Poll

Wie is de Mol?

Everon
77 (27.6%)
Fresia
90 (32.3%)
Kim-Lian
112 (40.1%)

Totaal aantal stemmen: 279

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 90949 keer)

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #140 Gepost op: 9-01-2022, 21:20:29 »
Dat werd na aflevering 2 ook over Merel gezegd. (En vast nog over een paar andere mollen.)
Klopt. Maar er zijn ook zeker gevallen waarbij de Mol na 2 afleveringen nog maar weinig verdacht werden...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #141 Gepost op: 9-01-2022, 21:38:39 »
Ja, uiteraard. Je weet het nooit zeker met WIDM, daarom kan het al 23 seizoenen bestaan.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #142 Gepost op: 9-01-2022, 21:42:16 »
Klopt. Maar er zijn ook zeker gevallen waarbij de Mol na 2 afleveringen nog maar weinig verdacht werden...

Ah, we hebben de eerste 'er zijn twee mollen'-opmerking alweer te pakken!    ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #143 Gepost op: 9-01-2022, 23:32:12 »
Kim-Lian en Sahil worden wel erg veel in beeld gebracht. Ik krijg er een naar onderbuik gevoel bij. Arno wordt in de luwte gehouden terwijl hints op hem kunnen slaan. Bij Kim-Lian zie ik ook veel hints maar bij Sahil eigenlijk niet. Wat moeten we hierbij denken.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #144 Gepost op: 10-01-2022, 09:05:33 »
Laetitia. Goede molposities, wordt tijdens de opdrachten door de montage enigszins in de luwte gehouden en kan gezien haar achtergrond waarschijnlijk prima acteren.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #145 Gepost op: 10-01-2022, 10:21:36 »
Kim-Lian en niet alleen door een niet nader te bespreken hint in een ander topic.

Stop hier toch mee, er lezen sommige hier het spoilertopic niet omdat ze eerlijk willen speuren, accepteer het. Op deze manier verraad je alsnog dat er een grote hint/spoiler is..
« Laatst bewerkt op: 10-01-2022, 10:25:36 door Belgian Mol »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #146 Gepost op: 10-01-2022, 10:27:21 »
Stop hier toch mee iedereen, er lezen sommige hier het spoilertopic niet omdat ze eerlijk willen speuren, accepteer het. Op deze manier verraad je alsnog dat er een grote hint/spoiler is..

Ik wil enkel aangeven dat ik ook om andere redenen Kim-Lian verdenk. Daarbij verklap ik niks over het andere topic. En alsof deze poll niet allang prijs geeft wat je in het andere topic kunt vinden als eindresultaat  ::)

Bovendien heb ik hier op Sahil gestemd. Was net zo goed fanatiek gele/gouden ballonnen aan het lekprikken voor Arno en Everon aan de beurt waren. Draaide op instructie van Welmoed (laat de ander maar de foute instructie geven) de gitaarhals verkeerd om. Twijfelde over zijn eigen vlag maar zwichtte toch.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #147 Gepost op: 10-01-2022, 10:31:33 »
Ik wil enkel aangeven dat ik ook om andere redenen Kim-Lian verdenk. Daarbij verklap ik niks over het andere topic. En alsof deze poll niet allang prijs geeft wat je in het andere topic kunt vinden als eindresultaat  ::)

Bovendien heb ik hier op Sahil gestemd. Was net zo goed fanatiek gele/gouden ballonnen aan het lekprikken voor Arno en Everon aan de beurt waren. Draaide op instructie van Welmoed (laat de ander maar de foute instructie geven) de gitaarhals verkeerd om. Twijfelde over zijn eigen vlag maar zwichtte toch.

