Auteur Topic: [De Mol] Everon Jackson Hooi  (gelezen 70201 keer)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #560 Gepost op: 1-03-2022, 09:02:53 »
Vond dat ook wel leuk, hoewel ik er geen hint in zie. Wel leuk dat we in de laatste normale aflevering eindelijk een echte molactie hebben kunnen zien die wat mij betreft aan niemand anders dan Everon te koppelen is. Hij heeft de foto van de lijn gepakt die we in de blacklightroom zien liggen en hij loopt naar de plek waar de foto ligt als ze de kamer voor de tweede keer binnenkomen. Kennelijk denkt ruim 73% van dit forum daar anders over. Die vinden dat niet belangrijk genoeg om dit als een molactie te zien. We zullen het zien volgende week of ik ernaast zit en dat dit inderdaad een grote montagetruc blijkt te zijn.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #561 Gepost op: 1-03-2022, 09:37:05 »
Ik vond 'birdwatcher' ook nog wel een mooie verwijzing naar het 'Bird'-shirt van Everon! Molwatcher?
Ephron betekent vogel, er waren overall veel vogels te zien, zoals een vogel in de kameropdracht.
Zwanen zijn ook vogels. Ze komen er vast op terug in de evaluatie. Waar ik heel benieuwd naar ben, is hoe Kim hem zo vroeg al op het spoor kwam. Ik geloof haar graag met lijntje met het universum, ik geloof er ook in, maar er zal toch ook iets gebeurd zijn in het begin waardoor ze hem ging verdenken.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2022, 09:39:29 door Run »

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #562 Gepost op: 1-03-2022, 09:59:08 »
Wellicht het achterovergedrukte briefje uit de eerste opdracht, maar dat is puur giswerk van mijn kant.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #563 Gepost op: 1-03-2022, 10:39:31 »
Wellicht het achterovergedrukte briefje uit de eerste opdracht, maar dat is puur giswerk van mijn kant.
Dat heb ik gemist, waar doel je precies op?
Ik mis in je lijstje de tapijtopdracht, waarin Everon tapijten pakte zonder te vragen, die vervolgens weer werden opgehaald.

Misschien vond Kim-Lian het verdacht dat Everon zich wist te manoeuvreren in degene aan wie de vrijstelling werd gegeven, omdat hij zo bang was om af te vallen. Als je daarover na gaat denken, kan dat meteen al verdacht overkomen en ik zie haar er wel voor aan dat dit haar opviel.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2022, 10:43:46 door Run »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #564 Gepost op: 1-03-2022, 11:08:29 »
Ik vond 'birdwatcher' ook nog wel een mooie verwijzing naar het 'Bird'-shirt van Everon! Molwatcher?

Ja, dat denk ik eigenlijk ook.  ::ok::
En mooie aanvullingen Elliebellie!

Dit is misschien ook wat vergezocht, maar ja: voor mij toen wel een aanleiding om Everon wat meer in de gaten te houden (heb ik ooit wel ergens gezegd in dit topic, maar ik kan dat niet meer zo snel terugvinden  ;) ). In zijn toespraak zegt hij:

"ook ik had heel, heel, heel graag de rol van de Mol willen zijn. En stiekem neem ik de makers daar nog steeds wel een beetje kwalijk. Anders had ik hier nu iets rustiger en minder zenuwachtig gestaan."

Dat vind ik taalkundig raar: je zegt meestal:
'De rol van de Mol spelen' of 'De Mol willen zijn'

Het kan een verspreking zijn van een zenuwachtige kandidaat. Maar voor mij geeft Everon hiermee aan dat hij juist niet de rol van de mol speelt, maar dat hij de mol is.
En natuurlijk is hij dan zenuwachtig en onrustig: hij moet hier de onverdachte kandidaat spelen voor de -5000.

En afl. 3 is voor mij de sleutelaflevering: met zijn spierballen in zijn eentje niet ver kunnen schieten (waar het Arno wel gewoon lukt) en zijn hele dubieuze rol bij Vakbondje (nergens voor nodig als kandidaat, hij zei Thomas niet eens te verdenken in de biecht). Daarin vind ik het heel duidelijk dat Everon de mol zou kunnen zijn.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #565 Gepost op: 1-03-2022, 11:55:50 »
Van de 3 finalisten vond ik hem ook het rustigste overkomen tijdens het pleidooi.

