Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 111189 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #360 Gepost op: 15-01-2022, 13:25:39 »
Dat je letterlijk kan lezen: Klaas de mol of dat er deuren worden vergeleken en lijkt op de deur van de mol zijn echt 2 verschillende werelden.
Het 1 is discutabel .. het andere niet

Offline Mol-Dova

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #361 Gepost op: 15-01-2022, 13:47:20 »
Sorry, maar ze leken niet op elkaar, ze waren de enigen die volledig identiek waren (!).
Nou, het maakt nu niet meer uit.
Als het deze keer weer de voor de hand liggende mol -Kim-Liane- wordt, zal het voor de tweede keer op rij teleurstellend zijn, althans voor mij.
Maar iedereen zoals hij wil.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #362 Gepost op: 15-01-2022, 13:56:27 »
Ik denk dat we hier appels met peren aan het vergelijken zijn.
De klaashint was een hint die de makers er bewust in hebben gestopt. Net zoals ze die maskerhint er eventueel bewust in hadden kunnen gestopt. Die deur is eigenlijk puur toeval. Het feit dat de kamer die ze voor de Mol hebben gekozen toevallig een erg afwijkend deurbeslag heeft en dat ze dit beslag hebben laten zien maakt dat je hieruit de Mol zou kunnen afleiden.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #363 Gepost op: 15-01-2022, 13:56:36 »
Dat is misschien nog het goeie, de productie NL is er inderdaad toe in staat waardoor je kan twijfelen, maar in dit geval geloof ik er niet meer in. De teleurstelling zou te groot zijn. Ik denk eerder dat ze toewerken naar een bom-exit van Kim Lian ergens halverwege, genre Stine of Leonie.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #364 Gepost op: 15-01-2022, 15:00:48 »
Ik hoop eigenlijk steeds meer op zo'n bom-exit. Het zou toch heel fijn zijn als deze hele discussie achteraf onzin blijkt te zijn geweest.

Ik geloof niet 100% in de maskerhint, het kan altijd nog toeval of omstandigheden zijn. Maar aangezien Kim-Lian behoorlijk wat molacties heeft, blijf ik voorlopig haar wel verdenken.
Tell me what your telescope says

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #365 Gepost op: 15-01-2022, 17:37:19 »
In het extra beeldmateriaal (dat over het molgeld), hoor je Welmoed (?) zeggen "er zit een klein lichtpuntje in de ogen".
Dus waarschijnlijk is op dezelfde wijze de ogen donkerder gemaakt.
Als ze er een felle lamp achter houden, kunnen ze het oog misschien zichtbaar krijgen.

De vraag is alleen: is onze maskerhint niet slechts een aanwijzing naar de hint op het molgeld?
Op elke soort biljet zitten er misschien andere ogen achter?
De enige ogen die niet voorkomen zijn van de mol?
In dat geval is K.L. dus niet de mol....

Zomaar een theorie...
Mzahk hr cd lnk !

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #366 Gepost op: 15-01-2022, 17:47:30 »
Ik vind het een beetje vreemd dat alleen de aanwijzing "KLAAS" wordt genoemd, hoewel er vorig jaar minstens een even sterke aanwijzing was met Renee.
Welke?
Aan het begin van aflevering 1 was te zien hoe de Mol door het kasteel rende en aan het eind een kamer van binnenuit op slot deed. Hier zag je de deur en het slot en later kon je alle kamers vergelijken met die van de Mol. Ik zag toen al dat dit Renee's kamer was, maar kon niet geloven dat de productie het zo duidelijk zou maken. Nou... helaas wel.
Dus helaas moet ik weer aannemen dat het Kim-Liane is en dat de maskerhint juist is.

Sorry, if it isnt well translated.
In Short:
Last year there was a superbig hint at the mole aswell with showing the Moles room at the start of EP1.
It was supereasy to find out that its Renees room but I couldnt believe it they made it that obvious.
Well...they did it indeed.
So I guess they messed it up this time aswell.

Voor jou voelde hij even sterk. Maar van een afstandje bekeken is deuren vergelijken met de kans dat je het mis hebt toch wat anders dan de Klaas hint of als deze klopt, de masker hint. Er is hier geen twijfel dat de ogen van Kim-Lian zijn tenslotte.

Ik hoop net als anderen op een bom-exit.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #367 Gepost op: 15-01-2022, 19:52:54 »
dat ze toewerken naar een bom-exit van Kim Lian ergens halverwege, genre Stine
Hihi maar die exit ging ironisch genoeg nu juist gepaard met zo'n KNOEPERD van een edit fout. Gelijk deze deuren. Gelijk Klaashint/Maskerhint.

