Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan  (gelezen 25797 keer)

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #140 Gepost op: 24-02-2021, 19:35:55 »
@Moedermol. Het lijstje van Renée is vaag te lezen. Ik heb de wissels die op dit lijstje moeten staan om de puzzel goed te leggen, uitgaande dat lijstje 1 ook correct is uitgevoerd berekend. Dit zijn:
D2-C1, A4-B1, B4-C4, D1-D3 en E1-A2. Als je dit weet kun je ze ook halen uit het screenshot:
Ja, die had ik ook zo genoteerd.
Volgens de beelden:
- Bij Rocky liep alles goed, maar we krijgen niet de joker te zien tussen Rocky en Charlotte.
- Bij Charlotte werd de eerste niet doorgegeven, D2->C1, maar er is voor wissel 8 wel een wissel D1->C1 gebeurd. Is mss toch die eerste wissel geweest.
- Wissel D1->D3 is niet uitgevoerd. D3 staat nog in beginpositie.
- Er is een vreemde extra wissel gebeurd tussen D2->E2, en die is zeker gebeurd voor wissel 8, kan dus overal geweest zijn.
Splinter zegt 4 wissels gedaan te hebben, als D2->C1 toch is doorgegeven als D1->C1, is D2->E2 niet bij hen gebeurd, maar bij Renée en Rocky.
Aangezien we de joker niet te zien kregen tussen de 2 ploegen, denk ik dat we het daar moeten zoeken.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #141 Gepost op: 24-02-2021, 19:50:44 »
- Er is een vreemde extra wissel gebeurd tussen D2->E2, en die is zeker gebeurd voor wissel 8, kan dus overal geweest zijn.
Splinter zegt 4 wissels gedaan te hebben, als D2->C1 toch is doorgegeven als D1->C1, is D2->E2 niet bij hen gebeurd, maar bij Renée en Rocky.
Aangezien we de joker niet te zien kregen tussen de 2 ploegen, denk ik dat we het daar moeten zoeken.

Aangezien Charlotte en Splinter aangeven maar vier van de vijf wissels te hebben gehoord, denk ik haast dat het niet anders kan, dat het in deel 1 is gebeurd.
Hiermee zeg ik dus niet dat Renee de mol is (Rocky kan dit ook doorgegeven hebben).
Hiermee sluit ik zelf alleen Charlotte als mol uit.

Of er is in deel 1 en deel 2 gemold, maar dan wordt het spel meer: wie is de kandidaat?
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #142 Gepost op: 24-02-2021, 20:01:25 »
@Moedermol. Het lijstje van Renée is vaag te lezen. Ik heb de wissels die op dit lijstje moeten staan om de puzzel goed te leggen, uitgaande dat lijstje 1 ook correct is uitgevoerd berekend. Dit zijn:
D2-C1, A4-B1, B4-C4, D1-D3 en E1-A2. Als je dit weet kun je ze ook halen uit het screenshot:

Ja klopt, ik heb het net nagekeken en kwam tot dezelfde conclusie, de volgorde van wissels klopt inderdaad. Neemt niet weg dat er behalve  de onverklaarbare wissel  E2 met D2 nog een wissel is geweest die niet op de lijstjes staan. C1 is gewisseld met D1

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #143 Gepost op: 24-02-2021, 20:05:11 »
Aangezien Charlotte en Splinter aangeven maar vier van de vijf wissels te hebben gehoord, denk ik haast dat het niet anders kan, dat het in deel 1 is gebeurd.
Hiermee zeg ik dus niet dat Renee de mol is (Rocky kan dit ook doorgegeven hebben).
Hiermee sluit ik zelf alleen Charlotte als mol uit.

Of er is in deel 1 en deel 2 gemold, maar dan wordt het spel meer: wie is de kandidaat?
Van de eerste vlucht krijgen we echter alleen beelden alsof alles prima verliep. Iedereen gaf alles goed door en voerde goed uit. Bij de tweede vlucht krijgen we chaos, Charlotte die het niet hoort, of Renée die niet doorgeeft, waardoor het bij de kijker lijkt alsof zij de grote schuldigen zijn die het hebben verknoeid. Maar dan ben ik geneigd te geloven dat degene van wie wij moeten aannemen dat ze alles perfect doet, de mol is. En dat is Rocky.
Maar het kan ook nog Renée zijn.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #144 Gepost op: 24-02-2021, 20:22:41 »
Nog maar even voor de zekerheid alle wissels in beeld. In de volgorde waarin ze op het lijstje stonden. Elk beeld is het resultaat na de wissel. De stippen geven de laatst gewisselde puzzelstukken.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #145 Gepost op: 24-02-2021, 22:06:09 »
- Bij Charlotte werd de eerste niet doorgegeven, D2->C1, maar er is voor wissel 8 wel een wissel D1->C1 gebeurd. Is mss toch die eerste wissel geweest.
- Wissel D1->D3 is niet uitgevoerd. D3 staat nog in beginpositie.
- Er is een vreemde extra wissel gebeurd tussen D2->E2, en die is zeker gebeurd voor wissel 8, kan dus overal geweest zijn.

