Auteur Topic: [Kandidaat] Thomas van Luyn  (gelezen 22828 keer)

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #160 Gepost op: 14-02-2022, 14:54:37 »
In Sahil zijn “dagboek van de afvaller” schrijft hij dat hij de avond voordat het spel begon samen met de mol in de lift heeft gestaan, en dat de houding van die persoon hem opviel en toen ook gezegt heeft “jij bent de mol”.

Toen ik dit las vorige week las ik het alsof hij het had over de avond voor zijn laatste opdracht, maar hij heeft het over voordat het spel begon. Dus nog over voor afl 1 opdr 1.

En wie noemt hij als zijn schot voor de boeg mol bij A1 O1? Thomas :D

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #161 Gepost op: 14-02-2022, 15:20:10 »
Mocht iemand wél de Mol hebben gespot, dan hadden ze in dat moment in beeld gebracht door de bewuste kandidaat te filmen, in een biecht te laten zeggen "En toen zag ik de Mol", echter natuurlijk zonder de Mol ook in beeld te brengen. En dan had Rik gezegd na de overhandiging van de 35 euro "Kandidaat X heeft een vrijgeleide naar de finale en hoeft niet meer deel te nemen aan de executies. Gefeliciteerd!"
Daar moet ik toch heel veel vraagtekens bij plaatsen. Toen Nikkie de Jager omkeek en blijkbaar Jeroen zag is het enige wat wij te zien kregen een schaduw die langs de muur ging. En het kostte nog veel moeite om dat te zien en lang niet iedereen was het erover eens of ze daadwerkelijk de Mol had gezien.
Nee, die zogenaamde vrijstelling voor de finale is een steeds weer terugkerend trucje, want ze kunnen natuurlijk niet zeggen dat ze goed om zich heen moeten kijken om de Mol te kunnen zien.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #162 Gepost op: 14-02-2022, 15:32:26 »
Maar in het jubileumseizoen is bij Nikkie er toch nooit gezegd dat er toen een vrijgeleide naar de finale te winnen was?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #163 Gepost op: 14-02-2022, 15:33:57 »
Volgens mij is die finale vrijstelling gewoon figuurlijk bedoeld. Je krijgt geen schijfje en Rik zal ook vast geen naam noemen. Als je als kandidaat de mol gezien hebt dan weet je wie de mol is en kun je met zekerheid de test  invullen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #164 Gepost op: 14-02-2022, 15:37:38 »
Ik zou het de leukste ontknoping vinden als Tho het is  :D

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #165 Gepost op: 14-02-2022, 16:04:22 »
Ik vind het ook opvallend dat Thomas op de vraag van Rik of hij de mol in het vizier heeft (voorafgaand aan "de boot missen?") kort en bondig "Nee" antwoordt, terwijl de anderen allemaal iets zeggen in de trant van dat ze een idee hebben, iemand op het spoor zijn etc.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #166 Gepost op: 14-02-2022, 16:09:38 »
Ja, dat was een zeldzaam moment dat de Mol niet liegt.   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline lolokane

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #167 Gepost op: 14-02-2022, 20:55:39 »
Uiteraard moet de mol ook wat geld verdienen, maar dit zijn wel onnodige bedragen geweest.
Jaarlijkse herinnering dat sommige Mollen gewoon meer geld binnen slepen dan kandidaten. Denk aan Suzanne Visser of Nielson.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #168 Gepost op: 14-02-2022, 20:59:54 »
Jaarlijkse herinnering dat sommige Mollen gewoon meer geld binnen slepen dan kandidaten. Denk aan Suzanne Visser of Nielson.

Nielson was geen mol ::rofl::

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #169 Gepost op: 14-02-2022, 22:34:27 »
Dit klopt niet helemaal. Ook Fresia kan hier als mol het vertrouwen van Laetitia hebben gewonnen (door voor twee vrijstellingen te gaan), die zegt dat ze Fresia niet helemaal vertrouwt.

Toch zijn er, terugkijkend, genoeg aanwijzingen (naast de pet hint) die Thomas voor mij terug in het vizier brengen.

In Aftroeven rommelt hij met de cijferpuzzel, waardoor er niets meer van te maken is.

Juist vanwege dat geknoei bij de som heb ik hem juist weggestreept. Een mol die niet eens een poging doet om € 5000 uit de pot te spelen zou ik naast het meeste geld binnen harken jammer vinden.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2022, 00:18:49 door Talpavenator »
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #170 Gepost op: 14-02-2022, 22:41:48 »
zou ik naast het verrotte behoud binnen harken jammer vinden.