Dit lijkt me een belangrijk element als je niet wilt dat mensen je gaan onthouden > op je stemmen

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #566 Gepost op: 1-03-2022, 19:20:41 »
Dit wist ik niet

Everon heeft n sieradenlijn genaamd Chico d’oro

Laat dat nou net golden boy betekenen.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #567 Gepost op: 1-03-2022, 19:32:45 »
Was toch al lang bekend? Ik ben het al een paar keer eerder tegegekomen in ieder geval. En gaat hij nu ook in de afleveringen "goud" roepen. Leuk, maar geen hint voor mij.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #568 Gepost op: 1-03-2022, 19:38:35 »
Dan had ik dat gemist

Goud wordt aan Kim gelinkt vanwege de gouden televizier maar deze is dan net zo sterk
Vooral omdat Rik hem en Arno Golden boys noemt

Goud dus niet alleen voor Kim

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #569 Gepost op: 1-03-2022, 20:36:41 »
Everon heeft ook een ondergoed lijn.
Genaamd Bolas
Spaans voor Ballen

We hebben niet veel opdrachten met ballen voorbij zien komen  :-X

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #570 Gepost op: 1-03-2022, 20:53:31 »
Everon heeft ook een ondergoed lijn.
Genaamd Bolas
Spaans voor Ballen

We hebben niet veel opdrachten met ballen voorbij zien komen  :-X

Ik ben even op onderzoek uit gegaan:

PinpongBALletjes die in een glazen kom moesten worden gegooid
Vaas met knikkers waar een groene knikkers uit moesten worden gevist (knikkers zijn ook BALletjes)
Een opdracht met BALlonnen
Wie weet zaten er ook wel BALLEN in de zakjes bij vakbondje
BAL schieten met een katapult
Ik zag een kerstboom met kerstBALLEN
Met een katapult en BALletjes op flesjes schieten
Een gemaskerd BAL

Tot slot: Soms snap ik geen BAL van wie is de mol en met tunnelvisie op de verkeerde kan je de bal behoorlijk misslaan, maarja wie kaatst kan de bal verwachten.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #571 Gepost op: 1-03-2022, 20:54:16 »
Ik ben even op onderzoek uit gegaan:

PinpongBALletjes die in een glazen kom moesten worden gegooid
Vaas met knikkers waar een groene knikkers uit moesten worden gevist (knikkers zijn ook BALletjes)
Een opdracht met BALlonnen
Wie weet zaten er ook wel BALLEN in de zakjes bij vakbondje
BAL schieten met een katapult
Ik zag een kerstboom met kerstBALLEN
Met een katapult en BALletjes op flesjes schieten
Een gemaskerd BAL

Tot slot: Soms snap ik geen BAL van wie is de mol en met tunnelvisie op de verkeerde kan je de bal behoorlijk misslaan, maarja wie kaatst kan de bal verwachten.

Overigens: in afgelopen seizoenen waren er inderdaad meer opdrachten met ballen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #572 Gepost op: 1-03-2022, 23:04:47 »
Wauw, wat een ballen.  ::ok:: Goed uitgezocht.
Al zou ik dat (voetbal) misschien meer aan Fresia linken.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #573 Gepost op: 1-03-2022, 23:13:45 »
Het is duidelijk te zien dat Everon goed gebruik maakt van het programma om zijn merken te promoten. Hij draagt erg vaak IAMTORO spullen met de merknaam duidelijk in beeld. Hij heeft de laatste afleveringen vaak het woord ‘goud’ genoemd. Hij weet natuurlijk dondersgoed dat molloten op onderzoek uitgaan op Google en dan zijn sieradenmerk vinden.

Wat ik alleen niet geloof, is dat de makers van WIDM bewust hints in het programma stoppen die leiden naar dat sieradenmerk (goud) of dat ondergoed-merk (ballen). Volgens mij mag dat niet eens, dan zou er stiekem reclame in de programma’s zitten.

Het is hoe dan ook duidelijk dat Everon een slimme zakenman is. En dat is wat me ook steeds een beetje dwars blijft zitten. Ik zie hem er voor aan dat hij heeft weten af te dwingen dat hij de mol mocht zijn. Dit is 1 van de redenen dat ik toch over hem blijf twijfelen, ondanks dat ik Fresia op dit moment het meest verdenk.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2022, 23:15:49 door Nemi »

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #574 Gepost op: 2-03-2022, 00:32:37 »
Het is duidelijk te zien dat Everon goed gebruik maakt van het programma om zijn merken te promoten. Hij draagt erg vaak IAMTORO spullen met de merknaam duidelijk in beeld. Hij heeft de laatste afleveringen vaak het woord ‘goud’ genoemd. Hij weet natuurlijk dondersgoed dat molloten op onderzoek uitgaan op Google en dan zijn sieradenmerk vinden.

