Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 113669 keer)

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1020 Gepost op: 5-03-2022, 23:24:50 »
Ja, vooral als een afleveringstitel als "Mollenvanger" een hint is omdat de letters van Everon erin zitten. Het niveau van de hints was wel echt heel erg laag deze keer.

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1021 Gepost op: 5-03-2022, 23:28:46 »
Zoals ik onlangs eerder al eens zei: de ogen achter de maskers op de bakbiljetten ware geen hint voor de kijkers, maar een aanwijzing voor de kandidaten. Ook tijdens het seizoen in Colombia waren er aanwijzingen op het geld en die waren ook bedoeld voor de kandidaten.

De productie valt echt niks te verwijten. De vele molloten die zich zo makkelijk de Kim-Lian-tunnel in hebben laten zuigen mogen zichzelf verwijten dat ze in een niet bestaande hint zijn getrapt en daarna door steeds sterkere vormen van tunnelvisie vaster en vaster kwamen te zitten in een kansloze tunnel.

Maar goed, ik zat er zelf dit seizoen ook helemaal naast. Ik zou zeggen: wees blij! Dit houdt je scherp en maakt dat het spel boeiend blijft. Op naar 30 jaar WIDM!

Je kan toch niet ontkennen dat het enorm slordig is van de makers om alleen de ogen van Kim-Lian achter een masker te plaatsen? Het thema van dit seizoen was het ontmaskeren van de mol. Kim-Lian staat als enige achter het masker die zichtbaar is voor de kijker. Zegt vervolgens dat we in haar ogen moeten kijken in aflevering 1 en daarna is er ook geen enkel moment geweest waarop de hint uit te leggen was op een andere manier. Het was dus toeval. Nou dat is gewoon een fout van jewelste en mensen hier constant afschepen dat ze er te makkelijk zijn ingetrapt vind ik persoonlijk juist erg makkelijk.

Chapeau dat je er al die tijd niet in hebt geloofd.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1022 Gepost op: 5-03-2022, 23:28:56 »
Ik vind dat de productie wel degelijk iets te verwijten valt. Zij hebben immers voor de livestream (on?)bewust 1 van de maskers gekozen waarachter ogen zaten.
Ze hadden ook een kale stock foto kunnen gebruiken.

Ik stoor me daar erg aan. Fijn dat anderen daar geen last van hadden, maar gun iedereen zijn eigen oordeel hierover.

En nee, Kim-Lian was voor mij de mol niet. Maar andere jaren heb ik hints (mollen) afgeschreven die wel bleken te kloppen. Daardoor bleef bij mij de twijfel en vond ik het de laatste afleveringen minder leuk om te kijken. De manier waarop Everon  (niet mijn mol  :-X) heeft gemold maakte dat gelukkig weer goed.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1023 Gepost op: 5-03-2022, 23:38:17 »
Ik snap nog steeds de ophef niet. Ik heb vanaf het begin niet in de maskerhint geloofd en daarbij waren er in alle seizoenen wel vermeende "hints" naar kandidaten die dus helemaal geen hints bleken te zijn. Daarbij zou het natuurlijk vreemd zijn om zo'n grote hint in de livestream te stoppen die maar door een zeer beperkt aantal kijkers (ten opzichte van wie er normaal naar de serie kijken) is bekeken.

Het valt mij op dat eigenlijk vooral de mensen die daardoor meenden de mol nog voor het seizoen begonnen was te hebben ontdekt nu kritiek hebben op de hint die geen hint bleek te zijn. Eerst verontwaardigd dat het seizoen al verpest zou zijn voordat het goed en wel begonnen was en nu klagen dat het toch geen hint was. Eigenlijk best hilarisch!  ::rofl::
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1024 Gepost op: 5-03-2022, 23:41:14 »
Je kan toch niet ontkennen dat het enorm slordig is van de makers om alleen de ogen van Kim-Lian achter een masker te plaatsen? Het thema van dit seizoen was het ontmaskeren van de mol. Kim-Lian staat als enige achter het masker die zichtbaar is voor de kijker. Zegt vervolgens dat we in haar ogen moeten kijken in aflevering 1 en daarna is er ook geen enkel moment geweest waarop de hint uit te leggen was op een andere manier. Het was dus toeval. Nou dat is gewoon een fout van jewelste en mensen hier constant afschepen dat ze er te makkelijk zijn ingetrapt vind ik persoonlijk juist erg makkelijk.

