Poll

De finale-twist, ik geloof d'r wel in...

Ja! Charlotte is de mol
12 (8.4%)
Nee, Charlotte is verliezend finalist en Renée de mol
102 (71.3%)
Nee, Charlotte is verliezend finalist en Rocky de mol
22 (15.4%)
Ik onthoud me van stemming
7 (4.9%)

Totaal aantal stemmen: 143

Auteur Topic: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch nog de mol?)  (gelezen 18766 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #60 Gepost op: 4-03-2021, 08:57:59 »
Dan zal ik wel even een belangrijk tegenargument geven: Rick heeft verklaard dat het weliswaar niet erg waarschijnlijk is dat de Mol ooit een rood scherm zou krijgen, maar niet geheel uitgesloten. Maar dat als het zou gebeuren de Mol onmiddellijk daarna weer in het spel gebracht zou worden. Charlotte kreeg een rood scherm en is niet onmiddellijk daarna weer in het spel gebracht. Streker nog: nadien verschenen er meerdere officiële filmpjes, eentje waarin we haar afscheid zien en twee waarin we de twee overgebleven kandidaten zien die van elkaar beweren dat ze de Mol zijn.

Kortom: het Charlotisme is uitermate vermakelijk, maar kansloos.  :-*

Wanneer heeft Rik dat gezegd Tunnelgraver? Heb ik dan gemist. Ik heb Rik altijd horen zeggen ‘de mol krijgt nooit een rood scherm’.
Ik snap dat mensen graag willen dat char de mol alsnog is, maar dat is toch wensdenken?

Zoals molton ook aangeeft: Rik heeft het duidelijk uitgesproken, Charlotte is niet de mol..

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #61 Gepost op: 4-03-2021, 09:04:58 »
Niet Rik, maar Rick. Rik is nog niet zo lang bij WIDM betrokken, Rick wel.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #62 Gepost op: 4-03-2021, 09:14:15 »
Dan zal ik wel even een belangrijk tegenargument geven: Rick heeft verklaard dat het weliswaar niet erg waarschijnlijk is dat de Mol ooit een rood scherm zou krijgen, maar niet geheel uitgesloten. Maar dat als het zou gebeuren de Mol onmiddellijk daarna weer in het spel gebracht zou worden.
Dat kan ik me ook heel goed voorstellen. Maar 'het spel' zijn de opdrachten, en het optrekken met elkaar. En dat was afgelopen.
En het is dus maar weer eens duidelijk dat Rick het nooit heeft uitgesloten.
Ik snap dat mensen graag willen dat char de mol alsnog is, maar dat is toch wensdenken?
Je kunt het wensdenken noemen, maar dit is toch echt gebaseerd op allemaal opvallende zaken uit de aflevering, en de items rondom de afvaller.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #63 Gepost op: 4-03-2021, 09:38:14 »
Dan zal ik wel even een belangrijk tegenargument geven: Rick heeft verklaard dat het weliswaar niet erg waarschijnlijk is dat de Mol ooit een rood scherm zou krijgen, maar niet geheel uitgesloten. Maar dat als het zou gebeuren de Mol onmiddellijk daarna weer in het spel gebracht zou worden. Charlotte kreeg een rood scherm en is niet onmiddellijk daarna weer in het spel gebracht. Streker nog: nadien verschenen er meerdere officiële filmpjes, eentje waarin we haar afscheid zien en twee waarin we de twee overgebleven kandidaten zien die van elkaar beweren dat ze de Mol zijn.

Kortom: het Charlotisme is uitermate vermakelijk, maar kansloos.  :-*

Ik houd er ook rekening mee dat Renée gewoon de mol is maar er zijn ook tegenargumenten te geven op jouw veronderstelling. Op de eerste plaats hebben tot nog toe afvallers die terugkeerden een rood scherm gehad,  ( behalve Tim Haars) een exitgesprek en dagboek van een afvaller. Daarnaast werden ze weggehaald uit de samengestelde groepsfoto.
Media en Social Media maken het wel lastiger tegenwoordig. Rick heeft op insta alleen 1000 x dank uitgesproken richting Charlotte.

Ik zet het even in spoilertags maar dit gebeurde in de Duitse serie van vorig jaar:
 
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Een dergelijk scenario bij WIDM kan alleen als Charlotte de mol is en Renée en Rocky beiden fout zitten. De hele opstelling van Rik met laptop in de finale is raar en geeft zeker te denken....helemaal omdat dit volgens Charlotte last minute bedacht is

Offline Sjeel

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #64 Gepost op: 4-03-2021, 09:41:11 »
Tis in de Charlotte tunnel gewoon chill. Daar genieten we nog even na van alle molstreken die we tot nu toe wel zagen.

