Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 95821 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #140 Gepost op: 9-01-2023, 20:17:50 »
Aflevering met een half oog gekeken en kwam zonder iets te lezen uit op Nabil, omdat hij niet te veel in beeld gebracht wordt, zijn fouten niet duidelijk benoemd worden, maar wel steeds op posities is waar dingen fout gaan. Maar het is de eerste aflevering, dus het kan nog alle kanten op. Nog een extra slag om de arm omdat hij wel het type is dat altijd mijn wensmol is.

Wel verbaasd dat Nabil hier zo duidelijk bovenaan staat.

De poolresultaten zijn betrouwbaarder. Daar zie je wie mensen echt verdenken. Vlak voor de pool sluit althans haha

Daar staat Anke nu gedeeld aan kop. Jurre, Ranomi en Daniël doen daar ook nog volop mee.

Leuk dat er weer bij bent!

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #141 Gepost op: 9-01-2023, 21:14:00 »
Meest verdacht Jurre. Veel voorkennis. Switch on the lights.  Door de repetities heen tetteren. En vals zingen.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #142 Gepost op: 10-01-2023, 00:04:23 »
Jurre en anders Sander en anders Ranomi.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #143 Gepost op: 10-01-2023, 03:10:04 »
Nog een extra slag om de arm omdat hij wel het type is dat altijd mijn wensmol is.
Ik had hem meteen al als schot voor de boeg. Maar hij is absoluut geen wensmol karakter voor mij. Ik heb me voorgenomen absoluut van de wensmol af te blijven dit jaar want dat is te goed om waar te zijn. Nabil is het type gewoon mol. Ik verwacht geen spectaculaire dingen. Het is al wat je zei: telkens waar hij zich begeeft gaat vanalles fout maar wat precies zien we niet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #144 Gepost op: 10-01-2023, 15:18:27 »
Ya Boy Soy!

Met zijn slakkenpas


En overgeacteerde reactie



(En anders op de reservebank Sander, Froukje en Nabil)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #145 Gepost op: 10-01-2023, 15:25:19 »
Ik vind sowieso de mannen dit seizoen veel verdachter dan de vrouwen. Alleen Froukje zou ik kunnen verdenken, de andere vier niet echt. En zeker Sarah niet meer.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #146 Gepost op: 10-01-2023, 16:34:05 »
Froukje, Annick, Ranomi en een beetje Jurre. Maar eigenlijk heb ik geen flauw idee.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #147 Gepost op: 10-01-2023, 16:39:52 »
Ik ga voor Charlotte.

M.a.w. moeilijk voorlopig. Anke? Jurre? Annick? Die drie dan maar.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #148 Gepost op: 10-01-2023, 16:43:07 »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #149 Gepost op: 10-01-2023, 16:56:25 »
Haha, Charlotte is het.  ;D

Ik maak een switch; van Nabil naar Jurre. Maar ik ga ook Anke de komende tijd goed/beter in de gaten houden.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Femke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Waarom duurt een week altijd zo lang?
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #150 Gepost op: 10-01-2023, 19:00:36 »
Sander. Bij de eerste opdracht zou ik als Mol wel ontsnappen, maar dan weggaan zodat andere kandidaten hun vragen niet kunnen beantwoorden en dus niet kunnen ontsnappen. Hierdoor lijk je de goede fanatieke kandidaat omdat je 250 euro in de pot brengt, maar ondertussen zorg je ervoor dat er veel meer geld uit de pot blijft (want de bedragen liepen exponentieel op als er meer duo's het eindpunt zouden bereiken). Bij de tweede opdracht probeert hij zichzelf in te delen bij de groep Muzikaal oor (mijns inziens de beste positie als Mol), maar wordt hij ge-outvote. Vervolgens laat hij zichzelf natuurlijk afgaan bij het zingen.

Nabil zou ook nog wel kunnen, maar hij wordt door de productie te verdacht neergezet voor mijn gevoel. Bij Annick heb ik het gevoel dat ze als kandidaat aan het nepmollen is. Ranomi probeert te weinig te sturen/invloed te hebben. Jurre en Daniël twijfel ik ook nog over. Jurre hielp de andere kandidaten wel veel op weg in de eerste opdracht, en Daniël leek het tijdens de tweede opdracht wel goed te doen ondanks dat de productie hem volgens mij verdacht probeerde te maken.

