Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed  (gelezen 22141 keer)

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #80 Gepost op: 15-02-2021, 23:55:39 »
Renee loopt om 6:18 naar boven met een paars en wit shirt. Renee zegt op 7:48 "Hier leg ik neer wat ik heb" (hier liggen het paarse en witte shirt dat ze net meegenomen heeft) Dan vraagt Spinter of ze al wat naar boven heeft gehezen en dan zegt ze "ja, paars en wit"

Uhm? Volg ik hier iets niet of betrapt Splinter Renee hier op een mollestreek?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #81 Gepost op: 16-02-2021, 03:45:32 »
Ik blijf erbij dat ik het lastig vind om met de combinatie van die drie punten tot 82 te komen.

Ik ben het eens dat dat de meest voor de hand liggende molactie van Splinter is. Maar zoals hierboven al gezegd: verwisselen leidt in de zaal tot onterecht laag én onterecht hoog. Omdat er maar 22 onterecht hoog waren zou je een soortgelijk getal onterecht laag verwachten. In werkelijkheid was onterecht laag 82, dus dat behoeft nog enige verklaring.

Het kan zo zijn als er gewisseld is met kledingstukken, er een verkeerd kledingstuk bovenkomt waar betrekkelijk weinig van in de zaal hangt en een juist kledingstuk achterblijft wat veelvuldig en laag voorkomt om opgetrokken te worden Dat zou wellicht het grote verschil kunnen verklaren in 22 verkeerd hoog en 82 verkeerd laag. Moet erbij zeggen dat ik er nog niet opnieuw naar gekeken heb,


Ik ben het nu eens met cinner eens :).

 ::bravo:: ::bravo::

« Laatst bewerkt op: 16-02-2021, 03:51:49 door cinner »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #82 Gepost op: 16-02-2021, 11:35:22 »
Het is misschien te flauw voor woorden -strenge jury- maar zouden alle kledingstukken die (vanaf het begin, veel donkerblauw, grijs, veel broeken) op ca. 2,5mtr hangen, dus niet laag, zeker niet niet hoog, zijn meegeteld..? Dan kom je namelijk veel makkelijker op 82...

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #83 Gepost op: 16-02-2021, 11:50:56 »
Maar hoe hadden de kandidaten dan moeten weten dat die omhoog moesten? Ik denk wel dat de 82 kledingstukken allemaal via een code gevonden konden worden. Anders hadden ze bij alles goed nog steeds het maximum bedrag niet.

Er is al een paar keer opgemerkt dat Splinter lachend naar voren stapt om het geld in ontvangst te nemen. Maar let ook even op Charlotte die haar mond achter hand verbergt. Ik zie toch wel pretoogjes. Zelfs Marije moet erom lachen, er heerst ongeloof bij iedereen. Dus dat Splinter hier verdacht reageert met zijn grijns, mwah. Hooguit kun je zeggen dat die het meest prominent in beeld kwam.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #84 Gepost op: 16-02-2021, 11:52:49 »
En Splinter is misschien gewoon blij met weinig geld omdat zijn kistje dan nog net dicht kan. ;)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #85 Gepost op: 16-02-2021, 12:05:06 »
Charlotte reageert wmb als een meisje dat stout is geweest en zich betrapt voelt om haar Mols gedrag. Zo reageert de mol niet denkt ik (cf. het strakke gezicht van Rocky, daar mist elke vorm van shock)...
« Laatst bewerkt op: 16-02-2021, 12:23:51 door Mollem »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #86 Gepost op: 16-02-2021, 12:23:23 »
Ik denk dat we het rekenen met de getallen los moeten laten. Daar komen we niet uit en we weten niet hoeveel kledingstukken er per code waren. Wisselen is veel te lastig voor de mol dan moet hij veel te veel codes onthouden en teveel handelingen verrichten. Het meest simpele mollen is dat er gewisseld wordt tussen een code met veel kledingstukken en een code met weinig kledingstukken. De mol hoeft dan  maar één of twee codes te onthouden en ervoor zorgen dat de code niet bij de lockers terecht komt. ( portoruis) Volgens mij is dat ook gebeurd. Er hangt inderdaad veel (jeans)blauw in de zaal, de verwisseling van dat blauw met de witte BH is hier ook al genoemd. Tijdens de uitleg van Rik komt onderstaand shot in beeld en dat sterkt mijn idee dat het inderdaad om een verwisseling gaat tussen jeans en de witte BH.

