Poll

Wie is de Mol?

Everon
77 (27.6%)
Fresia
90 (32.3%)
Kim-Lian
112 (40.1%)

Totaal aantal stemmen: 279

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 91168 keer)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #760 Gepost op: 26-02-2022, 23:01:39 »
sjonge, Fresia was wel heel mollerig opeens. maar ze is het niet. ik blijf bij Kim  ;D

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #761 Gepost op: 26-02-2022, 23:02:41 »
sjonge, Fresia was wel heel mollerig opeens. maar ze is het niet. ik blijf bij Kim  ;D

Ja het mag ook even he, als geen van de twee kandidaten op haar zit.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #762 Gepost op: 26-02-2022, 23:03:28 »
Kim, maar de twijfel of het toch niet Everon is, is groter dan ooit en dat is eigenlijk wel heel leuk. Spannend weekje nog!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #763 Gepost op: 26-02-2022, 23:04:34 »
Nee dat vrouwen het moeilijker hebben om te mollen dan mannen.

Nee, dat betekent dat de genoemde  personen (die toevallig vrouw zijn) hun taak als mol niet optimaal hebben vervuld. Als er nou één spel is waarin de inhoud van je onderbroek geen biet uitmaakt is het WIDM wel. Dit is gewoon de zoveelste poging om die vermaledijde identiteitspolitiek er met de haren bij te slepen.

Ik mag lijden dat Everon de mol is. Dan kunnen de wokies verbaal met elkaar op de vuist over de vraag hoe zijn molschap geduid moet worden in het licht van zijn stamboom en seksuele gerichtheid.
Woosie down?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #764 Gepost op: 26-02-2022, 23:08:28 »
Ja, dat waren weinig overtuigende mollen, die toevallig vrouw zijn. En Kim-Lian - hu, ook al geen man! - zou in voorkomend geval wat mij betreft moeiteloos aan dat lijstje toegevoegd kunnen worden. Maar jij hebt het over een 'stigma', waarmee je insinueert dat hier in de panelen (of onder het kijkerspubliek) een al dan niet breed gedeeld gevoel leeft dat vrouwen per definitie slechtere mollen zijn. Dat soort seksistische onzin ben ik hier nog nooit tegengekomen. Ik vind het echt kwaadsprekerij.

Ik bedoel er verder niets mee, ik vond Renée een zeer goede en leuke mol. Al dan wel met weinig overtuigende acties, maar als persoon vond ik haar gewoon heel leuk, dit geldt trouwens voor vrijwel elke vrouwlijke mol. Mijn persoonlijk beste mol is Magriet. Het is meer dat er per definitie (en dat is compleet impliciet) vaker vraagtekens worden gezet bij een vrouwlijke mol.

Daarnaast ben ik totaal niet onderdeel van de woke cultuur en vind ik het hele idee ervan belachelijk, maar net als de maatschappij hebben vrouwen het gewoon lastiger. Zo ook in widm.

Also dit is een huiskamergesprek dus:  ::ontopic::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #765 Gepost op: 26-02-2022, 23:17:02 »

Daarnaast ben ik totaal niet onderdeel van de woke cultuur en vind ik het hele idee ervan belachelijk, maar net als de maatschappij hebben vrouwen het gewoon lastiger. Zo ook in widm.

Also dit is een huiskamergesprek dus:  ::ontopic::

Sorry, maar dit is echt feitenvrij slachtoffergeblaat. Als jij stelt dat vrouwen het in WIDM 'gewoon lastiger' hebben dan mannen, dan zul je daar gegronde argumenten voor moeten geven. Je beschuldigt nu de makers - en in feite ook de molloten - impliciet van mysogynie. Ik ben zoals bekend behoorlijk kritisch, maar dit zou ik niet over mijn lippen krijgen. Veel plezier in de huiskamer.
Woosie down?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #766 Gepost op: 26-02-2022, 23:19:04 »
Rik zijn opmerking: beste seizoen in de afgelopen vijf jaren in het mol boekje.
Dit valt nu op zijn plaats. Wat is Kim-Lian onder de radar gebleven! Ik dacht echt dat ze al veel eerder gespot was maar iedereen zat op Everon. Als was uitgekomen wat ik dacht (Fresia op Kim-Lian) dan was die uitspraak van Rik ook wel een beetje vreemd. Zo klopt ie weer ::joehoe:: ::trots::