Splinter kan Renée in de gaten houden, hij wacht tot ze iets gewisseld heeft en geeft dan pas de volgende code door. Hij zegt dat ook. "Renée heeft iets verlegd."De toren is niet zo hoog als ik naar het overzichtsplaatje kijk en de tafel staat niet zo ver weg. De tafel staat vlak bij het groepje huisjes. Op de grond kan Splinter Renée horen hoewel er geen rechtstreekse verbinding is. Hij  zegt "Waarom zeg je niks Renée?"

Hij zegt dit na de communicatie problemen met Charlotte bij de eerste wisseling (D2 → C1)  en meteen daarna komt er een knip in de montage en geeft Renée de tweede code door. Er volgen 2 goede wisselingen en we zien precies wat Splinter doet. Daarna komt wisseling (D1 → D3) Deze zijn echter niet gewisseld, D3 staat zelfs nog op de oorspronkelijke plek. We zien een shot waarbij Splinter C3 in de hand heeft maar dit is een wisseling die in de eerste vlucht al goed is neergelegd en deze ligt op het eind ook goed. Vervolgens komt de laatste wisseling die weer goed gaat Er is wel onduidelijke montage maar deze wisseling is goed gegaan.

Het is een aanname maar aangezien D1 → D3 niet gewisseld zijn vermoed ik dat het deze wisseling is die niet is overgekomen. Charlotte roept wel C1 met B3 maar dat is ook niet gewisseld en we zien Splinter de D1 → D3 wisseling ook niet maken ( hij heeft C3 in de hand maar doet hier niets mee) Was het wel gewisseld dan was het ook fout gegaan omdat D1 al met C1 gewisseld was. En deze laatste wisseling doet mij vermoeden dat de eerste wisseling (D2 → C1) wel is overgekomen maar verkeerd gewisseld is en uit de montage is gelaten. Het is een rare knip in de montage na de eerste doorgegeven wisseling. Het totaal aantal doorgegeven wisselingen blijft dan vier. De "fouten" worden gemaakt omdat B,C,E en E nu eenmaal veel op elkaar lijken.







« Laatst bewerkt op: 24-02-2021, 22:08:27 door Moedermol »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #146 Gepost op: 24-02-2021, 23:17:09 »
Splinter kan Renée in de gaten houden, hij wacht tot ze iets gewisseld heeft en geeft dan pas de volgende code door. Hij zegt dat ook. "Renée heeft iets verlegd."De toren is niet zo hoog als ik naar het overzichtsplaatje kijk en de tafel staat niet zo ver weg. De tafel staat vlak bij het groepje huisjes. Op de grond kan Splinter Renée horen hoewel er geen rechtstreekse verbinding is. Hij  zegt "Waarom zeg je niks Renée?"

Hij zegt dit na de communicatie problemen met Charlotte bij de eerste wisseling (D2 → C1)  en meteen daarna komt er een knip in de montage en geeft Renée de tweede code door. Er volgen 2 goede wisselingen en we zien precies wat Splinter doet. Daarna komt wisseling (D1 → D3) Deze zijn echter niet gewisseld, D3 staat zelfs nog op de oorspronkelijke plek. We zien een shot waarbij Splinter C3 in de hand heeft maar dit is een wisseling die in de eerste vlucht al goed is neergelegd en deze ligt op het eind ook goed. Vervolgens komt de laatste wisseling die weer goed gaat Er is wel onduidelijke montage maar deze wisseling is goed gegaan.