Zaterdag staat men in de finale ergens in een groot stadion op de middenstip en zien we de molacties wat duidelijker in de herhaling. Daarbij zullen flink wat nieuwe beelden opduiken. Rik somt nog even de vele hints op en daarna gaan we allemaal weer over tot de orde van de dag. ::joehoe::




Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #65 Gepost op: 4-03-2021, 09:47:21 »
Ik kan niet vinden hoe ik dat kan aanpassen. Misschien moet een moderator dat doen? Heinz?

Je kan nu je stem aanpassen. (En geen twee berichten meer achter elkaar plaatsen graag. ;))

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #66 Gepost op: 4-03-2021, 10:16:50 »
Tis in de Charlotte tunnel gewoon chill. Daar genieten we nog even na van alle molstreken die we tot nu toe wel zagen.
Chill is het sowieso. Maar het nagenieten valt wel tegen... Het is meer keihard werken om Charlotte in leven te houden! ::rofl::
Gelukkig hebben we vorige week al een prachtige ode neergezet aan al het moois dat Charlotte heeft laten zien dit seizoen!

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #67 Gepost op: 4-03-2021, 10:23:18 »
Nog eentje, hoewel niet zo héél sterk:

Je kan je opgeven voor een livestream voor de ontknoping. Je moet dan aangeven wie je als mol hebt. Dat is geen aanvinkvakje, maar je moet zelf een naam invullen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #68 Gepost op: 4-03-2021, 10:27:21 »
Echt? Ben zeer benieuwd hoeveel aanmeldingen er voor Splinter en voor Ron komen. ;D

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #69 Gepost op: 4-03-2021, 10:41:36 »
Ik hoop dat ze nooit meer beginnen aan een afgevallen kandidaat die terugkomt als mol oid, want het werkt alleen maar complottheorieën in de hand.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #70 Gepost op: 4-03-2021, 10:47:47 »

Gelukkig hebben we vorige week al een prachtige ode neergezet aan al het moois dat Charlotte heeft laten zien dit seizoen!

Die gifjes in dat topic blijven geweldig.  ::bravo:: Overduidelijk ook.  ;)


Je kan je opgeven voor een livestream voor de ontknoping. Je moet dan aangeven wie je als mol hebt. Dat is geen aanvinkvakje, maar je moet zelf een naam invullen.

Wauw, dan kunnen we zelfs de Splinter-tunnel nieuw leven inblazen.  ;D

@Moedermol: wat bizar wat er gebeurde in de Duitse versie. Ik denk dat de kans zo’n beetje onmogelijk is dat ze hier voor hetzelfde hebben gekozen. Maar als dat wél zo is, dan wordt de ontknoping vanuit Charlotistisch oogpunt zeer interessant...  :)

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #71 Gepost op: 4-03-2021, 11:08:02 »
Vrienden van mij zijn casual kijkers en klagen al een paar jaar dat het programma zodanig wordt gemonteerd dat het voor gewone kijkers haast ondoenlijk is om de Mol te ontmaskeren. Ze kijken nog wel 'voor de mooie beelden uit een ander land' en omdat het wel aardig vermaak is. Maar als ze een keer iets anders hebben, dan vinden ze het niet erg als ze het missen.

Stel nu dat het Charlotisme geen wilde fantasie zou zijn, maar de waarheid. Dan haken casual kijkers zoals zij echt massaal af! Dat zou serieus honderdduizenden kijkers kunnen kosten. Die gaan dan op de zaterdagavond ergens anders naar kijken. En de geloofwaarigheid van Rik van de Westelaken als anchorman van het programma zou compleet door het putje gaan. Dus nee, ik denk niet dat men dit doet.

Volgens mij is de reden dat men verliezend finalist Charlotte (want dat is ze gewoon) een rood scherm gaf, dat men bij de ontknoping zoiets als een 'molduel' heeft bedacht en daar kan men Charlotte niet bij gebruiken. De twee filmpjes over Renee en Rocky duiden al een beetje op zo'n duel.

