Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 114483 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #860 Gepost op: 28-02-2022, 23:17:27 »
Zie mijn betoog iets erboven. Hint of niet, voor een groot deel van de molloten is de lol er wel af na zo'n aanwijzing. Ik ben blij voor de molloten die nog hebben kunnen twijfelen dit seizoen, ikzelf heb helaas niet onbevooroordeeld kunnen kijken.

Ja dat is inderdaad ronduit k*t. (excuse my French)
Denk dat een heleboel mensen (in het geval Kim = Mol) een hele zure nasmaak gaan hebben.

 Ik zelf bleef altijd met open blik ernaar kijken, maar heb het altijd in het achterhoofd gehouden ja. Maar halverwege het seizoen losgelaten toen er niet veel meer mee gedaan werd. (Op de "zien" en "kijken" dingetjes na.)

De tijd zal het leren...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #861 Gepost op: 1-03-2022, 00:11:21 »
Maar dit forum is denk ik de enige plaats waar Kim nog als hoofdverdachte staat.

Dat toont vooral aan dat zonder deze hint Kim gewoon zooo ongeloofwaardig is als mol.


Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #862 Gepost op: 1-03-2022, 02:43:51 »
Zie mijn betoog iets erboven. Hint of niet, voor een groot deel van de molloten is de lol er wel af na zo'n aanwijzing. Ik ben blij voor de molloten die nog hebben kunnen twijfelen dit seizoen, ikzelf heb helaas niet onbevooroordeeld kunnen kijken.

Je verwoordt hier, en in jouw eerdere betoog, exact mijn gedachten Pac. Wat ik daarnaast extra moeilijk vind aan deze hint is tevens dat alle deelnemers ook kennis hiervan kunnen hebben gehad doordat dit is uitgekomen tijdens de opnames. Dit kan de kandidaten hebben geholpen (als ze de mol is) of hebben tegengewerkt (wanneer ze niet de mol blijkt).

We gaan het zien…
Meer L

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #863 Gepost op: 1-03-2022, 07:31:41 »
De maskerhint ligt linksachter helemaal onderin.
Hier besloot ik te vertrouwen op - ons - eigen kunnen. We vinden die mol wel, daar hebben wij geen maskerhint voor nodig.
De laatste weken dan gekozen voor Everon en continu het gevoel dat je je moet verdedigen tegen de gevolgen van de maskerhint.
Voor mij heeft dit prima gewerkt. Je hebt meer plezier aan het speurwerk dan aan een mol die via een hint bekend is gemaakt.

De hint lijkt op een kadootje voor Kim, een voorsprong op andere kandidaten vanwege de televizierring. Maar ook zij moet wel de mol zien te vinden.

Dat er dit jaar een decoy nodig was vanwege de livestream vond ik wel logisch.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #864 Gepost op: 1-03-2022, 08:47:12 »

De hint lijkt op een kadootje voor Kim, een voorsprong op andere kandidaten vanwege de televizierring. Maar ook zij moet wel de mol zien te vinden.

Dat er dit jaar een decoy nodig was vanwege de livestream vond ik wel logisch.

Ja, dat is een mogelijkheid. Maar wat een lelijke oplossing vind ik dat ::zweet::

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #865 Gepost op: 1-03-2022, 09:11:33 »
Ik weet alleen niet wat ik erger vind, als de hint wel klopt en KL de mol is of als de hint niet klopt en KL is niet de mol. Een overduidelijke hint al voor het programma is begonnen. Of zo'n grote nephint.

ondanks ik het verder een mooi seizoen vind, is dit toch wel echt een minpunt

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #866 Gepost op: 1-03-2022, 09:21:51 »
Ik merk dat ik iets meer optimistischer ben en de maskerhint heeft mijn plezier van dit seizoen niet weggehaald. Ik vond de kandidatengroep heel erg sterk. Wie de mol ook is ik kan er vrede mee hebben. Er is in de geschiedenis van WIDM maar één keer voorgekomen dat ik een mol niet leuk vond. Over het algemeen ben ik snel tevreden. Het is heel makkelijk om te gillen vanaf de bank dat een mol ''niet goed is'' terwijl doe het zelf maar eens. Op sommige momenten sta je onder druk of kan je minder mollen dan je dacht. Ik vind dat Kim het op haar manier heeft gedaan en dat waardeer ik meer dan een Jan-kopie.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #867 Gepost op: 1-03-2022, 09:48:07 »
Een overduidelijke hint al voor het programma is begonnen. Of zo'n grote nephint.