Voor mij een potloodstreep door Froukje, Sarah, Anke en Soy.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2023, 19:07:20 door Femke »
Niets is wat het lijkt...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #151 Gepost op: 10-01-2023, 21:05:54 »
Ya Boy Soy!

Met zijn slakkenpas

Haha, ja hij loopt bijna achteruit. Z'n voorganger is al uit beeld en de persoon achter hem komt steeds dichterbij. Het zou best een mislukte molactie kunnen zijn. Maar stel dat de molactie wel gelukt was, dan was hij meteen heel verdacht geweest.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #152 Gepost op: 10-01-2023, 21:13:06 »
Hoofdverdachte: Jurre
Alle acties zijn wel genoemd al. Twijfelpunt: schijnbare voorkennis van de opdracht had makkelijk uit de edit gelaten kunnen worden. En dat is niet gebeurd. Maar misschien vaart de nieuwe editor een meer open koers? Je laten ontdekken bij het koor vind ik wel getuigen van veel lef, als er al twee niet ontdekt zijn. Er is heel veel mols aan hem, ook in zijn gedrag. Achteraf willen weten waar het fout is gegaan, etc. Heeft nu al bijna Mol op zijn voorhoofd staan. En nul verdenkingen tegen! Beetje tè, allemaal.

Kunnen ook heel goed de Mol zijn: Anke, Froukje, Ranomi, Sander, Soy.
Houden zich dan wat meer op de vlakte nog. Froukje, Ranomi en Sander krijgen wel al veel verdenkingen tegen bij de test. Maar ja, die nieuwe editor, hoe pakt die het aan? Afbouwen van de getoonde verdenkingen in de volgende afleveringen? Of weet de Mol ze zelf af te schudden? Dan is er niets op tegen om in de eerste aflevering eerlijk de verdenkingen te tonen.

Annick, Nabil, Daniel, en Sarah bengelen onderaan mijn lijstje.
Nabil staat op dit moment bovenaan in de poll, en dat verbaast me. Dat de kleur van zijn kist niet werd geraden, lag aan omstanders die niet konden tellen. Dus ja, dan moet je gokken. Keurig een correct antwoord doorgegeven op een vraag die over hem ging. De sleutel gaf hij af omdat iemand buiten het kistje met het slot had ontdekt. En dat hij Lady Gaga noemde terwijl niemand nog een clue had is eigenlijk gewoon een voorzet. Dat had anderen, als ze wat scherper waren, zo maar op het juiste nummer kunnen brengen. Bij het vinger drummen was het pech dat de tijd om was. Weinig verdachts dus, terwijl hij door de nieuwe editor ook weer niet bepaald uit de wind wordt gehouden.

Offline Donderwolk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #153 Gepost op: 11-01-2023, 11:46:16 »
Mijn onderbuikgevoel zegt na aflevering 1 Nabil. Grappig, ik had niet verwacht dat hij hier op dit moment als meest waarschijnlijke mol zou opduiken. Ik heb nog niet echt een goede theorie. Maar ondanks de poll hier ligt het er niet al te dik bovenop dat hij het is, en er zijn nu in ieder geval twee verwijzingen naar speelgoed en Nabil geweest. Maar dat ligt er misschien juist wel te dik bovenop.  ;)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #154 Gepost op: 11-01-2023, 22:59:18 »
Jurre ... Beetje tè, allemaal.

Kunnen ook heel goed de Mol zijn: Anke, Froukje, Ranomi, Sander, Soy.
Na nog een keer kijken stap ik af van Jurre. :) Ik heb de indruk dat zijn acties hier en daar worden uitvergroot door de montage. Naast al die dingen bij de kist: waarom horen we zijn zang zo duidelijk als hij afgaat bij het koor, maar die van Sander niet?