Chapeau dat je er al die tijd niet in hebt geloofd.

Ik heb er inderdaad nooit in geloofd en meteen een streep door Kim-Lian gezet als Mol. Wel hield ik er rekening mee dat ze ver zou komen en ik had haar in de Pool als winnaar bestempeld. Als die dekselse Fresia niet 50 seconden sneller was geweest, had ik dat ook nog goed gehad. Maar dit was meteen ook het enige dat ik dit seizoen juist had, ha ha!

En nee, niet alleen de ogen van Kim-Lian zaten achter een masker, maar die van alle deelnemers. Op de geldbiljetten immers.
Dat Kim-Lian uitgerekend over haar ogen begon, waar we in moesten kijken, is toeval. Maar wel toeval met grote gevolgen voor veel molloten. Ik kan er de humor wel van inzien. Om met Everon te spreken: "Het is maar een spelletje."



En nog even hier over:
Citaat
en daarna is er ook geen enkel moment geweest waarop de hint uit te leggen was op een andere manier
het was geen hint en dus hoefde er ook geen moment te zijn waarop het anders uit te leggen moest zijn. Dat is het grote probleem met iedereen die nu verongelijkt reageert: men heeft gedacht een hint gevonden te hebben die dat niet was.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1025 Gepost op: 5-03-2022, 23:42:34 »
Het valt mij op dat eigenlijk vooral de mensen die daardoor meenden de mol nog voor het seizoen begonnen was te hebben ontdekt nu kritiek hebben op de hint die geen hint bleek te zijn. Eerst verontwaardigd dat het seizoen al verpest zou zijn voordat het goed en wel begonnen was en nu klagen dat het toch geen hint was. Eigenlijk best hilarisch!  ::rofl::

Spijker op de kop!     ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1026 Gepost op: 5-03-2022, 23:48:34 »
En nee, niet alleen de ogen van Kim-Lian zaten achter een masker, maar die van alle deelnemers. Op de geldbiljetten immers.

De biljetten zijn niet goed genoeg in beeld geweest om voor ons als kijker mee te puzzelen. Dus dit had niks met de maskerhint te maken.

Citaat
En nog even hier over:  het was geen hint en dus hoefde er ook geen moment te zijn waarop het anders uit te leggen moest zijn. Dat is het grote probleem met iedereen die nu verongelijkt reageert: men heeft gedacht een hint gevonden te hebben die dat niet was.

Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg dat de hint op geen enkele andere manier was uit te leggen dan als hint naar Kim-Lian. Dat het uiteindelijk toeval bleek en geen hint is weet iedereen ondertussen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1027 Gepost op: 5-03-2022, 23:48:41 »
Ik verbaas mij toch ook wel in de harde reacties die hier te lezen zijn.
Hoezo is dit een fout van de productie? Ze mogen dus geen ogen van een kandidaat gebruiken?
Ik denk niet dat de productie verantwoordelijk is voor een fake hint? Want velen zagen hier gewoon geen hint in. Er was ook nergens een verwijzing naar de mol..

Ik vind het eigenlijk best wel grappig dat dit forum zich hierdoor in de luren laat leggen. Gelukkig waren er ook veel non-believers.


Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1028 Gepost op: 5-03-2022, 23:51:32 »
Spijker op de kop!     ::ok::

Eerder een schroefje los.  ::niet-ok::

Kim-Lian was vanaf het begin mijn vreesmol, dus ik ben juist opgelucht dat de maskerhint niet blijkt te kloppen. Ik erger me echter wel aan de - eveneens door mij gevreesde en nu helaas bewezen - achteloze slordigheid van de productie, die volkomen willekeurig en volslagen onnodig een montage van een stockfoto met daarachter de ogen van Kim-Lian (en alléén haar) hebben gebruikt in de livestream.

