Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 114471 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #620 Gepost op: 14-02-2022, 22:12:11 »
Hoezo een fout? Zelfs al zijn het de ogen van
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
, dan nog bewijst dat niet dat die ook de Mol is.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2022, 22:15:40 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #621 Gepost op: 14-02-2022, 22:13:13 »
Kan het niet gewoon dat t de ogen van Kim zijn omdat ze “oog in oog” komen met de mol op t bal. Alle kandidaten komen dat.

En dat ze dus random n kandidaat .. juist niet de mol.. hebben gekozen

Ik wil heel graag af van deze hint  ::rofl::🥴

Hoop dat je gelijk hebt!
Kim-Lian wijst vaak naar haar ogen en zegt regelmatig ;" I see you" of iets dergelijks.
In de boot heeft ze het over haar contactlenzen en dat ze slecht kan zien omdat die beslaan. Hints naar een blinde MOL.
Vond haar gedrag in de boot bij het fotograferen erg geacteerd, alsof ze moeite krijgt met de rol die haar is toebedeeld.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #622 Gepost op: 14-02-2022, 22:16:09 »
Maar als dit inderdaad een hint is, en dus achteraf gezien een fout omdat mensen het snel door hadden. Is het dan niet raar dat ze haar door de montage nóg verdachter neerzetten? Met dat drinken uit die fles en het modderbad?

Misschien dachten ze hoe verdachter we haar maken hoe minder mensen erin geloven.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #623 Gepost op: 14-02-2022, 22:16:54 »
Hoop dat je gelijk hebt!
Kim-Lian wijst vaak naar haar ogen en zegt regelmatig ;" I see you" of iets dergelijks.
In de boot heeft ze het over haar contactlenzen en dat ze slecht kan zien omdat die beslaan. Hints naar een blinde MOL.
Vond haar gedrag in de boot bij het fotograferen erg geacteerd, alsof ze moeite krijgt met de rol die haar is toebedeeld.

Waarschijnlijk heeft ze na die pleidooien wel iets op social media gelezen over de verdenkingen i.v.m. dat masker. Of het is haar ingefluisterd. Mogelijk speelt ze daar op in.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #624 Gepost op: 15-02-2022, 11:05:09 »
Wat mij betreft een zekerheid. Kan niet wachten tot dit in aflevering 10 wordt onthuld.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #625 Gepost op: 15-02-2022, 11:55:45 »
Wat bedoel je? Dat Kim-Lian de MOL is? Ik denk dat er veel mensen in het valletje hebben getrapt.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #626 Gepost op: 15-02-2022, 15:18:42 »
Ik bedoel juist dat Kim de Mol niet is en dat heel veel Nederlanders waaronder de kandidaten in dit valletje zijn getrapt. Misschien een begin van het hintloze tijdperk. Zou ik toejuichen. Want als je veel hints hebt en ook naar verschillende kandidaten dan heb je hier weinig aan. Heb je een 100% zekere hint zoals die beruchte KLAASCFMOL hint, dan klaagt iedereen ook steen en been.
En je houdt meer tijd over om te speuren naar aanwijzingen naar de Mol die je uit het gedrag van de kandidaten kan halen. Het scheelt ook aardig wat pagina's in een draadje als dit.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2022, 15:26:14 door MartinJ »

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #627 Gepost op: 15-02-2022, 17:15:55 »
Dat Kim-Lian de MOL is? Ik denk dat er veel mensen in het valletje hebben getrapt.

Of dat er inmiddels velen zijn die toch denken dat het een té makkelijke hint is. Kijk maar naar de poll over de vraag, of de maskerhint echt is. Na de eerste afleveringen waren er veel meer mensen hier die vonden van wel. Maar nu is dat aantal bijna gelijk getrokken.
Dat zou dus betekenen, dat naarmate de ontknoping nadert, er steeds minder mensen in geloven. En als het dan tóch dé hint blijkt te zijn, zullen er toch een behoorlijk aantal mensen zijn die zich voor het hoofd slaan.  ::oink::
Enne: 'Niets is wat het lijkt!"   ::tandpastasmiley::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #628 Gepost op: 15-02-2022, 17:24:55 »
Rick heeft ooit gezegd en beloofd niet aan “valletjes” te doen

Dat hebben we zwart op wit hier  ::vergroot::

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #629 Gepost op: 15-02-2022, 17:31:04 »
De hints zijn voor mensen die hier komen of andere forums niet voor de gewone kijker. Dat hier de hint zo snel ontdekt is een grote fout geweest. Het is pijnlijker voor de makers van widm dat Kim heel erg verdacht wordt door gewone zaterdag kijkers maar ook hun eigen schuld..

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #630 Gepost op: 15-02-2022, 17:52:54 »
De hints zijn voor mensen die hier komen of andere forums niet voor de gewone kijker. Dat hier de hint zo snel ontdekt is een grote fout geweest. Het is pijnlijker voor de makers van widm dat Kim heel erg verdacht wordt door gewone zaterdag kijkers maar ook hun eigen schuld..
Zelfs voor de gewone kijkers. Die van puzzelen houden. En dan op internet vervolgens dit forum vinden... ;D

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #631 Gepost op: 16-02-2022, 11:56:51 »
Ik denk dat we moeten accepteren dat de makers grote foute gemaakt hebben en dat ze mol weggaven of het niets is.

