Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 111212 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #480 Gepost op: 2-02-2022, 11:12:25 »
Euh, wat is er asociaal aan dan? Het is maar een theorie. En het stokje is wel vaker overgegeven, altijd gemoedelijk dacht ik? Vind het een onwaarschijnlijke theorie maar begrijp de asociaal opmerking niet.

Rik gaat niet stoppen. Ik ben ook niet altijd fan geweest van zijn manier van presenteren, maar om hem nou zomaar aan de kant te schuiven  ::ohno::. Bovendien word op deze manier Kim-Lian niet als volwaardige kandidate gezien. Toen Nikkie de Jager meedeed aan het renaissance seizoen werd dit ook destijds gespeculeerd. Het komt heel erg over als "ik neem hun deelname niet serieus", want het past niet in mijn fantasie. Wat ik niet netjes vind naar de beide dames.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #481 Gepost op: 2-02-2022, 11:24:28 »
Maar bij dat bal, daar staat Rik bij de deur in smoking. Ik zie hem niet zomaar veranderen in de rode mantel. Daar kan een presentatieklusje liggen voor Kim die net als op het Televizierringgala de winnaar verliezer en mol aankondigt. Dit zou kunnen als Kim niet tot de finalisten behoord, dat zij gevraagd is om dat klusje op zich te nemen. Ze was er op dat moment toch, want alle kandidaten bleven in Albanië of in het spel of in het afvallershotel. Dat bal kan ook nog een opdracht zijn; ontmasker de mol in jullie midden of zo. Want waarom waren er figuranten? Dat dient nog een doel.
Het kan natuurlijk net zo goed Hila zijn in plaats van Kim.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2022, 11:33:23 door foxhunter »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #482 Gepost op: 2-02-2022, 12:44:31 »
Rik gaat niet stoppen. Ik ben ook niet altijd fan geweest van zijn manier van presenteren, maar om hem nou zomaar aan de kant te schuiven  ::ohno::. Bovendien word op deze manier Kim-Lian niet als volwaardige kandidate gezien. Toen Nikkie de Jager meedeed aan het renaissance seizoen werd dit ook destijds gespeculeerd. Het komt heel erg over als "ik neem hun deelname niet serieus", want het past niet in mijn fantasie. Wat ik niet netjes vind naar de beide dames.

Dat vind ik echt een overtrokken redenering. Kritiek op Rik is hier volstrekt niet aan de orde. Feit is dat Kim-Lians ogen achter dat masker te zien zijn, en andermans ogen niet.  Er is dus 'iets' met Kim-Lian, iets dat haar onderscheidt van de andere kandidaten. Dit topic gaat over wat dat 'iets' zou kunnen zijn, variërend van de theorie dat zij de mol is tot het vermoeden dat de makers te belazerd zijn geweest om een stel anonieme ogen achter die stockfoto te plakken. Daartussen ligt nog een heel spectrum aan - toegegeven, tot nu toe weinig overtuigende - verklaringen. "Asociale" verklaringen heb ik daar nog niet tussen zien staan.

Voorts - maar dit neigt off-topic te gaan - is WIDM wel vaker volstrekt onverwacht (en onnodig) van presentator gewisseld; de wegen van AVROTROS zijn niet altijd even doorgrondelijk. Angela is destijds ook 'zomaar aan de kant geschoven' (lees: ronduit honds behandeld), en zowel Art als Rik was éérst kandidaat alvorens naar boven gegooid te worden. Die lijn doortrekkend is het introduceren van een nieuwe presentator bínnen het seizoen - dat merkwaardigerwijze ook nog eens elf kandidaten telt in plaats van de gebruikelijke tien - niet eens zo heel vergezocht (hoewel ik er zelf dus ook geen barst van geloof).

De makers zijn degenen die Kim-Lian apart hebben gezet door die photoshopperij. (Iets wat Rick in wezen ook deed met Nikkie door die beruchte foto te posten). Dat daar vervolgens over gespeculeerd wordt is niet meer dan logisch.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2022, 12:56:17 door Michmol »
Woosie down?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #483 Gepost op: 2-02-2022, 14:38:01 »
Ik vind reacties zoals deze heel asociaal. Rik gaat niet stoppen. Kim-Lian is een kandidate. Punt.
Ik snap ook niet waarom deze speculatie asociaal is.
Angela Groothuizen heeft 5 seizoenen gepresenteerd, Karel van de Graaf 2, Pieter Jan Hagens 4, Art Rooijakkers 7 en Rik van de Westelaken tot nu toe 5 als ik het jubileumseizoen meetel. Als Rik nu zou besluiten om het stokje over te geven dan zou hij een mooi gemiddelde scoren qua seizoenen. Aan het speculeren over een vertrek van Rik zit helemaal geen waardeoordeel.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #484 Gepost op: 2-02-2022, 14:50:02 »
Zo’n speculatie wordt pas asociaal als je lelijke dingen zegt over de betreffende persoon of personen. Dat heeft toch niemand gedaan? Dat een presentator het stokje overdraagt aan een ander, dat hoeft toch niets te zeggen over de manier waarop iemand zijn werk doet? Rik kan ook zelf beslissen dat hij er mee wil stoppen.