Ho ho! De makers van het programma dingen verwijten terwijl het toch echt forumleden zijn die vinden dat dit een hint zou zijn, is niet netjes. Tenslotte zou het best kunnen dat de ogen van andere kandidaten ook nog opduiken op bijvoorbeeld bankbiljetten. Dan zijn de ogen van Kim-Lian puur een uiting van een reeks geweest. En in zekere zin heeft Kim-Lian het dan aan dit forum te danken dat ze de finale bereikt heeft. Waarna heel veel forumleden het feit dat ze in de finale zit weer gaan zien als bevestiging van de zogenaamde hint. En met die cirkelredenering ben je dan rond. Tot zaterdag...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #868 Gepost op: 1-03-2022, 10:05:00 »
Hints, hoe groot ook, negeren gaat me gelukkig perfect af.
Toen ik na afl 1 toevallig eventjes op Kim zat (om andere redenen), vond ik die maskerhint ook wel een vervelende bijkomstigheid merkte ik.
Molacties en (steeds meer) gedragsanalyse staan centraal in mijn zoektocht naar de mol.
Het was fijn speuren dit jaar.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2022, 10:08:49 door Molekule »

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #869 Gepost op: 1-03-2022, 10:15:34 »
Zo denk ik er ook over. Ik heb wel puntjes ingezet op Kim in de eerste paar afleveringen, maar dat was nog meer risicospreiding en het idee dat ze op de juiste mol zat. Hoe verder in het seizoen, hoe meer ik de maskerhint juist ging negeren door de vele onnodige verdachtmakingen haar kant op (het modderbad dat chronologisch gewoon niet klopt met hoe wij het voorgeschoteld kregen) en dat bij haar de onmolse acties toch talrijker zijn dan bij de andere twee kandidaten. Stiekem denk (of hoop ik) dat de makers het met opzet gedaan hebben om ons molloten eens lekker om de tuin te leiden en dat mag ook wel eens een keer. Daarom heb ik het dit jaar vooral op de (net niet) in beeld gebrachte acties gehouden en dan komt Kim er voor mij niet als mol uit.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #870 Gepost op: 1-03-2022, 10:25:01 »

Ho ho! De makers van het programma dingen verwijten terwijl het toch echt forumleden zijn die vinden dat dit een hint zou zijn, is niet netjes. Tenslotte zou het best kunnen dat de ogen van andere kandidaten ook nog opduiken op bijvoorbeeld bankbiljetten. Dan zijn de ogen van Kim-Lian puur een uiting van een reeks geweest. En in zekere zin heeft Kim-Lian het dan aan dit forum te danken dat ze de finale bereikt heeft. Waarna heel veel forumleden het feit dat ze in de finale zit weer gaan zien als bevestiging van de zogenaamde hint. En met die cirkelredenering ben je dan rond. Tot zaterdag...

Als het geen hint is, en het is bedoeld dan is het een nephint (die er nooit zouden zijn), is het onbedoeld dan, is het een fout, waarmee wel het spel beïnvloed is of kan worden. Of er nou andere ogen achter biljetten zitten maakt hierin niet uit. Dit masker werd al heel vroeg groot uitgelicht. En niet die andere eventuele maskers. Wat jij hier noemt "In zekere zin heeft Kim-Lian er voordeel van gehad" is precies het probleem, het spel is beïnvloed, wat de uitkomst ook is. Ik hoop dat er in de laatste aflevering een uitleg/verklaring is.