Ik zat destijds steevast op Stine maar puur door die gigantische fout ben ik maar naar Simone gegaan. Op tijd de tunnel uit. Die stortte een week later dan alsnog in maar niet omdat ik mij daar zo heimisch voelde hihi.

In elk geval: Stine is HET voorbeeld dat er een GIGA fout kan zitten, dat kan deze Maskerhint ook zijn en ik denk het wel......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #368 Gepost op: 15-01-2022, 20:15:57 »
Hihi maar die exit ging ironisch genoeg nu juist gepaard met zo'n KNOEPERD van een edit fout. Gelijk deze deuren. Gelijk Klaashint/Maskerhint.

Ik zat destijds steevast op Stine maar puur door die gigantische fout ben ik maar naar Simone gegaan. Op tijd de tunnel uit. Die stortte een week later dan alsnog in maar niet omdat ik mij daar zo heimisch voelde hihi.

In elk geval: Stine is HET voorbeeld dat er een GIGA fout kan zitten, dat kan deze Maskerhint ook zijn en ik denk het wel......

Vond ik ook met Soundos, die in de leader opeens de andere kant opliep t.o.v. de vorige leaders. Gewoon editfout, maar zet je wel helemaal op verkeerde been.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #369 Gepost op: 15-01-2022, 20:19:54 »
Ik zou het, voor mijn eigen kijkplezier en de maaiende vuistjes in dit topic, een opluchting vinden als Kim-Lian vanavond zou afvallen. Maar dat zou dan wel betekenen dat die alom verafgode 'makers' de website voor een scheet en drie knikkers in elkaar (laten) zetten, en dat zit me dan ook weer niet lekker.
Woosie down?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #370 Gepost op: 15-01-2022, 23:53:19 »
Ik zou het, voor mijn eigen kijkplezier en de maaiende vuistjes in dit topic, een opluchting vinden als Kim-Lian vanavond zou afvallen. Maar dat zou dan wel betekenen dat die alom verafgode 'makers' de website voor een scheet en drie knikkers in elkaar (laten) zetten, en dat zit me dan ook weer niet lekker.

Of iets is wat het lijkt en het maakt ze niets uit. Mol.nu viel ook te ontrafelen of te omranden, is niet gebeurd. Handschrift Jeroen idem. Na 21 seizoenen kan ik me voorstellen dat er een zekere 'laissez faire' in komt. Laat die molloten maar balen dat ze niks te speuren hebben als heel het zaterdagavond publiek steil achter over slaat dan men de mol had kunnen ontdekken vanaf de livestream.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #371 Gepost op: 15-01-2022, 23:56:23 »
Die 100 euries met haar gezicht erop heeft Kim-Lian gewoon verduisterd in haar bh. Waarom anders zouden ze dat erin laten ::rofl::.

Offline RamonV

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #372 Gepost op: 15-01-2022, 23:57:22 »
Of iets is wat het lijkt en het maakt ze niets uit. Mol.nu viel ook te ontrafelen of te omranden, is niet gebeurd. Handschrift Jeroen idem. Na 21 seizoenen kan ik me voorstellen dat er een zekere 'laissez faire' in komt. Laat die molloten maar balen dat ze niks te speuren hebben als heel het zaterdagavond publiek steil achter over slaat dan men de mol had kunnen ontdekken vanaf de livestream.

Ik zie geen andere beweegreden dan dit. Waarom juist de ogen van eén specifieke kandidaat? Zolang Kim Lian in het spel zit, blijf ik toch kijken met de maskerhint in m'n achterhoofd (en dat kijkt niet altijd even fijn  :-\\).

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #373 Gepost op: 16-01-2022, 00:00:08 »
Met de beredenering 'er kijken toch miljoenen mensen, wat maakt het uit als er enkele tientallen molloten zijn die de mol al hebben gevonden'.

Ramon, het is niet alsof dit .com forum nou zo himmelhochjauzend is dat men aan ons denkt. De posts lopen elk seizoen terug. Who cares?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline slenting

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #374 Gepost op: 16-01-2022, 00:04:36 »
Die maskers met die heel zwarte ogen zijn zo extreem prominent op dat geld, het kan bijna niet anders dan de jaarlijkse ‘Hé kandidaten, het zat al die tijd onder jullie neus’-hint zijn.

Ik zie ook nog wel een blacklight of iets dergelijks terug komen in een late aflevering, waarmee ze het (hadden) kunnen ontdekken.  ::vergroot::

Offline slenting

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #375 Gepost op: 16-01-2022, 00:07:33 »
Met de beredenering 'er kijken toch miljoenen mensen, wat maakt het uit als er enkele tientallen molloten zijn die de mol al hebben gevonden'.