De witte BH had code 328 en juist hier gaat veel mis. Ik zal hieronder een reconstructie plaatsen van wat ik zie wat er gebeurd is

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #87 Gepost op: 16-02-2021, 12:27:47 »
ik kan vanaf mijn plek nu geen pngs plaatsen maar die witte BH (op het eind zie je Splinter m omhoog trekken) had ik ook als screenshot klaar staan. Goed bezig moedermol  ::ok::

82 kledingstukken is zo significant veel, dat ik denk dat we daar wel conclusies aan kunnen verbinden. Wat mij betreft dat de gene die als eerste in de kleedruimte bezig is gegaan en heeft verzuimd alle donkergrijze items op te trekken een precedent heeft geschapen voor wie later bezig ging en zich niet met die onopvallende stukken heeft beziggehouden...

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #88 Gepost op: 16-02-2021, 13:13:32 »
Code 328 witte BH komt niet over via de porto. Charlotte en Splinter zijn hierbij betrokken.

Reconstructie:

De mol weet dat code 328 de blauwe jeans is en dat deze gewisseld moet worden voor de witte BH.
Om te voorkomen dat deze code te vroeg bij de lockers komt gaat de mol eerst naar de mijn en zorgt ervoor als eerste de gevonden codes door te kunnen geven. Code 328 zit nog niet bij de eerste drie codes die Charlotte doorgeeft maar wel bij de volgende vijf: 114, 326, 328, 950, 955. Er is echter portoruis. Splinter herhaalt alleen steeds 141 en 326, de andere kan hij niet onthouden. Charlotte herhaalt de andere codes maar 328 horen we alleen in een voice-over. Splinter vindt 141, 950 en 955 ( roze t-shirt, witte jas en blauwe korte broek) Splinter gaat naar boven. Boven krijgt  hij nogmaals 141 en 326 door van Charlotte maar 141 heeft  hij al gepakt en beneden vind hij het rode shirt in 326. Charlotte geeft in het bijzijn van Rocky nogmaals 328 en 785 door maar omdat er geen contact is gaat ze ook naar de lockers.  Rocky geeft 394 (nogmaals) en 344 door. Daarna komt Charlotte, die de codes heeft achtergelaten bij Rocky, bij de lockers. Splinter ontdekt dat 394 al gepakt is en vindt  344( rode driekwart broek.) Ondertussen loopt Charlotte tussen de lockers en zoekt ook naar 344. Rocky geeft nogmaals 328 en 326 door. Splinter vindt de witte BH in 328 en ziet dat 326 al leeg is. Hij vraagt om nieuwe codes maar we zien hem met de rode broek en BH naar boven gaan. Terwijl hij naar boven is zoekt Charlotte naar code 74 ? en pakt het zwarte t-shirt.


Edit: ik denk niet dat er 22 witte BH's ten onrechte boven hingen. Dat lijkt me erg veel. Er is vast meer mis gegaan. Wellicht  met het zwarte t-shirt dat niet bij een gevonden code hoorde.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2021, 13:43:41 door Moedermol »

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #89 Gepost op: 16-02-2021, 13:27:14 »
Maar hoe hadden de kandidaten dan moeten weten dat die omhoog moesten? Ik denk wel dat de 82 kledingstukken allemaal via een code gevonden konden worden. Anders hadden ze bij alles goed nog steeds het maximum bedrag niet.

Er is al een paar keer opgemerkt dat Splinter lachend naar voren stapt om het geld in ontvangst te nemen. Maar let ook even op Charlotte die haar mond achter hand verbergt. Ik zie toch wel pretoogjes. Zelfs Marije moet erom lachen, er heerst ongeloof bij iedereen. Dus dat Splinter hier verdacht reageert met zijn grijns, mwah. Hooguit kun je zeggen dat die het meest prominent in beeld kwam.
Die blik van Renee naar Splinter. Zou ze hem doorhebben?
Compliment aan moedermol voor het speurwerk.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #90 Gepost op: 16-02-2021, 13:42:29 »
Code 328 witte BH komt niet over via de porto. Charlotte en Splinter zijn hierbij betrokken.

