Auteur Topic: [De Mol] Everon Jackson Hooi  (gelezen 70151 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #40 Gepost op: 15-01-2022, 22:41:42 »
Het blijft een dijk van een acteur, laten we dat niet vergeten. Maar inderdaad, de emotie toen Thomas zijn zak zand op de 3 jokers gooide voelde oprecht.

Ja, inderdaad. En dus het moment dat ik bovenaan de vorige pagina met plaatjes erbij omschreef wanneer Rik vertelt dat het pleidooi live voor Nederland gehouden moet worden.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #41 Gepost op: 15-01-2022, 23:22:51 »
Ik weet echt niet meer met hem. De lijst van opmerkelijke reacties wordt steeds groter

- Onzekerheid in aflevering 1 (gunfactor Glen?)
- "NEE NEE NEE", na de exit van Glen in aflevering 2
- Zijn reactie na de naaistreek van Thomas in aflevering 3

Qua verdiensten valt zijn inbreng ook best mee (los van 250 met de ballen schieten en wat kleingeld bij ballonnen). 

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #42 Gepost op: 15-01-2022, 23:37:26 »
Is het handig als je als mol tegenover een kandidaat (Thomas) staat om het sprankje vertrouwen dat je nodig hebt om tot de twee vrijstellingen / afgesproken vak te komen de grond in te boren met 'ik zit op jou Thomas'?
Dat was voor Thomas de reden om 3 jokers te pakken, dat vertrouwen kreeg hij niet terug van Everon.
Lijkt mij meer een iets te ondoordachte (emotionele) opmerking van een kandidaat die het vreselijk spannend vindt wat te moeten doen deze opdracht. Een mol moet hier toch juist schitteren in vertrouwen acteren!? Alle emotionele reacties die we al hebben gezien, ontlading van spanning, (angermanagement) is het emotioneel weglopen vol onbegrip meer van hetzelfde.
Dacht dat hij eruit zou gaan deze keer.
Of is de opmerking 'ik zit op jou' nietszeggend ...  :-X

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #43 Gepost op: 16-01-2022, 00:56:51 »
Helemaal mee eens. Als Everon de Mol is dan weet hij vermoedelijk ook dat Thomas niet op hem zit. Dan is het toch handig als Thomas zo ver mogelijk komt, dus een vrijstelling krijgt.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #44 Gepost op: 16-01-2022, 01:05:51 »
Kim-Lian speelt het mooi, 'we kijken elkaar aan en houden elkaar vast in het vertrouwen dat we doen wat we hebben afgesproken', ze gaan voor het geld (misschien een poging van Welmoed om Kim te checken -een mol gaat toch niet voor geld? Wel rare- nietszeggend argument "niet een troef pakken want de zwarte vrijstelling zal gespeeld worden dus daar heb je niets aan (?) ).
En Kim-Lian komt haar belofte na, Welmoed mag op de €1.500 gooien, symbolisch laat zij haar zandzak ook vallen, solidair kameraadschap! (de mol denkt: 'wat maakt mij die 1500 uit Welmoed -die is er net door Hila uitgehaald')
Ik wil alleen die tunnel niet in, nog niet.

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #45 Gepost op: 16-01-2022, 12:33:49 »
Het volgende zou misschien een hint kunnen zijn naar Everon.
De som uit aflevering was
3 - 0= 5. Everon is jarig op 30 mei.
Bovendien heeft hij een dramaserie Westwijk bedacht en geproduceerd.
Dit is een serie over de brandweer en zou dus te linken zijn aan het brandweerautootje uit aflevering 2.


Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #46 Gepost op: 16-01-2022, 12:56:23 »
'Jij bent mijn mol!' Zijn hele houding daarna. Ik denk niet dat Everon dit speelt.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #47 Gepost op: 16-01-2022, 13:02:42 »
Ik zou het geweldig vinden als hij de mol is, maar het verleden laat zien dat acteurs toch altijd duidelijk acteren, er klopt dan toch net iets niet. Hij zou dan de eerste zijn die echt briljant acteert. Zulke echte reacties zonder script? Ik kan het me toch niet voorstellen. Maar ik zet er nog geen streep door.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #48 Gepost op: 16-01-2022, 13:06:19 »
Bij mij ook weer gestegen op het verdachtenlijstje na aflevering 3. Deed heel hard zijn best, maar verdiende niets in opdracht 1 en 2. En bij opdracht 3 tegen Thomas zeggen dat hij zijn Mol is, maar dan wel zó boos en teleurgesteld zijn als Thomas vervolgens voor zichzelf kiest? Opmerkelijk.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #49 Gepost op: 16-01-2022, 13:24:11 »
Bij mij ook weer gestegen op het verdachtenlijstje na aflevering 3. Deed heel hard zijn best, maar verdiende niets in opdracht 1 en 2. En bij opdracht 3 tegen Thomas zeggen dat hij zijn Mol is, maar dan wel zó boos en teleurgesteld zijn als Thomas vervolgens voor zichzelf kiest? Opmerkelijk.
Ik vond het helemaal niet raar hoe hij reageerde, Thomas was echt een vuil spelletje aan het spelen, verzekerde hem dat ze samen naar het midden moesten gaan en doet het vervolgens niet. Dit komt nooit meer goed tussen Thomas en Everon, vrees ik.
Tenzij Everon gaat inzien dat het vanuit onzekerheid gedaan is.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #50 Gepost op: 16-01-2022, 14:20:05 »
In de biecht lijkt alle wrok en emotie wel totaal verdwenen, als hij ook nog zegt "Thomas, ik zou misschien precies hetzelfde gedaan hebben"...

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #51 Gepost op: 16-01-2022, 22:53:32 »

Maar ik twijfel enorm door de ballonnen-opdracht: daar heeft hij juist geld binnengebracht. En dan ook nog als laatste die opdracht doen (= extra aandacht) en niet betrokken zijn bij de beslissing om binnen- of buiten bereik te zijn.

Nou, ik geloof dat ik weer terug ben hier.  ::rofl::
Al word ik nog wel heen en weer geslingerd tussen Kim-Lian en Everon. Kim-Lian lijkt eigenlijk alles te doen wat een mol doet. Everon zou wat subtieler zijn als mol. Maar ja, hij heeft deze afl. bar weinig goeds gedaan als kandidaat.  ::vergroot::

Ik heb hem sterk verdacht na afl. 1, afgestreept na afl. 2 en nu dus weer terug op de radar. Dat zit hem er voor mij in dat ik telkens de indruk heb dat hij zijn lachen inhoudt. Bv na de eerste opdracht van afl. 3 en dat Rik meldt dat er geen geld verdiend is. Ik kan er niet zo goed mijn vinger opleggen.

Wat Mollem zegt over dat alle wrok en emotie totaal verdwenen lijkt, vind ik ook typisch voor een kandidaat (die bedonderd is).
Zeker nadat hij zijn verdenking uitspreekt richting Thomas, en weer dat lachje erbij: "Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben." ... als hij kandidaat zou zijn misschien?  ::vergroot::

Thomas speelde vuil spel, maar dat hij voor de jokers zou gaan, was ook wel weer in te schatten. Everon gaf notabene een voorzet: "Jij bent mijn mol", wat Blip ook opmerkt. Nee, dát wekt vertrouwen bij Thomas.  ::rofl:: Als Everon dat niet had gezegd, was Thomas misschien voor de beide vrijstellingen gegaan.

Heel verdacht vind ik hem nu. Misschien nog wel meer verdacht dan Kim.  ;D

En dan nog iets... Waarom gooit hij hier met geld (na de laseropdracht) en lijkt hij daarna onder de tafel te kruipen? (geld oprapen of toch geld verstoppen? Dat is de vraag  ::vergroot:: )


« Laatst bewerkt op: 17-01-2022, 01:26:02 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #52 Gepost op: 17-01-2022, 10:56:42 »
Hij neemt voor mij voorlopig te weinig Hooi op zijn vork om effectief de mol te zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #53 Gepost op: 17-01-2022, 11:08:05 »
En dan nog iets... Waarom gooit hij hier met geld (na de laseropdracht) en lijkt hij daarna onder de tafel te kruipen? (geld oprapen of toch geld verstoppen? Dat is de vraag  ::vergroot:: )

Helemaal niet zo'n gekke gedachte!! Er lijkt weer geld weg te zijn:

Vreemd dat de stand van de pot aan het einde van de aflevering (4150) 100 euro scheelt met het bedrag op de site (4050).

