Poll

De finale-twist, ik geloof d'r wel in...

Ja! Charlotte is de mol
12 (8.4%)
Nee, Charlotte is verliezend finalist en Renée de mol
102 (71.3%)
Nee, Charlotte is verliezend finalist en Rocky de mol
22 (15.4%)
Ik onthoud me van stemming
7 (4.9%)

Totaal aantal stemmen: 143

Auteur Topic: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch nog de mol?)  (gelezen 18809 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #120 Gepost op: 5-03-2021, 17:36:04 »
Als het Charlotisme het haalt in een podcast, in Moltalk (komt dat er nog na de finale?) of misschien zelfs de live-uitzending, dat zou dat al supergrappig zijn!

Ja, dat zou zeker grappig zijn. Ik zou er zelfs een beetje trots op zijn. Heb me in ieder geval uitstekend vermaakt met dit fenomeen en bijna allemaal sportieve Charlotisme-aanhangers. Nogmaals: in het extreem onwaarschijnlijke geval dat jullie gelijk hadden, wuif ik jullie alle eer toe. Sterker nog: dan kom ik Belgian Mol's voeten kussen!
 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline bmol

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #121 Gepost op: 5-03-2021, 18:01:32 »
Ik zie het maar als een funtopic! En iedereen heeft de behoefte gehoord te worden en is op zoek naar gelijkgestemden. Als we maar niet van elkaar vervreemden! En jezelf misschien iets minder serieus nemen ;)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2021, 18:32:37 door bmol »

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #122 Gepost op: 5-03-2021, 19:37:16 »
Ik wil dat dit waar is, zodat ik alsnog mijn zin krijg :-D Ik zou het echter een compleet idiote twist vinden van het niveau "haha, er was dit seizoen eigenlijk geen Mol, iedereen gefopt!!"

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #123 Gepost op: 5-03-2021, 21:22:47 »
Nou, "Wie is de mol" zonder een mol is voor mij inderdaad ook een brug te ver. Mijn insteek is dat dit een superstunt (of noodgreep) is omdat de mol onverdacht is. Wat zouden ze anders moeten doen als de mol onverdacht is? En ... is het echt onmogelijk dat de mol onverdacht is?

Ik heb de starttekst van dit topic nog een beetje opgeschoond. We gaan het in aflevering 10 zien, ik ben benieuwd!! ;D Ik hou uiteraard een beetje rekening met een teleurstelling voor de Charlotisten, want de andere molloten heb ik ook hoog staan. Maar ... anderzijds zie ik nog steeds geen echte onmogelijkheid! Wie weet!  :o ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 5-03-2021, 21:24:33 door vanderMol »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #124 Gepost op: 5-03-2021, 21:48:44 »
Mijn gedachten van deze week zien er zo uit:

Zondagochtend: 50/50
Dinsdag: 90% kans dat Charlotte de Mol is.
Vrijdag: 98% kans dat Charlotte de Mol is.

Mijn 2% twijfel verdeel ik eerlijk onder Rocky en Renée. Elk 1%. En als een van hen de Mol is, dan gaan de felicitaties natuurlijk naar die tunnels, en hebben we er toch nog een mooie finaleweek aan weten te plakken! ::bravo::
Je mist in je overzicht nog een paar aanwijzingen (de biechtkleding van Moedermol, de hint in podcast van kleine boodschap, en nog enkele). Maar ze staan allemaal wel min of meer in verspreid in dit topic en anders wel in het Charlotte topic. Ik ben erg blij dat we vorige week al hebben 'teruggeblikt' op Charlotte, want dat verdient ze natuurlijk hoe dan ook! ::bravo::
Maar deze week kwamen we daar nou niet zo aan toe... ;D

EDIT:
3x raden waar mijn 2% twijfel zit... 'Dat zouden ze nooooooooooit doen!' ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 5-03-2021, 22:09:51 door Molest »

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #125 Gepost op: 5-03-2021, 22:28:39 »
Wat zouden ze anders moeten doen als de mol onverdacht is?
Nogmaals, dan nog is er iemand die de meeste vragen goed beantwoord of iemand de snelste.
In seizoen 8 was de mol ook niet verdacht tot aan de finale, maar er zijn toen wel gewoon 7 deelnemers afgevallen omdat ze nog meer fouten in de test maakten dan de rest.

Dus als de mol niet verdacht wordt, dan wijzen ze gewoon een winnaar en een verliezer aan.

