Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 113529 keer)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #820 Gepost op: 27-02-2022, 12:21:38 »
Misschien ergens in die 30+ pagina’s geopperd: maar kan het zijn dat van iedere kandidaat zo’n paar ogen gefotoshopt waren, maar besloten is die niet in de uitzendingen te gebruiken omdat iedereen vol op KL ging thuis? Toen wisten ze al wel dat ze de finale ging halen en was dat een goede grap..

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #821 Gepost op: 27-02-2022, 12:22:27 »
Toch maar terug naar de statistiek, hoe groot is de kans dat kandidatenogen voorafgaand aan de opnameperiode gebruikt voor een livestream met het thema van de serie van een kandidaat zijn die de finale haalt? 1/11. die nuchtere 9.1%...
Kans is 3/11 of als je het over een kandidaat hebt 2/10

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #822 Gepost op: 27-02-2022, 13:47:59 »
Als je verder speurt in die “wisdom of the oracle” tarot set, zie je nog meer van die verborgen maskers. Helemaal in lijn met de leader.

Volgende week nummer 14 “truth be told”? kijk zelf maar!

Voor het verderzoeken, hier de kaartjes op een rij gezet
« Laatst bewerkt op: 27-02-2022, 13:50:59 door Enermol »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #823 Gepost op: 27-02-2022, 15:24:47 »
Misschien ergens in die 30+ pagina’s geopperd: maar kan het zijn dat van iedere kandidaat zo’n paar ogen gefotoshopt waren, maar besloten is die niet in de uitzendingen te gebruiken omdat iedereen vol op KL ging thuis? Toen wisten ze al wel dat ze de finale ging halen en was dat een goede grap..

Nogmaals, de hint stond al online voordat er ook maar een spel gespeeld was of test gemaakt was. Dit beperkt ons tot twee opties: Kim-Lian is de mol en de hint wijst naar haar (waarschijnlijk, maar wel jammer). Of Kim-Lian is niet de mol en de makers hebben willekeurig iemands ogen gebruikt (zeer onwaarschijnlijk, want dan hadden ze ook de ogen van Rik ofzo kunnen pakken). Eigenlijk zie ik geen andere optie dan dat de makers een onomstotelijke hint hebben gegeven, hoe jammer ook.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #824 Gepost op: 27-02-2022, 17:51:25 »
Kans is 3/11 of als je het over een kandidaat hebt 2/10
Ik denk eigenlijk meer omdat er vermoedelijk kandidaten Kim-Lian (voor de zekerheid?) mee zijn gaan nemen in hun verdenkingslijst. Hier hebben we het al over gehad in dit lage draadje. Zie voordeel Kim-Lian.

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #825 Gepost op: 27-02-2022, 22:16:08 »
Eigenlijk zie ik geen andere optie dan dat de makers een onomstotelijke hint hebben gegeven, hoe jammer ook.

Mwoa, ik vind het niet zo'n ramp. Helemaal omdat de landelijke verdenkingen op dit moment niet voor het overgrote deel naar haar wijzen. En bekijk de poll in dit topic: meer mensen die deze hint niet geloven dan wel. Dan heb je het toch goed gedaan als programmamaker. Zo obvious, dat het niet een echte hint kán zijn. En dat het dat dan wel is. Kan ik wel van genieten.  ::tandpastasmiley::

Offline Mirella

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #826 Gepost op: 27-02-2022, 22:36:04 »
Nogmaals, de hint stond al online voordat er ook maar een spel gespeeld was of test gemaakt was. Dit beperkt ons tot twee opties: Kim-Lian is de mol en de hint wijst naar haar (waarschijnlijk, maar wel jammer). Of Kim-Lian is niet de mol en de makers hebben willekeurig iemands ogen gebruikt (zeer onwaarschijnlijk, want dan hadden ze ook de ogen van Rik ofzo kunnen pakken). Eigenlijk zie ik geen andere optie dan dat de makers een onomstotelijke hint hebben gegeven, hoe jammer ook.

Ik ben het hier helemaal mee eens. Wat ik dan wel heel jammer vind is dat ze zo onnodig veel geld binnen gebracht heeft. Echt onnodig. Bij die opdracht met de kamers en de lasers was geld binnen brengen echt niet nodig. Waarom niet veel geld pakken en dan je laten pakken door een bewaker? Niemand ziet je..
En als ze de mol niet is dan ben ik enorm teleurgesteld dat zo’n overduidelijke hint, letterlijk haar ogen, niet serieus genomen kan worden de volgende keer. In beide gevallen dus best een teleurstelling wat mij betreft.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #827 Gepost op: 27-02-2022, 22:38:24 »
Zouden er echt zoveel mensen Kim-Lian hebben verdacht zonder die maskerhint? Ik heb deze hint uiteindelijk losgelaten, omdat ze naar mijn idee zo'n beetje de grootverdiener is van de groep. Ook op momenten waarop het niet nodig was als mol, wat Mirella ook aangeeft. Gedrag is dan wat er telt. Dan zijn Everon en Fresia uiteindelijk verdachter te noemen. Maar ja, ik kan er naast zitten natuurlijk.  ;D Als de hint wel klopt, is het wel jammer (vind ik) dat het zo snel weggegeven is (in dat geval: hulde aan iedereen die Kim als mol bleef zien).
« Laatst bewerkt op: 27-02-2022, 22:40:18 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mirella

