, 327, Muurtje (reeks lijkt door te gaan want verderop staat nog: 5xx, 794, ??, 935, 936, 580, 578

Andere stukjes reeks gevonden, maar niet duidelijk waar ze passen (nummers hier van links naar rechts, sorry voor inconsistentie in volgorde):
- 141, 344, 345
- 980, 178, 177
- 1115, ?, 849, 850, 847, 848, 967, 968, ?, 173
- 395, 394, 644, 643, 428?
- 875, 978, ?, 843, 973, 974, ?, ?, 57?, 90/900?
- 794, 793, 789, 8xx, Geen code, Geen code, 792, 1086, 1085
- 125, 126
- 3778, 3865, 3767

Vaak niet goed zichtbaar en sommige getallen lijken in bewogen frames op elkaar, dus ik sluit zeker niet uit dat ook lockers zonder ? eigenlijk andere getallen hebben. Lijkt toch iets meer dan 100 te zijn (maar ik denk niet meer dan 150). Ik vermoed dat afgezien van de rij rechts (buiten beeld, maar er zijn andere shots die die rij plaatsen) er nog op een andere plaats kluisjes zijn.

Edit: vlnr en vrnl gespecifieerd.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2021, 18:45:08 door Leendert »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #106 Gepost op: 16-02-2021, 18:12:53 »
Als Splinter kleding heeft verwisseld - bijvoorbeeld de witte beha met de blauwe jeans - heeft hij moeten wachten tot hij van Renée verlost was. Dat kan een verklaring zijn waarom hij nummer 328 maar niet hoorde, niet kon onthouden. Pas toen Renée boven katrollen aan het ophalen was en Splinter alleen bij de lockers was, kon hij kleding wisselen.

Dat Renée op enig moment de juiste code 1199 noemt ipv de fout doorgegeven 1191, zou kunnen komen omdat Charlotte de codes onthoud en deze fout doorgeeft maar de mijnwerkers later de plaatjes meenemen en de codes (deels) nogmaals voorlezen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #107 Gepost op: 16-02-2021, 18:25:40 »
Ok, hier alsnog mijn kladjes.
::ok:: Voor zover bekend waren er dus maar 4 lockers met een code van 4 cijfers beginnend met '11'. T.w. 1109, 1110, 1115 en 1199. 4-cijferige codes die begonnen met 11 waren blijkbaar schaars.
Splinter zocht naar de niet-bestaande locker 1191. Dan is het niet zo gek dat hij de positie van 1109 heeft onthouden toen die later werd doorgegeven, zeker als die pal naast 1110 was. Wat ik eerder als verdacht van Splinter zag, is daarmee wel verklaard.

Maar liefst twee van die vier 4-cijferige codes werden gevonden in de mijn. Het maakt de kans groter dat ze een rol moesten spelen in een beoogde molactie. Ze waren schaars èn wat afwijkend en konden daarom ook snel worden gelokaliseerd, denk ik.
Bij beide codes was Charlotte betrokken. De eerste gaf ze fout door, bij de tweede stond ze in haar eentje beneden. Met het voorbehoud dat Moedermol maakt, dat zou nog moeten worden uitgezocht.
Vervolgens vindt Marije nog 2 codes 99 en 1109. Rocky geeft deze nog snel door. Splinter is boven en weet waar locker 1109 staat. Hij gaat naar beneden. Charlotte is echter ook nog beneden. Zij kan dit bericht van Rocky meegekregen hebben en nog snel een kledingstuk hebben gewisseld. Het kan echter ook een montagetruc zijn want alles is weer lekker door elkaar gemonteerd. Splinter kan deze dus evengoed gewisseld hebben
« Laatst bewerkt op: 16-02-2021, 18:42:37 door Molest »

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #108 Gepost op: 16-02-2021, 19:09:03 »
Renee loopt om 6:18 naar boven met een paars en wit shirt. Renee zegt op 7:48 "Hier leg ik neer wat ik heb" (hier liggen het paarse en witte shirt dat ze net meegenomen heeft) Dan vraagt Spinter of ze al wat naar boven heeft gehezen en dan zegt ze "ja, paars en wit"

Uhm? Volg ik hier iets niet of betrapt Splinter Renee hier op een mollestreek?

Ik vind dit redelijk verdacht, het feit dat niemand er verder op ingaat laat wel een beetje de Splinter tunnel van het forum dit seizoen zien.

Verder vind ik de hele scene van 9:42 heel verdacht want het roze kledingstuk dat Renee omhoog gehezen heeft wordt niet in beeld gebracht en het shot van 9:50 is op een verschillende plek, en er later ingeknipt.

