Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 112581 keer)

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #680 Gepost op: 16-02-2022, 21:46:34 »
Nou, gefeliciteerd allemaal!

Dit is het eerste topic wat de 35 pagina's heeft gehaald.
En ook gelijk het meest controversiele onderwerp.

Tsja, wat zou WIDM zijn zonder hints?
Dat hoort er gewoon bij, en als er dan een grote gevonden wordt, ook dat hoort erbij.
Maakt het voor mij niet minder leuk, je hebt alleen eerder de brutaliteit in de gaten van Kim.

Kim, o ja, Kennis Is Macht.
Ze spreekt het niet uit, maar ze praktiseert het wel, door altijd de juiste kleding te dragen voor elke opdracht en door bepaalde opmerkingen te maken (ik denk dat we iets met dieren gaan doen).

En dan dat 250 briefje als masker voor houden, geweldig ingespeeld op de maskerhint.
Dit soort brutaliteit is echt molwaardig!
Mzahk hr cd lnk !

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #681 Gepost op: 16-02-2022, 21:49:44 »
En we hebben nog een mijlpaal gehaald. De Nee stemmers hebben de Ja stemmers ingehaald.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #682 Gepost op: 17-02-2022, 15:23:00 »
En we hebben nog een mijlpaal gehaald. De Nee stemmers hebben de Ja stemmers ingehaald.

Momenteel is het terug gelijk. Wat buiten kijk is dat die ogen bewust zijn gedaan. Of een blunder naar de mol, of een afleiding naar een kandidaat die lang in het spel blijft.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #683 Gepost op: 17-02-2022, 15:34:07 »
Nou straks niet allemaal gaan schreeuwen dat het een blunder was als de meeste mensen hem niet als hint beschouwden ::rofl::.

Online Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #684 Gepost op: 17-02-2022, 15:38:05 »
buiten kijk is dat die ogen
Ja een kandidaat die wel heel lang in het spel blijft...... ik had altijd zoiets van "dat zullen ze dan wel rekken tot afl. 7/8". We zijn ver gekomen. Het explosieve moment zou zaterdag zijn, dan zou iedereen genept zijn, en moet bijna iedereen op zoek naar een nieuwe mol. Op de finale dag zelf is het meer een anti climax. Voor het effect denk ik dus dat de aanstaande executie het belangrijkst is, want dan zouden er 2 'paf sta'-momenten zijn.

On topic denk ik dus gewoon dat de maskerhint klopt...... maar ik ben nu in de minderheid in deze spannende poll :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #685 Gepost op: 17-02-2022, 15:45:07 »
Ja, als het volledig geregisseerd zou zijn, dan had je een punt. Maar Kim-Lian is natuurlijk niet een acteur die exact doet wat Rick wil. Kim-Lian is een kandidaat met een eigen wil en een eigen mening en het zou zomaar kunnen dat zij de echte Mol al in de smiezen heeft. Als kandidaat kan ze zich immers niet blindstaren op die ene nepmollende (bijna trollende) kandidaat die zij zelf is. Dus heeft ze daarmee een voorsprong op de anderen. De kans is dus aanzienlijk dat Kim-Lian doorgaat omdat ze de echte Mol op het spoor is. En in dat geval: chapeau! Dan heeft ze een heel erg slimme strategie gevolgd met als doel het spel te winnen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #686 Gepost op: 17-02-2022, 15:51:13 »
Laat ik het nogmaals maar een keertje benadrukken. De makers zouden wel gek zijn als ze deze unieke kans hebben laten liggen om een "zogenaamde hint" te geven, niet alleen aan ons molloten, maar vooral ook aan de kandidaten. Anders wil ik die slogan "niets is wat het lijkt" nooit meer horen.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #687 Gepost op: 17-02-2022, 15:53:13 »
of een afleiding naar een kandidaat die lang in het spel blijft.