Het is een aanname maar aangezien D1 → D3 niet gewisseld zijn vermoed ik dat het deze wisseling is die niet is overgekomen. Charlotte roept wel C1 met B3 maar dat is ook niet gewisseld en we zien Splinter de D1 → D3 wisseling ook niet maken ( hij heeft C3 in de hand maar doet hier niets mee) Was het wel gewisseld dan was het ook fout gegaan omdat D1 al met C1 gewisseld was. En deze laatste wisseling doet mij vermoeden dat de eerste wisseling (D2 → C1) wel is overgekomen maar verkeerd gewisseld is en uit de montage is gelaten. Het is een rare knip in de montage na de eerste doorgegeven wisseling. Het totaal aantal doorgegeven wisselingen blijft dan vier. De "fouten" worden gemaakt omdat B,C,E en E nu eenmaal veel op elkaar lijken.
De beelden die we te zien krijgen zijn rommelig, maar wat vast staat is dat hierdoor netto geen foute wissels hebben plaatsgevonden. De toestand na de B4-C4 wissel is zeker, omdat we deze van onderaf zien op het moment dat deze wordt uitgevoerd. Ook de eindtoestand is zeker. Welnu, het enige verschil tussen deze twee zekere toestanden is een wissel van E1-A2! Dit is tevens de laatste wissel die op het lijstje voor vlucht 2 stond. Effectief zijn er tijdens vlucht 2 drie correcte wissels geweest en geen foute wissels: A4-B1, B4-C4 en E1-A2.
Het grappige is nu dat ondanks de 2 wissels die worden gemist bij vlucht 2, het aantal puzzelstukken dat aan het eind fout ligt toch maar één hoger is dan na vlucht 1. Aan het eind liggen namelijk 5 puzzelstukken verkeerd. Met fout liggen na vlucht 1 bedoel ik dan stukken die niet op de plek liggen waarop ze zouden moeten liggen als alleen de 5 opdrachten van het lijstje waren uitgevoerd, niet dus waar deze stukken uiteindelijk moeten liggen. Maar om die 5 stukken weer op de goede plek te krijgen heb je 4 wissels nodig. Je moet de 2 foute wissels van vlucht 1 nog een keer uitvoeren en de 2 gemiste wissels van vlucht 2. Ik heb dit gecontroleerd door deze wissels uit te voeren op de eindpositie.
Dus in beide vluchten zijn er 2 wissels niet goed uitgevoerd. Bij vlucht 1 twee teveel en bij vlucht 2 twee te weinig.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2021, 23:20:24 door MartinJ »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #147 Gepost op: 25-02-2021, 09:14:37 »
De beelden die we te zien krijgen zijn rommelig, maar wat vast staat is dat hierdoor netto geen foute wissels hebben plaatsgevonden. De toestand na de B4-C4 wissel is zeker, omdat we deze van onderaf zien op het moment dat deze wordt uitgevoerd. Ook de eindtoestand is zeker.

We hebben naast de zekere eindtoestand  en toestand na de B4-C4 wissel  nòg een zekere toestand, namelijk die van het begin.  Er was eerder al geconstateerd dat er na de B4-C4 wissel een onverklaarbare wissel  E2-D2 was. Gisteren viel mij op dat er op het shot  nà de B4-C4 wissel nog een onverklaarbare wissel staat. C1-D1. 

Beide onverklaarbare wissels zijn gemaakt tussen het beginshot (dus de start  van de opdracht) en het shot van de wissel B4-C4. Ik heb de wissels die in vlucht 1 gedaan zijn gecontroleerd met het beginshot en de wissel B4-C4. Alle wissels uit vlucht 1 zijn correct uitgevoerd.....

Edit
Dus in beide vluchten zijn er 2 wissels niet goed uitgevoerd. Bij vlucht 1 twee teveel en bij vlucht 2 twee te weinig.