Ook vind ik het verdacht dat wanneer Rocky zegt dat er boven gemold moet zijn, we daarna zien dat de montage Charlotte erin knipt met "er kon overal gemolt worden': dat doet mij denken dat Rocky wel degelijk gelijk had, en dat er vooral boven ongelofelijk is gemold (maar dat ze dat proberen te verbergen)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #109 Gepost op: 16-02-2021, 19:15:09 »
Ik vind dit redelijk verdacht, het feit dat niemand er verder op ingaat laat wel een beetje de Splinter tunnel van het forum dit seizoen zien.

Ik zie hier de mogelijke molactie niet. Wat loopt hier dan scheef?

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #110 Gepost op: 16-02-2021, 19:20:51 »
Renee zegt net die 2 kleding stukken omhoog gehezen te hebben, maar die liggen daar gewoon nog op de grond.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #111 Gepost op: 16-02-2021, 19:44:06 »
De kleren op de grond waren degene die ze in de lockers vonden en dus een voorbeeld van welke kleren moesten opgehaald worden.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #112 Gepost op: 16-02-2021, 20:29:19 »
Wellicht is de tijd ook nog interessant voor zover dat waarheidsgetrouw is. Er loopt iig een tijdklok mee:

Klok staat op 45 minuten als Charlotte, Marije, en Rocky op de startlocatie in de mijn aankomen.

De klok staat op 30 minuten als Renée het eerste kledingstuk omhoog hijst. Het wachten op de eerste codes, zoeken naar de paarse trui, de witte trui, de verkeerde code 1191, en vervolgens  naar boven lopen van Renée en Splinter en daarna weer terug lopen van Splinter en doorlopen van Renée heeft  dus een kwartier gekost.

Tegelijkertijd, de klok staat op  29.57 minuten, geeft Charlotte de vijf codes door aan Splinter. Splinter kan niet alles onthouden  maar vindt 3 kledingstukken. Hij gaat met de 3 kledingstukken naar boven, vraagt  aan  Renée wat ze al gedaan heeft. Er is weer contact met Charlotte als Splinter deze 3 stukken op de grond legt. Hij zegt dat hij een paar dingen meegenomen heeft maar niet alles heeft kunnen onthouden. Charlotte herhaalt de codes en Splinter gaat weer naar beneden  De klok staat dan op 24.38 minuten. Dit alles heeft dus maar ruim 5 minuten geduurd?

Splinter vind het rode shirt en gaat hier weer mee naar boven, Charlotte geeft de codes nog een keer door er volgt een discussie van Splinter  met Renée over het rose t-shirt. Splinter vraagt nog een keer om de codes. Charlotte loopt naar de lockers als de klok op 17.58 minuten staat. Dit kost dus ruim 6 minuten.

Ondertussen leest Rocky de codes nogmaals  Splinter zoekt en vind een lege locker en in het bijzijn van Charlotte de de rode driekwart broek  en de witte BH. Hiermee gaat hij naar boven en legt de kledingstukken op de grond. Charlotte blijft beneden en pakt een zwart t-shirt, vraagt naar codes bij rocky, krijgt 950 en 955 door. Vervolgens krijgen ze nog nieuwe codes door 99 en 1109. Splinter gaat naar beneden.  Splinter pakt de roze trui. We zien daarna Charlotte in een shot boven.

11 minuten later staat de klok staat  op 06.09 minuten  als Rocky naar de lockers gaat en Marije loopt in de kaatste seconden naar de lockers 00.03 minuten.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2021, 21:38:19 door Moedermol »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #113 Gepost op: 16-02-2021, 20:43:49 »
Heerlijk speurwerk  ::ok:: (waar je uur zegt bedoel je minuut)

Wat nog meegenomen kan / moet worden, is dat code 660 -lang verstopt in een onvolledig geopende steen- foutief doorgegeven werd als 99 door Rocky. Dat zou ook zomaar een kluis met veel te hijsen kleding kunnen zijn.

Het wisselen van kleding kan zeker zijn gebeurd, door bijna iedereen, Renée en Splinter eerst, daarna Charlotte ook. Maar ik schat nog steeds te kans groot dat er vitale codes in de mijn zijn achtergebleven.

Verder denk ik dat codes -bewust of onbewust- gebundeld zijn doorgegeven, nl 326 en 328, 950 en 955. Een mol zou dat niet doen denk ik; ik ben van mening dat die codes daardoor juist wel beter te onthouden zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #114 Gepost op: 16-02-2021, 20:44:32 »
De montage suggereert dat Charlotte beneden bij de lockers was, en Splinter boven. Dat zou Charlotte verdacht maken i.v.m. locker 1109. Maar ik durf dat niet 100% te bevestigen.

