Auteur Topic: [De Mol] Everon Jackson Hooi  (gelezen 70162 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #120 Gepost op: 31-01-2022, 15:31:17 »
En dat hij in zijn euforische staat gewoon 2 peace tekens maakt voor een mooi shot is geen optie?

Ik ben er zelf steeds meer van overtuigd dat Laetitia de mol is.

Dat zijn zeker twee goede opties (enthousiasme van Everon en ook dat Laetitia als mol nog niet af te schrijven is).

Voor mij gaat het vooral om het totaalplaatje, waardoor ik toch denk dat het Everon is. Vooral de kans op de -5000 zit mij dwars. Vooral doordat kandidaten het hem zo makkelijk gunden. En, in tegenstelling tot bv Fresia, zit hij meestal ook op de mooiste plek om te kunnen mollen.

Nu blijkt dus dat de mol nog meer mogelijkheden had om een vrijstelling te bemachtigen en zo 5000 uit de pot te spelen. Ik had liever gezien dat dit alleen had gegolden voor de op dat moment minst verdachte kandidaat, Glen dus.

Volgens mij werd dat wel zo gezegd in de live-uitzending. Kim-Lian had het er zelfs nog over, dat ze in ieder geval iemand zou meenemen die ze niet verdacht om zo de 5000 veilig te stellen (zo'n uitspraak vind ik ook heel goed passen voor de Kim-Lian verdenkers, want dat is wel raar van haar, vind ik).

De mol heeft hier dus inderdaad twee mogelijkheden: of een goed pleidooi houden of zichzelf onverdacht maken bij de kandidaten. Mooiste voor de mol is natuurlijk als het zo zou zijn gegaan als bij Glen. Maar voor mij als kijker was dit ook een goede reden om Glen te verdenken. Is misschien toch minder handig om dan als mol onder een vergrootglas te liggen.
Dan kun je misschien de tweede optie het beste benutten: onverdacht blijven bij kandidaten (om later flink toe te slaan) en onder de radar te blijven. En het mooiste: 5000 euro uit de pot, omdat iemand je dat gunde. Kom maar op met afl. 10.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #121 Gepost op: 31-01-2022, 17:09:12 »
Bijna afgeschreven, maar de laatste aflevering toch het meest verdacht. Maar hij gaat nog veel moeten doen om zijn eerdere gedrag goed te maken.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #122 Gepost op: 31-01-2022, 17:17:39 »
Bijna afgeschreven, maar de laatste aflevering toch het meest verdacht. Maar hij gaat nog veel moeten doen om zijn eerdere gedrag goed te maken.
Een andere mogelijkheid is dat jij nog even wat afleveringen terug moet kijken...Of Everon had een blonde pruik op moeten zetten natuurlijk.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #123 Gepost op: 31-01-2022, 18:08:00 »
Ik begin hem steeds verdachter te vinden en als ik terug denk aan zijn biecht over binnen en buiten bereik, stijgt hij nog meer. Het lijkt te genieten van Kim en Lae die de taart in hun mond proppen, maar zelf weigert hij een hap te nemen na even aarzelen. Waarom neemt hij zelf niet?
« Laatst bewerkt op: 31-01-2022, 18:12:14 door Emmel »

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #124 Gepost op: 31-01-2022, 18:35:40 »
Het lijkt te genieten van Kim en Lae die de taart in hun mond proppen, maar zelf weigert hij een hap te nemen na even aarzelen. Waarom neemt hij zelf niet?

Ik kan wel wat redenen verzinnen, zeker als je denkt dat het zonder handen moet zoals Kim-Lian en Laetitia deden  ::rofl:: en dat in Corona-tijd. Lekker met zijn allen met je mond aan een taart happen. Ik denk dat wel meer mensen die taart zouden laten staan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #125 Gepost op: 31-01-2022, 19:04:24 »
Ik heb eens wat interviewtjes met Everon zitten kijken en dan is ie precies zoals we hem in WIDM zien. Ik kan het me echt niet voorstellen dat ie de Mol is en veel dingen acteert. (En dat is nog los van best een boel onmolse acties tijdens opdrachten.)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #126 Gepost op: 31-01-2022, 19:15:58 »

De mol heeft hier dus inderdaad twee mogelijkheden: of een goed pleidooi houden of zichzelf onverdacht maken bij de kandidaten.