Het klopt dat er op het shot B4-C4 2 wissels teveel staan maar ik vind de conclusie dat deze fouten in vlucht 1 zijn gemaakt te voorbarig. Alle wissels van het lijstje vlucht 1 zijn correct uitgevoerd. In vlucht 2 hebben we door de warrige montage 2 wissels niet kunnen volgen. Je kunt dan evengoed concluderen dat de fouten hier gemaakt zijn en door montage gemaskeerd worden.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2021, 10:01:26 door Moedermol »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #148 Gepost op: 25-02-2021, 12:06:34 »
Het klopt dat er op het shot B4-C4 2 wissels teveel staan maar ik vind de conclusie dat deze fouten in vlucht 1 zijn gemaakt te voorbarig. Alle wissels van het lijstje vlucht 1 zijn correct uitgevoerd. In vlucht 2 hebben we door de warrige montage 2 wissels niet kunnen volgen. Je kunt dan evengoed concluderen dat de fouten hier gemaakt zijn en door montage gemaskeerd worden.
Dat zou je wel kunnen, ware het niet dat Splinter, waarvan we weten dat die niet de Mol is, zegt dat hij maar 4 wissels heeft uitgevoerd. Als hij die foute wissels van vlucht 1 zou hebben uitgevoerd dan zou hij er minimaal 5 hebben uitgevoerd. Ook weten we dat er aan het begin van vlucht 2 geen opdrachten doorkomen vanwege Charlotte, waardoor de eerste wordt gemist. We horen Splinter ook vragen waar de wissels blijven. Lijkt me niet waarschijnlijk dat hij toen maar op eigen houtje is gaan wisselen. De tweede en derde zien we geroepen worden en uitgevoerd en bij de derde ook het bord. Ook niet waarschijnlijk dat er nog andere wissels zijn doorgegeven voor die B4-C4. Honderd procent zekerheid heb je nooit bij WIDM.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2021, 12:08:19 door MartinJ »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #149 Gepost op: 25-02-2021, 12:33:38 »
Bij de eerste wissel die Charlotte moet doorgeven zit een knip in de montage nadat Splinter de opmerking maakt dat er niets doorkomt. Meteen na de knip geeft Renèe de 2e wissel door. Wat is hiertussen in gebeurd?

De 9e wissel is ook fout gegaan en juist hier zien we geen goede actie van Splinter in de montage. D3 staat nog op de oorspronkelijke plek. Het kan heel goed dat juist deze wissel is gemist. Dat Splinter 4 wissels.doorkreeg zal wel kloppen maar in montage kun je van alles weglaten of maskeren. Daarvan heb ik al genoeg gezien deze serie.
Tja we zullen het niet zeker weten en kunnen daardoor ook geen conclusies trekken.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #150 Gepost op: 25-02-2021, 13:45:10 »
Dat Splinter 4 wissels.doorkreeg zal wel kloppen maar in montage kun je van alles weglaten of maskeren. Daarvan heb ik al genoeg gezien deze serie.
Tja we zullen het niet zeker weten en kunnen daardoor ook geen conclusies trekken.
Feit is er tussen eind vlucht 1 zoals die had moeten zijn met de 5 goede wissels en einde opdracht 9 puzzelstukjes op een andere plek liggen. Dat krijg je nooit voor elkaar met 4 wissels. Eén zekere conclusie die we volgens mij dus kunnen trekken is dat er tijdens vlucht 1 meer is gebeurd dan die 5 goede wissels, die ook zeker zijn want die liggen op de goede plek. M.a.w. ik blijf staande houden dat Renée verantwoordelijk is voor minimaal één extra (foute) wissel, maar waarschijnlijk twee.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #151 Gepost op: 25-02-2021, 18:01:57 »
Feit is er tussen eind vlucht 1 zoals die had moeten zijn met de 5 goede wissels en einde opdracht 9 puzzelstukjes op een andere plek liggen. Dat krijg je nooit voor elkaar met 4 wissels. Eén zekere conclusie die we volgens mij dus kunnen trekken is dat er tijdens vlucht 1 meer is gebeurd dan die 5 goede wissels, die ook zeker zijn want die liggen op de goede plek. M.a.w. ik blijf staande houden dat Renée verantwoordelijk is voor minimaal één extra (foute) wissel, maar waarschijnlijk twee.

In 4 wissels verplaatsen 8 puzzelstukjes van plaats. 1 puzzelstuk (D3) is nooit verplaats en E2 is 2x verplaatst.  Bij wissel D4-C4 zouden er nog 4 puzzelstukken verplaats moeten worden als alles volgens de lijstjes verwisseld zou zijn, er volgen immers nog 2 wissels.

1. De wissel D2 → C1 lijkt niet te zijn uitgevoerd maar C1 is wel verwisseld ( met D1)
2. D2 is ook verwisseld (met E2) E2 was in de eerste vlucht al voor de 1e maal gewisseld.
3. De vierde wissel D1 → D3 zien we niet op beeld uitgevoerd worden. D1 is echter wel verwisseld met C1.  (zie onder 1)
4. D3 is nooit verplaatst.