Reconstructie:

De mol weet dat code 328 de blauwe jeans is en dat deze gewisseld moet worden voor de witte BH.
Om te voorkomen dat deze code te vroeg bij de lockers komt gaat de mol eerst naar de mijn en zorgt ervoor als eerste de gevonden codes door te kunnen geven. Code 328 zit nog niet bij de eerste drie codes die Charlotte doorgeeft maar wel bij de volgende vijf: 114, 326, 328, 950, 955. Er is echter portoruis. Splinter herhaalt alleen steeds 141 en 326, de andere kan hij niet onthouden. Charlotte herhaalt de andere codes maar 328 horen we alleen in een voice-over. Splinter vindt 141, 950 en 955 ( roze t-shirt, witte jas en blauwe korte broek) Splinter gaat naar boven. Boven krijgt  hij nogmaals 141 en 326 door van Charlotte maar 141 heeft  hij al gepakt en beneden vind hij het rode shirt in 326. Charlotte geeft in het bijzijn van Rocky nogmaals 328 en 785 door maar omdat er geen contact is gaat ze ook naar de lockers.  Rocky geeft 394 (nogmaals) en 344 door. Daarna komt Charlotte, die de codes heeft achtergelaten bij Rocky, bij de lockers. Splinter ontdekt dat 394 al gepakt is en vindt  344( rode driekwart broek.) Ondertussen loopt Charlotte tussen de lockers en zoekt ook naar 344. Rocky geeft nogmaals 328 en 326 door. Splinter vindt de witte BH in 328 en ziet dat 326 al leeg is. Hij vraagt om nieuwe codes maar we zien hem met de rode broek en BH naar boven gaan. Terwijl hij naar boven is zoekt Charlotte naar code 74 ? en pakt het zwarte t-shirt.

Dit kan. Maar ik merk ook op dat naast Charlotte het ook kan dat Renee of Splinter al veel eerder de wissel in locker 328 heeft gedaan. Wel opmerkelijk dat bij dit getal niet in beeld komt of het via de porto overkomt.

Het is een aanname dat 328 inderdaad blauwe jeans (of een ander veel voorkomend kledingstuk is). Maar je hebt gelijk dat als we 1 locker moeten kiezen waar mogelijk een veelvoorkomend correct kledingstuk voor een weinigvoorkomend incorrect kledingstuk heeft plaatsgevonden, locker 328 een belangrijke kandidaat is omdat de witte BH niet vaak lijkt voor te komen. Als de mol hier achter zit, zou ik vermoeden dat een dergelijke wissel nog 1 of 2 keer is gedaan, want 82 lijkt toch wel veel voor 1 kledingstuk (zelfs als we de score van twee niet gevonden codes er vanaf trekken).

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #91 Gepost op: 16-02-2021, 13:44:14 »
Mooie reconstructie, Moedermol!
De mol weet dat code 328 de blauwe jeans is en dat deze gewisseld moet worden voor de witte BH.
Dit is een aanname, dat moet er wel bij gezegd worden. Maar het is een aannemelijk scenario.

Het valt mij inderdaad ook op dat de eerste keer doorgegeven door Charlotte, 328 de derde is van de 5 codes. De middelste code is het lastigst te onthouden (primacy en recency effect heet dat geloof ik). En ook is duidelijk dat bij de tweede keer doorgeven het niet na te gaan is in de beelden of Splinter dit wel kan horen.

Toevoeging: hierna zegt Charlotte tegen Marije: "Anders doe jij...(de porto)". M.a.w. ze wil eigenlijk al naar de locker ruimte toe, maar Marije wil op dat moment nog doorgaan met hakken.

Als ze daarna 328 en 785 doorgeeft, is inderdaad weer niet te zien of Splinter dat hoort. Rocky staat er wel bij, maar volgens mij drukt ze de porto-knop niet in, en is dat vol in beeld. ::rofl:: Daarna roept ze nog: Splinter heb je ze, maar ze wacht geen second meer op antwoord en gaat naar de lockers.

