Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 110598 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #900 Gepost op: 1-03-2022, 16:58:43 »
Het is dan nog eens extra ongelukkig/toevallig dat Kim in de finale staat en ook nog eens tarotkaarten met maskers erbij heeft.

En "kijk in mijn ogen" zegt, en de livestream en opdracht "de ontmaskering" heet, Rik die herhaaldelijk "wie verbergt zijn ware gezicht?" zegt, etc. Dat is wel erg veel toeval.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #901 Gepost op: 1-03-2022, 17:01:03 »
Yep
Al die dingen in combi zorgen ervoor dat ik niet de Kimtunnel uitkom.
Het moet wel Kim zijn terwijl mn gevoel wat anders zegt.

Van mij mogen dit soort hints echt voortaan weggelaten worden

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #902 Gepost op: 1-03-2022, 17:21:06 »
En "kijk in mijn ogen" zegt, en de livestream en opdracht "de ontmaskering" heet, Rik die herhaaldelijk "wie verbergt zijn ware gezicht?" zegt, etc. Dat is wel erg veel toeval.

Dat lijkt mij zo'n WIDM-uitspraak die ieder jaar wordt gezegd.  ;)

Waarmee ik trouwens niet wil beweren dat deze hint niet echt hoeft te zijn. Echter: je weet het niet zeker. Op basis van deze informatie zou ik ook zeggen: Kim-Lian is de mol. Van haar acties ben ik echter niet overtuigd en dan moet het toch iemand anders zijn.  ::vergroot::
Als ze wel de mol is, ben ik wel wat teleurgesteld, juist door de hint. En dat is jammer, want ik denk dat ze een leuke mol zou kunnen zijn; met goede acties. Deze hint zou het wel wat verpesten voor mij.

Kim-Lian aanwijzen als mol, enkel en alleen op basis van deze hint, lijkt mij tricky. Uiteindelijk telt het gedrag en op dat vlak vind ik de andere twee finalisten verdachter. We gaan het zien.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #903 Gepost op: 1-03-2022, 18:05:07 »
Voor Kim-lian was het ook al verpest want ze moest nog 9 afleveringen. Dan maar open en bloot -geld achterhouden- en zo over de top -modderbad nemen, zweverige tarotkaarten met lijntjes met het universum- dat er vanzelf wel aan getwijfeld zou gaat worden; geld verdienen, nog meer twijfel. En inderdaad dat werkte wel.
En ook ik moet bekennen dat Fresia veel volgens het molboekje deed en Everon erg verdachte dingen op z'n naam heeft staan -hoewel ik zoveel emotie (Sahil "he rustig man, het is maar een spelletje", Fresia "hij bleef maar hoog in zijn emotie", Thomas in tranen uit schuldgevoel vanwege Everon's emotionele reactie na vakbondje) erg ontsierend vind.
Laat het een lichtpuntje zijn en sterk staaltje widm-regie, dat alles en iedereen nog compleet verdeeld is :)

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #904 Gepost op: 1-03-2022, 21:11:37 »
En "kijk in mijn ogen" zegt, en de livestream en opdracht "de ontmaskering" heet, Rik die herhaaldelijk "wie verbergt zijn ware gezicht?" zegt, etc. Dat is wel erg veel toeval.

Ja dat is zeker veel toeval, maar inmiddels zijn er ook wel veel dingen die het molschap van Kim-Lian tegenspreken.
De exit van Thomas bijvoorbeeld en het geld wat ze heeft binnengebracht op veel momenten waarop het niet had gehoeven. 

Rik zijn uitspraak "wie verbergt zijn ware gezicht" kan op iedereen slaan, omdat er nou eenmaal een ontmaskering is aan het eind van de rit met een mol die een masker draagt.
Fresia bijvoorbeeld die van alles voor haar gezicht houdt: groene vrijstelling, twee jokers, gouden masker, etc.

Wel blijft het toevallig dat Kim-Lian de finale heeft gehaald naast deze hint. Het was wel fijner geweest als ze eerder een rood scherm zou hebben gehad.

Zonder de maskerhint zou ik Kim-Lian hebben afgestreept als verdachte denk ik xD, omdat ik dan zou denken dat alles er veel te dik bovenop ligt.





« Laatst bewerkt op: 1-03-2022, 21:50:12 door Geel scherm »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #905 Gepost op: 2-03-2022, 05:37:09 »
Als het Kim is (ALS) dan zouden de makers echt eens moeten overwegen dit niet meer zo te doen. Het spel is Wie Is De Mol. Niet: Wat Is De Hint? Na Kees, Klaas en vast nog wel meer is dit echt too much. Als...