Ja... maar.... wat ik dan niet begrijp:
- Ik kan KL eigenlijk niet goed betrappen op Mollengedrag
- KL haalt behoorlijk wat geld binnen en het vooruitzicht op een leeghaal-opdracht wordt steeds beperkter (daarbij is dat ook niet leuk)
- Als de Maskerhint al een grote fout was, dan had ik de montage van de eindtest van de laatste aflevering toch echt anders verwacht. Want daar zit iedereen min of meer op KL, behalve KL zelf.

Misschien toch die finalevrijstelling...?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #632 Gepost op: 16-02-2022, 12:21:20 »
De oplossing is dus even eenvoudig als - voor sommigen - schokkend: de makers hebben geen grote fout gemaakt en de mol niet weggegeven. Je kunt dat inderdaad ook uit de montage van de laatste aflevering opmaken: iedereen die op Kim Lian zit, dat zouden ze dan nooit zo gedaan hebben. Dus komt binnenkort de grote twist nog: niemand zat op dat moment op de juiste mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #633 Gepost op: 16-02-2022, 12:23:49 »
De oplossing is dus even eenvoudig als - voor sommigen - schokkend: de makers hebben geen grote fout gemaakt en de mol niet weggegeven. Je kunt dat inderdaad ook uit de montage van de laatste aflevering opmaken: iedereen die op Kim Lian zit, dat zouden ze dan nooit zo gedaan hebben. Dus komt binnenkort de grote twist nog: niemand zat op dat moment op de juiste mol.

Ik weet dat je Thomas verdenkt maar Thomas heeft onnodig geld verdiend. Wie gaat hem ontmaskeren denk jij.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #634 Gepost op: 16-02-2022, 13:13:20 »
Moeilijk te zeggen, ik denk dat Fresia best wel slim is. Maar Kim-Lian is natuurlijk ook ver gekomen door een gewiekste strategie en ook Everon zit niet alleen bij de laatste vier wegens zijn mooie ogen. Bovendien is hij bij vakbondje door Thomas genaaid en misschien gaat hij nu dan eindelijk begrijpen waarom dat was.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #635 Gepost op: 16-02-2022, 13:19:16 »
Dus komt binnenkort de grote twist nog: niemand zat op dat moment op de juiste mol.

En wat is dan de grote twist?
Ze hebben gewoon de ogen van een random kandidaat genomen voor de oog in oog met de mol promo?

Na vele vele vele pagina’s lees ik nergens een logische verklaring hiervoor
Incl die van mezelf niet  ::rofl::

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #636 Gepost op: 16-02-2022, 13:21:54 »
Accepteren dat Kim de mol is en op naar volgend jaar. Minder corona regels en hopelijk iedere mol medewerker die 100% voor gaat.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #637 Gepost op: 16-02-2022, 13:27:40 »
Ik vind het vreemd dat we in de uitzendingen weliswaar wat gesproken verwijzingen naar "ogen" horen, maar dat we geen concrete verwijzing naar de ogen achter de maskers op het geld gezien hebben. Ut het "molgeld"-topic blijken die er toch wel achter te zitten. Ik had bij het ontdekken van de hint verwacht dat het geld een grotere rol in de uitzendingen ging spelen à la het portret van Klaas dat gemaakt kon worden met al het te verdienen geld.

Niet dat ik voor mezelf veel verder kom met deze constatering want het zou kunnen betekenen dat ze niet nog meer aandacht willen vestigen op de hint (als Kim-Lian de mol is) of dat het simpelweg niet naar de mol leidt en er bijvoorbeeld ogen van alle kandidaten achter de maskers zitten en dat het masker van Kim-Lian een willekeurig gekozen masker was voor de promo.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #638 Gepost op: 16-02-2022, 13:33:57 »
Zelfs de Mol speelt in op deze hint. Everon zegt over Kim-Lian n.a.v. die €250: ik zie in haar ogen dat ze liegt. Klopt, die ogen liegen want zij is niet de Mol maar Everon.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #639 Gepost op: 16-02-2022, 13:50:17 »
Ervoor…

De eerste teaser op social media was op 26 Augustus. Daar zat de bewuste foto al in. De livestream was op 28 aug. De eerste opdracht 1.1 en 1.2 zullen dan op 27 aug zijn gespeeld, met de ontknoping van 1.2 op de ochtend van de livestream de 28e
Een vraag die volgens mij in dit topic nog niet beantwoord is: waren de ogen in de teaser op 26/8 dezelfde ogen in het masker als die tijdens de livestream 28/8? Namelijk die van Kim-Lian?

Ik kan me voorstellen dat de resolutie van een foto op Instagram te laag is om dat vast te kunnen stellen. Ik heb er in elk geval niemand op dit forum over zien posten. Dus misschien werden op dat moment nog (niet goed zichtbare) willekeurige ogen gebruikt.

Als de ogen van Kim-Lian op 28/8 tussen de test en de livestream erin zijn gemonteerd (daar was tijd voor!), is de "kijk door mijn ogen" verklaring m.i. nog steeds een alternatief. De hint zou dan zijn: Kim-Lian is de enige die bij de allereerste test de Mol (Everon) in het vizier heeft.

Dan moet haar door de regie wel zijn ingefluisterd om af en toe eens de aandacht op haar ogen te vestigen. Zelf zal ze niet begrijpen waarom. Maar sommige dingen lijken gescript (dat valt achteraf bij biechten wel eens op). Dus dat zou me niet zo verbazen.