Deze wisselingen hebben vóór de wisseling D4-C4 plaatsgevonden. Dat alleen Renée hiervoor verantwoordelijk is, is  een aanname net zo als dat wat ik denk  niet hard te maken is maar tussen de 5 wissels van Renée en de wissel D4-C4 van Splinter kan ook meer gebeurd zijn dan dat we gezien hebben. Maar goed hier kun je omheen blijven draaien dus ik houd erover op.....
« Laatst bewerkt op: 25-02-2021, 18:10:12 door Moedermol »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #152 Gepost op: 25-02-2021, 18:13:47 »
Moedermol en andere puzzelaars héél véél dank voor alle moeite en tijd die jullie hier in steken! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Heb helaas niet voldoende tijd beschikbaar om mee te denken, sorry! :\'(

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #153 Gepost op: 25-02-2021, 18:23:16 »
Ligt het aan mijn tunnelvisie of is youtube 11:52 - 11:54 een opvallend moment? Als je in blinde paniek bedenkt om in de camera te kijken zit je toch gewoon theater te maken.

Ik weet niet wat er met m'n gifjes gebeurt, het wil nog niet lukken.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2021, 19:40:22 door Ronaldanius »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #154 Gepost op: 25-02-2021, 19:49:45 »
Daar zou je gelijk in kunnen hebben, maar dit gifje is denk ik van te lage kwaliteit om het goed te zien.


Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #155 Gepost op: 25-02-2021, 19:53:50 »
De groep moet een jokerkaart maken. De joker in het spel is een (citaat Dick Jol) "damschijf". Deze dingen (waar Arjen Luback mee wilde gaan sjoelen) worden ook wel damstenen genoemd.

Al doen de zetten op het bord misschien meer denken aan schaken?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #156 Gepost op: 25-02-2021, 20:14:47 »
Rocky en Charlotte gingen tegelijk naar hun vliegtuigje. Dat wordt dacht ik zo gezegd door Rocky, zelfs dat ze allebei de lucht in gingen. Al bedoelde ze dat waarschijnlijk niet zo. Zou Charlotte tijdens de vlucht van Rocky nog als stoorzender hebben kunnen optreden? Ze had de porto al. Niet waarschijnlijk verder, maar toch een kleine mogelijkheid.

Verder viel het me op dat Charlotte beneden meteen stellig wist dat ze 4 codes had doorgegeven. Dat had ze dan toch weer goed onthouden, ondanks alle paniek.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #157 Gepost op: 25-02-2021, 20:15:00 »
@Moedermol, ik ben het met je eens dat er heel veel open einden zitten aan deze opdracht. Wat mij wel dwars blijft zitten is dit. Je geloofde met mij dat Splinter maar 4 wissels heeft uitgevoerd. Hiermee kunnen maximaal 8 puzzelstukken van plaats verwisselen. Hoe verklaar je dan dat er 9 puzzelstukken van plaats zijn verwisseld na de 5 correcte wissels van vlucht 1? Dan moet toch minimaal 1 extra puzzelstuk van plaats zijn gewisseld door Renée tijdens vlucht 1?

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #158 Gepost op: 25-02-2021, 21:15:59 »
Rocky en Charlotte gingen tegelijk naar hun vliegtuigje. Dat wordt dacht ik zo gezegd door Rocky, zelfs dat ze allebei de lucht in gingen. Al bedoelde ze dat waarschijnlijk niet zo. Zou Charlotte tijdens de vlucht van Rocky nog als stoorzender hebben kunnen optreden? Ze had de porto al. Niet waarschijnlijk verder, maar toch een kleine mogelijkheid.
Ze hebben vermoedelijk maar 1 trekvliegtuigje+piloot. Dus denk apart vertrokken. Plus: hoe weet C dan dat ze aan de beurt is?

(...) Hoe verklaar je dan dat er 9 puzzelstukken van plaats zijn verwisseld na de 5 correcte wissels van vlucht 1? (...)
Na de landing op de grond door Charlotte gedaan? Uit zicht van de andere kandidaten toen ze haar parachute ging afdoen? Het bord lijkt ook op een andere plek te staan, iig is autootje op de achtergrond weg. Dan moet je als mol alleen maar zorgen dat je als 2e in het vliegtuig zit...
« Laatst bewerkt op: 25-02-2021, 21:32:17 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #159 Gepost op: 25-02-2021, 21:25:40 »
Hoe verklaar je dan dat er 9 puzzelstukken van plaats zijn verwisseld na de 5 correcte wissels van vlucht 1?
Of toch een extra wissel van Renee, op een moment dat ze wist dat Splinter naar haar stond te kijken. Misschien was dit het laatste zetje om hem uit het spel te werken en is hij daardoor vol op Renee gegaan? :-X