Wat we wel weten is dat de ogen er al achter zitten voordat bekend was dat deze kandidaat dan lang in het spel zou zitten. Het zou dan "toeval/geluk" zijn dat deze kandidaat het zolang volhoud

Online Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #688 Gepost op: 17-02-2022, 15:55:30 »
Kim-Lian is natuurlijk niet een acteur die exact doet wat Rick wil
Mijn theorietje hier is dus puur gefocust op de Maskerhint. Die kwam al bij aflevering 1. Daarna schrokken ze zich lam bij de regie. En hebben ze de edit maar zo gemaakt dat de mol ook gewoon als mol wordt neergezet. Daar maakt Kim-Lian zelf trolmol van, ze doet niet wat Rick wil, maar ze wordt hooguit wat geholpen door de crew, aangemoedigd om vooral te trollen wat ze toch al deed. Dit noodscenario is dus de poging om er nog wat van te maken nadat de mol al was uitgekomen in augustus.

Het zijpaadje is dan dat ze dit allemaal in scene zouden hebben gezet om Kim-Lian er dan vlak voor de finale te laten uitvliegen. Voor het effect. Ik denk niet dat ze dit allemaal opzetten om het nog tot en met de finale te trekken.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #689 Gepost op: 17-02-2022, 15:57:48 »
Laat ik het nogmaals maar een keertje benadrukken. De makers zouden wel gek zijn als ze deze unieke kans hebben laten liggen om een "zogenaamde hint" te geven, niet alleen aan ons molloten, maar vooral ook aan de kandidaten. Anders wil ik die slogan "niets is wat het lijkt" nooit meer horen.

Nou, dat is dan aardig gelukt toch? Zo'n beetje de helft van de molloten gelooft nog steeds in de hint, al begint de twijfel nu toch wel een beetje te knagen (sinds kort geen meerderheid meer).


Wat we wel weten is dat de ogen er al achter zitten voordat bekend was dat deze kandidaat dan lang in het spel zou zitten. Het zou dan "toeval/geluk" zijn dat deze kandidaat het zolang volhoud

Dat is dan toch niet echt geluk? De overlevingskans voor de bewuste kandidaat werd toch groter doordat de hint ook bij de andere kandidaten terecht is gekomen? Als die hier hun stemgedrag door hebben aangepast, hebben ze hun eigen vertrek bespoedigd, wat de kansen van de bewuste kandidaat juist heeft verbeterd.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #690 Gepost op: 17-02-2022, 16:01:20 »
De overlevingskans voor de bewuste kandidaat werd toch groter doordat de hint ook bij de andere kandidaten terecht is gekomen? Als die hier hun stemgedrag door hebben aangepast, hebben ze hun eigen vertrek bespoedigd, wat de kansen van de bewuste kandidaat juist heeft verbeterd.

Vooralsnog hebben volgens mij alle afvallers aangegeven vooral Sahil te hebben verdacht in Niet de Mol, toch? Niet heel aandachtig gekeken to be honest, maar bij het moment van aankomen van Sahil zeiden ze dat iedereen er op hem uitgegaan is, toch?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #691 Gepost op: 17-02-2022, 16:02:46 »
Mijn theorietje hier is dus puur gefocust op de Maskerhint. Die kwam al bij aflevering 1. Daarna schrokken ze zich lam bij de regie. En hebben ze de edit maar zo gemaakt dat de mol ook gewoon als mol wordt neergezet. Daar maakt Kim-Lian zelf trolmol van, ze doet niet wat Rick wil, maar ze wordt hooguit wat geholpen door de crew, aangemoedigd om vooral te trollen wat ze toch al deed. Dit noodscenario is dus de poging om er nog wat van te maken nadat de mol al was uitgekomen in augustus.

Het zijpaadje is dan dat ze dit allemaal in scene zouden hebben gezet om Kim-Lian er dan vlak voor de finale te laten uitvliegen. Voor het effect. Ik denk niet dat ze dit allemaal opzetten om het nog tot en met de finale te trekken.


Ik denk het niet, want in het Molboekje, dat pas later is gedrukt, heeft Rik het over 'het beste van de laatste vijf seizoenen'. Dat zeg je natuurlijk niet over een seizoen dat bijna compleet gecrasht was en dat met kunst en vliegwerk nog net gered is.

Nee, ik begrijp dat jij vasthoudt aan je Mol, maar het verhaal is straks echt afgelopen. En just for the record: Kim Lian is niet eens blond.
 :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #692 Gepost op: 17-02-2022, 16:04:47 »
Vooralsnog hebben volgens mij alle afvallers aangegeven vooral Sahil te hebben verdacht in Niet de Mol, toch? Niet heel aandachtig gekeken to be honest, maar bij het moment van aankomen van Sahil zeiden ze dat iedereen er op hem uitgegaan is, toch?

