Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 111213 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #560 Gepost op: 9-02-2022, 20:56:12 »
Bedoel je echt dat er sprake is van een ingehuurde trol-mol voor wie het niet uitmaakt wat die invult omdat die sowieso een ticket voor de finale heeft?
En die trol-mol zou dan al die tijd ook weten wie de echte Mol is? Nou, het zou wel gewaagd zijn, maar of ik er nou blij van zou worden...
Bovendien vraag ik me af wat dat voor de echte Mol zou betekenen. Die kan dan nooit meer echt op zijn of haar merites worden beoordeeld.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #561 Gepost op: 9-02-2022, 21:27:44 »
Bedoel je echt dat er sprake is van een ingehuurde trol-mol voor wie het niet uitmaakt wat die invult omdat die sowieso een ticket voor de finale heeft?
En die trol-mol zou dan al die tijd ook weten wie de echte Mol is? Nou, het zou wel gewaagd zijn, maar of ik er nou blij van zou worden...
Bovendien vraag ik me af wat dat voor de echte Mol zou betekenen. Die kan dan nooit meer echt op zijn of haar merites worden beoordeeld.

Nou zeg, ze woont weliswaar in scandinavie, maar om Kim-Lian gelijk een trol te noemen, dat vind ik toch wat ver gaan.  ::tandpastasmiley::

Maar deze nep-mol theorie lijkt ook mij te ver gezocht.
Ze is de mol of ze is kandidaat.
Als ze de mol is, dan is de hint best goed verstopt, alleen heel snel ontdekt.
Als ze kandidaat is, dan begrijp ik niet waarom er zoveel oog-aanwijzingen zijn.
Wat mij betreft wijst alles er nog steeds op dat ze de mol is.
(resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst  ::hypocriet:: )
Mzahk hr cd lnk !

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #562 Gepost op: 9-02-2022, 21:42:30 »
Ik vind het wel knap dat na zoveel seizoenen er nog steeds nieuwe theorieën omtrent het spelverloop met de mol ontstaan. Ik wil dat de "Trol-Mol" er wel eentje blijft. Geniale Term  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #563 Gepost op: 9-02-2022, 21:45:22 »
Ik verwacht nog steeds iets extra's bij deze hint. Ik houd de Merel puzzel in gedachten, daar kwam later ineens een heel stuk bij.

Oog in oog met de mol, zit er misschien een piepklein foto in het oog van Kim-Lian verwerkt? Of dat wij vanuit haar positie (door haar ogen bekeken) iets kunnen opmerken? Of iets heeeel anders? Want blijft nog steeds raar dat alleen van het masker van de 250 geen stock foto te vinden is. En laat dat masker nu net een narren (joker) masker zijn. Of dat wij die 2 getallen op de een of andere manier moeten combineren?

Maar geloof er niet in dat er een deal met haar gesloten is.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #564 Gepost op: 9-02-2022, 21:50:23 »
Ik verwacht nog steeds iets extra's bij deze hint. Ik houd de Merel puzzel in gedachten, daar kwam later ineens een heel stuk bij.

Oog in oog met de mol, zit er misschien een piepklein foto in het oog van Kim-Lian verwerkt? Of dat wij vanuit haar positie (door haar ogen bekeken) iets kunnen opmerken? Of iets heeeel anders? Want blijft nog steeds raar dat alleen van het masker van de 250 geen stock foto te vinden is. En laat dat masker nu net een narren (joker) masker zijn. Of dat wij die 2 getallen op de een of andere manier moeten combineren?

Maar geloof er niet in dat er een deal met haar gesloten is.

Volgende week wijst ze weer om in haar ogen te kijken. Ik denk toch echt dat dat de rode lijn gaat zijn.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #565 Gepost op: 9-02-2022, 22:16:34 »
Bedoel je echt dat er sprake is van een ingehuurde trol-mol voor wie het niet uitmaakt wat die invult omdat die sowieso een ticket voor de finale heeft?
En die trol-mol zou dan al die tijd ook weten wie de echte Mol is? Nou, het zou wel gewaagd zijn, maar of ik er nou blij van zou worden...
Bovendien vraag ik me af wat dat voor de echte Mol zou betekenen. Die kan dan nooit meer echt op zijn of haar merites worden beoordeeld.
Nee dat zei ik niet. In dat scenario zou Kim-Lian gewoon een kandidaat zijn die net zo min als de andere kandidaten weet wie de Mol is en ook gewoon een rood scherm kan krijgen.
Alleen, omdat zij een voordeel zou kunnen hebben vanwege de maskerhint, kan de spelleiding met haar afgesproken hebben dat zij in een finale bij voorbaat verliezend finalist zal zijn, mocht zij zover komen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #566 Gepost op: 9-02-2022, 22:18:30 »
Hoe zouden jullie het vinden als sommige kandidaten erachter zijn gekomen van de hints en vinden jullie het eerlijk.

Ik vraag me af hoeveel  invloed dit heeft  gehad. De kandidaten hebben er ongetwijfeld  kennis van genomen via social media maar ze zitten in een spel van list en bedrog en wantrouwen. Kunnen ze dit zomaar voor waar aannemen? Mijn eerste gedachte was ook dat misschien een fanatieke molloot aan het fotoshoppen was geweest. De kandidaten hebben het bewuste masker niet gezien.