Wat een topvrouwen zeg, zowel Fresia als Kim-Lian! Van de vrouwen moeten we het hebben ::ok::! Wat ben ik blij dat er dit jaar meer vrouwen meededen dan mannen. TOP ::bravo:: ::love::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #767 Gepost op: 26-02-2022, 23:23:15 »
KIM KIM en KIM  ::bravo:: ::bravo::. Dat ze die kaarten heeft laten zien aan de rest. Zo brutaal. Jeetje ik had niet gedurfd. Bravo.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #768 Gepost op: 26-02-2022, 23:23:45 »
Als je pool start met de beste mollen ooit staan er top 3 alleen maar mannen.





Oké even on topic: Het is Everon ::jaja::. Kim-Lian is gewoon echt goed bezig en is gewoon een excentrieke kandidaat. Het enige wat naar haar wijst is een hint, maar ik geloof het niet meer. Fresia is niet genoemd als verdachte, die kan het gewoon niet zijn. Everon past het beste in het molprofiel, dus die is het!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #769 Gepost op: 26-02-2022, 23:34:24 »
Kim, maar de twijfel of het toch niet Everon is, is groter dan ooit en dat is eigenlijk wel heel leuk. Spannend weekje nog!

nah, als ik het topic van opdracht 3 doorlees vind ik het overduidelijk dat Kim ze naar -1000 heeft gebracht ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #770 Gepost op: 26-02-2022, 23:39:47 »
Maar het blijkt dus dat de kandidaten Everon wel heel erg verdachten. Hoe dat te rijmen valt met zijn penningmeesterschap snap ik niet. Maar Everon is een logische keuze wat dat betreft.

Alleen is het dan niet een erg bijzonder seizoen.

Ik heb lang gedacht en gehoopt op een vrouwen finale, daarop ingezet. Dat Fresia nu in de finale is gekomen lijkt meer geluk dan wijsheid. Als zij nu echt de mol is dan schiet ze echter wel meteen boven Milouska uit hoor!





De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #771 Gepost op: 26-02-2022, 23:43:45 »
Ik heb lang gedacht en gehoopt op een vrouwen finale, daarop ingezet. Dat Fresia nu in de finale is gekomen lijkt meer geluk dan wijsheid. Als zij nu echt de mol is dan schiet ze echter wel meteen boven Milouska uit hoor!

Waarom 1 vrouwelijke mol in de top 3 als we er 2 kunnen hebben ::bravo::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #772 Gepost op: 26-02-2022, 23:44:58 »
Waarom 1 vrouwelijke mol in de top 3 als we er 2 kunnen hebben ::bravo::.

Wat mij betreft komen ze allemaal (Fresia, Kim en Everon) in de top 10 als mol ::jaja::.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #773 Gepost op: 26-02-2022, 23:58:07 »
Ik kan het niet anders zien : Kim-Lian.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #774 Gepost op: 26-02-2022, 23:59:13 »
Sorry, maar dit is echt feitenvrij slachtoffergeblaat. Als jij stelt dat vrouwen het in WIDM 'gewoon lastiger' hebben dan mannen, dan zul je daar gegronde argumenten voor moeten geven. Je beschuldigt nu de makers - en in feite ook de molloten - impliciet van mysogynie. Ik ben zoals bekend behoorlijk kritisch, maar dit zou ik niet over mijn lippen krijgen. Veel plezier in de huiskamer.

Ik zeg iets en wordt er gelijk voor afgeblaft omdat het toevallig net niet schroomt, het was gewoon een klein dingetje en het wordt gelijk uit zijn proportie geblazen. Ik beschuldig niemand hier zomaar van mysogynie, dat zou ik zelf niet over mijn lippen kunnen krijgen. dat was ook niet de insteek van het originele bericht.

Het ging mij er meer om, dat er over het algemeen met minder bombarie en positieviteit tertuggekeken wordt naar vrouwlijke mollen. Dat zal dan ergens wel een oorzaak hebben, maar dat jij daar gelijk mysogynie van maakt daar kan ik niets aan doen. Waar ik wel wat in zie is dat de potentie die er was voor een mol, toevallig bij veel vrouwlijke mollen niet maximaal benut wordt. (En dat is ook waar ik op doelde.)