Dit is faalhazerij van de opperste orde, en daar stappen jullie wel heel makkelijk overheen.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2022, 23:53:12 door Michmol »
Woosie down?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1029 Gepost op: 5-03-2022, 23:52:07 »
Zoals ik onlangs eerder al eens zei: de ogen achter de maskers op de bakbiljetten ware geen hint voor de kijkers, maar een aanwijzing voor de kandidaten. Ook tijdens het seizoen in Colombia waren er aanwijzingen op het geld en die waren ook bedoeld voor de kandidaten.

De productie valt echt niks te verwijten. De vele molloten die zich zo makkelijk de Kim-Lian-tunnel in hebben laten zuigen mogen zichzelf verwijten dat ze in een niet bestaande hint zijn getrapt en daarna door steeds sterkere vormen van tunnelvisie vaster en vaster kwamen te zitten in een kansloze tunnel.
Je redenatie had geklopt als Kim-Lians ogen achter een van de biljetten was ontdekt die zichtbaar waren in de aflevering, en de rest niet ontdekt was. Maar dat was niet zo. Ze hebben specifiek deze foto in de livestream aan de kijkers laten zien. Daarmee hebben ze dus zelf de aandacht gevestigd op Kim-Lian. Dat het uiteindelijk geen hint was, doet daar niets aan af.

Daarnaast kun je wel door blijven gaan over een tunnel, maar ik zie in dit topic eigenlijk vooral mensen die net zoals ik niet in een tunnel zaten, maar geen betere verklaring konden bedenken voor waarom ze de aandacht zouden vestigen op KL als het geen hint is. Zelf heb ik dit topic als enige dit jaar gevolgd, omdat ik juist steeds op zoek was naar een goede reden dat het geen hint was. En ik zag steeds dat dit voor heel veel mensen gold. Dat heeft echt niets te maken met een tunnel, meer met Occam's Razor.

En even voor de duidelijkheid: normaal verdenk ik kandidaten op basis van acties en niet op basis van een of andere random hint. Dit ging echt veel verder dan dat.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1030 Gepost op: 5-03-2022, 23:56:23 »
De biljetten zijn niet goed genoeg in beeld geweest om voor ons als kijker mee te puzzelen. Dus dit had niks met de maskerhint te maken.

Nogmaals: de biljetten waren (net als in sommige voorgaande seizoen) geen hint voor de kijkers, maar een aanwijzing voor de kandidaten. Ze hoefden dus helemaal niet uitvoerig in beeld te komen.

En verder had het natuurlijk alles met de vermeende maskerhint te maken, want het ging om ogen achter maskers.

Het grote probleem van alle eigenlijk volstrekt onterechte verwijten jegens de productie is dat de maskerhint-gelovers maar niet kunnen of willen inzien dat het simpelweg geen hint was, maar slechts een van de voorbeelden van maskers met daarachter ogen van kandidaten.

Echt, beste maskerhint-gelovers, jullie hebben jezelf en elkaar wat wijsgemaakt. Het lijkt bijna massapsychose.   ;)
Maar probeer nou gewoon zo sportief te zijn door toe te geven dat je aan een vrij ernstige vorm van tunnelvisie hebt geleden.
Kan een keer gebeuren toch?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1031 Gepost op: 5-03-2022, 23:57:50 »
Sorry, maar die tarotkaart vind ik gewoon misleiding en daar blijf ik bij. Productie heeft haar gewoon gevraagd om die op bed te leggen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1032 Gepost op: 5-03-2022, 23:58:07 »
Maar het was enkel op dit forum dat er zo hard in de hint geloofd werden.

Op andere polls zag je dit totaal niet terugkomen. Dus zo duidelijk was het toch allemaal niet? Ze was zelfs de minst verdachte kandidate de laatste weken. Dus ik vind niet bepaald dat de productie dan zo de aandacht op KL heeft gevestigd, want de casual kijker vond KL klaarblijkelijk niet verdacht terwijl er wel een hint werd weggeven waar er geen verklaring voor was?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1033 Gepost op: 5-03-2022, 23:58:48 »
Nogmaals: de biljetten waren (net als in sommige voorgaande seizoen) geen hint voor de kijkers, maar een aanwijzing voor de kandidaten. Ze hoefden dus helemaal niet uitvoerig in beeld te komen.

En verder had het natuurlijk alles met de vermeende maskerhint te maken, want het ging om ogen achter maskers.