Mooiste voor de mol is natuurlijk als het zo zou zijn gegaan als bij Glen. Maar voor mij als kijker was dit ook een goede reden om Glen te verdenken. Is misschien toch minder handig om dan als mol onder een vergrootglas te liggen.
Dan kun je misschien de tweede optie het beste benutten: onverdacht blijven bij kandidaten (om later flink toe te slaan) en onder de radar te blijven. En het mooiste: 5000 euro uit de pot, omdat iemand je dat gunde. Kom maar op met afl. 10.  ;D
Dus de kans dat er op het eind 5000 uit de pot gaat is twee keer zo groot dan dat het erin gaat. Het zou eerlijker zijn als die 5000 alleen gekoppeld is aan de minst en meest door de kijkers verdachte mol, want zoals Rik tijdens de livestream tegen de kandidaten zei, "jullie gaan daar niet over." Dat klopt dus maar ten dele.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #127 Gepost op: 31-01-2022, 19:28:27 »
... acties.....
Ik zou hem niet selecteren voor een actiefilm, dan eerder Sahil.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #128 Gepost op: 31-01-2022, 19:37:51 »
@Delightz: Rik is vanaf het begin van de eerste executie/livestream duidelijk geweest dat de Mol 5000 euro uit de pot haalt als hij een van de twee vrijstellingen verdient. Krijgen van de minst verdachte kandidaat is hierin ook verdienen. (Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit pas na de eerste aflevering doorhad toen ik Glens biecht erover terugkeek.)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #129 Gepost op: 31-01-2022, 19:52:52 »
Ik vond het juist ook logisch, want dan had je als mol ook invloed bij de kandidaten? Die 10 min pleidooi voor +/- 5.000 euro vond ik buiten proportioneel.

Het zou wel eerlijk geweest zijn als de Arno ook zijn meest verdachte mocht aanwijzen oid…

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #130 Gepost op: 31-01-2022, 20:14:50 »


  • Everons kandidatenpagina met een overzicht van zijn belangrijkste acties is bijgewerkt tot en met aflevering 5 en vind je hier

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #131 Gepost op: 31-01-2022, 23:15:37 »
@Delightz: Rik is vanaf het begin van de eerste executie/livestream duidelijk geweest dat de Mol 5000 euro uit de pot haalt als hij een van de twee vrijstellingen verdient. Krijgen van de minst verdachte kandidaat is hierin ook verdienen. (Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit pas na de eerste aflevering doorhad toen ik Glens biecht erover terugkeek.)
Het zou eerlijker zijn om de 5000 uit de pot alleen aan de eerste vrijstelling te verbinden, niet ook aan de tweede. Nu maar hopen dat Everon niet de mol is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #132 Gepost op: 31-01-2022, 23:19:45 »
Ik vind het juist wel goed bedacht. Zo had de Mol er ook voordeel van als hij zich bij zijn medekandidaten onverdacht wist te maken. (Wat wel weer jammer is voor de eerste afvaller die misschien juist op molacties die de pot geld kostten de test invulde.)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #133 Gepost op: 1-02-2022, 10:17:06 »
Wat betreft die schilderijenwissel, dat kan heel goed Everon zijn geweest, die voordat hij met Arno de kamer binnenkwam het schilderij in goede positie heeft teruggehangen. Die rode bank, hij had dat gehoord zogenaamd. Wel weer raar dat hij bij de puntentelling met een correctie kwam over de kussentjes, daar kregen ze punten voor.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #134 Gepost op: 1-02-2022, 13:55:42 »
Ik vind het juist wel goed bedacht. Zo had de Mol er ook voordeel van als hij zich bij zijn medekandidaten onverdacht wist te maken. (Wat wel weer jammer is voor de eerste afvaller die misschien juist op molacties die de pot geld kostten de test invulde.)