Hiermee zeg ik niet dat ik denk dat Rik ermee stopt hoor! Ik zeg wél dat sommigen hier zomaar conclusies trekken over de zogenaamde asociale beweegredenen van anderen. Gebaseerd op wat? Puur je eigen gevoel.

Zullen we het nu weer over de maskerhint hebben?

.
.
.


Aan de ene kant denkt half Nederland dat Kim de mol is omdat haar ogen achter dat groene masker zitten, maar aan de andere kant zijn superveel mensen gefocust op wie er achter dat gouden masker zit. Minimaal 1 van beiden is niet de mol, lijkt me.
Ik las ook ergens de suggestie dat dat gemaskerde bal helemaal niet de ontmaskering is, maar “alleen maar” 1 of andere opdracht. De tijd zal het leren!  ::jaja::

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #485 Gepost op: 2-02-2022, 14:59:25 »
Dat zou wel fijn zijn, nog een laatste opdracht waar alle afgevallen kandidaten aan deelnemen. Alleen zij en de mol weten dat ze nog een rol spelen.
Zou een mooie twist zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #486 Gepost op: 2-02-2022, 20:54:56 »
Ik heb even wat off-topic posts weggehaald. Kan ik eindelijk eens deze smiley uit de kast halen:

 ::ontopic::

Graag weer verder over de maskerhint nu. :-*

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #487 Gepost op: 2-02-2022, 21:29:24 »
Omdat er hier inmiddels 2 generaties forummers zijn (1 uit de middeleeuwen, en 1 uit de huidige eeuw), zijn er ook mensen die helemaal niet weten dat er nóg een seizoen met 11 deelnemers was. Dat was Portugal 2002, seizoen 3.

Of er destijds gespeculeerd werd over een specifieke reden om geen 10 maar 11 deelnemers mee te laten doen? Ik ben het nog nergens tegengekomen.

Hiermee combineer ik de maskerhint en het afwijkende aantal deelnemers met elkaar, en de vermeende reden om dit te doen, zoals het is gebeurd.

Ik kan me geen enkele organisatische reden bedenken. Wel speltechnische. Achter de 11 zoek ik niets anders dan een combinatie met een datumgrap.

De maskers zijn er, Albanië staat (als je even zoekt) bekend om de productie ervan. En als je er dan tóch bent, zoekt de crew uiteraard naar mogelijkheden om iets met de historie van het land te doen.

Mijn mening is dat hier veel minder achter zit dan we denken.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #488 Gepost op: 2-02-2022, 21:42:44 »
1 uit de middeleeuwen,
::fluit::

En bedankt Jos  ::tandpastasmiley::
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #489 Gepost op: 2-02-2022, 22:54:17 »
De maskers zijn er, Albanië staat (als je even zoekt) bekend om de productie ervan. En als je er dan tóch bent, zoekt de crew uiteraard naar mogelijkheden om iets met de historie van het land te doen.

Mijn mening is dat hier veel minder achter zit dan we denken.

Dat denk ik dus ook. Ik vermoed dat een flink deel van de Kim tunnelaars zonder deze hint een andere keuze zou maken.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #490 Gepost op: 3-02-2022, 01:01:21 »
Het probleem wat ik ermee heb (en ik denk vele anderen met mij) is dat ik bij deze hint gewoon nog steeds geen verklaring heb gevonden die concludeert dat Kim niet de mol is.

Hebben ze de ogen van een willekeurige kandidaat er achter geplakt?
Onlogisch, daarmee zet je bewust een gigantisch dwaalspoor uit naar een kandidaat die niet de mol is.

Is Kim de winnaar, oftewel degene die de mol ontmaskert?
Nee, want dit masker werd tijdens de livestream van afl. 1 getoond en het verdere spelverloop was dus nog niet bekend.

Heeft Kim een speciale rol in het spel?
Nee, als dat het zou zijn was dat in het begin van de serie wel aan bod gekomen. Het is nu te laat om zoiets te doen.

De enige conclusie die ik eruit kan halen is dat dit een hele grote hint naar de mol is. De livestream die ‘De Ontmaskering’ heette, Kim die tijdens haar pleidooi expliciet “Kijk in mijn ogen” zegt en Kim haar ogen die ook nog achter het masker op het eerste setje molgeld zitten, waarvan gezegd werd dat er een aanwijzing naar de mol op stond.
Dus ja. Ik kan er echt niks anders van maken.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #491 Gepost op: 3-02-2022, 01:12:51 »
Hebben ze de ogen van een willekeurige kandidaat er achter geplakt?
Onlogisch, daarmee zet je bewust een gigantisch dwaalspoor uit naar een kandidaat die niet de mol is.