Wat ik alleen niet geloof, is dat de makers van WIDM bewust hints in het programma stoppen die leiden naar dat sieradenmerk (goud) of dat ondergoed-merk (ballen). Volgens mij mag dat niet eens, dan zou er stiekem reclame in de programma’s zitten.

Het is hoe dan ook duidelijk dat Everon een slimme zakenman is. En dat is wat me ook steeds een beetje dwars blijft zitten. Ik zie hem er voor aan dat hij heeft weten af te dwingen dat hij de mol mocht zijn. Dit is 1 van de redenen dat ik toch over hem blijf twijfelen, ondanks dat ik Fresia op dit moment het meest verdenk.

Ik verdenk Everon, maar ik mag hopen dat je het molzijn niet kunt afdwingen.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #575 Gepost op: 2-03-2022, 01:22:46 »
Nee, dat lijkt mij ook heel ver gaan. Het is de hoofdrol van je programma(/baby), die geef je echt niet weg aan iemand die dat van je afdwingt. Vanaf de pleidooien verdacht ik Everon en Glen, omdat beiden een hele goede persoonlijkheid lijken te hebben voor een mol. Afwachtend, berekend, sociaal, amicaal, maar ook dominant/sturend kunnen zijn. En natuurlijk de zware last en eenzaamheid van het molschap kunnen dragen (niet alleen daar, maar ook iedere dag in Nederland), dus of heel professioneel er tegenaan kijken of heel makkelijk het van je af kunnen zetten. Dat is echt niet voor iedereen weggelegd.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #576 Gepost op: 2-03-2022, 01:29:32 »
Ook ik had vanaf aflevering 1 zowel Glen als Everon in het vizier. Want tja, 5.000 uit de pot is zoveel, dat wil je als mol graag op je naam zetten.

Glen ging er uit, maar Everon bleef ik in de gaten houden. Naast Kim uiteraard, door de hint. En ik geloof dat Everon niet per toeval gevraagd werd door Glen, maar dat hij daar zijn acteerskills optimaal benut heeft.

Vanaf aflevering 3 kon ik niet meer om hem heen. Vakbondje kon ik bij hem niet verklaren vanuit het zijn van kandidaat. Maar wel als mol.

En inmiddels ben ik vrij zeker dat Everon de mol van 2022 is.

(Alleen snap ik de maskerhint niet, maar we zullen zien wat daar achter zat.)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #577 Gepost op: 2-03-2022, 01:34:47 »
Ik ben even op onderzoek uit gegaan:

PinpongBALletjes die in een glazen kom moesten worden gegooid
Vaas met knikkers waar een groene knikkers uit moesten worden gevist (knikkers zijn ook BALletjes)
Een opdracht met BALlonnen
Wie weet zaten er ook wel BALLEN in de zakjes bij vakbondje
BAL schieten met een katapult
Ik zag een kerstboom met kerstBALLEN
Met een katapult en BALletjes op flesjes schieten
Een gemaskerd BAL

Tot slot: Soms snap ik geen BAL van wie is de mol en met tunnelvisie op de verkeerde kan je de bal behoorlijk misslaan, maarja wie kaatst kan de bal verwachten.

#Ballenhint sorry maar het idee dat ze dit straks moeten uitleggen aan de kijker geeft nu al hilariteit.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #578 Gepost op: 2-03-2022, 02:25:59 »
#Ballenhint sorry maar het idee dat ze dit straks moeten uitleggen aan de kijker geeft nu al hilariteit.

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Alleen daarom al jammer dat het geen hint is.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #579 Gepost op: 2-03-2022, 07:47:39 »
<knip> en Everon erg verdachte dingen op z'n naam heeft staan -hoewel ik zoveel emotie (Sahil "he rustig man, het is maar een spelletje", Fresia "hij bleef maar hoog in zijn emotie", Thomas in tranen uit schuldgevoel vanwege Everon's emotionele reactie na vakbondje) erg ontsierend vind.


Ik ben blij dat ik dit iemand zie zeggen. Ik heb namelijk best moeite met een speler (kandidaat of mol) die door een woedeuitbarsting een andere speler zo van slag doet zijn.
Ma how, zeg!