Het grote probleem van alle eigenlijk volstrekt onterechte verwijten jegens de productie is dat de maskerhint-gelovers maar niet kunnen of willen inzien dat het simpelweg geen hint was, maar slechts een van de voorbeelden van maskers met daarachter ogen van kandidaten.

Echt, beste maskerhint-gelovers, jullie hebben jezelf en elkaar wat wijsgemaakt. Het lijkt bijna massapsychose.   ;)
Maar probeer nou gewoon zo sportief te zijn door toe te geven dat je aan een vrij ernstige vorm van tunnelvisie hebt geleden.
Kan een keer gebeuren toch?

Ik word niet gauw persoonlijk, maar nu ben jij echt oneerlijk bezig, Tunnelgraver. Lees mijn laatste paar berichten over dit onderwerp nog eens na, en kom dan met inhoudelijke argumenten waarom wat ik beweer niet zou kloppen - laat staan een bewijs zou zijn van 'massapsychose'.
Woosie down?

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1034 Gepost op: 6-03-2022, 00:00:04 »
Eerder een schroefje los.  ::niet-ok::

Kim-Lian was vanaf het begin mijn vreesmol, dus ik ben juist opgelucht dat de maskerhint niet blijkt te kloppen. Ik erger me echter wel aan de - eveneens door mij gevreesde en nu helaas bewezen - achteloze slordigheid van de productie, die volkomen willekeurig en volslagen onnodig een montage van een stockfoto met daarachter de ogen van Kim-Lian (en alléén haar) hebben gebruikt in de livestream.

Dit is faalhazerij van de opperste orde, en daar stappen jullie wel heel makkelijk overheen.

Vind je vaak goede punten hebben. En ook in deze ben ik het met je eens dat het een enorme slordigheid. Ik zag er nooit een hint in omdat het in de livestream was en dus buiten de uitzending, maar ik snap ook heel goed dat mensen er juist wel een hint verwachten. Het deed in mijn ogen de hele geldhint die er wel was ook falen. Zeker een uitglijder.

Ik ga de redactie in die zin ook niet verdedigen. Wat ik wel ga zeggen is dat mensen iets teveel uit hun slof schieten, en dat het strooien met superlatieven gewoon niet nodig is.

Dit programma zit altijd vol met fouten en rare zaken. Zoals Everon die de kistjes kan open maken in de lasergame. En zo zijn er meer zaken die je zouden moeten doen fronsen. Zo is de hele Nederlandse Wie is de Mol al jaren tot mijn spijt. Er worden vele missers gemaakt, met het doel mensen op het verkeerde been te zetten of in de laatste aflevering een bepaalde onthulling te kunnen doen. Het staat mij al jaren tegen, en deze maskerhint is gewoon weer another one in het rijtje. Er is niets nieuws aan, dus wind je er niet over op.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1035 Gepost op: 6-03-2022, 00:01:41 »
Je redenatie had geklopt als Kim-Lians ogen achter een van de biljetten was ontdekt die zichtbaar waren in de aflevering, en de rest niet ontdekt was. Maar dat was niet zo. Ze hebben specifiek deze foto in de livestream aan de kijkers laten zien. Daarmee hebben ze dus zelf de aandacht gevestigd op Kim-Lian. Dat het uiteindelijk geen hint was, doet daar niets aan af.


Maar waar komt toch het idee vandaan dat een foto die ze in de livestream laten zien een hint moet zijn? Ze lieten één foto zien van een masker met ogen er achter in de proloog in augustus. En daarna hebben we in het programma toen dat eenmaal in januari gestart was, vaker foto's van maskers met daarachter ogen gezien. Op de bankbiljetten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1036 Gepost op: 6-03-2022, 00:02:10 »
Nogmaals: de biljetten waren (net als in sommige voorgaande seizoen) geen hint voor de kijkers, maar een aanwijzing voor de kandidaten. Ze hoefden dus helemaal niet uitvoerig in beeld te komen.

En verder had het natuurlijk alles met de vermeende maskerhint te maken, want het ging om ogen achter maskers.