Wat ik zie:
- Charlotte staat beneden met de porto, en krijgt van Rocky 950 en 955 door (2 lockers die al door Splinter waren leeggehaald)
- Splinter staat boven met de porto, en krijgt van Rocky 99 en 1109 door. Dat zijn volgens de montage de laatste 2 codes die gevonden worden door Marije. Dit lijkt te bevestigen dat Charlotte inderdaad al in de lockerruimte dan wel in de zaal was op dat moment. Wat ik niet helemaal begrijp is hoe Splinter boven aan een porto komt, als Charlotte beneden ook met een porto staat. Ik dacht dat ze er in de lockerruimte maar één hadden.
- Splinter rent naar beneden en haalt de roze trui uit locker 1109. Het gekke is dat Charlotte helemaal niet in die ruimte te zien of te horen is op dat moment, het lijkt alsof Splinter alleen is. Het zou wel heel toevallig zijn als ze op dat moment net naar boven is gerend.
- Vervolgens rent Splinter weer naar boven, komt de zaal binnenrennen met de roze trui. Charlotte is niet te zien, behalve in een korte tussenmontage waarin ze een soort pirouetje maakt. Maar dat kan een montagetrucje zijn, en is geen 100% bevestiging dat ze er was toen Splinter bovenkwam.
- Vervolgens is Charlotte wel weer te zien in de zaal.

Ik moet hier echt nog een paar keer naar kijken, want als Splinter eerder de roze trui uit locker 1109 haalde dan dat Charlotte bij de lockers aankwam, is Splinter hier 100% verdacht.

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #115 Gepost op: 16-02-2021, 20:47:59 »
Is het misschien niet beter om te focussen op de opdracht? Het ging om kledingstukken. Dus handiger is het dan om als mol te weten welke kledingstukken niet omhoog moeten. Dus kennis m.b.t. de aantallen welke beter niet omhoog kunnen of welke je dan weer naar beneden moet halen. Codes van lockers is dan niet zo belangrijk. Je weet immers nooit wie er verder nog nep-molt met een code of ook stukken verhangt.
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #116 Gepost op: 16-02-2021, 21:02:04 »
De codes zijn een belangrijk van de opdracht, toch? Die kleding, dat moet inderdaad ook nog uitgezocht worden, maar dat is een ingewikkelder vraagstuk en op dit moment weten we niet precies hoeveel kleding er van elke soort was... Hopelijk komt dat nog deze week!

Ik heb wel een aanvulling op het schema van Thermolmeter: code 141 staat daar met een vraagteken, maar is absoluut goed! Charlotte geeft die namelijk nog een keer door over de porto in het bijzijn van Marije, en overhandigt die ook aan haar. Die is dus gedubbelcheckt.

EDIT: Nog iets wat me opviel: als Charlotte code 328 voor de tweede keer doorgeeft, samen met 785, lijkt het alsof Rocky erbij staat. Maar mogelijk staat ze alleen. Bij het doorgeven over de porto is Rocky niet te zien, en draait Charlotte haar hoofd na het inspreken naar rechts. Pas in het volgende shot zie je Rocky erbij staan, en draait Charlotte haar hoofd juist naar links. Dan heeft ze ook opeens haar handschoenen uit, dus het lijkt een later moment. Heel goed mogelijk dat Charlotte hier in haar eentje deze codes heeft doorgegeven.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2021, 21:41:32 door Molest »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #117 Gepost op: 16-02-2021, 21:38:57 »
Heerlijk speurwerk  ::ok:: (waar je uur zegt bedoel je minuut)

Oeps, aangepast... en ik was nog wel goed begonnen met 2x minuten :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #118 Gepost op: 16-02-2021, 21:46:51 »
Als er 5 kledingstukken gevonden zijn en boven gesorteerd liggen, geeft Splinter door aan Charlotte dat hij 950 en 955 gevonden heeft. Het zou handig zijn als Charlotte die van haar stapeltje van 11 codes had gehaald. Maar veel later, als zijzelf al in de lockerruimte staat, geeft Rocky diezelfde twee codes opnieuw door. Miscommunicatie hier tussen Splinter en Charlotte. Niet uitgesloten dat Splinter net doet alsof hij het doorgeeft, om Renée voor de gek te houden. Maar het lijkt me eerder aan Charlotte te liggen, die niets doet met de info van Splinter.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #119 Gepost op: 16-02-2021, 21:56:34 »
Sterker nog, het hele stapeltje wordt door Charlotte overgedragen aan Rocky, die alles herhaalt vanaf het begin, maar Rocky laat de gehele stapel ook weer liggen voor Marije. We weten helaas niet -of juist expres onduidelijk gelaten- hoeveel tijd dat herhaald doorgeven van codes heeft gekost.