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Ja klopt. Je kan idd altijd wel iets verzinnen. Ik schreef het te vlug en niet goed op, maar ik bedoelde iets als "Als de mol onverdacht is, en je wilt daar iets bijzonders mee doen, wat kan je dan anders als scenario bedenken dan zoiets als dit". Oftewel: deze twist past bij de situatie die ontstond nadat bleek dat niemand op C zag, terwijl ze wel de mol was. Het was daarom ook pas op het laatste moment bedacht.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #127 Gepost op: 5-03-2021, 23:29:25 »

EDIT:
3x raden waar mijn 2% twijfel zit... 'Dat zouden ze nooooooooooit doen!' ::rofl::

Tja, 2000 euro wegspelen bij het rad, dat zou een kandidaat ook nooit doen. Dacht ik na aflevering 8.  ::rofl::

Dus blijkbaar doen kandidaten soms molsere dingen dan de mol. En de mol doet soms kandidaatser dan een kandidaat.  ???

Dus dat Charlotisme begrijp ik wel.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Misschien is het handig om de bronnen van dit alles ook in een overzichtje te plaatsen? Voor wie het nog eens zelf wil lezen of beluisteren, en beoordelen...
Wat er op instagram of andere social media verschijnt weet ik niet, maar deze bronnen wel alvast:

Dagboek van de afvaller
Extra video: de verliezend finalist
WIDM21 podcast #9: Afgeschermd
Kleine Boodschap podcast #202

Offline MartinJ

  • Forumlid
In die WIDM podcast doet Charlotte toch wel een aparte uitspraak:

"Het was echt op het allerlaatste moment, echt op het allerlaatste moment, hè. Voordat we daar dus naar binnen liepen naar Rik toe, kwam andere Rick naar ons toe. Ja we gaan het even anders doen dan andere seizoenen. Oke, ja. Hou je hoofd koel, wat er ook gebeurt. Dat was zo'n beetje de boodschap. Ik denk een beetje wat nou weer. Je loopt helemaal op je tandvlees het is echt ver-schrik-ke-lijk, je bent kapot, je weet niet meer wat voor of achter is, links of rechts, en dan ook nog even die laatste mindfuck. Dat je denkt, dit is het programma. Weet je wel tot op de laatste seconde."

Als Charlotte gewoon kandidaat was, wat is er dan zo bijzonder dat zij haar hoofd koel moet houden? Had ze dan echt gedacht dat ze zou winnen met dat steeds weer wisselen van molverdachte. Tijdens de finale zei ze al dat ze nooit had gedacht zo ver te komen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Als Charlotte gewoon kandidaat was, wat is er dan zo bijzonder dat zij haar hoofd koel moet houden?

Nou tijdens de finale als kandidaat een rood scherm krijgen en eruit worden gegooid lijkt me toch geen pretje!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline ennasil

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Voer voor de Charlotisten (wat een woord  ::rofl::), doe ermee wat je wil. Gisteren in een Insta live kwam het ter sprake dat veel mensen hun punten kwijt waren en daarop reageerde Charlotte "Het spijt me, ik ben niet de winnaar van Wie is de Mol" even later herpakte ze zich "...en ook niet de mol *jokerlach*"

Hoezo zou je je verontschuldigen dat je niet de winnaar bent  ??? Alsof mensen dan vanavond wel hun punten zouden behouden  ::rofl::

Offline Molest

  • Forumlid
Nou tijdens de finale als kandidaat een rood scherm krijgen en eruit worden gegooid lijkt me toch geen pretje!
Dat niet. Maar je hoeft echt je hoofd niet koel te houden op zo'n moment. Je mag best je teleurstelling laten blijken. Dat zien we afvallers vaak genoeg doen. Daarmee geef je niks weg als het gaat om wie de Mol is. Dat 'je hoofd koel houden' gold natuurlijk niet alleen voor Charlotte, maar ook voor de andere twee. Alleen dat 'wat er ook gebeurt' is bij hen niet zo goed te plaatsen.
Ik vind dit ook een van de opvallendste zaken. Een ingelaste executie, waar zelfs de Mol zo te horen niets van wist. Je hoofd koel houden, 'wat er ook gebeurt'. Nou, als Charlotte de Mol is, dan hebben we haar dat zien doen. Het spelletje prachtig meegespeeld.
Voer voor de Charlotisten
Dank je wel! Stoppen nou hoor, ik ben deze week 2 kilo aangekomen. :)
« Laatst bewerkt op: 6-03-2021, 12:53:13 door Molest »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Dat 'je hoofd koel houden' gold natuurlijk niet alleen voor Charlotte, maar ook voor de andere twee. Alleen dat 'wat er ook gebeurt' is bij hen niet zo goed te plaatsen.

Dat lukte Renée dan iig niet zo goed, wat was ze nerveus en wat een zucht na het rode scherm van Charlotte. Het was geen gewone zucht, er ging gewoon een siddering doorheen.