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #906 Gepost op: 2-03-2022, 07:35:29 »
Fresia is de mol, terwijl er geen finalist op haar zit (wat volgens Rick nooit zou kunnen).
Natuurlijk kan dat wel. Zo gek is dat niet hoor. Dat was in seizoen 8 al eens bijna gebeurd en er zijn recent ook nog situaties geweest waarin dat had kunnen gebeuren
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.

Blijft voor mij over de vraag waarom de ogen van Kim achter het masker zitten als Kim niet de mol is. Ik heb daar nog steeds geen reden voor gevonden. Waarom een toevallige kandidaat die dan ook nog in de finale komt? Toeval bestaat ook niet in wie is de mol.
Toeval bestaat, dus ook in WIDM. Volgens mij hadden we deze discussie al bij de gekleurde metalen vaten in seizoen 7, toen er één vat (dat van Dick Jol) een afwijkende kleur had.  Dat bleek later....gewoon toeval.

Ik ben, hoe het ook afloopt en in elkaar zit, benieuwd naar de reactie van de makers maar ik houd nog steeds alle opties open. Ook al omdat ik Kim-Lian op basis van de uitzendingen het minst verdacht vind van de 3 finalisten.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #907 Gepost op: 2-03-2022, 11:48:47 »
Dit is niet hetzelfde als een afwijkende kleur vat hoor

Nathan had n afwijkende kleur lasergamevest

Kim had afwijkende kleur handschoenen met beelden versjouwen.

Deze gaat veel verder dan dat. Dat kan zeker geen toeval zijn.

Maar het zou n opzettelijke afleiding kunnen zijn en dat ze straks zeggen: “jullie konden toch zien dat de mol er anders uitzag in n rood gewaad en gouden masker”

Maar ook als dat t is vind ik dat ze dat dus niet meer moeten doen.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #908 Gepost op: 2-03-2022, 12:18:56 »
Toeval bestaat, dus ook in WIDM. Volgens mij hadden we deze discussie al bij de gekleurde metalen vaten in seizoen 7, toen er één vat (dat van Dick Jol) een afwijkende kleur had.  Dat bleek later....gewoon toeval.
Een ander kleur vat is iets anders dan de ogen van een kandidaat. Dit is meer van het type het zwarte schaap heeft het label Kim, dus Kim is de mol. Of de containers worden zo gestapeld dat de chileense vlag gemaakt wordt, dus Fresia is de mol.

Als ze willekeurig hadden willen zijn, dan hadden ze de mol van 2021 (of een ander jaar) er achter geshopt, komt het uit, dan is er niets aan de hand. Nu ontstaat er een gespannen dynamiek. Molloten en waarschijnlijk ook kandidaten hebben een zeer sterke hint die mogelijk niets betekent. Het feit dat de hint niet in de afleveringen naar voren komt, ook niet bij 'niet de mol' of moltalk, lijkt toch een beetje op het ontkennen dat de hint bestaat. Als we er niet over praten, dan is het niet gebeurt.

De laatste jaren is het juist gebruikelijk dat er vanaf het begin een zeer duidelijke directe aanwijzing naar de mol is, zie het handschrift van Jeroen op de spiegels in het jubileum-seizoen en de aanwijzing naar Renee in de mountainbike route of het ontbreken van de uitspraak over vertrouwen van Renee in de kano-opdracht. De makers houden er van hints te geven die niet ontdekt worden.

Alle lof in ieder geval voor de editors van WIDM, want de drie overgebleven finalisten kunnen wat mij betreft alle drie de mol zijn. Ik laat mij zaterdag verrassen maar zal bij geen van de finalisten van mijn stoel vallen omdat ze wel of niet de mol blijken te zijn.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #909 Gepost op: 2-03-2022, 16:38:34 »
De discussie is of toeval bestaat of dat alles met een reden gebeurt. Dat laatste denk ik dus niet. En dan zien wij (potentiële) hints die niet als hint bedoeld zijn. In dat opzicht is dit exact hetzelfde als een andersgekleurd vat. Dat vat was toevallig en zonder reden anders van kleur maar werd door velen als een hint beschouwd. De makers hebben toen ook niet gedacht "dit vat heeft een andere kleur, dat zou als hint opgevat kunnen worden dus laten we dat maar niet doen".

