Auteur Topic: [Kandidaat] Hila Noorzai  (gelezen 16141 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hila Noorzai
« Reactie #80 Gepost op: 23-01-2022, 22:59:45 »
Het kan ook een fout van de productie zijn: foto’s eerder genomen en tijdens de opdracht vergeten uit te voeren.
Maar dat neemt dan niet weg dat de schilderijen bij duo 1 hetzelfde hangen als bij duo 2 en er dus gemold is. Of ze moeten ineens besloten hebben dat het toch geen verschil meer was waar geld mee verdiend kon worden, maar waarom? En waarom dan het beeld gebruiken bij de opdrachtvideo?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hila Noorzai
« Reactie #81 Gepost op: 23-01-2022, 23:06:09 »
En waarom dan het beeld gebruiken bij de opdrachtvideo?
Tijdnood.
Ik vind het een beetje rare mollenstreek want molloten komen hier zéker achter.

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hila Noorzai
« Reactie #82 Gepost op: 23-01-2022, 23:22:20 »
Na de biecht van Thomas laten ze uit elk groepje een verschil zien. De kapstok waar een kledingstuk wordt weggehaald, de vogeltjes op de tv, de kerstboom onder het laken en de tv die verdwijnt. Echter in het opdrachtfilmpje krijgen we niet de kerstboom te zien uit de kamer van Hila en Thomas, maar de schilderijen. Toch hangen ze nog net hetzelfde wanneer Everon en Arno de kamer betreden. Dus iemand heeft de schilderijen terug op hun plaats gehangen tijdens de wissel.
Is het dan zoiets als Jan Versteegh die we enkel in het opdrachtfilmpje het verkeerde bordje zagen nemen, in de aflevering zat ook het juiste bordje. Alleen vreemd dat ze dat dan nu al doen, al wijst het niet alleen naar Hila, ook Thomas en Everon komen nog in aanmerking.

Dank je wel. Ik heb de twee verschillende edits gezien. Heel bijzonder. Aangezien ik Thomas totaal niet verdenk, is mijn mol nu wel duidelijk. Wellicht had ze die 'rode bank' ook nog wel als fout door gegeven.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hila Noorzai
« Reactie #83 Gepost op: 24-01-2022, 00:43:46 »
Tijdnood.
Ik vind het een beetje rare mollenstreek want molloten komen hier zéker achter.
je weet nog niet wie t gedaan heeft en er zijn wel duidelijkere mollenstreken geweest.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Hila Noorzai
« Reactie #84 Gepost op: 24-01-2022, 10:06:32 »
1.1. Aftroeven Hila bezorgt Arno en Suzanne een joker en zien we verder niet. Geeft met armgebaren in dat Welmoed/Laetitia een joker moeten laten zien. Hoe meer kandidaten een joker hebben hoe meer er geruild kan worden.

1.2 Avondklok Mol is hier ideale kandidaat, de molactie volgt s nachts. Hila had prima geslapen en Kim had heel slecht geslapen. Had Kim Hila 's nachts gezien?

1.3 Ontmaskerd? Zij probeert de ideale kandidaat te zijn door het penningmeesterschap te benoemen.
Kijk ik wordt vertrouwd door de medekandidaten. Zit er opvallend rustig bij.

2.1 Binnen en buiten bereik  We zien niet veel van Hila. Roept dat het bestek af is, maar heeft nog bestek in haar hand. Doet iets met veren. Buitenbereik had er een flink zooitje van gemaakt, voor een mol viel er in binnen bereik niet veel meer op te ruimen.

2.2 Prikactie Kim zegt tegen de chauffeur dat hij harder moet rijden. Dat zou een kandidaten nepmolactie kunnen zijn. Kim heeft dan Hila 's nachts gezien bij 1.2 en begint zichzelf verdacht te maken. Bij 1 reeks balonnen probeert Hila de stok stijf te houden in de hoop lukraak een gouden ballon te pakken.

2.3 Ver gelijken  Legt haar voet verkeerd op de bank, herkent de lichtfoto 'penningmeester' niet. Bij de uitleg staat Hila als enige precies in de weerspiegeling van het Mollogo op het scherm.

3.1 Net of net niet. Rood/groen. Lekker gaan zwemmen, onmogelijke opdracht. Doet iets met een boot, niet dat het nodig was. Wat heeft een mol het toch druk.

3.2 Waar rook is is vuur. Gaat als eerste en is van de 7 minuten er ongeveer 6 alleen in de arena. Verspreekt zich over de zilveren slotjes. Doet mogelijk iets met het wissen van de vingerprinten van de kandidaten, waardoor de slotjes achter in de arena niet open gaan.

3.3 Vakbondje Haalt als penningmeester 1500 euro uit de pot. Weet waar de zwarte vrijstelling zit.

4.1 Luid Sprekers Herhaalt 3 lange zinnen en verspilt spreektijd. Hint in de tijden. Noemt geen bedrag, krijgt geen bedrag te horen. Spreekt ook nog uit "Ik ben de mol".

