Auteur Topic: [De Mol] Everon Jackson Hooi  (gelezen 70174 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #80 Gepost op: 27-01-2022, 13:10:57 »
Ik heb het ook niet helemaal voor me. Maar er was volgens mij in ieder geval 100 euro verdwenen. De pot was voor afl.4 opeens 100 euro lager dan bij afl. 3.  ??? Misschien dat ik dit op een rustig moment even terug ga kijken.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #81 Gepost op: 27-01-2022, 14:10:22 »
De pot stond na afl. 3 op de site op 4.050 euro. Toen leek het even of er 100 euro weg was, waar we niets van wisten. Maar nog voor afl. 4 stond hij alweer op 4.150 euro. Dus ook de productie doet een duit in het zakje. :) Er is hier niets verdwenen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #82 Gepost op: 27-01-2022, 14:32:48 »
Aha, bedankt Molest voor de opheldering!
Nu heb ik tunnelvisie op de productie.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #83 Gepost op: 27-01-2022, 14:38:18 »
 ::rofl::

Ja, het zou een leuke actie van Everon zijn geweest. Maar helaas. Of Sahil of Kim moeten hun 100 euro weer hebben ingeleverd tussen afl. 3 en 4? Het wordt wel een beetje een zootje, met al die kleine missende bedragen. :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #84 Gepost op: 27-01-2022, 16:41:33 »
Ja, dat gewissel met bedragen is nogal verwarrend.
 
- Of er is ergens een nep-mollende kandidaat (Kim-Lian, Hila?) die geld 'jat' en het gewoon terugstopt in de pot.
- Of de bedragen worden niet goed bijgehouden op tv (kan ik mij eigenlijk niet voorstellen)
- Of er wordt telkens gesuggereerd (door Fresia?) dat er geld weg is, terwijl dat niet zo is
- Of de mol jat wel, maar niemand weet het, zelfs de productie niet (lijkt mij ook onwaarschijnlijk)

Hoe dan ook, het blijft een leuke actie van Everon (al is het inderdaad zeer de vraag of het mols was).  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #85 Gepost op: 29-01-2022, 22:26:30 »
Even dit topic omhoog halen.
Kim-Lian of Everon; een van hen is de mol, denk ik. Everon op nr. 1 voor mij, maar het blijft lastig.  ::rofl::

Wat ik bij hem verdacht vond in afl. 5
Opdracht 1; hij deed bar weinig (geldt ook voor anderen), geen communicatie, niks vinden, niet gevonden door Sahil/Fresia
Opdracht 2: niet echt communicatief, porto uitgeschakeld, al vind ik hierin Laetitia ook verdacht.
Opdracht 3: Lijkt zichtbaar te balen als het beeld moet worden verplaatst naar (wat later blijkt) de juiste plek

Buiten de opdrachten om: raar toneelstukje toen hij de anderen erop wees dat Sahil en Fresia niet in de auto zaten. Klonk een beetje ingestudeerd ofzo? Of het was een take dat heel vaak over moest.  ;D
« Laatst bewerkt op: 29-01-2022, 22:33:45 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #86 Gepost op: 30-01-2022, 00:21:27 »
Everon hangt wel over Laetitia’s fiets heen op het moment dat ze in het water lag. Misschien heeft hij toen even met de porto geknoeid?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #87 Gepost op: 30-01-2022, 10:06:05 »
Everon hangt wel over Laetitia’s fiets heen op het moment dat ze in het water lag. Misschien heeft hij toen even met de porto geknoeid?
Dat was inderdaad opvallend.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #88 Gepost op: 30-01-2022, 10:39:37 »
Even dit topic omhoog halen.
Kim-Lian of Everon; een van hen is de mol, denk ik. Everon op nr. 1 voor mij, maar het blijft lastig.  ::rofl::

Wat ik bij hem verdacht vond in afl. 5
Opdracht 1; hij deed bar weinig (geldt ook voor anderen), geen communicatie, niks vinden, niet gevonden door Sahil/Fresia
Everon deed mij hier denken aan Marije die vorige seizoen niet uit haar gevangenis kon komen. Velen zagen toen in haar de mol.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #89 Gepost op: 30-01-2022, 14:07:11 »
Everon hangt wel over Laetitia’s fiets heen op het moment dat ze in het water lag. Misschien heeft hij toen even met de porto geknoeid?
Dát en geen enkele beschrijving ging over hem! Leuk om te tonen in de laatste aflevering. Welke schaker houdt er niet van dammen? Begin steeds meer te geloven dat hij zijn GoedetijdenSlechtetijden-houding inzet, overacting is een leuke dekmantel.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #90 Gepost op: 30-01-2022, 17:50:33 »
Als Everon het is tuin ik er met open ogen in en dat zou eigenlijk wel heel leuk zijn ook. Maar ik geloof het dus niet zo. Hij lijkt soms echt spontaan uit zijn slof te schieten, ook met onmolse dingen. Zoals:

Fresia geeft "Is geboren in Kinshasa" door en Thomas geeft door dat hij dat is en dat hij eraan komt. Everon: "Waarom gaat Thomas daarheen? Thomas moet alleen geld!" Waarna Thomas een tripje naar Kinshasa bespaard wordt.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #91 Gepost op: 30-01-2022, 18:00:59 »
Dát en geen enkele beschrijving ging over hem! Leuk om te tonen in de laatste aflevering. Welke schaker houdt er niet van dammen? Begin steeds meer te geloven dat hij zijn GoedetijdenSlechtetijden-houding inzet, overacting is een leuke dekmantel.