Ben het er mee eens dat het willekeurig gebruiken van een kandidatenfoto slordig is, maar ik kan en wil de mogelijkheid niet uitsluiten.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #910 Gepost op: 2-03-2022, 16:44:54 »
Het verschil is dat als je vaten regelt voor een opdracht, het toevallig kan gebeuren dat er een in een andere kleur wordt geleverd. Als je een plaatje van een masker regelt, komen daar niet 'toevallig' ogen achter, en al helemaal niet van een willekeurige kandidaat.
...óf niet!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #911 Gepost op: 2-03-2022, 16:51:48 »
Het verschil is dat als je vaten regelt voor een opdracht, het toevallig kan gebeuren dat er een in een andere kleur wordt geleverd. Als je een plaatje van een masker regelt, komen daar niet 'toevallig' ogen achter, en al helemaal niet van een willekeurige kandidaat.

aanvulling...die ook nog eens een pakje tarotkaarten meebrengt waar exact dezelfde maskers op te zien zijn als op het gemaskerde bal...

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #912 Gepost op: 2-03-2022, 17:50:33 »
…Met op de kaarten exact dezelfde stijl verstopte maskers als in de leader.  ::joehoe::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #913 Gepost op: 2-03-2022, 17:55:37 »
Natuurlijk kan dat wel. Zo gek is dat niet hoor. Dat was in seizoen 8 al eens bijna gebeurd en er zijn recent ook nog situaties geweest waarin dat had kunnen gebeuren
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.

In sommige seizoenen stoppen ze hints in de finale voor de kandidaten, zoals vorig seizoen, maar ook in 2008. Dat wijst er wel op dat ze ook recentelijk echt willen dat de Mol in de finale wordt ontmaskerd.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #914 Gepost op: 2-03-2022, 18:50:33 »
Het verschil is dat als je vaten regelt voor een opdracht, het toevallig kan gebeuren dat er een in een andere kleur wordt geleverd. Als je een plaatje van een masker regelt, komen daar niet 'toevallig' ogen achter, en al helemaal niet van een willekeurige kandidaat.

Nou, gezien de vele slordigheden en regelrechte taalfouten die de webdesigners van WIDM begaan, zou het me niks verbazen als ze ook tamelijk nonchalant omspringen met alle beeldmateriaal dat niet nadrukkelijk als 'geheim' is gelabeld. En zeg nou zelf, als je even een paar ogen achter een masker wilt plaatsen, dan pak je toch de mooiste die je voorhanden hebt?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #915 Gepost op: 2-03-2022, 21:04:54 »
Nou, gezien de vele slordigheden en regelrechte taalfouten die de webdesigners van WIDM begaan, zou het me niks verbazen als ze ook tamelijk nonchalant omspringen met alle beeldmateriaal dat niet nadrukkelijk als 'geheim' is gelabeld. En zeg nou zelf, als je even een paar ogen achter een masker wilt plaatsen, dan pak je toch de mooiste die je voorhanden hebt?
Maar de foto is toch ook al prachtig zonder ogen? Of met de ogen van Rik erachter?

Nou ja, we zien het zaterdag ;)
...óf niet!

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #916 Gepost op: 2-03-2022, 22:59:32 »
Als ze er maar iets over gaan zeggen…..
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #917 Gepost op: 3-03-2022, 07:09:32 »
Als ze er niets over zeggen, dan zegt dat ook genoeg.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #918 Gepost op: 3-03-2022, 08:08:17 »

Kim had afwijkende kleur handschoenen met beelden versjouwen.


Ik heb 3 kleuren handschoenen gezien tijdens beelden versjouwen, dus om dan te zeggen dat Kim een afwijkende kleur had, vind ik een beetje raar. Of je zou moeten zeggen dat Kim en Everon een afwijkende kleur hadden (geen groen).
Ik geloof overigens dat toeval wel kan bestaan in WIDM. Maar dat is mijn mening natuurlijk.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Online klakske

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #919 Gepost op: 3-03-2022, 11:01:34 »
Of Kim's ogen al dan niet een echte hint  of een bewuste misleiding zijn,  durf ik me niet over uitspreken.

In het laatste geval kan ik alvast een eventuele reden vinden waarom voor Kim als lokeend? werd gekozen

Neem haar naam K, Engelse I, m(ol) waarbij de 'ai' verdacht sterk als eye klinkt.

Ook K =11 en i+m= 9+13=22

Extra toeval in Mendeljev, K=13 (m)

Maar tegelijkertijd maakt deze - al dan niet toevallige -simpele overeenkomst  met 11 22  van de ganse oogconstuctie als complexe en gevaarlijke hint toch een overbodig risico?

Maar zoals gezegd, vermits niets is wat het lijkt, blijft alles mogelijk.