Ramon, het is niet alsof dit .com forum nou zo himmelhochjauzend is dat men aan ons denkt. De posts lopen elk seizoen terug. Who cares?

Ja, de gemiddelde kijker heeft er echt geen weet van. Die ziet misschien eens een theorie online voorbij komen, maar die zijn niet zo fanatiek en op de hoogte.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #376 Gepost op: 16-01-2022, 00:10:02 »
Er zijn zoveel aanleidingen dat deze hint wel echt moet zijn:

- Voordat de livestream online kwam waren 2 van de 4 hints "oog in oog staan met de mol" (=> een verwijzing naar dat Kim-Lian haar ogen achter het masker staan) en "wilt je de mol nu al ontmaskeren?" (=> een verwijzing naar het seizoen van Jan Versteeg waar Jan achter de rug van de kandidaten liep. We konden nu al weten wie de mol was als je keek naar wie er achter het masker stond.)

- De hint staat op één (of meerdere) van de biljetten waar precies dezelfde soort maskers op staan als die van het masker met Kim-Lian haar ogen
 
- Kim-Lian die tijdens de pleidooi zegt: "..kijk in mijn ogen"

- Fresia die Kim-Lian er van beschuldigd een briefje hebben te verduisterd

- Het was echt niet zo makkelijk als kandidaat om te zien dat de ogen van Kim-Lian erachter zaten. Ja, er kwam iemand van ons achter maar dat was pas nadat we de persfoto's hadden gekregen bij de livestream. De kandidaten hebben die foto's niet gekregen en voor hun is het veel moeilijker om te zien. Zelfs een normale kijker zal dit niet zo snel spotten.

Offline RamonV

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #377 Gepost op: 16-01-2022, 00:11:25 »
Met de beredenering 'er kijken toch miljoenen mensen, wat maakt het uit als er enkele tientallen molloten zijn die de mol al hebben gevonden'.

Ramon, het is niet alsof dit .com forum nou zo himmelhochjauzend is dat men aan ons denkt. De posts lopen elk seizoen terug. Who cares?

Oh zo bedoel ik het ook helemaal niet hoor, het is meer dat ik denk dat er toch wel degelijk voor een specifiek paar ogen is gekozen - die achteraf met een beetje knutselen in bewerkingsprogramma's makkelijk te achterhalen viel. Iets wat het grotere publiek dus misschien niet zo snel zou doen. Want ik kan me niet voorstellen dat ze niet hebben ingecalculeerd dat er een paar molloten zijn die niet even een momentje uittrekken om alle paar ogen van de kandidaten te layeren over dat masker heen. En dat is wat me tegen de borst stuit. Is dit daadwerkelijk een hint, of is dit pure willekeur? Want ergens zou het tweede geval je reinste misleiding zijn. En daarom denk ik toch wel degelijk dat het een grove, duidelijke hint is en blijf ik ook kijken naar dit seizoen met een bittere smaak in m'n mond zolang Kim Lian in het spel blijft.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #378 Gepost op: 16-01-2022, 00:20:04 »
En daarom denk ik toch wel degelijk dat het een grove, duidelijke hint is en blijf ik ook kijken naar dit seizoen met een bittere smaak in m'n mond zolang Kim Lian in het spel blijft.

En dat valt KL aan te rekenen? Ik vond de seizoenen van Inge, Kees, Klaas ondanks megahint anders nog leuk genoeg om te volgen. Maargoed ik kijk het spel ook allang niet meer puur voor het speuren. Zelfde met namen van nieuwe kandidaten zoeken als ze nog niet bekend zijn. Ieder zijn ding maar ik vind zo'n reactie niet echt fair tegenover een mol die er geen zegje in heeft hoe de montage en hints gekozen wordt.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline RamonV

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #379 Gepost op: 16-01-2022, 00:22:56 »
En dat valt KL aan te rekenen? Ik vond de seizoenen van Inge, Kees, Klaas ondanks megahint anders nog leuk genoeg om te volgen. Maargoed ik kijk het spel ook allang niet meer puur voor het speuren. Zelfde met namen van nieuwe kandidaten zoeken als ze nog niet bekend zijn. Ieder zijn ding maar ik vind zo'n reactie niet echt fair tegenover een mol die er geen zegje in heeft hoe de montage en hints gekozen wordt.

Er valt Kim Lian helemaal niets aan te rekenen, zo bedoel ik het ook helemaal niet hoor  ::hug::.