Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 113677 keer)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #460 Gepost op: 31-01-2022, 16:14:33 »
grote risico hebben ze genomen. Niet verwacht na klaas hint. Ik hoop niet dat de andere deelnemers hiervan weten.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #461 Gepost op: 31-01-2022, 16:17:26 »
Alleen als ze afgesloten zijn van t internet weten ze het niet. En dat zijn ze niet dus ze weten t.

Dit is denk ik ook waarom 3 kandidaten hun vrijstelling bewaren. Nog nooit eerder voorgekomen.

Of t echt n hint is of niet.. het is beïnvloedend dus een heel slecht idee

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #462 Gepost op: 31-01-2022, 16:39:43 »
Ik raak een beetje in de war. Die kandidaat foto's waar de ogen van Kim-Lian van zijn geleend stonden tijdens de live stream toch op de website? Ik heb ze toen gedownload en vergeleken met die in het masker. De hint stond al op dit forum voordat de foto's zijn gewijzigd dus dan ben je toch al te laat?
De foto's die toen op de website stonden waren tijdelijke foto's, gemaakt in Nederland?. Zodat de livestream een beetje invulling kon krijgen. En van die foto's zijn inderdaad de 'ogen' geknipt.
Uiteindelijk in december of zo zijn de meer uniforme foto's met dezelfde groene achtergrond geplaatst ter voorbereiding op het nieuwe seizoen, met foto's uit het bezochte land, zoals ze ieder jaar zouden doen. Die zijn echt niet vanwege die 'hint' gewijzigd. Wel kun je met die nieuwe foto's niet meer reconstrueren hoe destijds die hint ging. Maar die staat op wieisdemol.com met de oude foto ogen.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #463 Gepost op: 31-01-2022, 16:43:52 »
Ik raak een beetje in de war. Die kandidaat foto's waar de ogen van Kim-Lian van zijn geleend stonden tijdens de live stream toch op de website? Ik heb ze toen gedownload en vergeleken met die in het masker. De hint stond al op dit forum voordat de foto's zijn gewijzigd dus dan ben je toch al te laat?
Zijn de foto's daadwerkelijk veranderd? Ze zouden toch moeten weten dat het internet geen prullenbak heeft... Dat zou natuurlijk alleen maar de geruchten voeden dat het een oepsmoment was en we dus een hint richting de mol hebben gezien.

Als het bedoeld was als hint naar de tien kandidaten, dan zouden we nu al heel wat meer maskers met ogen erachter duidelijk in beeld moeten hebben gezien (en waarschijnlijk van kandidaten die kort daarna afvallen).
ik kan me niet voorstellen dat er een verklaring komt die de meerderheid (laat staan iedereen) zal bevredigen.
Als Kim-Lian de mol niet is, vermoed ik dat we er bij de ontknoping heel erg weinig (lees: niks) over gaan horen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #464 Gepost op: 31-01-2022, 16:46:03 »
Ik raak een beetje in de war. Die kandidaat foto's waar de ogen van Kim-Lian van zijn geleend stonden tijdens de live stream toch op de website? Ik heb ze toen gedownload en vergeleken met die in het masker. De hint stond al op dit forum voordat de foto's zijn gewijzigd dus dan ben je toch al te laat?

Volgens mij klopt dit. Het zijn de foto's zoals hier op het forum bij de kandidatentopics staan. We hadden dus (dacht ik) eerst: het masker met aankondiging van de livestream al een aantal dagen vooraf. De livestream met bekendmaking van de kandidaten inclusief foto's. Heel snel de ontdekking dat achter het al dagen vooraf getoonde masker de ogen van KL zaten (gespiegeld). En daarna wisseling van de kandidatenfoto's op de website (geen idee wanneer, kom er niet zo vaak).