Ondertussen denk ik wel dat Rick helemaal in een deuk ligt als hij dit draadje zou lezen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #72 Gepost op: 4-03-2021, 11:32:55 »
Akkoord. Gelukkig was in dit geval Charlotte ook heel openlijk aan het mollen (zodanig dat velen het nepmollen vonden) en een twist als deze kan je m.i. ook maar één keer doen. Dus voor de casual kijker met de mooie beeldjes is er wat mij betreft niks aan de hand. Ik zou het juist jammer vinden als Wie is de Mol echt platte televisie zou worden, een beetje BN'ers kijken die wat spelletjes doen, zonder enige vorm van gelaagdheid. Als ik bijvoorbeeld naar de Belgische Mol kijk, daar is het zeker niet makkelijk de mol te ontdekken en is het allemaal heel gedurfd! Dus zo beschouwd zou ik deze actie van de productie best kunnen waarderen. Ik vond eerder de finale van de jubileumeditie niet zo leuke tv. Het gaat natuurlijk om de kijkcijfers, maar ons volk bestaat toch niet uit domme koeien? ;D

En wat betreft de geloofwaardigheid van Rik, als je met een goed verhaal komt, ("Niemand zat op de mol, dus we moesten wat geks doen" is voor mij al genoeg) dan zijn denk ik velen gerustgesteld. En zoveel anders boeiends is er nou ook weer niet op zaterdagavond op de lineaire tv. Plus, het is dan al weer een jaar later bij een nieuw seizoen.

Ben ook benieuwd wat Rick er van denkt, dat Charlotisme. In ieder geval kan hij zo wel het publiek peilen. Ik zou het supergrappig vinden als die Marnix de interviewer een paar van dit soort complottheoriën zou voorleggen aan de èchte mol a.s. zaterdag.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #73 Gepost op: 4-03-2021, 11:33:27 »
Echt? Ben zeer benieuwd hoeveel aanmeldingen er voor Splinter en voor Ron komen. ;D
Ik kies voor Yvonne van de Hurk, lijkt me net zo waarschijnlijk.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #74 Gepost op: 4-03-2021, 11:34:52 »
Wanneer heeft Rik dat gezegd Tunnelgraver? Heb ik dan gemist. Ik heb Rik altijd horen zeggen ‘de mol krijgt nooit een rood scherm’.
Volgens mij zegt hij dat de mol nooit naar huis gaat. Dat de mol nooit een rood scherm krijgt is, voor zover ik weet, in al die 22 seizoenen nog nooit in het programma gezegd.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #75 Gepost op: 4-03-2021, 11:37:44 »
Jullie halen Rik en Rick door elkaar. Het gaat er in dit geval niet om wat Rik (de presentator) zegt, maar wat Rick (de regisseur) zegt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #76 Gepost op: 4-03-2021, 11:54:08 »

Stel nu dat het Charlotisme geen wilde fantasie zou zijn, maar de waarheid. Dan haken casual kijkers zoals zij echt massaal af! Dat zou serieus honderdduizenden kijkers kunnen kosten. Die gaan dan op de zaterdagavond ergens anders naar kijken. En de geloofwaarigheid van Rik van de Westelaken als anchorman van het programma zou compleet door het putje gaan. Dus nee, ik denk niet dat men dit doet.


Ja, eens. Ook met de rest in deze post. Als de presentator niet de waarheid vertelt, gaat dat echt ten koste van de hele geloofwaardigheid van dit programma.
(waarbij ik trouwens onderscheid maak in 'bepaalde dingen niet vertellen' en 'onwaarheden vertellen'; dat eerste komt weleens voor, maar dat is prima, het moet nog wel spannend blijven)

Als de presentator ook nog gaat lopen liegen en bedriegen, dan is het einde zoek (Rik de mol, kan echt niet  ::rofl:: ). En Charlotte is toch echt bekend gemaakt door de presentator als verliezend finalist. Ik had haar graag als mol gezien  ;D, maar nee: dat kan echt niet meer. Ondanks dat ik vorige week best diep in deze tunnel zat, dat eindigde helaas na het zien van afl. 9.  ::oink::
Gelukkig hebben we de gifjes nog in het Charlotte-topic.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #77 Gepost op: 4-03-2021, 11:56:42 »
Het bestaat trouwens echt. :P

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #78 Gepost op: 4-03-2021, 13:33:37 »
Oeh!!! Wel met twee t's zie ik nu. Dat is misschien wel beter. Maar Tunnelgraver heeft het op 1-03-2021, 13:47:56 zo bedacht.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2021, 13:40:16 door vanderMol »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #79 Gepost op: 4-03-2021, 13:53:00 »
Oeh!!! Wel met twee t's zie ik nu. Dat is misschien wel beter. Maar Tunnelgraver heeft het op 1-03-2021, 13:47:56 zo bedacht.

Ha ha! Ik zou nu kunnen zeggen dat ik dat ter onderscheid deed omdat ik van het Charlottisme dat Heinz aanhaalt allang afwist. Maar dan zou ik de waarheid geweld aan doen, want ik had er echt nog nooit van gehoord. Enfin, nog twee dagen genieten van alle fraaie gedachtenkronkels van de Charlotisten en dan wordt dit begrip hooguit de naam voor extreme theorieën in de toekomst van dit programma.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!