Ik houd het nu op Sander of Anke. Ankes spanning en triomf bij het zingen komen op mij heel natuurlijk over, anders had ik haar bovenaan gezet.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #155 Gepost op: 11-01-2023, 23:11:34 »
Ik stap nu ook over op Anke (van Jurre naar Anke dit keer).  ::rofl::
Tweede switch dus sinds afl. 1  :-X

Ankes spanning en triomf bij het zingen komen op mij heel natuurlijk over, anders had ik haar bovenaan gezet.

Het zou zomaar kunnen dat ze eigenlijk vals aan het zingen was (ze zegt ook dat ze niet kan zingen) en dat ze tot haar stomme verbazing niet werd opgemerkt. Als ze de mol is, dan is het voor haar dus domme pech  ::rofl::, maar blijkbaar kan ze er ook wel om lachen.

De spanning zou dan ook wel logisch zijn; eerste duidelijke poging tot mollen? Mocht ze de mol zijn, dan heeft ze het voor vertrek wel heel koelbloedig gespeeld bij de telefoon.  ::jaja:: Petje af als dat zo is.


Dat de kleur van zijn kist niet werd geraden, lag aan omstanders die niet konden tellen. Dus ja, dan moet je gokken.

Ik zou het terug moeten zien, maar volgens mij was het probleem met de kist van Nabil/Ranomi dat de kaart al uitklapte en dat daardoor een kleur was afgedekt. In die zin is dat van beide verdacht. Dus ik sluit hen ook nog niet uit.

(ik voel me nu net Oprah trouwens: "jij bent de mol en jij bent de mol en jij bent de mol" )  ;)
« Laatst bewerkt op: 11-01-2023, 23:17:02 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #156 Gepost op: 11-01-2023, 23:13:32 »
Na nog een keer kijken stap ik af van Jurre. :) Ik heb de indruk dat zijn acties hier en daar worden uitvergroot door de montage. Naast al die dingen bij de kist: waarom horen we zijn zang zo duidelijk als hij afgaat bij het koor, maar die van Sander niet?
Dat dacht ik eerst ook. Het is echter niet de stem van Jurre, maar van een van de koorleden met een nogal harde stem. Als je goed luistert hoor je die stem telkens in het zelfde stuk van het lied.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #157 Gepost op: 12-01-2023, 08:14:36 »
Waarom heeft Soy zelfs een stem minder dan Sarah? :o

Het zal die 1000 euro zijn maar dat kan best een mislukte molactie zijn geweest. Misschien sprak ie wel een woord verkeerd uit zo tergend langzaam achter de jury lopend.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #158 Gepost op: 12-01-2023, 14:46:25 »
Waarom heeft Soy zelfs een stem minder dan Sarah? :o

Het zal die 1000 euro zijn maar dat kan best een mislukte molactie zijn geweest. Misschien sprak ie wel een woord verkeerd uit zo tergend langzaam achter de jury lopend.

Ik verdenk Anke heel erg om die reden, juist doordat ze er zo makkelijk doorheen glipte. Maar inderdaad: het aantal stemmen voor Soy is wel erg laag (al verdenk ik hem niet zo nu, maar het kan natuurlijk nog steeds). Sarah heb ik (mijn schot-voor-de-boeg mol ook nog eens, kun je nagaan  ::rofl:: ) inmiddels toch wel weggestreept.

Volgens mij is de jury-meneer de mol.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #159 Gepost op: 12-01-2023, 17:59:15 »
Haha, ja hij loopt bijna achteruit. Z'n voorganger is al uit beeld en de persoon achter hem komt steeds dichterbij. Het zou best een mislukte molactie kunnen zijn. Maar stel dat de molactie wel gelukt was, dan was hij meteen heel verdacht geweest.

In dat geval was het vast niet zo in beeld gekomen. Ik vind het nu wel iets geven voor ons om wat mee te doen en niet aflevering 1 al compleet ernaast te zitten omdat hij per saldo wel het meeste heeft verdiend van de overgbleven kandidaten.

Andersom kan ik het niet zo bevatten. Als hij kandidaat is waarom zou hij zo langzaam lopen? En als hij wilde nepmollen, dan had hij dat veel beter en opvallender kunnen doen. Als je er echt op let zet hij namelijk ook iets te laat in achter die man zijn rug.