En ja, ik weet ze is actrice..........maar acteren op dat moment was niet nodig.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Dat lukte Renée dan iig niet zo goed, wat was ze nerveus en wat een zucht na het rode scherm van Charlotte. Het was geen gewone zucht, er ging gewoon een siddering doorheen.

En ja, ik weet ze is actrice..........maar acteren op dat moment was niet nodig.
En wat wil je hiermee zeggen?

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Maar wat betekent die zucht van Renée dan ? Dat ze niet meer op hoeft te houden dat ze de mol is? Dat ze haar geheim niet meer hoeft te bewaren?

Maar dat is dus niet zo toch? Als ze ze mol is, moet ze dat nog steeds ophouden.

Als Charlotist zeg ik dan: ze twijfelde tussen Rocky en Charlotte, heeft uiteindelijk dus Rocky gekozen. Nu (b)lijkt dat die keuze goed is. Dan kan ik me een zucht van opluchting wel voorstellen. Als zij de mol is, dan snap ik die zucht niet zo...

Wat mij ook nog steeds niet loslaat: waarom werd Charlotte de eerste die ze testten in die executie? Waarom niet Renée of Rocky eerst? Dat kan alleen als je zeker weet dat zij de verliezend finalist is, want anders geef je teveel weg. Dus die executie lijkt in alle gevallen doorgestoken kaart...

Het feit dat ze van opdracht 9.2 de score pas in NL bekend maken is natuurlijk ook niet nadelig voor de Charlotisten. Dan valt er voor de molloten niet zo veel uit te sluiten. Mij valt daar overigens nog een klein dingetje op: Rik zegt: " wat de CONSEQUENTIES voor de pot zijn...". Niet: "wat er VERDIEND is" of zoiets. Die formulering hield mij ook wel een beetje in de C-tunnel; het wordt kennelijk open gehouden of het een negatief bedrag is. Dat kan natuurlijk alleen als beide finalisten de mol fout hebben. Zeker geen keihard bewijs, maar toch...

De bedoeling van dit topic was om het antwoord te vinden op de vraag: "Dat zouden ze noooooooooit doen, want.... eh ja waarom eigenlijk niet?"

Vanuit Charlotisten-perspectief zie ik alleen maar positieve dingen om het te doen. Het wordt een spraakmakende finale, het is een unieke kans,  Wie is de Mol wordt er  gelaagder en spannender door zonder dat je de "casual kijker die BN'ers opdrachtjes wil zien uitvoeren" hoeft te verliezen. Ik zou het best een keertje willen proberen als ik Rick was.

EDIT: nog iets toegevoegd over volgorde executie
« Laatst bewerkt op: 6-03-2021, 13:51:43 door vanderMol »

Offline Molest

  • Forumlid
Dat lukte Renée dan iig niet zo goed, wat was ze nerveus en wat een zucht na het rode scherm van Charlotte. Het was geen gewone zucht, er ging gewoon een siddering doorheen.

En ja, ik weet ze is actrice..........maar acteren op dat moment was niet nodig.
En al zou ze dat geacteerd hebben, dan nog was het tegen het dringende advies van Rick in om het hoofd koel te houden. Is mol Renée dan zo eigenwijs dat ze het even speelt volgens haar eigen regels?
Toen ik de extra beelden zag, leek die zucht van Renée trouwens wel een stuk minder aangezet in geluid. Blijkbaar moest het een bepaald effect creëren in de uitzending. EDIT: extra beelden nog eens gekeken. Nauwelijks hoorbaar nog.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2021, 13:57:32 door Molest »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
En wat wil je hiermee zeggen?

Meteen na het zien van de aflevering (zondag) plaatste ik onderstaand bericht. De zucht van Renée kwam op mij over als een zucht van een kandidaat die besefte dat ze gewonnen had. Molecula was dat ook opgevallen. Anderen reageerden dat Renée dat dan geacteerd had.

Net de aflevering bekeken, ga nu eerst van her mooie weer genieten maar hoorde ik nu een zucht van opluchting bij Renée na het rode scherm van Charlotte? Wist ze  nu dat ze de winnaar is? Ze was bijzonder nerveus.

Voor een mol kan een ontknoping ook spannend zijn ( Suzan was ook erg gespannen) maar ik vond de nervositeit bij Renée wel heel erg. Dat kan dus verklaard worden door de plotseling ingelaste executie maar een mol hoeft toch nergens bang voor te zijn?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Ik vraag me ook af wat je liever zou hebben als een Renée verdenker. Dat je goed zat of dat je voor het eerst een seizoen meemaakt waar geen van de finalisten op de juiste Mol zit. Maakt het in ieder geval een stuk minder pijnlijk dat je fout zat.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Klopt, het was mij destijds ook al opgevallen dat de zucht in de extra beelden nauwelijks was te horen......