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #465 Gepost op: 31-01-2022, 16:48:38 »
Er zijn twee sets aan foto's gemaakt,
Een tijdens de molicitatie in Juli en een in de eerste dagen toen ze begonnen.
Mijn beredenering:
De productie weet hoeveel we uitzoeken dus hebben ze de foto's van juli gebruikt bij de livestream om ons geen idee te geven van waar ze waren geweest. Deze hebben ze dan ook aangepast zodra de locatie duidelijk was, wat meer dan een redelijke keuze is.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #466 Gepost op: 31-01-2022, 17:36:17 »
Die kandidatenfoto's die nu op de site staan geven toch helemaal niks weg van de locatie?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #467 Gepost op: 31-01-2022, 18:02:08 »
Het is natuurlijk ook niet alleen de ogen van Kim-Lian achter het masker maar de combinatie met haar pleidooi waarin ze "Kijk in mijn ogen" zegt en Rik die bij de eerste ontmoeting tegen de kandidaten zegt dat ze hun ogen en oren open moeten houden.

Daarnaast zijn er nog  meerdere verwijzingen naar rood en goud-> mol met gouden masker in rode mantel.

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #468 Gepost op: 31-01-2022, 21:45:58 »
Stel dat we er van uitgaan dat de productie het nooit zou toe laten weer zo’n grote hint naar de mol, al zo’n tijd voor de uitzendingen, in t programma te stoppen.
Kan het dan nog zijn, dat als je er van uitgaat dat Kim Lian niet de mol is, ze toch een speciale rol speelt en ze op de hoogte is van dat haar ogen zijn gebruikt? Misschien heeft ze een voorkeurspositie “ gewonnen” of “gekregen”, de gouden vrijstelling naar de finale?waardoor ze ook zeker door mocht gaan tot de finale? Want stel dat de productie dit met haar afspreekt, moet dit wel een functie hebben voor bijna het gehele programma. Even nog een gekke gedachte.. stel dat ze zo achter de schermen juist de mol tegen mag werken, bv geld( +5000?) mag verdienen( en wij niet op de hoogte zijn van bv extra opdrachten die ze daarvoor krijgt). Gekke gedachtes.. maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze ogen gebruiken van een “ willekeurige” kandidaat en zo deze kandidaat, door alle socialmedia-aandacht, zo’n bijzondere positie hebben gegeven zonder dat daar verder iets achter zit.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2022, 22:14:31 door geennaam »

Offline Mirella

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #469 Gepost op: 31-01-2022, 22:20:51 »
Dit valt voor mij een beetje in het 2 mollen genre. Dat zou toch apart zijn als ze ineens het format veranderen. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze ineens een kandidaat speciale privileges of een andere, nieuwe, onbekende rol zouden geven.


Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #470 Gepost op: 31-01-2022, 22:43:16 »
Dit valt voor mij een beetje in het 2 mollen genre. Dat zou toch apart zijn als ze ineens het format veranderen. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze ineens een kandidaat speciale privileges of een andere, nieuwe, onbekende rol zouden geven.

En toch he.... even hardop denken: 11 deelnemers in plaats van 10....
We weten één ding zeker: 1 van hen is de mol.
Komt er een finale met 4? Dan hebben we een mol, een winnaar, een verliezer en een.....mol-informateur? (de ogen van de mol)
hulpmol? (om de mol te maskeren)

Maar nee, ik denk ook dat het concept niet zo sterk gewijzigd wordt. Dus:

Ofwel de maskerhint is toeval, dan zou Everon de mol kunnen zijn (Glen zegt niet voor niets:"you don't know shit", ja erg shit voor hem dat zijn mattie de mol is).

Ofwel de maskerhint is echt een hint, en dan is die heel goed en snel gevonden. En dan is Kim-Lian de meest opzichtige mol ooit.

Ofwel de hele 'masked ball' entourage is een hint en dan is Laetitia de mol (wel de liefste mol ooit  ::love::)

Mzahk hr cd lnk !

