Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 111225 keer)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #540 Gepost op: 9-02-2022, 10:57:19 »
Oke, maar dan is het als volgt gegaan?
1. De makers kiezen de ogen van een willekeurige kandidaat achter het masker bij de livestream
2. Iemand ontdekt dat en plaatst dit online
3. De makers framen die in eerste instantie willekeurig gekozen kandidaat met een verdachte edit om gebruik te maken van de massale tunnelvisie van de molloten.

Dat lijkt me een prima verklaring (ik geloof ook steeds minder in KL als mol en denk oprecht dat als de hint er niet was geweest, 75% van de huidige KL-tunnel niet in die tunnel zat) hoewel ik moeite blijf houden met nummer 1.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #541 Gepost op: 9-02-2022, 11:25:28 »
Oke, maar dan is het als volgt gegaan?
1. De makers kiezen de ogen van een willekeurige kandidaat achter het masker bij de livestream

Waarom niet? De makers hebben zelf gezegd dat ze na Klaas zo'n fout echt niet meer willen maken.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #542 Gepost op: 9-02-2022, 11:43:52 »
Oke, maar dan is het als volgt gegaan?
1. De makers kiezen de ogen van een willekeurige kandidaat achter het masker bij de livestream
2. Iemand ontdekt dat en plaatst dit online
3. De makers framen die in eerste instantie willekeurig gekozen kandidaat met een verdachte edit om gebruik te maken van de massale tunnelvisie van de molloten.

Dat lijkt me een prima verklaring (ik geloof ook steeds minder in KL als mol en denk oprecht dat als de hint er niet was geweest, 75% van de huidige KL-tunnel niet in die tunnel zat) hoewel ik moeite blijf houden met nummer 1.
De makers doen wat ze altijd doen: kandidaten die niet de Mol zijn een verdachte edit geven. En gezien de maskerhint is de kans dat Kim-Lian de Mol is erg klein. Dat ze de finale haalt is niet alleen omdat ze een goede kandidaat is, maar volgens mij ook omdat niet alleen molloten in die maskerhint trappen maar ook de kandidaten zelf die 's avonds hun telefoon kunnen gebruiken. Kim-Lian wordt niet alleen door molloten massaal verdacht. Immers, ten tijde van de opnames was die hint al bekend. Ik kijk reikhalzend uit naar het moment dat die maskerhint in hun gezicht ontploft.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2022, 11:45:36 door MartinJ »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #543 Gepost op: 9-02-2022, 12:48:46 »
Maar als  de ogen van een willekeurige kandidaat achter het masker zitten, de makers in de edit gebruik maken van de situatie en KL  verdacht  neerzetten dan gaan ze wel erg  er in het creëren  van een dwaalspoor. Zowel Kim in haar pleidooi en Rik  bij de eerste ontmoeting met de kandidaten hebben het over ogen. En toen was de maskerhint nog niet bekend.

Kim die rode drank geserveerd krijgt bij huisonthouden,  als aanwijzing bij uit de lucht gegrepen de rode pijl , als enige rode handschoenen draagt bij tijdsbeeld. Kim die steeds in verband gebracht wordt met goud. Allemaal toeval of  bewust dwaalspoor?

Het kan ook zijn dat door het voortijdig uitlekken over de top gespeeld wordt zowel door KL als in de edit zodat er enorme twijfel ontstaat. Dat zie je dus gebeuren nu.  ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #544 Gepost op: 9-02-2022, 12:52:36 »
Kim die rode drank geserveerd krijgt bij huisonthouden,  als aanwijzing bij uit de lucht gegrepen de rode pijl , als enige rode handschoenen draagt bij tijdsbeeld. Kim die steeds in verband gebracht wordt met goud. Allemaal toeval of  bewust dwaalspoor?

Wat mij betreft allemaal "toeval" of gewoon: niks, net zoals je mogelijke hints naar andere kandidaten kan vinden die niks zijn. Dit staat wat mij betreft allemaal los van de maskerhint. Het enige wat ik daaraan koppel is "Kijk in mijn ogen" en Kim die weleens iets vergelijkbaars herhaalt.

Het kan ook zijn dat door het voortijdig uitlekken over de top gespeeld wordt zowel door KL als in de edit zodat er enorme twijfel ontstaat. Dat zie je dus gebeuren nu.  ;D

Zoiets denk ik eerder, dat Kim vooraf besproken heeft: ik word de Mol die de kandidaat speelt die de Mol speelt. Dan kan je dat ook nog eens aandikken in de montage af en toe.

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #545 Gepost op: 9-02-2022, 13:17:26 »
Stel nou eens dat Kim-Lian niet de mol is. Kunnen ze het dan maken om bij de ontknoping überhaupt niet op de maskerhint in te gaan? Als de maskerhint inderdaad invloed heeft uitgeoefend op het verloop van het spel (kandidaten die de hint op social media gezien hebben), zou je toch verwachten dat ze hem behandelen. Maar dan moeten ze wel toegeven dat ze, al dan niet per ongeluk, een enorm dwaalspoor uitgezet hebben.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #546 Gepost op: 9-02-2022, 13:29:12 »
Ik vermoed dat we hier, ongeacht wie de mol is, helemaal niks meer over gaan horen in de laatste aflevering.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #547 Gepost op: 9-02-2022, 17:44:26 »
De reden waarom ik echt in deze hint geloof is dat er te veel connecties zijn dat deze hint wel moet kloppen:

- De oog referenties van zowel Kim-Lian als in de teksten voorafgaand op de livestream.
- Het masker op één van de geldbiljetten waar een hint op zou moet zitten komt overeen met degene waar Kim-Lian haar ogen achter zitten.
- De opdracht heette letterlijk: de ontmaskering?, dit is ook de titel van het seizoen. Als er dus ergens een hint in moest zitten dan was het wel deze.
- Het hele thematiek van dit seizoen is dat gemaskerd bal, waar de mol een masker draagt.