Ze hebben duidelijk aangegeven geen fout à la Klaas meer te willen maken. Dus iedereen die deze hint als bevestiging naar Kim als mol ziet, doet dat toch echt zelf. Die maken er zelf een hint van. Dat dwaalspoor (ik vind het geen dwaalspoor) volgen ze heel bewust zelf.

De enige conclusie die ik eruit kan halen is dat dit een hele grote hint naar de mol is. De livestream die ‘De Ontmaskering’ heette, Kim die tijdens haar pleidooi expliciet “Kijk in mijn ogen” zegt en Kim haar ogen die ook nog achter het masker op het eerste setje molgeld zitten, waarvan gezegd werd dat er een aanwijzing naar de mol op stond.
Dus ja. Ik kan er echt niks anders van maken.

Ik snap dat als je in de Kim-tunnel er niets anders dan een hint kan zien, maar het vertroebelt je beoordelingsvermogen voor de afleveringen. De laatste jaren waren de hints spaarzaam en was de mol het beste te ontdekken door acties in de afleveringen. Een maskertje en de molloten zijn verworden to goedgelovige volgers. Wat zullen de makers gelachen hebben en nog steeds. Eindelijk hebben we die molloten te pakken. Ze kijken alleen nog maar de hints en als we die kandidaat dan extra verdacht in de montage zetten (zoals een Leonie of Charlotte), dan gaan zelfs die molloten van het forum mee met de rest van Nederland. Missie geslaagd. Sorry dat ik het zo beschrijf en ik wil er niemand mee kwetsen, maar zo voelt het echt voor mij.
Maar zou je zonder het masker ook Kim als mol aangewezen hebben? Of zou het iemand anders zijn geweest.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #492 Gepost op: 3-02-2022, 06:53:32 »
In de loop van het spel heeft Fresia ook de uitspraak "let op mijn ogen, dan zie je wat ik doe" gedaan, en vervolgens hield ze haar belofte ten opzichte van Laetitia.

Beide hebben hun daarmee gewonnen vrijstelling nog.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #493 Gepost op: 3-02-2022, 08:08:44 »
Maar zou je zonder het masker ook Kim als mol aangewezen hebben?
Nou, ik dus wel. Ik kende de maskerhint nog niet (wat waarschijnlijk overigens betekent dat ik niet echt een volwaardige molloot ben, anders had ik het wel geweten). Voor mij was de opmerking met de bijbel bij de foto's doorslaggevend.

(En ik weet ook dat je je niet door één moment moet laten leiden, maar zo had ik Thomas toen met de veiling ook correct door.)

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #494 Gepost op: 3-02-2022, 09:26:09 »
Het probleem wat ik ermee heb (en ik denk vele anderen met mij) is dat ik bij deze hint gewoon nog steeds geen verklaring heb gevonden die concludeert dat Kim niet de mol is.

Hebben ze de ogen van een willekeurige kandidaat er achter geplakt?
Onlogisch, daarmee zet je bewust een gigantisch dwaalspoor uit naar een kandidaat die niet de mol is.

Toch lijkt me dit van alle opties nog de meest aannemelijke. Stel dat ze de ogen van alle verschillende kandidaten achter een masker geplakt hebben, voor op het geld bijvoorbeeld. Dan kan er best iemand in een onbewaakt ogenblik gedacht hebben: ik heb voor op de site zo'n masker nodig, kom, ik pak willekeurig deze.

Erg knullig, maar het kan.  ::tandpastasmiley::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #495 Gepost op: 3-02-2022, 09:57:29 »
Had zelf de stream en de hint gemist. Heb de stream terug gekeken voor de eerste aflevering en vond toen Kim Lian meest verdacht. Daarna las ik de hint. Geloofde daar eigenlijk niet in en baalde dat ik hem had gelezen eigenlijk maar al snel vond ik Kim Lian het meest verdacht en vooral alle anderen te kandidaats om de mol te zijn. Vind het toch een leuk seizoen tot nog toe. Het zou wel jammer zijn als de hint klopt denk ik. Vooral omdat kandidaten het hebben kunnen lezen en het dan voor Kim Lian het erg verkeerd is uitgepakt. Maar wie weet, was het per ongeluk, toeval of is Kim Lian toch de mol niet.


Rik gaat niet stoppen. Ik ben ook niet altijd fan geweest van zijn manier van presenteren, maar om hem nou zomaar aan de kant te schuiven  ::ohno::. Bovendien word op deze manier Kim-Lian niet als volwaardige kandidate gezien. Toen Nikkie de Jager meedeed aan het renaissance seizoen werd dit ook destijds gespeculeerd. Het komt heel erg over als "ik neem hun deelname niet serieus", want het past niet in mijn fantasie. Wat ik niet netjes vind naar de beide dames.