Ik snap je volledig hoor en de poll is idd vrij duidelijk ;D, maar het zou goed zijn als het indirect refereren naar spoilertopics alsnog stopt. Je geeft hiermee toch iets weg of net de beslissende overtuiging dat er effectief een spoiler is, waar we echt hard ons best voor doen deze net te vermijden.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #148 Gepost op: 10-01-2022, 11:03:11 »
Ik snap niet zo goed waarom Kim-Lian hier ontzéttend bovenaan staat :o Alles wat zij doet wordt zó ontzettend obvious in beeld gebracht, ik zou zelf zeggen dat we daar toch al vaak genoeg doorheen hebben gekeken? Ik zie gewoon niet wat jullie zien I guess...


Voor nu twijfel ik tussen Fresia en Welmoed. Maar ik blijf het lastig vinden dit seizoen hoor.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #149 Gepost op: 10-01-2022, 12:00:11 »
Ik snap niet zo goed waarom Kim-Lian hier ontzéttend bovenaan staat :o Alles wat zij doet wordt zó ontzettend obvious in beeld gebracht, ik zou zelf zeggen dat we daar toch al vaak genoeg doorheen hebben gekeken? Ik zie gewoon niet wat jullie zien I guess...


Voor nu twijfel ik tussen Fresia en Welmoed. Maar ik blijf het lastig vinden dit seizoen hoor.

Juist daarom zouden de makers dit jaar kunnen hebben besloten om de mol wel op een 'in your face'-manier in beeld te brengen. Al denk ik niet dat veel kijkers daar blij mee zouden zijn.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline kpt

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #150 Gepost op: 10-01-2022, 12:25:46 »
Ik snap niet zo goed waarom Kim-Lian hier ontzéttend bovenaan staat :o Alles wat zij doet wordt zó ontzettend obvious in beeld gebracht, ik zou zelf zeggen dat we daar toch al vaak genoeg doorheen hebben gekeken? Ik zie gewoon niet wat jullie zien I guess...


Voor nu twijfel ik tussen Fresia en Welmoed. Maar ik blijf het lastig vinden dit seizoen hoor.
Voor mij het verschil van wat er in beeld gebracht wordt, ja het lijkt obvious maar het zijn wel echt allemaal molacties in mijn ogen, waar bij andere verdacht neergezette kandidaten het vaak niet per se molacties zijn wat gebruikt worden om een kandidaat verdacht te maken.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #151 Gepost op: 10-01-2022, 13:06:30 »
Voor nu nog even Everon. Maar kort erachter Welmoed en Laetitia.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #152 Gepost op: 10-01-2022, 14:04:11 »
Voor mij het verschil van wat er in beeld gebracht wordt, ja het lijkt obvious maar het zijn wel echt allemaal molacties in mijn ogen, waar bij andere verdacht neergezette kandidaten het vaak niet per se molacties zijn wat gebruikt worden om een kandidaat verdacht te maken.
Ja... maar alleen omdat de meeste kandidaten nauwelijks nepmollen.

Kim zei later dat ze het sluw had gespeeld. Rik had het in het Molboekje over een 'goed voorbereidde' Mol

Een slimme, nepmollende kandidaat vind ik beter in dat plaatje passen. Montage of niet, 4 of meer verdenkingen tegen je krijgen is veel.

Als enige alleen in een tentje slapen ...jezelf buiten de groep plaatsen terwijl er die nacht moeilijk te mollen was, te veel fout doen bij 2.3 voor het gewenste resultaat ...jezelf daar als Mol onnodig in de spotlights zetten, als 1e een gouden ballon lek prikken, terwijl je als Mol beter op safe voor de rode kunt gaan... dat zou erop kunnen wijzen dat Kim geen voorkennis had.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2022, 15:00:50 door Amethyst »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #153 Gepost op: 10-01-2022, 14:50:34 »
waarom ik Kim-Lian verdenk is dat ik haar nog geen moeite heb zien doen om geld te verdienen (wel uit de pot te halen aflevering 1), ze komt op mij voorbereid over en ze heeft een bepaalde dynamiek met Rik (maar dat kan natuurlijk ook al vóór WIDM hebben bestaan).
dat het obvious in beeld is, doet me zeker wel twijfelen

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #154 Gepost op: 10-01-2022, 15:34:36 »
Hmm... Meestal ga ik toch voor de underdog en blijf ik nog even geloven in het 'niets is wat het lijkt'...