Het grote probleem van alle eigenlijk volstrekt onterechte verwijten jegens de productie is dat de maskerhint-gelovers maar niet kunnen of willen inzien dat het simpelweg geen hint was, maar slechts een van de voorbeelden van maskers met daarachter ogen van kandidaten.

Echt, beste maskerhint-gelovers, jullie hebben jezelf en elkaar wat wijsgemaakt. Het lijkt bijna massapsychose.   ;)
Maar probeer nou gewoon zo sportief te zijn door toe te geven dat je aan een vrij ernstige vorm van tunnelvisie hebt geleden.
Kan een keer gebeuren toch?

We hebben het hier over de maskerhint. Nogal wiedes dat we het dan een hint noemen. Zoals ik net ook al zei, we weten nu allemaal dat het toeval is. Geen idee waarom je daar op door blijft hameren.

PS. Ik geef toe dat het tunnelvisie is, als jij toegeeft dat het een gewoon een fout van de productie is die alles altijd helemaal molloot proof probeert te maken.  ;)

Welterusten!

Vind je vaak goede punten hebben. En ook in deze ben ik het met je eens dat het een enorme slordigheid. Ik zag er nooit een hint in omdat het in de livestream was en dus buiten de uitzending, maar ik snap ook heel goed dat mensen er juist wel een hint verwachten. Het deed in mijn ogen de hele geldhint die er wel was ook falen. Zeker een uitglijder.

Ik ga de redactie in die zin ook niet verdedigen. Wat ik wel ga zeggen is dat mensen iets teveel uit hun slof schieten, en dat het strooien met superlatieven gewoon niet nodig is.

Dit programma zit altijd vol met fouten en rare zaken. Zoals Everon die de kistjes kan open maken in de lasergame. En zo zijn er meer zaken die je zouden moeten doen fronsen. Zo is de hele Nederlandse Wie is de Mol al jaren tot mijn spijt. Er worden vele missers gemaakt, met het doel mensen op het verkeerde been te zetten of in de laatste aflevering een bepaalde onthulling te kunnen doen. Het staat mij al jaren tegen, en deze maskerhint is gewoon weer another one in het rijtje. Er is niets nieuws aan, dus wind je er niet over op.

Hier kan ik mij wel in vinden.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 6-03-2022, 00:04:55 door Vensterbank »

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1037 Gepost op: 6-03-2022, 00:04:28 »
Het was ook niet onomstotelijk een hint naar KL, want mensen die gepuzzeld hebben met het geld in het molgeld topic hebben een aantal ogen van andere kandidaten achter andere maskers op het geld ontdekt… Dat was voor mij voldoende bewijs dat er meer kandidaten achter maskers zaten die ook afgevallen zijn en dat het dus plausibel was dat dit niet bedoeld was als de grote Hint om ons voor het seizoen gestart was al de mol aan te wijzen, maar als aanwijzing dat er kandidaten achter maskers zaten en dat er gepuzzeld kon worden met maskers op mol geld.
Dat KL in een biecht op haar ogen wijst en een tarot kaart met een masker en geld toont is toevallig en hilarisch… jammer dat haar zesde zintuig 50 seconde te kort kwam om te winnen.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1038 Gepost op: 6-03-2022, 00:04:37 »
Even een absurde theorie: KL heeft het privilege gekregen om als 11e kandidaat mee te doen, met als voorwaarde dat ze niet mocht winnen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1039 Gepost op: 6-03-2022, 00:07:20 »
Ik word niet gauw persoonlijk, maar nu ben jij echt oneerlijk bezig, Tunnelgraver. Lees mijn laatste paar berichten over dit onderwerp nog eens na, en kom dan met inhoudelijke argumenten waarom wat ik beweer niet zou kloppen - laat staan een bewijs zou zijn van 'massapsychose'.

Oneerlijk? Pardon? Wat kan er nou oneerlijk zijn aan mijn mening geven over de vermeende hint?

Ik geef gewoon mijn mening en die is dat een vertoonde foto tijdens de proloog niet per definitie een hint moet zijn, zelfs niet als daarop de ogen van een kandidaat te zien zijn. En voor zover mensen dachten dat dit wel zo was, kon je gaandeweg ontdekken dat er dus kennelijk meer ogen van kandidaten achter maskers gemonteerd waren. Op de bankbiljetten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!