Gissen dat iemand wellicht gaat stoppen met presenteren van een programma is geen kritiek op de presentator. En gissen dat een kandidaat misschien het stokje over gaat nemen is geen kritiek op de kandidaat. Art stopte omdat hij een tweeling kreeg als ik het me goed herinner. Leuke reden om een stokje door te geven. Art en Rik waren toch ook (leuke) deelnemers en zijn het programma vervolgens gaan presenteren. Niets mis mee.

Bovenal uitte degene die de theorie bedacht geen flinter kritiek op Rik of Kim Lian. Het is slechts een theorie om de ogen van Kim Lian achter het masker te verklaren. Zou het pas richting asociaal beschouwen als er was gezegd 'hopelijk dondert Rik op en zit Kim Lian er alleen in omdat ze het over gaat nemen'.

Ik heb trouwens weinig kritiek op Rik.

« Laatst bewerkt op: 3-02-2022, 10:03:16 door cinner »

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #496 Gepost op: 3-02-2022, 10:54:38 »
Toch lijkt me dit van alle opties nog de meest aannemelijke. Stel dat ze de ogen van alle verschillende kandidaten achter een masker geplakt hebben, voor op het geld bijvoorbeeld. Dan kan er best iemand in een onbewaakt ogenblik gedacht hebben: ik heb voor op de site zo'n masker nodig, kom, ik pak willekeurig deze.

Erg knullig, maar het kan.  ::tandpastasmiley::
Ik denk/hoop nog steeds dat het dit is.
Ten eerste omdat het anders een te gemakkelijke grote hint is die al ruim voordat het seizoen startte gegeven én ontdekt werd.
Ten tweede omdat ik, kijkend naar de serie tot nu toe, moeilijk kan geloven dat KL de mol is.
Dat laatste is subjectief natuurlijk, ik kan me in aflevering 10 altijd weer laten verrassen door molacties waar ik helemaal niet aan gedacht heb.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #497 Gepost op: 3-02-2022, 11:30:19 »
Ten tweede omdat ik, kijkend naar de serie tot nu toe, moeilijk kan geloven dat KL de mol is.

Het probleem met deze hint is dat ik nog altijd kijken naar de serie tot nu toe, moeilijk kan geloven dat KL niet de mol is.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #498 Gepost op: 3-02-2022, 14:15:59 »
Het probleem wat ik ermee heb (en ik denk vele anderen met mij) is dat ik bij deze hint gewoon nog steeds geen verklaring heb gevonden die concludeert dat Kim niet de mol is.

Hebben ze de ogen van een willekeurige kandidaat er achter geplakt?
Onlogisch, daarmee zet je bewust een gigantisch dwaalspoor uit naar een kandidaat die niet de mol is.

Is Kim de winnaar, oftewel degene die de mol ontmaskert?
Nee, want dit masker werd tijdens de livestream van afl. 1 getoond en het verdere spelverloop was dus nog niet bekend.

Heeft Kim een speciale rol in het spel?
Nee, als dat het zou zijn was dat in het begin van de serie wel aan bod gekomen. Het is nu te laat om zoiets te doen.

De enige conclusie die ik eruit kan halen is dat dit een hele grote hint naar de mol is. De livestream die ‘De Ontmaskering’ heette, Kim die tijdens haar pleidooi expliciet “Kijk in mijn ogen” zegt en Kim haar ogen die ook nog achter het masker op het eerste setje molgeld zitten, waarvan gezegd werd dat er een aanwijzing naar de mol op stond.
Dus ja. Ik kan er echt niks anders van maken.

Vergeet niet dat de livestream "Ontmaskering?" heet. Niet is wat het lijkt en dat vraagteken erachter heeft misschien wel een rol in de eventuele hint?

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #499 Gepost op: 3-02-2022, 14:44:12 »
Het interessante van dit seizoen is dat als de maskerhint klopt dat zowel de productie als de mol en de deelnemers kennis (kunnen) hebben van het gegeven dat de mol bekend is. Dat heeft gevolgen voor de mol en voor de editing. Wetende dat de mol bij het publiek al bekend is, betekent dat molacties zeer zorgvuldig in beeld gebracht moeten worden. Elke actie van KL zal immers onder een vergrootglas gelegd worden.
In zoverre wijkt dit seizoen dus sterk af van vorige seizoenen, waar men pas na de montage er achter kwam dat er een spoilerhint was.

Zelf ben ik inmiddels een beetje af van de maskerhint, maar zal KL pas definitief afschrijven na een vet rood scherm van KL  ::rofl::.

Ik boycot Rusland & Russische producten!