Daarnaast hebben ze het molgeld bestudeerd. Daar staan allemaal maskers op met overduidelijk ogen er achter. Misschien hebben ze hun eigen ogen wel herkend of de ogen van een medekandidaat.

Mogelijk werd er wel extra op KL gelet, ze wordt wel meegenomen in de tests maar in het begin nog niet als hoofdverdachte. Verder was daar ook nog Sahil waar je niet om heen kon en  die in het spel behoorlijk verdacht werd.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #567 Gepost op: 9-02-2022, 22:47:38 »
Dat het een hint zou zijn, dat hebben een aantal molloten er van gemaakt. Schijnbaar is er “iemand” (geen idee wie of wat) die uitgezocht heeft dat het de ogen van Kim-Lian zijn. Maar hoe betrouwbaar is dat “onderzoek”? Ik zou me kapot lachen als blijkt dat het haar ogen helemaal niet zijn. En al zijn het haar ogen wel, het hoeft niet te betekenen dat ze de mol is.

Laatst ging er ook rond op social media dat Thomas er uit zou gaan omdat het dagboek van de afvaller per ongeluk in de app had gestaan. Achteraf bleek het 1 persoon te zijn die ergens op social media had gezegd dat dit zo was. En ze had geen schermprint kunnen maken van dat dagboek van de afvaller. Toch werd het flink gedeeld op social media en er waren mensen die er heilig van overtuigd waren dat het waar was.

De maskerhint is veel grootser geworden, ook omdat die afbeelding rondgaat. Dus de believers groep wordt alleen maar groter.

Er wordt hier nu gesuggereerd dat de kandidaten weten van de hint en dat het hun keuzes/verdenkingen zou beïnvloeden. Maar wie weet zijn alle kandidaten wel op de hoogte gebracht van hoe het echt zit. En lachen zij zich nu kapot om al dit gespeculeer.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #568 Gepost op: 9-02-2022, 22:48:42 »
Op de moltelefoon is "het" masker ook in beeld, als Rik belt.   ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 9-02-2022, 22:53:10 door annebeestje »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #569 Gepost op: 9-02-2022, 22:49:30 »
De Kimtelefoon  ::vergroot::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #570 Gepost op: 9-02-2022, 23:08:49 »
Schijnbaar is er “iemand” (geen idee wie of wat) die uitgezocht heeft dat het de ogen van Kim-Lian zijn. Maar hoe betrouwbaar is dat “onderzoek”? Ik zou me kapot lachen als blijkt dat het haar ogen helemaal niet zijn. En al zijn het haar ogen wel, het hoeft niet te betekenen dat ze de mol is.
Dat onderzoek is door meerdere personen, waaronder ondergetekende uitgevoerd en ik kan je verzekeren dat die ogen 100% zeker van Kim-Lian zijn. Daar is geen twijfel over mogelijk. Mee eens dat het niet hoeft te betekenen dat zij de Mol is.

Er wordt hier nu gesuggereerd dat de kandidaten weten van de hint en dat het hun keuzes/verdenkingen zou beïnvloeden. Maar wie weet zijn alle kandidaten wel op de hoogte gebracht van hoe het echt zit. En lachen zij zich nu kapot om al dit gespeculeer.
Ik denk dat dit alleen hun verdenkingen zou bevestigen. Ik vermoed dat AVROTROS om dezelfde reden deze maskerhint niet ontkent heeft.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #571 Gepost op: 9-02-2022, 23:22:24 »
De Kimtelefoon  ::vergroot::

Is het toevallig een Nokia?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #572 Gepost op: 9-02-2022, 23:23:48 »
Op de moltelefoon is "het" masker ook in beeld, als Rik belt.   ::vergroot::


Ja, nu is hij al helemaal onomstootbaar ::rofl::.

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #573 Gepost op: 9-02-2022, 23:41:52 »
Op de moltelefoon is "het" masker ook in beeld, als Rik belt.   ::vergroot::


Is dit het gouden masker van de mol bovenaan de trap of is dit het masker waar Kim Lians ogen achter zitten?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #574 Gepost op: 9-02-2022, 23:43:42 »
Is dit het gouden masker van de mol bovenaan de trap of is dit het masker waar Kim Lians ogen achter zitten?

Die tweede.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #575 Gepost op: 10-02-2022, 00:23:53 »
Is het toevallig een Nokia?
Nokia is toch Fins? Maar vooruit ik reken het goed.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #576 Gepost op: 10-02-2022, 01:14:50 »
Nokia is toch Fins? Maar vooruit ik reken het goed.
Oei, je hebt gelijk.

Maar hét masker op de telefoon… ik wil er nog niet aan maar dit wordt bijna wel case closed…  :-\\

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #577 Gepost op: 10-02-2022, 01:37:29 »
Vandaar dat ze de telefoon gaan verstoppen! 😉

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #578 Gepost op: 10-02-2022, 01:52:37 »
Ziet eruit als een iphone en als ik iets weet van Apple en hun manier van telefoon gebruik in series...
De bad guy heeft nooit een iphone en Kim heeft de telefoon wel degelijk gehad.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #579 Gepost op: 10-02-2022, 02:45:07 »
Goed opgemerkt! Apple gebruikt die manier van marketing inderdaad! ::rofl::
Maar bij de publieke omroep mogen ze geen sluikreclame gebruiken, dus zullen we nooit echt het Apple logo te zien krijgen. Ze hoeven dan ook geen toestemming te vragen of zich aan de marketing-richtlijnen van het bedrijf te houden.