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #471 Gepost op: 1-02-2022, 00:12:29 »
Stel dat we er van uitgaan dat de productie het nooit zou toe laten weer zo’n grote hint naar de mol, al zo’n tijd voor de uitzendingen, in t programma te stoppen.
Kan het dan nog zijn, dat als je er van uitgaat dat Kim Lian niet de mol is, ze toch een speciale rol speelt en ze op de hoogte is van dat haar ogen zijn gebruikt? Misschien heeft ze een voorkeurspositie “ gewonnen” of “gekregen”, de gouden vrijstelling naar de finale?waardoor ze ook zeker door mocht gaan tot de finale? Want stel dat de productie dit met haar afspreekt, moet dit wel een functie hebben voor bijna het gehele programma. Even nog een gekke gedachte.. stel dat ze zo achter de schermen juist de mol tegen mag werken, bv geld( +5000?) mag verdienen( en wij niet op de hoogte zijn van bv extra opdrachten die ze daarvoor krijgt). Gekke gedachtes.. maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze ogen gebruiken van een “ willekeurige” kandidaat en zo deze kandidaat, door alle socialmedia-aandacht, zo’n bijzondere positie hebben gegeven zonder dat daar verder iets achter zit.
Die gouden vrijstelling zou inderdaad in het spel kunnen worden gebracht, om vervolgens "toevallig" te worden gewonnen door Kim-Lian, zodat ze in een finale met 4 komt. Het idee dat Kim-Lian een speciale kandidaat zou kunnen zijn heb ik heel lang geleden in dit draadje geopperd (zie post #218).
Waarom: om te kijken hoeveel kandidaten in een "hint" trappen die tijdens het spel via dit forum wordt gegeven. Dit experiment kunnen ze alleen dit jaar doen vanwege die livestream opdracht. Met als doel, neem niet alles voor waar aan. Niets is wat het lijkt. Het zal niet voor niets zijn dat Kim-Lian behoorlijk vaak wordt genoemd bij de test en door verschillende kandidaten. En dat zijn nog alleen de verdenkingen die wij te zien krijgen. Ik denk alleen dat Kim-Lian niet de opdracht heeft gekregen om de Mol tegen te werken, maar dat ze zich zoveel mogelijk moet gedragen als een gewone kandidaat.

Dit "experiment" is dan ook een uitbreiding van het idee dat Nederland invloed heeft op het spel. Immers, wij molloten hebben ook invloed uit kunnen oefenen via de tientallen zo niet honderden posts die zijn verschenen in dit draadje gedurende het opname seizoen. Hebben de kandidaten zich laten beïnvloeden door wat Nederland vindt van deze maskerhint. Interessant is ook dat naarmate de afleveringen vorderen en Kim-Lian nog steeds geen rood scherm heeft gekregen, misschien meerdere kandidaten geneigd zijn om in de hint te geloven.
Overigens lijkt het dat men hier op dit forum gaandeweg de uitzendingen steeds minder is  gaan geloven in de hint. Want in het begin was de verhouding wel niet geloven ongeveer 2 tegen 1, terwijl deze nu zo'n beetje richting fifty-fifty gaat.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2022, 00:26:43 door MartinJ »

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #472 Gepost op: 1-02-2022, 00:30:29 »
Stel dat we er van uitgaan dat de productie het nooit zou toe laten weer zo’n grote hint naar de mol, al zo’n tijd voor de uitzendingen, in t programma te stoppen.
Kan het dan nog zijn, dat als je er van uitgaat dat Kim Lian niet de mol is, ze toch een speciale rol speelt en ze op de hoogte is van dat haar ogen zijn gebruikt?

Ik weet niet zeker of het in de afgelopen maanden al is genoemd in dit topic, maar het zou ook nog kunnen zijn dat Rik (de presentator) gaat stoppen. Dan is er nog een surprise-effect te bedenken voor de maskerhint, namelijk dat Kim-Lian (die zelf ook presentatrice is) het stokje gaat overnemen en we de nieuwe presentatrice konden ontmaskeren.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #473 Gepost op: 1-02-2022, 09:07:01 »
Ik weet niet zeker of het in de afgelopen maanden al is genoemd in dit topic, maar het zou ook nog kunnen zijn dat Rik (de presentator) gaat stoppen. Dan is er nog een surprise-effect te bedenken voor de maskerhint, namelijk dat Kim-Lian (die zelf ook presentatrice is) het stokje gaat overnemen en we de nieuwe presentatrice konden ontmaskeren.