Sahil en Kim-Lian stonden/staan (?) voor mij bovenaan, op basis van gedrag en posities. Maar meestal stopt de regie dit toch wel veel meer weg. Een trendbreuk zou kunnen natuurlijk.

Daarmee gaan we toch maar wat meer de onderbuik aanspreken en komt Laetitia voor mij meer in beeld. Na aflevering 1 had ik toch al moeite haar te plaatsen. (En aangezien Glen is afgevallen, Fresia wel heel braaf was deze keer, en Everon me nu helemaal niet overtuigt.) Dus om anders te zijn, ga ik voor Laetitia  ::rofl::

(Misschien toch maar oppassen dat ik toch niet misleid word door Welmoed :o)

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #155 Gepost op: 10-01-2022, 18:12:46 »
Ik dacht en hoop nog steeds Fresia...maar als ik kijk naar de laatste opdracht van aflevering 2 kijk begin ik weer te twijfelen en komen de namen Welmoed en Laetitia naar boven.
Ananas

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #156 Gepost op: 11-01-2022, 07:37:40 »
Normaal post ik vrij snel na de aflevering mijn hoofdverdachte maar deze keer moest het even bezinken.
Kim Lian lijkt me ook te opzichtig geworden waardoor ik van haar moet afstappen.
Maar ik wist even helemaal niet wie het dan wel kon zijn.

Na het herbekijken van de laatste proef en eliminatie denk ik dat we met een nieuwe
Spoiler: Vlaamse Mol (klik om te tonen/verbergen)
te maken hebben. Een mol met zeer natuurlijke en authentieke (gezichts) expressies en reacties.
Ik denk dat het Laetitia is, hoewel ze me aanvankelijk helemaal om de tuin leidde.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2022, 08:16:34 door Heinz »

Offline Belaj

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #157 Gepost op: 11-01-2022, 08:46:59 »
Kim staat nog steeds op 1 puur door hints en acties... Maak ook ik vind haar te opzichtig. Ze molt recht voor de kandidaten, wordt door 4/7 medekandidaten verdacht (in afl 2) en alles wat ze doet wordt vol in beeld gebracht.

Ik heb de afleveringen even teruggekeken en dan valt mij op:
Sahil is het niet, veel te opzichtig verdacht (6 verdenkingen) en alles vol voor camera en vol voor kandidaten. Thomas idem ditto. Arno is dr typische mopperende kandidaat, 0 molvibes. Hila is voor mij echt een kandidaat.

Fresia was na afl 1 mijn bijmol, maar die gedroeg zich net iets te braaf deze aflevering. Iemand zo fanatiek als zij zou toch niet zo veel goed willen doen als mol?

Nee, dan richt ik mijn pijlen voor nu op Laetitia als bijmol. Moeilijk te pijlen en doet niet per se heel veel goed of heel veel fout in de montage, mogelijk genoeg voor afl 10 dus. Bovendien wordt ze amper verdacht. En waarom met 2 handen in die honing als al is omgeroepen van niet?

Verder hou ik in de gaten: Fresia, Welmoed en uiteraard Kim-Lian

Oh ja dan is er nog everon... ja geen idee, zou kunnen maar nog weinig molvibes bij. Niet heel hoog in mijn lijstje, maar niet onderaan

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #158 Gepost op: 11-01-2022, 09:37:06 »
1. Kim-Lian

2. Welmoed


3. Leatitia

De mol is een vrouw.

Ik ben vorig jaar zowel in België en Nederland te koppig geweest om de veel te obvious mol niet te (willen) verdenken. Deze fout gaan we niet meer maken.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2022, 09:46:03 door Belgian Mol »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #159 Gepost op: 11-01-2022, 11:54:40 »
@Belgian Mol: ik denk er precies hetzelfde over: zelfde top 3 nu en vorig jaar was ik ook te koppig.  ;D
Al hoop ik voor dit jaar toch wel dat Welmoed nog wat verrassingen in petto heeft.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)