Auteur Topic: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij  (gelezen 78624 keer)

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #260 Gepost op: 23-01-2022, 23:19:26 »
Ik heb de app ook geopend om de punten te verzetten ( ik had nog een kwartier) totdat ze de gouden sleutel pakte...... ::rofl::
Punten toch maar laten staan.......

Kim-Lian op 52.02: "Ze (Fresia en Sahil) hadden er maar eentje goed. En dat had echt niet zo hoeven zijn." Verwijst hiermee naar haar eigen actie om de aandacht te vestigen op die sleutel. Spijt als haren op haar hoofd/hoed.

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #261 Gepost op: 24-01-2022, 07:27:28 »
Helaas heb ik niet alles hier gelezen maar ik vond het een vreemde uitspraak dat Kim in de biecht zei: “Ik verheugde me zó op deze opdracht!” Dat duidt op voorkennis. Deze afl leek ze voor de niet-tummelaars weinig te mollen, dus mssn durfden de makers dit zinnetje erin te laten. Weet niet of het iemand anders opviel, maar mij direct. (Opdracht Huis(ont)houden)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #262 Gepost op: 24-01-2022, 08:02:26 »
Dit lijkt op bergkristal nr 23

23e mol

Yep. Helaas is dit een erg goede hint!

We weten allemaal wel dat het KL is nu.

Het lijkt er toch op dat KL verrassend veel geld binnenbrengt, althans zo lijkt het in de montage. We hebben ook niet duidelijk gezien of ze er met Welmoed voor gekozen heeft 1500 euro binnen te brengen, of dat alleen Welmoed voor het geld wilde gaan en KL niet. Ook deze laatste aflevering (4) pakte KL weer redelijk wat geld.

Zeer matige mol tot nu toe.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #263 Gepost op: 24-01-2022, 08:16:47 »
Ik zat nog te denken aan het zinnetje "de cirkel is rond" dat in de silo meermaals geroepen wordt.

Aan het begin van de serie zien we Kim-Lian als eerste naar Rik toelopen. Rik zegt dan dat het aan haar is om de Mol te ontmaskeren. Aan het eind van de serie doet de Mol zijn masker af. Als dit Kim-Lian is, is de cirkel rond.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #264 Gepost op: 24-01-2022, 12:08:20 »
Het noemen van het getal was zó onnodig. Ik begin echt een btje aan KL te twijfelen.
Laten we jabberen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #265 Gepost op: 24-01-2022, 12:22:33 »
We hebben toch al vele malen eerder gezien dat een Mol graag lage bedragen binnenhaalt om verdenkingen proberen af te schudden? Zou niks nieuws zijn.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #266 Gepost op: 24-01-2022, 12:46:10 »
Het kan natuurlijk, maar het beginnen me wel wat te veel onnodige bedragen te worden...

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #267 Gepost op: 24-01-2022, 13:15:03 »
Het kan natuurlijk, maar het beginnen me wel wat te veel onnodige bedragen te worden...

Akkoord, en vooral nu ook 250 euro waarvan ik echt zou denken dat de mol info kreeg deze te vermijden.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #268 Gepost op: 24-01-2022, 13:39:01 »
Simpel: Kim-Lian is de Mol niet. Het overgrote deel van dit forum heeft zich door de maskerhint op het verkeerde been laten zetten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #269 Gepost op: 24-01-2022, 16:26:27 »
Zeer matige mol tot nu toe.
Ik weet niet hoe dit bij anderen is maar persoonlijk erger ik mij een beetje aan dit soort opmerkingen. We hebben pas vier afleveringen gezien. En ja, ik heb de disclaimer tot nu toe gelezen.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #270 Gepost op: 24-01-2022, 18:06:53 »
Ik weet niet hoe dit bij anderen is maar persoonlijk erger ik mij een beetje aan dit soort opmerkingen. We hebben pas vier afleveringen gezien. En ja, ik heb de disclaimer tot nu toe gelezen.

Ik deel de mening van de persoon op wie je reageerde, maar ben het ook met jou eens. We zijn nog niet eens op de helft.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #271 Gepost op: 24-01-2022, 18:48:46 »
 ::zwaai::
We spreken elkaar nog wel na afloop.