Wat is dat, verrot behoud binnen harken?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #171 Gepost op: 14-02-2022, 22:45:17 »
Juist vanwege dat geknoei bij de som heb ik hem juist weggestreept. Een mol die niet eens een poging doet om € 5000 uit de pot te spelen zou ik naast het verrotte behoud binnen harken jammer vinden.
Dit. De Mol moest zich (a) onverdacht zien te maken i.v.m. de livestream. Èn (b) er moesten zoveel mogelijk jokers in het spel komen om afgetroefd te kunnen worden. Dan ga je dus niet die puzzel vernaggelen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #172 Gepost op: 14-02-2022, 22:45:42 »
Vóór het bootje varen vertelt Rik aan allen dat zij mollies en millies moeten gaan fotograferen. Thomas tikt aan zijn bruin/beige pet en zegt;" ik ga mijn best doen"
Thomas vestigt hiermee de aandacht op zijn pet. Later verschijnt hij met een blauwe pet.
Zouden allen over één of meerdere hoofddeksels, op elk moment, kunnen beschikken?
Of is het toch een hint die 2 verschillende petten en dat Thomas hier ook nog eens de aandacht op vestigt.

Offline lolokane

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #173 Gepost op: 14-02-2022, 23:09:57 »
Nielson was geen mol ::rofl::
Idd. Dat was een voorbeeldige kandidaat die minder geld binnen bracht dan de mol in dat seizoen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #174 Gepost op: 14-02-2022, 23:22:49 »
Dit. De Mol moest zich (a) onverdacht zien te maken i.v.m. de livestream. Èn (b) er moesten zoveel mogelijk jokers in het spel komen om afgetroefd te kunnen worden. Dan ga je dus niet die puzzel vernaggelen.

Met minder jokers had Rik een ander sommetje gemaakt, nu kwam 7/1.400 geweldig goed uit met €200/joker, maar met minder jokers was de pot ook (genoeg) leeg gegaan, ben ik van overtuigd.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #175 Gepost op: 15-02-2022, 00:20:01 »
Wat is dat, verrot behoud binnen harken?

Via mobiel gedaan en even niet goed opgelet  ::tandpastasmiley::. Inmiddels aangepast.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #176 Gepost op: 15-02-2022, 13:42:59 »
In de biecht van de lasergame-opdracht zegt Thomas dat hij baalt dat hij afgeschoten is want hij had nog meer kistjes willen pakken (?). (Niet 100% zeker of hij pakken zei)

Wat moet hij met meer kistjes? Rik heeft duidelijk gezegd dat er voor iedereen 1 was. Is Thomas degene die er een boel onklaar heeft gemaakt?

Offline Proudtobeanurse

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #177 Gepost op: 15-02-2022, 14:20:27 »
Juist vanwege dat geknoei bij de som heb ik hem juist weggestreept. Een mol die niet eens een poging doet om € 5000 uit de pot te spelen zou ik naast het meeste geld binnen harken jammer vinden.

dit staat los van de livestream. Wij als kijker gingen de livestream beoordelen wie het meest of minst verdacht is voor de + of -5000 euro. Zijn pleidooi deed hij dus later. Wij voor het pleidooi niet kunnen zien hoe de kandidaten de opdrachten er voor hadden gedaan. + Er zit een hind in de puzzel zie eerdere opmerkingen in deze topic.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #178 Gepost op: 15-02-2022, 15:04:08 »
dit staat los van de livestream. Wij als kijker gingen de livestream beoordelen wie het meest of minst verdacht is voor de + of -5000 euro. Zijn pleidooi deed hij dus later. Wij voor het pleidooi niet kunnen zien hoe de kandidaten de opdrachten er voor hadden gedaan. + Er zit een hind in de puzzel zie eerdere opmerkingen in deze topic.
Dat neemt niet weg dat het voor een Mol in deze opdracht totaal niet interessant is om zichzelf verdacht te maken. De vrijstellingen die in zijn team te verdienen waren leveren geen geld op voor de pot. Sterker nog hoe meer vrijstellingen hoe meer geld er nodig is om ze af te kopen.

En daar komt bij dat zijn teamgenoten op dat moment wel kunnen zien dat hij de boel verprutst. Mocht een van hun later het minst verdacht worden door Nederland, dan is de kans kleiner dat diegene Thomas kiest.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2022, 15:06:36 door MartinJ »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #179 Gepost op: 15-02-2022, 17:53:59 »


  • Thomas' kandidatenpagina met een overzicht van zijn belangrijkste acties is bijgewerkt tot en met aflevering 7 en vind je hier