Ik vind reacties zoals deze heel asociaal. Rik gaat niet stoppen. Kim-Lian is een kandidate. Punt.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #474 Gepost op: 1-02-2022, 09:11:32 »
Ik weet niet zeker of het in de afgelopen maanden al is genoemd in dit topic, maar het zou ook nog kunnen zijn dat Rik (de presentator) gaat stoppen. Dan is er nog een surprise-effect te bedenken voor de maskerhint, namelijk dat Kim-Lian (die zelf ook presentatrice is) het stokje gaat overnemen en we de nieuwe presentatrice konden ontmaskeren.

Kim-Lian is gewoon een kandidaat óf de Mol. Niets meer en niets minder. Ik denk persoonlijk ook niet dat Kim-Lian de meest uitgelezen persoon zou zijn om het programma te presenteren (niettemin omdat ze bij SBS onder contract staat). Dus nogmaals: er is één Mol, de rest is een gewone kandidaat.  ::)

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #475 Gepost op: 1-02-2022, 09:45:01 »
Ik heb wel meerdere malen buiten dit forum voorbij zien komen dat Merel Westerik het stokje over zou gaan nemen. En dat zij achter het masker zou zitten... Maar ook dit zijn volgens mij alleen uit de lucht gegrepen aannames

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #476 Gepost op: 1-02-2022, 11:45:41 »
Ik denk dat onomstotelijk vast staat dat het de ogen van Kim achter het masker zijn. Hints naar de Mol komen voor. Dergelijke valse hints naar kandidaten nooit.

Cees Is Mole
De Klaas-hint

en meer hints van dat kaliber...

Ze wijzen altijd naar de Mol, nooit naar een kandidaat. Zeker niet als er geen hints van hetzelfde kaliber naar de andere kandidaten zijn, zodat we op basis van uitsluiting de Mol kunnen ontdekken.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #477 Gepost op: 2-02-2022, 10:17:45 »
Ik vind reacties zoals deze heel asociaal. Rik gaat niet stoppen. Kim-Lian is een kandidate. Punt.

"Asociaal"? Werkelijk? Het is zonder meer een onwaarschijnlijke theorie. Maar in welk opzicht is Elliebellies bericht in Ri(c)ksnaam asociaal? Is dat het zoveelste woord dat ten prooi valt aan het inflatiespook?
Woosie down?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #478 Gepost op: 2-02-2022, 10:34:04 »
"Asociaal"? Werkelijk? Het is zonder meer een onwaarschijnlijke theorie. Maar in welk opzicht is Elliebellies bericht in Ri(c)ksnaam asociaal? Is dat het zoveelste woord dat ten prooi valt aan het inflatiespook?
Ik las asociaal als speculatie. Maar Kim als kandidate, ja zo zie ik het ook.

Het gekke is, ik zie Kim wel onder die rode mantel vandaan komen. Die 4 stapjes die het rode gevaarte maakt met het gouden masker komen overeen met de laatste vier passen waarmee Kim (en Hila) bij Rik aankomen in aflevering 1 en ze ingedeeld worden in (af)troeven.
In de zaal achteraan zie je op gegeven moment personen staan met een opvallend rood masker (gedeeltelijk) en daarnaast een gouden masker. En nog een wit masker zoals op het briefje van 100. Zouden ze daar staan, de finalisten?

Dus zonder te speculeren over een bijzondere rol voor Kim, ja het zou kunnen, maar alleen dan daar in het paleis en niet ergens anders.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2022, 11:17:12 door foxhunter »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #479 Gepost op: 2-02-2022, 10:47:17 »
Ik vind reacties zoals deze heel asociaal. Rik gaat niet stoppen. Kim-Lian is een kandidate. Punt.

Euh, wat is er asociaal aan dan? Het is maar een theorie. En het stokje is wel vaker overgegeven, altijd gemoedelijk dacht ik? Vind het een onwaarschijnlijke theorie maar begrijp de asociaal opmerking niet.