Ik moet ook wel zeggen dat ik gewoon weinig heb met vrouwen als mol. Mannen zijn voor mij betere mollen omdat ze beter kunnen liegen en harder zijn. Vrouwen hebben toch vaak op emotioneel vlak wat meer moeite met het spelen van die rol, omdat ze zich stiekem schuldig voelen. Een man zal daar niet zo snel last van hebben. Daardoor worden vrouwelijke mollen toch vaak een soort vreemde onprettige karikatuur van zichzelf. Ik zie dat bij Kim-Lian nu ook ontstaan. Andere voorbeelden zijn Anne-Marie, Susan, Margriet en Merel. Het helpt ook niet dat showbizzfiguren toch al vaak een andere versie van zichzelf neerzetten dan ze in het echt zijn. Bij onbekende Nederlanders speelt het probleem wat minder denk ik.

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #272 Gepost op: 24-01-2022, 21:38:06 »
Volgens mij zit zij al vanaf dag 1 op Everon. Dan moet everon wel de mol zijn. Aangezien zij er nog in zit. Of ze is het zelf. Maar waarom zou een mol op 1 kandidaat zitten. In deze theorie past de maskerhint. Die kwam namelijk op dag 2. En gezien het forum hier haalt die de aandacht voor everon behoorlijk weg. Dus als dat klopt zou dat een geslaagde en een begrijpelijke actie zijn geweest. Als.. ;)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #273 Gepost op: 25-01-2022, 18:57:23 »

Inderdaad. KL als mol is onlogisch op meerdere vlakken. 1500 zomaar in de pot, want voor jokers kiezen zou teveel opvallen. Maar bekennen 250 euro achterover te drukken is ineens een briljante molactie.

De tunnelaars hier willen het allemaal iets te graag rechtpraten ;)

De 1500 euro is door toedoen van Welmoed binnen gehaald zonder dat we weten wat er nu besloten was van te voren. Het zou vreemd zijn een andere kandidaat te naaien met slechts 2 jokers en niet 3 of een vrijstelling. En de mol is er ook niet op uit om kandidaten te naaien maar geld uit de pot te houden. Lijkt me beslist geen tunnelredenering.

[quoteNet als met het verwijt van Fresia. Het is veel logischer dat Fresia zelf de mol is, zelf 100 euro heeft laten verdwijnen en iemand anders verdacht maakt, dan dat kandidaat Fresia mol KL daarop heeft betrapt en dit met de rest gaat delen.
[/quote]

Het ligt geheel in lijn met het karakter van Fresia. Plus dat niemand anders verbaasd leek, waarschijnlijk weten of vermoeden ze het dus allemaal.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #274 Gepost op: 25-01-2022, 20:08:59 »
Helaas heb ik niet alles hier gelezen maar ik vond het een vreemde uitspraak dat Kim in de biecht zei: “Ik verheugde me zó op deze opdracht!” Dat duidt op voorkennis. Deze afl leek ze voor de niet-tummelaars weinig te mollen, dus mssn durfden de makers dit zinnetje erin te laten. Weet niet of het iemand anders opviel, maar mij direct. (Opdracht Huis(ont)houden)

Ja tweede opmerking in topic aflevering 4. Samen met:
- Ik baal ook dat je geld verdiend hebt.
Viel mij ook op!

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #275 Gepost op: 25-01-2022, 22:17:54 »
Mocht ze nu bij het begin een vrijstelling hebben bemachtigd en 5000e uit de pot kunnen spelen zou ik het nog enigszins begrijpen. De 1500 die Welmoed in de pot speelt had ze als mol moeten en kunnen voorkomen (Thomas wordt ook niet meer of minder verdacht omdat hij daar voor zichzelf koos). Ook nu weer de 500 samen met Hila had ze kunnen voorkomen. Waarom ze als mol dat geld zou achterhouden is me een raadsel. Die komt toch graag af met 'kijk eens, ik denk niet aan mezelf, wij hebben geld voor de pot'.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #276 Gepost op: 26-01-2022, 10:27:16 »
Eens! Dat je als mol geld achterhoudt geloof ik nog wel, zo blijkt ook uit het verleden, maar er komen elk jaar kansen om dit te doen zonder dat een andere kandidaat dit weet. Waarom je het dan zou doen op het moment dat een andere kandidaat erbij is/dit weet is me echt een raadsel. Dat is juist een moment om vertrouwen te kweken: kijk eens hoe goed we dat samen hebben gedaan.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #277 Gepost op: 26-01-2022, 10:41:53 »
Ze mag elk volgende aflevering opnieuw grootverdiener worden, ik kan het voorlopig in niemand anders echt zien.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #278 Gepost op: 28-01-2022, 17:56:22 »
Net als Belgian Mol zie ik het molschap niet bij iemand anders liggen.