Daarnaast het is algemeen bekend dat vrouwen in de arbeidsmarkt nou eenmaal harder moeten strijden om iets voor elkaar te krijgen. Hoe hard het ook is. Hiermee neem ik zelf niet het standpunt in dat vrouwen minder zijn, juist niet. Ik vind vrouwen net zo goed, als het niet beter is dan mannen. (Zeker als je naar recent nieuws kijkt.)

Als laatste ben ik een flapuit dus dingen die ik zeg zijn af en toe misschien niet helemaal gegrond in direct goede argumenten. Alleen er zit ergens altijd een kern van waarheid in. In dit geval was het een stomme onddoordachte mix van twee totaal ongerelateerde zaken. ::ok::

Verder wil ik het er niet meer over hebben, want ik wil geen banhammer op mijn harses, voor het negeren van de regels. :-X
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #775 Gepost op: 27-02-2022, 00:43:26 »
Ik ben het er wel mee eens, dat de vrouwen veelal toch de minst leuke mollen zijn. Tot nu toe dan. Waarom is dat gelijk seksistisch? Ik ben zelf ook vrouw, heb niet het gevoel dat ik een oordeel vel over het geslacht,  ik kijk dan echt naar mijn favoriete mollen

Ik denk/hoop dat KL en misschien Fresia ook wel hoog gaan scoren, lijken me beide geweldige mollen.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #776 Gepost op: 27-02-2022, 00:50:45 »
Kim is de mol. Nu al zin in 2023.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #777 Gepost op: 27-02-2022, 00:56:53 »
Ik begrijp niet zo goed waarom Fresia uitgesloten zou zijn als Mol omdat volgens de productie de Mol altijd ontmaskerd moet worden. Stel, Fresia is de Mol. Gaat de productie Everon of Kim-Lian dan influisteren: 'Wij vinden dat de Mol altijd ontmaskerd moet worden, dus beter stem je op Fresia'. Lijkt me zeer sterk; het is de Mol die instructies krijgt op wie (zogenaamd) te stemmen, niet de kandidaten.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2022, 01:01:50 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #778 Gepost op: 27-02-2022, 01:04:01 »
Everon is de mol.
Fresia met afstand de winnaar.
Kim de..... nee ze was een fantastische kandidaat, echt, echt van genoten. Dank Kim.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #779 Gepost op: 27-02-2022, 01:20:58 »
Ik begrijp niet zo goed waarom Fresia uitgesloten zou zijn als Mol omdat volgens de productie de Mol altijd ontmaskerd moet worden. Stel, Fresia is de Mol. Gaat de productie Everon of Kim-Lian dan influisteren: 'Wij vinden dat de Mol altijd ontmaskerd moet worden, dus beter stem je op Fresia'. Lijkt me zeer sterk; het is de Mol die instructies krijgt op wie (zogenaamd) te stemmen, niet de kandidaten.

Nou, zoiets lijkt me - hoewel iets minder expliciet dan je het opschrijft - geenszins uitgesloten eerlijk gezegd. Het omgekeerde scenario, waarin beide finalisten op dezelfde (correcte) mol zaten terwijl dat niet te zien was in de aflevering, is al eens voorgevallen. De uiteindelijk verliezende kandidaat werd zelfs onder valse voorwendselen  teruggevraagd om haar eindbiecht opnieuw in te spreken, zogenaamd omdat er bij de originele opname iets misgegaan was met het geluid. De kandidaat in kwestie kreeg toen quasi-nonchalant de vraag van de productie waarom de ándere kandidaat eventueel ook nog de mol zou kunnen zijn, waarop zij een paar potentiële molacties opsomde. Uiteindelijk is díe opname gebruikt in de eindmontage, waardoor het - lekker spannend voor op tv - leek alsof de verliezend finalist op de verkeerde mol zat, terwijl zij de test op de juiste mol had ingevuld maar trager was of meer fouten had gemaakt.

Ik geef onmiddellijk toe dat dit een heel andere situatie is, maar soms krijgen de makers iets meer vertrouwen van het publiek dan hun gedrag door de jaren heen rechtvaardigt.
Woosie down?