1.1. Aftroeven Hila bezorgt Arno en Suzanne een joker en zien we verder niet. Geeft met armgebaren in dat Welmoed/Laetitia een joker moeten laten zien. Hoe meer kandidaten een joker hebben hoe meer er geruild kan worden.
1.2 Avondklok Mol is hier ideale kandidaat, de molactie volgt s nachts. Hila had prima geslapen en Kim had heel slecht geslapen. Had Kim Hila 's nachts gezien?
1.3 Ontmaskerd? Zij probeert de ideale kandidaat te zijn door het penningmeesterschap te benoemen.
Kijk ik wordt vertrouwd door de medekandidaten. Zit er opvallend rustig bij.
2.1 Binnen en buiten bereik We zien niet veel van Hila. Roept dat het bestek af is, maar heeft nog bestek in haar hand. Doet iets met veren. Buitenbereik had er een flink zooitje van gemaakt, voor een mol viel er in binnen bereik niet veel meer op te ruimen.
2.2 Prikactie Kim zegt tegen de chauffeur dat hij harder moet rijden. Dat zou een kandidaten nepmolactie kunnen zijn. Kim heeft dan Hila 's nachts gezien bij 1.2 en begint zichzelf verdacht te maken. Bij 1 reeks balonnen probeert Hila de stok stijf te houden in de hoop lukraak een gouden ballon te pakken.
2.3 Ver gelijken Legt haar voet verkeerd op de bank, herkent de lichtfoto 'penningmeester' niet. Bij de uitleg staat Hila als enige precies in de weerspiegeling van het Mollogo op het scherm.
3.1 Net of net niet. Rood/groen. Lekker gaan zwemmen, onmogelijke opdracht. Doet iets met een boot, niet dat het nodig was. Wat heeft een mol het toch druk.
3.2 Waar rook is is vuur. Gaat als eerste en is van de 7 minuten er ongeveer 6 alleen in de arena. Verspreekt zich over de zilveren slotjes. Doet mogelijk iets met het wissen van de vingerprinten van de kandidaten, waardoor de slotjes achter in de arena niet open gaan.
3.3 Vakbondje Haalt als penningmeester 1500 euro uit de pot. Weet waar de zwarte vrijstelling zit.
4.1 Luid Sprekers Herhaalt 3 lange zinnen en verspilt spreektijd. Hint in de tijden. Noemt geen bedrag, krijgt geen bedrag te horen. Spreekt ook nog uit "Ik ben de mol".
4.2 Hoog spel spelen Laat Kim 250 euro verdienen om verdenkingen weg te spelen, maar vooral om Kim zonder jokers naar de uitgang proberen te krijgen. Kim laat Hila 250 euro verdienen. Rik zijn stem slaat er van over.
4.3 Huis(ont)houden Geeft mogelijk rode bank door en wisselt mogelijk de schilderijen om bij het verlaten van de kamer, waarna de productie ze weer omdraait. Benoemt de mobiele telefoon verkeerd. Kerstboom: rood/groen en goud.
Hints:
rood, groen en goud. Hila heeft ringen in deze kleuren. Dit zie je terug in de opdrachten 2.2 en 3.1.
Geboortedatumhint bij waar rook is, is vuur.
Molgeld: logischerwijs staat er op het speciale molgeld voor de mol dan iets met rood/groen en goud.
Communicatie: Weegt haar woorden op een goudschaaltje, waardoor ze langzaam praat of een beetje uit haar comfortzone raakt. Verspreekt zich bij laseropdracht. (in voorstelpraatje december langzaam praten, biechten emotioneel moeilijk overkomen, onder stress laseropdracht zich verspreken).
Doet een beetje denken aan de Nederlandse versie van een Belgische mol
Al met al een mager verhaal, maar we hebben denk ik niet alles gezien, en toch denk ik nu wel dat Hila het is.