Maar kritiek leveren op dit mooie programma is natuurlijk uit den boze hier.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #871 Gepost op: 1-03-2022, 10:26:37 »
Een zieke gedachte die nav de maskerhnt door mijn hoofd spookt af en toe, misschien ben ik niet de enige, en vandaar ook mijn post in het maskertopic, omdat ik het even nergens anders weet te plaatsen:

Wat als productie na de livestream in paniek is geraakt door het ontdekken van de maskerhint en een totale onorthodoxe noodgreep heeft toegepast om het seizoen nog enigszins te redden qua goede televisie en kijkcijfers, en het voor iedereen nog spannend te houden, en in geheime vergadering heeft besloten een andere mol te kiezen, misschien zelfs op verzoek van Kim-Lian, en heeft besloten de minst verdachte Everon te kiezen. Allemaal bijna te surrealistisch om waar te zijn, maar ik kan de gedachte niet negeren en zou er wel over willen filosoferen, of er meer zijn die zo verwrongen naar dit seizoen hebben gekeken.

Andere gedachte: misschien blijkt dat de maskerhint achteraf toch helemaal niet klopt, dat het de ogen van Fresia of Everon zijn, en dat daar niet goed genoeg naar is gekeken door technische photoshop-molloten, ik zou in dat geval misschien nog meer teleurgesteld worden, omdat die allesbepalende hint dan misleidend speurwerk blijkt te zijn dat wij molloten hadden kunnen zien met beter werk...
Maw, zijn de andere profielfoto's ook bewerkt door iemand en naast de ogen van het masker gelegd en levert dat niet genoeg twijfel op?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #872 Gepost op: 1-03-2022, 10:34:44 »
Het problematische is inderdaad niet dat het eventueel een manier zou zijn om ons eens lekker te trollen, maar dat de hint (mogelijk) het spelverloop heeft beïnvloed. Daarom vind ik het jammer, maar het heeft - zeker naarmate het seizoen vorderde - er niet voor gezorgd dat ik het minder leuk ben gaan vinden.

Wat als productie na de livestream in paniek is geraakt door het ontdekken van de maskerhint en een totale onorthodoxe noodgreep heeft toegepast om het seizoen nog enigszins te redden qua goede televisie en kijkcijfers, en het voor iedereen nog spannend te houden, en in geheime vergadering heeft besloten een andere mol te kiezen, misschien zelfs op verzoek van Kim-Lian, en heeft besloten de minst verdachte Everon te kiezen. Allemaal bijna te surrealistisch om waar te zijn, maar ik kan de gedachte niet negeren en zou er wel over willen filosoferen, of er meer zijn die zo verwrongen naar dit seizoen hebben gekeken.
Ja, dat heb ik ook gedacht, maar als het niet publiekelijk bekend is gemaakt, heeft het feit dat de ogen van Kim-Lian (zonder twijfel, ze is het) achter het masker zitten haar nog steeds een (mogelijk) voordeel opgeleverd. De enige manier om dit goed te doen zou zijn om na de livestream te zeggen: "we fucked up, we kiezen willekeurig een mol (dat kan dus ook weer Kim-Lian zijn) en we beginnen opnieuw."
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #873 Gepost op: 1-03-2022, 10:41:44 »
En dan zijn we weer bij het molboekje waarin Rik zegt over dit jaar: "...een goed voorbereide mol..."
Dat zou dan een keiharde leugen zijn bij een molwissel.


Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #874 Gepost op: 1-03-2022, 10:54:09 »
Ja, dat heb ik ook gedacht, maar als het niet publiekelijk bekend is gemaakt, heeft het feit dat de ogen van Kim-Lian (zonder twijfel, ze is het) achter het masker zitten haar nog steeds een (mogelijk) voordeel opgeleverd.