Ik heb lang niet alle afleveringen gezien, maar reken er maar op dat ook dit programma naar de wensen van Rick geëdit wordt. Ze gaan het vast niet mogelijk maken dat je door middel van deze spin off eventjes de Mol kunt ontmaskeren.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #693 Gepost op: 17-02-2022, 16:11:52 »
Vind ik dit ook het beste seizoen dat Rik gepresenteerd heeft. Ik kan het mij dus erg vinden in zijn mening. Een goed seizoen hoeft niet per definitie een perfecte mol te hebben. Ik wilt entertaint
En bovendien, het was met Klaas, Kees etc. ook zo dus ze maken het prima mogelijk dat je door middel van een spin off / afl. 1 eventjes de Mol kunt ontmaskeren.

begrijp dat jij vasthoudt aan je Mol, maar het verhaal is straks echt afgelopen. En just for the record: Kim Lian is niet eens blond.
Kim-Lian is zeker wel blond, zie ff mijn avatar  ::hypocriet::

Straks zou dan zaterdag zijn. Ik geloof dus niet in een finaleklapper. Maar helaas, zaterdag moet nu juist Thomas gaan

volgens mij alle afvallers aangegeven vooral Sahil te hebben verdacht in Niet de Mol, toch? Niet heel aandachtig gekeken to be honest
Iedereen vloog er op Thomas en Sahil uit volgens de biechten. Ze bespreken geen kandidaten bij Splinter die nog in het spel zitten natuurlijk, dus Thomas komt volgende week  ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #694 Gepost op: 17-02-2022, 16:13:37 »

Dat is dan toch niet echt geluk? De overlevingskans voor de bewuste kandidaat werd toch groter doordat de hint ook bij de andere kandidaten terecht is gekomen? Als die hier hun stemgedrag door hebben aangepast, hebben ze hun eigen vertrek bespoedigd, wat de kansen van de bewuste kandidaat juist heeft verbeterd.

Blijft wel dat ze tegen hun eigen principes ingaan met nephints.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #695 Gepost op: 17-02-2022, 16:14:39 »
Vooralsnog hebben volgens mij alle afvallers aangegeven vooral Sahil te hebben verdacht in Niet de Mol, toch? Niet heel aandachtig gekeken to be honest, maar bij het moment van aankomen van Sahil zeiden ze dat iedereen er op hem uitgegaan is, toch?
Dat zei Welmoed en dat ze hem in de finale hadden. Arno stond er ook bij, ik dacht dat hij er op Everon uit was gegaan, maar hij ontkent niet wat Welmoed zei. Dus waarschijnlijk toch allemaal op Sahil eruit.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #696 Gepost op: 17-02-2022, 16:20:34 »
En bovendien, het was met Klaas, Kees etc. ook zo dus ze maken het prima mogelijk dat je door middel van een spin off / afl. 1 eventjes de Mol kunt ontmaskeren.

Maar Rick (de regisseur) heeft juist n.a.v. de KLAAS-hint gezegd dat hij zoiets nooit meer wilde. Hij vond het destijds zo vreselijk, dat hij serieus aan zichzelf twijfelde.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #697 Gepost op: 17-02-2022, 16:21:30 »
Zo makkelijk was het niet om die ogen te vinden hoor! Het is dat één molloot het vond.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #698 Gepost op: 17-02-2022, 16:27:06 »
Ik wil dat nog wel even nalezen. Waar staat het onomstotelijke bewijs precies?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #699 Gepost op: 17-02-2022, 16:47:35 »
Zo makkelijk was het niet om die ogen te vinden hoor! Het is dat één molloot het vond.
Wel veel moeilijker dan de Priesterhint en de Kloosterhint, inderdaad, maar bijvoorbeeld lang niet zo moeilijk als de Klaas-geldhint. Voor mij staat het masker relatief dicht bij die eerste twee hints. In de categorie 'je moet ervan uitgaan dat de molloten dit vlak na de uitzending uitgevogeld hebben'.