Als je aanname klopt, mag achterblijver Rocky vervolgens de 328 doorgeven, die Charlotte dan al verwisseld heeft met een ander kledingstuk. ::ok::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #92 Gepost op: 16-02-2021, 13:48:53 »


Het is een aanname dat 328 inderdaad blauwe jeans (of een ander veel voorkomend kledingstuk is). Maar je hebt gelijk dat als we 1 locker moeten kiezen waar mogelijk een veelvoorkomend correct kledingstuk voor een weinigvoorkomend incorrect kledingstuk heeft plaatsgevonden, locker 328 een belangrijke kandidaat is omdat de witte BH niet vaak lijkt voor te komen. Als de mol hier achter zit, zou ik vermoeden dat een dergelijke wissel nog 1 of 2 keer is gedaan, want 82 lijkt toch wel veel voor 1 kledingstuk (zelfs als we de score van twee niet gevonden codes er vanaf trekken).

Als de wissel heeft plaatsgevonden zoals ik denk te zien dan zijn er heel veel (jeans)blauwe kledingstukken onterecht beneden gebleven. Er hingen heel veel (jeans) blauwe kledingstukken. De 22 onterecht boven komen vast niet alleen van de BH's, ik denk niet dat er zoveel hingen maar het zwarte t-shirt kan daar wel een bijdrage aan geleverd hebben.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #93 Gepost op: 16-02-2021, 13:49:51 »
Misschien echt toeval, misschien niet:
Uit de koffers in de treinopdracht kwam ook kleding. Paarse trui, blauwe jeans, witte trui.  Grijs, zwart, lichtblauw en roze iets.. hmmm zouden dat de juiste stukken zijn geweest? Niets roods gezien in de koffers trouwens.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #94 Gepost op: 16-02-2021, 13:59:22 »
Een bedenking die ik wel heb bij het 328-scenario: wat als het was mis gegaan, en Splinter het bij de eerste keer doorgeven wel goed had onthouden? Dan waren de blue jeans omhoog gegaan. Ik kan me voorstellen dat mol Charlotte dus nog wel 1 of 2 andere codes achter de hand moest houden. 344 bijvoorbeeld, die van de rode broek. Daar gingen er heel veel van de lucht in. Die werd pas laat doorgegeven (door Rocky) en gevonden. Charlotte kan ook die verwisseld hebben, maar kantje boord want Splinter was hem al aan het zoeken toen zij aankwam.
EDIT: 950 en 955 zijn veiliger alternatieven dan 344, want toen Rocky die doorgaf stond ze alleen bij de lockers. Correctie: 950 en 955 waren al eerder doorgegeven, en gepakt door Splinter.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2021, 15:02:29 door Molest »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #95 Gepost op: 16-02-2021, 14:13:21 »
Een bedenking die ik wel heb bij het 328-scenario: wat als het was mis gegaan, en Splinter het bij de eerste keer doorgeven wel goed had onthouden? Dan waren de blue jeans omhoog gegaan. Ik kan me voorstellen dat mol Charlotte dus nog wel 1 of 2 andere codes achter de hand moest houden. 344 bijvoorbeeld, die van de rode broek. Daar gingen er heel veel van de lucht in. Die werd pas laat doorgegeven (door Rocky) en gevonden. Charlotte kan ook die verwisseld hebben, maar kantje boord want Splinter was hem al aan het zoeken toen zij aankwam.

Ja, het is natuurlijk allemaal aanname maar omdat Splinter alleen 114,  950, 955 pakt en we Charlotte's 328 alleen via voice-over horen ( we zien niet in beeld dat ze dit zegt) ga ik er vanuit dat 328 niet is overgekomen. Het is echter ook verdacht van Splinter dat hij 328 niet noemt en niet vindt.

Dit kan. Maar ik merk ook op dat naast Charlotte het ook kan dat Renee of Splinter al veel eerder de wissel in locker 328 heeft gedaan. Wel opmerkelijk dat bij dit getal niet in beeld komt of het via de porto overkomt.