Dit begrijp ik niet goed. De spelbeïnvloeding voor ons kijkers snap ik, maar hoe zou het Kim voordeel hebben geleverd?  In Albanië hebben de kandidaten toch enkel weet van een masker op het geld? Zelfs het gemaskerd bal is enkel geweten door de afvallers? En de mol natuurlijk. Maskerhint staat dus los van spelverloop in Albanië?

Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #875 Gepost op: 1-03-2022, 10:55:14 »
Het problematische is inderdaad niet dat het eventueel een manier zou zijn om ons eens lekker te trollen, maar dat de hint (mogelijk) het spelverloop heeft beïnvloed.

Ik zie vooralsnog geen aanwijzing dat het spelverloop is beïnvloed. Everon zit nu als enige op Kim-Lian. Mocht zij de mol zijn, dan hebben de afvallers zich niet laten afleiden door de maskerhint (als ze hiervan op de hoogte waren door social media/ contact met thuis). Die zaten voornamelijk op Thomas en Sahil.

De enige manier om dit goed te doen zou zijn om na de livestream te zeggen: "we fucked up, we kiezen willekeurig een mol (dat kan dus ook weer Kim-Lian zijn) en we beginnen opnieuw."

Dan kunnen de makers het niet snel goed doen... Het lijkt me juist knap dat ze door middel van de montage zoveel verdeeldheid na de laatste afleveringen hebben gecreëerd. Sommige molloten houden zich vast aan de maskerhint, andere niet. Prima toch?
« Laatst bewerkt op: 1-03-2022, 10:56:59 door Q_TALPA_E »

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #876 Gepost op: 1-03-2022, 10:58:54 »
Ik heb ook met de gedachte gespeeld dat Kim-Lian gewisseld is als mol na het zo snel uitlekken van de hint. Maar aan alle kanten is het problematisch, want dan heb je dus een kandidaat die volledig op de hoogte is van de planning van het seizoen en een onvoorbereide mol. De kans dat het een groot toneelstuk zou worden is levensgroot.

Ik blijf erbij dat Kim-Lian gewoon de mol is en dat het super jammer is dat haar identiteit al zo vroeg gelekt is.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #877 Gepost op: 1-03-2022, 11:02:52 »
Het is een mogelijkheid dat Kim-Lian, als ze de mol niet is, de maskerhint (die via social media bij de kandidaten beland kan zijn) in haar voordeel heeft gebruikt om te nepmollen. Het lijkt inderdaad dat er niet veel mensen op haar uit zijn gegaan, dus misschien valt het in de praktijk mee.

Dan kunnen de makers het niet snel goed doen... Het lijkt me juist knap dat ze door middel van de montage zoveel verdeeldheid na de laatste afleveringen hebben gecreëerd. Sommige molloten houden zich vast aan de maskerhint, andere niet. Prima toch?
Oh , dat bedoel ik niet. Ik vind het een goed seizoen, ongeacht wie de mol is. Ik vind het leuk dat we het als forum gewoon niet weten en het iets van 30-30-40 qua percentages is. Ik bedoelde dat, als ze dit (onwaarschijnlijke) scenario zouden toepassen en een nieuwe mol zouden kieze, ze eigenlijk helemaal opnieuw zouden moeten beginnen. Maar ik zie dit niet als een realistische mogelijkheid.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #878 Gepost op: 1-03-2022, 11:07:30 »
136-136  ::oink::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #879 Gepost op: 1-03-2022, 11:14:57 »
Citaat
Wat als productie na de livestream in paniek is geraakt door het ontdekken van de maskerhint en een totale onorthodoxe noodgreep heeft toegepast om het seizoen nog enigszins te redden qua goede televisie en kijkcijfers, en het voor iedereen nog spannend te houden, en in geheime vergadering heeft besloten een andere mol te kiezen, misschien zelfs op verzoek van Kim-Lian, en heeft besloten de minst verdachte Everon te kiezen.

En daarmee zouden ze meteen, terwijl het spelverloop dat niet rechtvaardigde, 5000 uit de pot spelen aan het eind. Geloof ik niets van.