Mocht ze nu bij het begin een vrijstelling hebben bemachtigd en 5000e uit de pot kunnen spelen zou ik het nog enigszins begrijpen. De 1500 die Welmoed in de pot speelt had ze als mol moeten en kunnen voorkomen (Thomas wordt ook niet meer of minder verdacht omdat hij daar voor zichzelf koos). Ook nu weer de 500 samen met Hila had ze kunnen voorkomen. Waarom ze als mol dat geld zou achterhouden is me een raadsel. Die komt toch graag af met 'kijk eens, ik denk niet aan mezelf, wij hebben geld voor de pot'.

Thomas ging voor drie jokers omdat hij bang werd dat Everon voor de eigen vrijstelling zou gaan. Voor 2 jokers gaan uit angst dat de ander voor geld gaat, is een stuk meer opvallend. Plus we hebben geen idee wat er afgesproken was. Wat wij hebben gezien klopt geen hout van, gezien de hoeveelheid knipjes en edits.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #279 Gepost op: 28-01-2022, 19:01:07 »
We hebben toch al vele malen eerder gezien dat een Mol graag lage bedragen binnenhaalt om verdenkingen proberen af te schudden? Zou niks nieuws zijn.
Maar niet zo vaak en ook hoge bedragen ;)

De 1500 euro is door toedoen van Welmoed binnen gehaald zonder dat we weten wat er nu besloten was van te voren. Het zou vreemd zijn een andere kandidaat te naaien met slechts 2 jokers en niet 3 of een vrijstelling. En de mol is er ook niet op uit om kandidaten te naaien maar geld uit de pot te houden. Lijkt me beslist geen tunnelredenering.

[quoteNet als met het verwijt van Fresia. Het is veel logischer dat Fresia zelf de mol is, zelf 100 euro heeft laten verdwijnen en iemand anders verdacht maakt, dan dat kandidaat Fresia mol KL daarop heeft betrapt en dit met de rest gaat delen.


Het ligt geheel in lijn met het karakter van Fresia. Plus dat niemand anders verbaasd leek, waarschijnlijk weten of vermoeden ze het dus allemaal.
Als mol ga je proberen te voorkomen dat er geld in de pot komt, behalve als dat je heel erg verdacht maakt. Dat is een afweging. Het ging hier om heel veel geld, 1500 euro. Het voorkomen ervan (kiezen voor jokers) had haar niet verdacht gemaakt (zie actie Thomas). Totaal onlogische actie dus voor een mol. Helemaal als diegene ietsje later een compleet andere afweging maakt. Slechts 250 euro uit de pot spelen maar wel zeer verdacht worden door op te biechten dat ze deze achterhoudt. Dat matcht totaal niet.

En dan had ze die 250 euro ook nog weg kunnen spelen op een minder verdachte manier en bij het in de pot komen van de 1500 euro had ze zich dat meer kunnen toe-eigenen zodat ze op zn minst nog een wit voetje haalt als mol, maar ze geeft alle credits aan Welmoed.

Dit is alleen maar als zeer onmols te bestempelen, wat niet betekent dat ze de mol niet is. Mollen hebben wel vaker hele onlogische keuzes gemaakt.

En over het niet in iemand anders zien? Fresia speelt veel minder geld in de pot en is wel consequent in haar acties. Laetitia en Hila worden erg in de luwte gehouden en zouden net als Jeroen als een duveltje uit een doosje kunnen komen door de regie. Sahil of Thomas zouden een in your face mol kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2022, 19:08:18 door Theovv »