Mijn enige vraag aan de makers is waarom die foto van Kim-Lian gebruiken terwijl je ook een andere had kunnen kiezen. Dan was er nog soort van een discussie kunnen ontstaan wiens ogen het waren. De kandidaten hebben tijdens de opnames ook hun mobiele telefoon kunnen gebruiken. Suzanne heeft notabene deze hint geliked op Instagram. Gelukkig viel zij vroegtijdig af, maar als ze deze hint wel had gezien had ze dan per direct naar de finale kunnen gaan? Dat is het enige wat ik gewoon niet leuk aan de hint vind. Het kan ook het spel beďnvloeden.

Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #548 Gepost op: 9-02-2022, 18:13:52 »
Maskerhint 2.0

Ik vind deze niet sterk, hoewel de toevoeging van de cijfercodes overtuigend lijkt. Zoals ik het op beeld kan zien, hoort het 'kuiltje' (of beetje schaduw) bij het masker en zien we geen gezicht eronder. Wat mij betreft is dit geen hint.



« Laatst bewerkt op: 9-02-2022, 18:37:54 door Q_TALPA_E »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #549 Gepost op: 9-02-2022, 18:23:45 »
Maskerhint 2.0
Die hele video is onzin. Namens een Fresia verdenker. Wat een drama. Dat moet beter.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #550 Gepost op: 9-02-2022, 18:25:38 »
Die codes kloppen niet eens.. er is geen 319.

En waar is dat kuiltje dan? Want ook die zie ik niet in de video

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #551 Gepost op: 9-02-2022, 18:32:10 »
Ik zal wel een ouwe zeur zijn maar als ik een YT-filmpje met  ::oink:: zie kijk ik al niet eens. :P

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #552 Gepost op: 9-02-2022, 18:34:11 »
Ja en deze:  😱😱

 ::rofl::

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #553 Gepost op: 9-02-2022, 18:56:02 »
Dat is het enige wat ik gewoon niet leuk aan de hint vind. Het kan ook het spel beďnvloeden.

Hints beďnvloeden een spel sowieso altijd.... ;) ::jaja::

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #554 Gepost op: 9-02-2022, 19:06:20 »
Hoe zouden jullie het vinden als sommige kandidaten erachter zijn gekomen van de hints en vinden jullie het eerlijk. 

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #555 Gepost op: 9-02-2022, 19:23:27 »
Ik denk dat dit precies de bedoeling was van de makers! En ja ik vind dit eerlijk omdat die ogen helemaal niets zeggen over de mol. Kim-Lian zit achter een masker net als andere kandidaten bij de onthulling.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2022, 19:26:59 door MartinJ »

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #556 Gepost op: 9-02-2022, 20:11:49 »
Ik denk dat dit precies de bedoeling was van de makers! En ja ik vind dit eerlijk omdat die ogen helemaal niets zeggen over de mol. Kim-Lian zit achter een masker net als andere kandidaten bij de onthulling.

Maar dan zou Kim-Lian in het voordeel zijn in haar jacht op de mol, omdat andere kandidaten de ‘valse’ hint geloven en daardoor op haar stemmen.
Zelf dit scenario is dan niet eerlijk.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #557 Gepost op: 9-02-2022, 20:13:09 »
Ik denk dat dit precies de bedoeling was van de makers! En ja ik vind dit eerlijk omdat die ogen helemaal niets zeggen over de mol. Kim-Lian zit achter een masker net als andere kandidaten bij de onthulling.

In dat geval wordt het tijd dat 'de makers' met pensioen gaan. Ik ga hier straks in ieder geval niet meejuichen met de usual suspects die - 'Yaasss' - zoveel 'respect' zullen hebben voor deze 'fantastische misleiding'. Als K-L niet de mol is - wat ik trouwens voor het spel hoop - heeft de productie op een ongelooflijk domme manier gefaald met een nephint. Of die nou bewust of per ongeluk is ontstaan doet dan niet ter zake.

Let wel: als.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2022, 20:15:34 door Michmol »
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #558 Gepost op: 9-02-2022, 20:21:27 »
Je loopt wel erg op de zaken vooruit. Ik denk niet dat er veel gejuicht zal worden om fantastische misleiding.

Wat aan de poll wel te zien is is dat er voor de makers helemaal niet zo veel aan de hand is als de maskerhint wel echt een hint is. Bijna de helft gelooft er toch niet in, dus wat nou te duidelijk? Of er zal gezegd worden net als bij de kloosterhint: ja, maar het was maar één slimme molloot die het ontdekte en daarna ging het viral, dus zo makkelijk was het allemaal niet.

Maar goed, nu loop ik ook op de zaken vooruit. Ik ga maar weer eens een tijdje weg uit dit topic. ;D

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #559 Gepost op: 9-02-2022, 20:39:24 »
Maar dan zou Kim-Lian in het voordeel zijn in haar jacht op de mol, omdat andere kandidaten de ‘valse’ hint geloven en daardoor op haar stemmen.
Zelf dit scenario is dan niet eerlijk.
Klopt. Zoals ik in dit draadje al eerder heb geschreven, zijn er extra afspraken gemaakt met Kim-Lian en zijn er daarom ook 11 kandidaten. Kim-Lian is in dat geval ingehuurd als afleider mol.
En als er een random kandidaat is gekozen voor de ogen, dan is het weer gewoon eerlijk want had iedere kandidaat dit voordeel kunnen hebben.