Dat kan ook maar op dat moment weten ze niet hoe het met het uithakken van de codes gaat en welke codes doorgegeven gaan worden.  Dus met welke codes er gemold moet worden. In de mijn liep Charlotte voorop en werd meteen begonnen met hakken. Later bleek dat er verderop nog meer stenen lagen. Ik denk dat de mol wel weet waar het eerst gehakt moet worden om de juiste codes te vinden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #96 Gepost op: 16-02-2021, 14:57:55 »
Ja, het is natuurlijk allemaal aanname maar omdat Splinter alleen 114,  950, 955 pakt en we Charlotte's 328 alleen via voice-over horen ( we zien niet in beeld dat ze dit zegt) ga ik er vanuit dat 328 niet is overgekomen. Het is echter ook verdacht van Splinter dat hij 328 niet noemt en niet vindt.
Bij de eerste keer doorgeven hoor ik de 328 van Charlotte door de porto van Splinter. Dus hij kwam wel door, maar Splinter kon hem niet onthouden. Charlotte noemt het rijtje van 5 codes maar 1x op, en gaat weer de mijn in. Op zich verdacht, want waarom het rijtje nog niet even herhalen.

Maar ik vind Splinter hier ook verdacht overkomen. Na 141 en 326 zegt hij, juist op het moment dat 328 komt: 'Dat kan ik allemaal niet onthouden natuurlijk'. En later: 'Ik heb alleen 141 en 326 onthouden, de rest niet, dat is veel te veel al die cijfers'. Maar vervolgens vindt hij wel de laatste 2 codes van het rijtje van 5, t.w. 950 en 955. 

Ik probeer het maar even te duiden:
- Ofwel Charlotte heeft het rijtje wel vaker genoemd dan 1x. Dan is het niet gek dat Splinter die 950 en 955 zich toch opeens herinnert. (Mogelijk laat Charlotte bij het herhalen dan  328 weg of verandert die in een andere code)
- Ofwel Splinter slaat bewust 328 over, en herinnert zich opeens de 950 en 955 weer. Wat ook een beetje merkwaardig is.
Dat roept de vraag op of Splinter er belang bij heeft om 328 nog niet te vinden. Hij had hem al kunnen verwisselen op dat moment. Wacht hij dan liever op iemand anders die hem vindt? Ook niet, want als Charlotte erbij staat, vindt hij 328 alsnog zelf.

Ik zie op dit moment dus niet zo goed hoe het verdacht van Splinter is, dat hij 328 niet kan onthouden.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2021, 15:00:15 door Molest »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #97 Gepost op: 16-02-2021, 15:46:06 »
Bij de eerste keer doorgeven hoor ik de 328 van Charlotte door de porto van Splinter. Dus hij kwam wel door, maar Splinter kon hem niet onthouden. Charlotte noemt het rijtje van 5 codes maar 1x op, en gaat weer de mijn in. Op zich verdacht, want waarom het rijtje nog niet even herhalen.

Maar ik vind Splinter hier ook verdacht overkomen. Na 141 en 326 zegt hij, juist op het moment dat 328 komt: 'Dat kan ik allemaal niet onthouden natuurlijk'. En later: 'Ik heb alleen 141 en 326 onthouden, de rest niet, dat is veel te veel al die cijfers'. Maar vervolgens vindt hij wel de laatste 2 codes van het rijtje van 5, t.w. 950 en 955. 

Ik probeer het maar even te duiden:
- Ofwel Charlotte heeft het rijtje wel vaker genoemd dan 1x. Dan is het niet gek dat Splinter die 950 en 955 zich toch opeens herinnert. (Mogelijk laat Charlotte bij het herhalen dan  328 weg of verandert die in een andere code)
- Ofwel Splinter slaat bewust 328 over, en herinnert zich opeens de 950 en 955 weer. Wat ook een beetje merkwaardig is.
Dat roept de vraag op of Splinter er belang bij heeft om 328 nog niet te vinden. Hij had hem al kunnen verwisselen op dat moment. Wacht hij dan liever op iemand anders die hem vindt? Ook niet, want als Charlotte erbij staat, vindt hij 328 alsnog zelf.

Ik zie op dit moment dus niet zo goed hoe het verdacht van Splinter is, dat hij 328 niet kan onthouden.

Als Splinter de mol is, had hij de locker al kunnen verwisselen, dus dan was er geen noodzaak om de 328 te ontwijken. Maar het kan ook dat hij aan de verwisseling van 328 nog niet was toegekomen en dat hij dat later pas deed. Hoe dan ook, zijn gedrag aan de porto is niet noodzakelijk mols of onmols, maar wel opmerkelijk vanuit de gedachte dat 328 mogelijk een cruciale locker is.