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #54 Gepost op: 17-01-2022, 11:10:06 »
Dat zou wel echt een geweldige molactie zijn.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #55 Gepost op: 17-01-2022, 12:07:21 »
Zou mooi zijn he. En voor mij toch echt wel een optie. Sowieso: een lichtblauw biljet dat de lucht ingaat, dat was toch een briefje van 100? (kan het niet goed zien)

Hier (bij opdracht 1) trouwens weer dat typische lachje van Everon hier als Rik aan het einde vd opdracht zegt: "0 euro, er komen nog andere gelegenheden." Everon heeft hier fijntjes de groep erop gewezen dat hij 250 heeft binnengehaald, maar dat het per saldo 0 euro is. (hm, ook wel een verdachte opmerking als hij de mol is: de groep wijzen op fouten van ander en zelf laten zien dat je het goed hebt gedaan)
Sowieso bij deze opdracht: waarom schiet hij met de katapult, met al zijn spierballen, nog geen deuk in een pakje boter?  ???

De mogelijkheid bestaat natuurlijk dat hij hier (als kandidaat) zenuwachtig lacht en dat hij als persoon gewoon zo is, maar mijn gevoel zegt: mols.  ::vergroot:: In ieder geval staat hij bij mij weer volop op de radar.

Edit 22 januari nav opdracht 3 (Vakbondje):
Bij het tweede beeld zegt hij: "Ik ben er wel stuk van ja." Nadat Thomas voor zichzelf is gegaan en drie jokers heeft genomen. Kan nog steeds een lachje zijn van een zenuwachtige kandidaat. Wat ik vooral opvallend vind, is dat deze blik totaal niet overeen lijkt te komen met dat van iemand die 'stuk zit'.  ???  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 22-01-2022, 19:10:02 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #56 Gepost op: 17-01-2022, 13:10:58 »
Bij Everon heb ik het ene moment het gevoel dat hij oprecht emotioneel en fanatiek is (en een kandidaat) en het volgende moment vertrouw ik hem niet. Ik zit diep in de Fresia-tunnel en toch vond ik zijn reactie op het krijgen vd vrijstelling van Glen totaal niet duiden van opluchting, maar meer van “haha, jullie moesten eens weten”.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #57 Gepost op: 22-01-2022, 18:12:20 »
Everon draagt een shirt met vlag van Belgie.

In afl 2 waren twee gelijkwaardige takken te zien die leken te zwaaien. Ik heb vorige week niemand naar huis gestuurd en deze week zou ik er dan twee verwachten. Maar kan ook naar Tweeling wijzen, maar Everon is geen tweeling valt wel op het zelfde geslach. 93 dat werd ook getoond en Everon is en bij de opnames 39.

Voorkennis dat Thomas niet zo goed doet, wees in afl 1 Clen met zijn tas aan.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #58 Gepost op: 22-01-2022, 20:02:40 »
Everon draagt een shirt met vlag van Belgie.

Ik vind eigenlijk vooral dat “Freak” op zijn shirt interessant…

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #59 Gepost op: 22-01-2022, 21:48:17 »
Of staat er 'freak' op zijn shirt? Kan niet zo goed lezen of het een 'e' of 'a' is.  ::)

Als hij de mol is, dan heeft hij in de eerste twee opdrachten van afl.4 welgeteld 0 euro binnengebracht.
Bij opdracht 3 wel geld binnengeharkt, maar misschien is dat omdat Arno goed heeft opgelet in de kamers?
Hij blijft toch wel mols voor mij.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)