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #828 Gepost op: 27-02-2022, 22:42:16 »
Zouden er echt zoveel mensen Kim-Lian hebben verdacht zonder die maskerhint? Ik heb deze hint uiteindelijk losgelaten, omdat ze naar mijn idee zo'n beetje de grootverdiener is van de groep. Ook op momenten waarop het niet nodig was als mol, wat Mirella ook aangeeft. Gedrag is dan wat er telt. Dan zijn Everon en Fresia uiteindelijk verdachter te noemen. Maar ja, ik kan er naast zitten natuurlijk.  ;D Als de hint wel klopt, is het wel jammer (vind ik) dat het zo snel weggegeven is (in dat geval: hulde aan iedereen die Kim als mol bleef zien).

Maar als we zo’n overduidelijke hint al niet meer serieus kunnen nemen dan kunnen we dus net zo goed stoppen met zoeken denk ik dan.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #829 Gepost op: 27-02-2022, 22:52:16 »
Ja, het is duidelijk genoeg. Maar toch houd ik er rekening mee dat het toch iets anders is.  :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #830 Gepost op: 27-02-2022, 23:03:53 »
Ik hoop het ook. Wellicht tegen beter weten in.  ::ohno::De makers van WIDM zijn zo ervaren met het verstoppen van hints, dat deze er hopelijk bewust is ingestopt om vroeg ontdekt te worden. We horen het volgende week.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #831 Gepost op: 28-02-2022, 00:17:13 »
Het verschil met de Kloosterhint, is dat daar duidelijk werd gemaakt dat Klaas “cf mol” was.

En bij de priesterhint was Case de mol.

Nu zien we wel de ogen van Kim, maar zien we niet dat “Kim is mol” of “Kim is cf mol”. Dat is wel een verschil.

Dus ik blijf hopen dat er een andere verklaring komt…

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #832 Gepost op: 28-02-2022, 01:00:43 »
Voor het verderzoeken, hier de kaartjes op een rij gezet

Milk en Honey is ook erg verdacht natuurlijk. Al denk ik niet dat dat een hint zal zijn.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #833 Gepost op: 28-02-2022, 01:46:27 »
Het verschil met de Kloosterhint, is dat daar duidelijk werd gemaakt dat Klaas “cf mol” was.

En bij de priesterhint was Case de mol.

Nu zien we wel de ogen van Kim, maar zien we niet dat “Kim is mol” of “Kim is cf mol”. Dat is wel een verschil.

Dus ik blijf hopen dat er een andere verklaring komt…

Zo ver ik weet is de maskerhint nooit bij Moltalk besproken. Als Kim-Lian niet de mol zou zijn, dan had de AVRO-TROS het zeker even laten zien om verwarring te scheppen. Maar omdat ze dat niet doen moet ze dus eigenlijk wel de mol zijn....

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #834 Gepost op: 28-02-2022, 09:42:20 »
Zo ver ik weet is de maskerhint nooit bij Moltalk besproken. Als Kim-Lian niet de mol zou zijn, dan had de AVRO-TROS het zeker even laten zien om verwarring te scheppen. Maar omdat ze dat niet doen moet ze dus eigenlijk wel de mol zijn....

Dit is een goed punt. Ik heb het inderdaad nooit gezien bij MolTalk.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #835 Gepost op: 28-02-2022, 11:49:54 »
Even om aan te geven dat de persoon met het gouden masker helemaal niet zo groot is.
Op de eerste afbeelding zie je het gouden masker in vergelijk tot een persoon met een heel druk masker die op dezelfde rij staat.
Op de tweede afbeelding een vergelijk met de personen die er links voor staan.
Deze persoon is veel te klein om Everon te kunnen zijn.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #836 Gepost op: 28-02-2022, 14:58:06 »
Dit is een goed punt. Ik heb het inderdaad nooit gezien bij MolTalk.

Ja, dat zou kunnen inderdaad.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #837 Gepost op: 28-02-2022, 15:01:51 »
Even om aan te geven dat de persoon met het gouden masker helemaal niet zo groot is.
Op de eerste afbeelding zie je het gouden masker in vergelijk tot een persoon met een heel druk masker die op dezelfde rij staat.
Op de tweede afbeelding een vergelijk met de personen die er links voor staan.
Deze persoon is veel te klein om Everon te kunnen zijn.

Everon is niet zo lang.
1 81 mtr. maar

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #838 Gepost op: 28-02-2022, 16:43:54 »
Even om aan te geven dat de persoon met het gouden masker helemaal niet zo groot is.
Op de eerste afbeelding zie je het gouden masker in vergelijk tot een persoon met een heel druk masker die op dezelfde rij staat.
Op de tweede afbeelding een vergelijk met de personen die er links voor staan.
Deze persoon is veel te klein om Everon te kunnen zijn.

Volgens mij staat de persoon met het gouden masker wel wat verder naar achteren dan het rode masker hoor.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #839 Gepost op: 28-02-2022, 18:00:13 »
Ik geloof de hints niet meer sinds alle dobbelstenen Op1 gegooid moesten worden en Welmoed eruit ging  ::regenboog::
...maar soms even niet :)