Voor mij was dat de reden om mollende Thomas af te schrijven. De mol wil die vrijstelling en zal zich voorbeeldig gedragen in het bijzijn van de andere kandidaten. Eventueel had de mol iets kunnen doen met de tweede opdracht tijdens de nacht, maar ik snap dat je het als moljhe dat als mol lievet niet probeert.
Maar inderdaad langer dat je dan als kandidaat de mist ingaat. Op zich vind ik dat niet heel erg. De eerste aflevering is sowieso een gokspelletje.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #135 Gepost op: 1-02-2022, 14:17:36 »
Ik vond ook dat Everon heel erg zijn best deed om onschuldig over te  komen in zijn filmpje. Hij kleedt het in met ik heb me even snel voorbereid en ik weet niet hoe ik overkom.
Volgens mij weet hij dondersgoed hoe hij overkomt. En ook met die smile eerst excuses aan zijn familie. Het leek mij juist alsof hij er heel goed over na had gedacht. Het was Glen die de meeste stemmen kreeg en als Everon de mol is, was het natuurlijk mooi meegenomen dat Glen voor hem koos. De tijd zal het leren…….😉
« Laatst bewerkt op: 1-02-2022, 14:19:08 door Lonneke*L »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #136 Gepost op: 2-02-2022, 09:44:59 »
Een andere mogelijkheid is dat jij nog even wat afleveringen terug moet kijken...Of Everon had een blonde pruik op moeten zetten natuurlijk.

MJ, je vergeet enkele Everon cash cashacties. De ballonen en het fanatiek zijn bij de verschillen zijn bijvoorbeeld momenten waar het kandidaatschap ervan af spat.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #137 Gepost op: 2-02-2022, 14:14:47 »
MJ, je vergeet enkele Everon cash cashacties. De ballonen en het fanatiek zijn bij de verschillen zijn bijvoorbeeld momenten waar het kandidaatschap ervan af spat.

Dat kunnen we ook van Kim zeggen, die ongeveer net zo veel als Everon binnen heeft gehaald (als je vakbondje niet meerekent). Alleen worden haar rare acties uitvergroot en haar actie om het geld samen met Welmoed te pakken eruit geknipt (ja, dat is mijn mening). Everon verdient in alle opdrachten waar de kandidaat alleen is het minste geld van allen en heeft ook vaker dan iedereen in opdrachten € 0,- gescoord. FTM is al lang geen leidraad meer om de mol te vinden en daarom kijk ik er dus op deze manier naar. Verder zien we bij Everon vaker rare dingen of zaken helemaal niet waar standaard molacties zijn. Denk maar aan het lasergamen waar hij als laatste overblijft, waarbij we 2 afgeschoten levens missen en waarbij hij zich redelijk gemakkelijk zonder geld uiteindelijk laat afschieten. In de groep doet hij inderdaad meestal actief mee, maar als niemand hem ziet, lukt dat opeens niet meer.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #138 Gepost op: 2-02-2022, 14:30:28 »
MJ, je vergeet enkele Everon cash cashacties. De ballonen en het fanatiek zijn bij de verschillen zijn bijvoorbeeld momenten waar het kandidaatschap ervan af spat.

Beide opdrachten waren samen met Arno.  ::vergroot::
Al maakt dat voor de ballonnen niet zoveel uit natuurlijk; kan een foutje zijn geweest of toch een poging om de kandidaat uit te hangen.

Bij de verschillen, lijkt het mij dat Arno heel alert was. Dan valt het misschien erg op als je bewust fouten gaat maken, terwijl Arno de goede antwoorden had geweten.

Beide zijn wel wat min-punten voor molschap, maar misschien ook een beetje wisselgeld voor de -5000.
Kim-Lian heeft naar mijn idee veel meer geld binnengebracht.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #139 Gepost op: 2-02-2022, 14:55:05 »
Wat mij zojuist te binnen schoot toen ik dacht aan het gouden thema dat steeds terug komt: Is dat niet te herleiden tot Everon Hooi? Repelsteeltje kon niet voor niets goud spinnen uit hooi. Weet niet hoe je dit als een thema kunt uitleggen, maar wilde het wel melden (vanuit mijn dwarstunnel).