Zou wel erg grappig zijn als we weer een schaak-hint te pakken hebben.  ::rofl::
Goede punten!

@Heinz, ook een goed punt en niet helemaal logisch als Everon de mol is. Misschien is het te verklaren doordat Everon de ideale kandidaat uit wil hangen? Of ligt er misschien in de buurt van Kinshasa een zwaan met een hoger geldbedrag? Dan zou het best wel mols zijn.
Verder zijn er genoeg mollen geweest die kunnen acteren, denk ik, dat hebben we in Vlaanderen ook gezien  ;), dus ik zou hem niet alleen op basis van reacties afschrijven.
Ik moet bij Everon toch ook wel vaak denken aan de rol die hij speelt in GTST!  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #92 Gepost op: 30-01-2022, 18:19:07 »
Als Everon het is tuin ik er met open ogen in en dat zou eigenlijk wel heel leuk zijn ook. Maar ik geloof het dus niet zo. Hij lijkt soms echt spontaan uit zijn slof te schieten, ook met onmolse dingen. Zoals:

Fresia geeft "Is geboren in Kinshasa" door en Thomas geeft door dat hij dat is en dat hij eraan komt. Everon: "Waarom gaat Thomas daarheen? Thomas moet alleen geld!" Waarna Thomas een tripje naar Kinshasa bespaard wordt.

Maar als Thomas die pakte? Had hij dan niet 50 euro verdient. Want uiteindelijk was degene die het geld op moest halen het minst belangrijk. De andere haalden 50 euro per zwaan op en hij 57 in totaal met 4-6 zwanen?

Wat als Thomas óók zijn eigen zwanen op ging halen?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #93 Gepost op: 30-01-2022, 18:26:10 »
Nee zo werkte het niet. Er moesten drie duo's zijn die op zoek ging naar weetjes over zichzelf. De overgebleven kandidaat mocht alleen bedragen oppikken. Omdat Thomas 57 euro verzamelde en de anderen 14 goede zwanen werd er 57 X 14 = 798 = afgerond 800 euro verdiend. Everon had dus gelijk dat Thomas niet achter weetjes aan moest.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #94 Gepost op: 30-01-2022, 18:41:08 »
Ik heb Everon al een tijdje in het vizier en ik heb het idee dat er een aantal molacties van hem weggeknipt worden of erg terloops gedeeld worden of gewoonweg niet opgepikt worden:
- waar rook is is vuur: er zijn daar 2 verloren levens die we niet in beeld zien. Heeft Everon bewust een kandidaat afgeschoten en heeft hij zich laten afschieten? Mogen wij iets niet zien?
- Huis(ont)houden: waar komt de rode bank vandaan? We weten nu immers dat Hila dat niet doorgegeven heeft (of is het toch Thomas geweest?).
- Kettingreactie: zijn zakje met de aanwijzing voor de sleutel niet vinden? Nergens zien we zijn zakje in beeld komen, waardoor we ook niet kunnen bepalen of hij het zakje had kunnen pakken.
- Zwanenmeer: heeft hij de porto op een ander kanaal gezet en probeert hij de schuld op het water af te schuiven?

Daarnaast nog een hoop - mogelijke - molse acties:
- tijdsbeeld: slim aansluiten bij alles of niets. De meest logische keuze voor een mol, alleen deze keer helaas niet.
- de rode bank noemen (waarvan we nu weten dat Hila die niet genoemd heeft)
- Thomas bij vakbondje als verdachte noemen, waardoor Thomas zeker niet voor het geld zal kiezen.
- zich naar de vrijstelling geslijmd

Toegegeven deze zijn wel wat biased, maar we hebben zulk gedrag vaker bij mollen gezien.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #95 Gepost op: 30-01-2022, 19:02:15 »
Dát en geen enkele beschrijving ging over hem! Leuk om te tonen in de laatste aflevering. Welke schaker houdt er niet van dammen? Begin steeds meer te geloven dat hij zijn GoedetijdenSlechtetijden-houding inzet, overacting is een leuke dekmantel.

Ik...Schaken vind ik leuk, dammen mwah.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #96 Gepost op: 30-01-2022, 19:42:37 »
Als ik me niet vergis ging die vraag of dammen en pesten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #97 Gepost op: 30-01-2022, 19:45:53 »
Klopt, doorgeschreeuwd (de porto van Everon en Laetitia deed het niet) door Fresia met als tussenstation Thomas die er de interessante combinatie "dammen en vechten" van maakte.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #98 Gepost op: 30-01-2022, 20:10:10 »
Sahil in zijn voorstelvideo: ik hou niet van spelletjes, behalve dammen en WIDM.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #99 Gepost op: 30-01-2022, 20:13:20 »
Ah, goede vondst!