Als Charlotte de mol is, neemt ze wel een risico door 328 gewoon te noemen. Voor hetzelfde geld, focust Splinter zich op de eerste drie en daar zit 328 gewoon bij.

Het verkeerd doorgeven van code 1199 is natuurlijk ook opmerkelijk bij Charlotte, dus het kan dat 1199 een ander veelvoorkomend kledingstuk was (als Charlotte de mol is). De verwisseling is wel vreemd, omdat ze de code vervangt door een code die blijkbaar niet voorkomt bij de locker. Aan de ene kant is het mols, omdat Splinter en Renee tijd verspillen met zoeken naar 1191. Maar aan de andere kant is dat onmols, omdat bij een voorkomende maar incorrecte code het minder zou opvallen en er bovendien een verkeerd kledingstuk omhoog wordt gebracht.

We zien Charlotte later een kledingstuk uit een locker trekken waarvan de code niet zichtbaar is. Ik vermoed dat dit (a) locker 1199 is en de montage niet wil laten zien dat ze de fout herstelt (dit als Charlotte niet de mol is) of (b) een verkeerde locker is en de montage niet wil laten zien dat Charlotte een kledingstuk uit een random locker grijpt (dit als Charlotte wel de mol is). Dit doet mij vermoeden dat het misschien nog wel loont om de beelden uit te pluizen om de locatie van lockers uit te zoeken.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #98 Gepost op: 16-02-2021, 16:01:57 »
We zien Charlotte later een kledingstuk uit een locker trekken waarvan de code niet zichtbaar is. Ik vermoed dat dit (a) locker 1199 is en de montage niet wil laten zien dat ze de fout herstelt (dit als Charlotte niet de mol is) of (b) een verkeerde locker is en de montage niet wil laten zien dat Charlotte een kledingstuk uit een random locker grijpt (dit als Charlotte wel de mol is). Dit doet mij vermoeden dat het misschien nog wel loont om de beelden uit te pluizen om de locatie van lockers uit te zoeken.
Bedoel je daarmee de locker waarbij zij zegt: '74'? Dat lijkt niet op 1199.
Maar inderdaad, mol Splinter kan wachten tot de codes die hij nodig heeft doorkomen, en die lockers dan pas gaan verwisselen. Toch, als het maar om een paar codes gaat, had hij dat beter al kunnen doen zodra Renée weg was, want er kon dus blijkbaar zo maar iemand binnen komen stuiven.
Die 328 van mol Charlotte vind ik ook een risico, al zat die wel in het midden van de 5, en ze noemde het rijtje maar 1x. Maar vanwege zo'n risico denk ik dat de Mol toch ook wel wat andere codes in zijn hoofd moet hebben gehad, want je kon het niet alleen van die 328 laten afhangen. Wie het ook was, verder.
Lockers moeten wel in kaart gebracht kunnen worden. Er zijn ook wat beelden van de zaal als Renée begint met hijsen, die kunnen ook nog interessant zijn. Volgens mij kan in elk geval het aantal stukken dat toen nog beneden hing worden geschat. Maar misschien wel met nog wat meer details.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #99 Gepost op: 16-02-2021, 16:06:00 »
De paarse trui met lange mouwen uit 1109, het laatste kledingstuk dat wordt gepakt kan ook nog een verwisseld kledingstuk zijn.

Als Charlotte het zwarte t-shirt (code 74?) heeft gepakt vraagt ze aan Rocky of er nog meer codes zijn. Rocky noemt 950 en 955. Charlotte zegt OK en gaat kijken. We zien het niet in beeld maar deze lockers zijn al leeg. Splinter heeft hier de witte jas en de blauwe korte broek al veel eerder uitgehaald.

Vervolgens vindt Marije nog 2 codes 99 en 1109. Rocky geeft deze nog snel door. Splinter is boven en weet waar locker 1109 staat. Hij gaat naar beneden. Charlotte is echter ook nog beneden. Zij kan dit bericht van Rocky meegekregen hebben en nog snel een kledingstuk hebben gewisseld. Het kan echter ook een montagetruc zijn want alles is weer lekker door elkaar gemonteerd. Splinter kan deze dus evengoed gewisseld hebben