4.2 Hoog spel spelen Laat Kim 250 euro verdienen om verdenkingen weg te spelen, maar vooral om Kim zonder jokers naar de uitgang proberen te krijgen. Kim laat Hila 250 euro verdienen. Rik zijn stem slaat er van over.

4.3 Huis(ont)houden Geeft mogelijk rode bank door en wisselt mogelijk de schilderijen om bij het verlaten van de kamer, waarna de productie ze weer omdraait. Benoemt de mobiele telefoon verkeerd. Kerstboom: rood/groen en goud.

Hints: 
rood, groen en goud. Hila heeft ringen in deze kleuren. Dit zie je terug in de opdrachten 2.2 en 3.1.
Geboortedatumhint bij waar rook is, is vuur.

Molgeld: logischerwijs staat er op het speciale molgeld voor de mol dan iets met rood/groen en goud.

Communicatie: Weegt haar woorden op een goudschaaltje, waardoor ze langzaam praat of een beetje uit haar comfortzone raakt. Verspreekt zich bij laseropdracht. (in voorstelpraatje december langzaam praten, biechten emotioneel moeilijk overkomen, onder stress laseropdracht zich verspreken).

Doet een beetje denken aan de Nederlandse versie van een Belgische mol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Al met al een mager verhaal, maar we hebben denk ik niet alles gezien, en toch denk ik nu wel dat Hila het is.

« Laatst bewerkt op: 24-01-2022, 10:27:42 door foxhunter »

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hila Noorzai
« Reactie #85 Gepost op: 24-01-2022, 10:11:19 »
Interessant overzicht foxhunter! Ik ga haar maar even goed in de gaten houden. Ze wordt erg op de vlakte gehouden door de productie.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hila Noorzai
« Reactie #86 Gepost op: 24-01-2022, 12:30:24 »

[…..] 
Al met al een mager verhaal, maar we hebben denk ik niet alles gezien, en toch denk ik nu wel dat Hila het is.

Op een goede positie als penningmeester, wat kleine dingetjes hoe en daar… heb ik ook geen mega bewijs, maar blijft zij zo hoog op m’n verdachtenlijstje.

Laten we jabberen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hila Noorzai
« Reactie #87 Gepost op: 24-01-2022, 12:41:13 »
je weet nog niet wie t gedaan heeft en er zijn wel duidelijkere mollenstreken geweest.
Maar dan weten we nu wel dat of Thomas, of Hila of Everon de mol is, en dat al in aflevering vier.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hila Noorzai
« Reactie #88 Gepost op: 24-01-2022, 12:49:03 »
1.1. Aftroeven Hila bezorgt Arno en Suzanne een joker en zien we verder niet. Geeft met armgebaren in dat Welmoed/Laetitia een joker moeten laten zien. Hoe meer kandidaten een joker hebben hoe meer er geruild kan worden.

1.2 Avondklok Mol is hier ideale kandidaat, de molactie volgt s nachts. Hila had prima geslapen en Kim had heel slecht geslapen. Had Kim Hila 's nachts gezien?


Bedoel je dat Hila 's nachts naar betere slaapplaats is gegaan?

4.3  en wisselt mogelijk de schilderijen om bij het verlaten van de kamer, waarna de productie ze weer omdraait.
Ik dacht: ze heeft het schilderij stiekem omgedraaid voordat ze met Thomas de kamer in ging en het schilderij heeft dus nooit anders gehangen. De productie kunnen we dan vergeten, dat was een beetje een flauwe opmerking van mij.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2022, 12:54:48 door Run »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Hila Noorzai
« Reactie #89 Gepost op: 24-01-2022, 13:12:19 »
Bedoel je dat Hila 's nachts naar betere slaapplaats is gegaan?
Ik dacht: ze heeft het schilderij stiekem omgedraaid voordat ze met Thomas de kamer in ging en het schilderij heeft dus nooit anders gehangen. De productie kunnen we dan vergeten, dat was een beetje een flauwe opmerking van mij.
Ik bedoel dat Hila misschien door Kim is betrapt op weg naar de iPad.
Ik bedoel dat Hila een Jeroentje deed, nog even terugging omdat ze wat vergeten was en de schilderijen omgedraaid heeft. De productie heeft ze weer omgedraaid en toen was er geen verschil te zien door Everon/Arno.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hila Noorzai
« Reactie #90 Gepost op: 24-01-2022, 14:40:16 »
Ik bedoel dat Hila een Jeroentje deed, nog even terugging omdat ze wat vergeten was en de schilderijen omgedraaid heeft. De productie heeft ze weer omgedraaid en toen was er geen verschil te zien door Everon/Arno.
Er moet een verschil zijn. Dus het schilderij hangt eerst zus en de bedoeling is die daarna zo te draaien. Allereerst komt de mol en die hangt schilderij dat zus hangt, zo. Dat wordt gefilmd voor de laatste aflevering. Dan komen mol en medekandidaat binnen en geven door wat ze zien. Wissel. Productie doet niks want schilderij hangt al zo, heeft mol gedaan. Everon en Arno komen binnen, schilderij hangt zo, dus zien geen verschil. Punt gemist. Maar wat jij zegt kan ook, we zullen het zien.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2022, 14:44:33 door Run »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Hila Noorzai
« Reactie #91 Gepost op: 24-01-2022, 14:44:46 »
Er moet een verschil zijn. Dus het schilderij hangt eerst zus en de bedoeling is die daarna zo te draaien. Allereerst komt de mol en die hangt schilderij dat zus hangt, zo. Dat wordt gefilmd voor de laatste aflevering. Dan komen mol en medekandidaat binnen en geven door wat ze zien. Wissel. Productie doet niks want schilderij hangt al zo, heeft mol gedaan. Everon en Arno komen binnen, schilderij hangt zo, dus zien geen verschil. Punt gemist. Klopt toch?
Waarom zou de productie niks doen, ze moeten toch vijf dingen wijzigen?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hila Noorzai
« Reactie #92 Gepost op: 24-01-2022, 14:55:20 »
Waarom zou de productie niks doen, ze moeten toch vijf dingen wijzigen?
Jawel, maar als het al gewijzigd is…

Offline Groundhog860

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hila Noorzai
« Reactie #93 Gepost op: 24-01-2022, 21:43:26 »
1.1. Aftroeven Hila bezorgt Arno en Suzanne een joker en zien we verder niet. Geeft met armgebaren in dat Welmoed/Laetitia een joker moeten laten zien. Hoe meer kandidaten een joker hebben hoe meer er geruild kan worden.

(...)

Al met al een mager verhaal, maar we hebben denk ik niet alles gezien, en toch denk ik nu wel dat Hila het is.


Ik heb hier niets aan te toe te voegen. Behalve dit filmpje dan.


Spoiler: Vlaamse Mol (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 24-01-2022, 21:51:43 door Heinz »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hila Noorzai
« Reactie #94 Gepost op: 25-01-2022, 18:34:16 »
Hila heeft tot nu toe het minste geld binnengehaald, zie menubalk ‘overzicht’ -> Follow the money.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hila Noorzai
« Reactie #95 Gepost op: 26-01-2022, 10:47:04 »
Hila heeft tot nu toe het minste geld binnengehaald, zie menubalk ‘overzicht’ -> Follow the money.

Een mooi bijgehouden overzichtje, maar vol met biases. Niet verwijtend naar de maker, want in elk FTM dat je op het internet vindt zit het er vol mee.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Hila Noorzai
« Reactie #96 Gepost op: 27-01-2022, 11:39:38 »
Julies WIDM op Youtube bespreekt het verband tussen het roze pakje van Hila bij Hoog spel spelen en de Pink Panther. De Pink Panther was een film die ging over een juwelendiefstal tijdens een gekostumeerd bal. Nou heb ik inmiddels geleerd dat kleding niks zegt, geen verwijzing is naar wat dan ook, maar die relatie naar een gekostumeerd bal is opvallend. Hila benadrukt dit nog even op haar instagram "ik ben vnv de pink panther" vnv=vanavond of vnv=voor niemand veilig. Als in: de mol is voor niemand veilig.
In de film komt een juwelendief voor genaamd "The Phantom". In een volgende editie van de film genaamd "the return of the pink panther" is de vrouw van de Phantom de dief.
Je kan in ieder geval een link zien: roze pakje --> pink panther --> dief "Phantom" --> Phantom of the Opera.
Deze laatste zien we versnipperen aan het begin van aflevering 1 en dan heeft deze figuur met rode mantel en een gouden masker opeens ook groene randen. Rood Groen en Goud. We zijn bij de ringen van Hila. Of bij Albanië? Rode vlag, groene natuur en gouden mensen.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2022, 11:41:10 door foxhunter »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Hila Noorzai
« Reactie #97 Gepost op: 28-01-2022, 12:47:36 »
Hila heeft tot nu toe het minste geld binnengehaald, zie menubalk ‘overzicht’ -> Follow the money.

Ja, maar dat is volledig te danken aan de -1500 voor de gekochte grotere kans op de Zwarte Vrijstelling. Laat je die buiten beschouwing, dan heeft ze meer verdiend dan Fresia en Sahil.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Hila Noorzai
« Reactie #98 Gepost op: 28-01-2022, 13:10:13 »
Dank je wel. Ik heb de twee verschillende edits gezien. Heel bijzonder. Aangezien ik Thomas totaal niet verdenk, is mijn mol nu wel duidelijk. Wellicht had ze die 'rode bank' ook nog wel als fout door gegeven.

Dan moet ze vast wel stijgen bij Thomas, want die ziet dat er geen rode bank is. Oud ze hebben het samen bedacht om  verdachter te worden hoewel Thomas dat niet nodig lijkt te hebben.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hila Noorzai
« Reactie #99 Gepost op: 28-01-2022, 13:17:36 »
Schilderij mogelijk omwisselen allemaal mooi en wel, maar vinden jullie niet dat ze de opdracht verder echt onnodig goed doet? Echt zelf goede verschillen aanwijzen terwijl het niet zo nodig had gemoeten.