Auteur Topic: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij  (gelezen 78229 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #140 Gepost op: 16-01-2022, 13:26:20 »
Haha Run, ben benieuwd wat ze de volgende keer weer uit haar tas haalt, tarot wellicht?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #141 Gepost op: 16-01-2022, 13:32:03 »
Lieve Kim G.I. JaneLian,

Een pittige dame, dat ben je. Door Everon bij zijn goddelijke lichaam vast te pakken wist je zo 250 euro in de pot te krijgen. Een afleidingsmanoeuvre of een kandidaten actie? Tijd zal het leren. Daarna kwam je het vast niet erg uit dat Arno 250 euro uit de pot zou spelen. Afstrepen noemen wij dat. Toen Fresia vroeg over geld dat jij achter had gehouden kwam je weer aanvallig uit de hoek: ''met je poten afblijven''. Nou, dat zal ze het leren mevrouw van der Meij. Maar wij mogen dat briefje toch wel even bekijken? Toch? Oh okay dat staat niet in het script. Bij de laatste opdracht zette Welmoed je schaakmat en kwam er weer geld in de pot. Precies die 1,500 euro die Hila uit de pot had gehaald. Hoe tragisch weer 0,- euro in de pot. Mol ik hou je in de gaten.

Groetjes.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #142 Gepost op: 16-01-2022, 14:11:25 »
Ja dat is mooi gezegd, ze werd echt schaakmat gezet door Welmoed. Hoe bestaat het dat een kandidaat voor wat geld kiest? Alle andere 6 gaan vol voor eigen belang, en Hila pakt zelfs 1500 uit de pot. Terecht. De mol weet ook dat Hila voor die keuze staat, is zich dat welbewust. Kim-Lian heeft alleen onderschat dat Welmoed dit NIET helder voor de geest had. Welmoed heeft gewoon niet doorgedacht. Zet per ongeluk schaakmat kun je wel zeggen.

de laseropdracht is Kim flink gekelderd in molwaarde.
Waarom toch? Juist in die laseropdracht zag je overduidelijk de mol aan het werk. Ze ging ALLE bakjes af. Hoe kan het dan dat ze geen enkele open kreeg? Meer valt er niet te mollen. Veel tijd gepakt, toch 0 geld in het laatje. En dat proactieve groepjes kiezen was ook zeer mols. Dat is een afspraak met Hila dus ze moet wel denken als een kandidaat op dat moment.

Ik vind haar een leuke mol. Ze is niet bang, ze gaat ervoor. Brutaal zoals Margriet bijv. ook was. Wat dat betreft nu al een verbetering t.o.v. Renee. Top  ::bravo:: ::love::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #143 Gepost op: 16-01-2022, 18:15:35 »
Er is ook ontzettend gemonteerd in het stukje Welmoed Kim Lian. Dat knikje kan ook zijn bedoeld als 'ja we gaan voor de vrijstellingen'. Vond Kim Lian er in eerste instantie niet bepaald juichend bij staan toen Welmoed de zak op 1500 euro liet vallen.

Na de executie benadrukken dat de groep het geld aan Welmoed te danken heeft, vond ik wel wat zonderling. Heeft Welmoed al met andere gekletst en wil ze niet op een leugentje betrapt worden, dus dan gaan voor lief in het zonnetje zetten van de afvaller?

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #144 Gepost op: 16-01-2022, 19:01:06 »
En met twee vrijstellingen of een joker of wat dan ook behalve geld staat het saldo op -1.500. Het wil er bij mij niet in dat je als mol geen invloed had op deze opdracht. Als je bij de onderhandeling merkt dat Welmoed persé voor het geld gaat dan kun je nog altijd voor die tijd voor een troef kiezen. Mooi voorbeeld was de confrontatie tussen Buddy en Rob destijds, waarbij Rob weigerde om het goede antwoord te geven zodat er geen geld in de pot kwam.

Waardoor ook iedereen meteen wist dat Rob de mol was  ;)

Los dat we maar een klein deel van de voorafgaande discussie zien. Wie weet werd Kim echt overvallen door Welmoeds besluit…

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #145 Gepost op: 16-01-2022, 19:27:01 »
Als Kim-Lian de Mol was, dan had ze prima voor drie jokers kunnen gaan. Dan was er geen geld in de pot gekomen en had ze zich kandidaats opgesteld tegenover Welmoed. Dus als ze de Mol was, dan heeft ze deze opdracht eigenlijk niet best gedaan, want dan heeft ze zich volstrekt overbodig laten verrassen door Welmoed. Wilde ze als Mol zijnde kandidaats overkomen, dan hoefde ze niet helemaal tot aan de vrijstelling te gaan. Mijn conclusie: Kim-Lian is dus niet de Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #146 Gepost op: 16-01-2022, 19:36:41 »
Als Kim-Lian de Mol was, dan had ze prima voor drie jokers kunnen gaan. Dan was er geen geld in de pot gekomen en had ze zich kandidaats opgesteld tegenover Welmoed.

Nee, drie jokers kwam pas ná 1500 euro. Twee jokers had wel gekund, dat zat voor 1500 euro, maar was misschien wat al te verdacht geweest.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #147 Gepost op: 16-01-2022, 19:40:07 »
Ik vermoed dat er bij het overleg tussen Kim en Welmoed vooraf een stukje wegge-edit is, en dat de OK van Kim Lian niet voor “allebei een joker of 1500 euro” was maar gewoon voor 1500 euro, zoals het uiteindelijk ook gebeurd is. En dat zou een mol nooit laten gebeuren natuurlijk.
Met die veronderstellingen is Kim Lian niet de mol.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2022, 20:28:52 door Molekule »

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #148 Gepost op: 16-01-2022, 20:24:47 »
Ik verdenk Kim-Lian ook het meest al wordt ze enigszins verdacht neergezet. Maar zij heeft nauwelijks wat positiefs gedaan.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #149 Gepost op: 16-01-2022, 21:04:55 »
Kim vertelde dat het aan Welmoed te danken was dat er geld in de pot gekomen was in het bijzijn van Welmoed. Er werd aan Welmoed gevraagd of dat klopte en Welmoed bevestigde dat. Het bebeurde wel tijdens het afscheid van Welmoed maar als dit verhaal niet klopt ( en Welmoed zegt dat een gezamenlijke beslissing was) maakt Kim-Lian het zichzelf wel lastig, ze zou zomaar door de mand kunnen vallen. Waarom zou je dat doen als het niet waar is? Dat is ook voor een kandidaat niet logisch.


Kim: Dankzij Welmoed hebben we trouwens nog wel wat geld in de pot gekregen
Laetitia: Echt waar? Heb jij geld in de pot gespeeld?
Welmoed: Ja. En jullie niet?
Knuffel Laetitia en Welmoed: Hihi. Oooooh!

Offline Suuusx3

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #150 Gepost op: 16-01-2022, 21:26:10 »
Ik vind Kim-Lian echt enorm verdacht. Hebben jullie ook gezien dat ze tijdens de laseropdracht onder een balk door kruipt en dat ze dan iets wat op een briefje (geld) lijkt in de afvoer schuift? (zie https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/opdracht-32-1/ na 10:03)

Offline Pietfriet84

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #151 Gepost op: 16-01-2022, 21:27:14 »
Aan het begin van aflevering 3 (rond 3:21) zegt Kim-Lian: ‘Misschien dat dat morgen weer helemaal anders is, maar vandaag voel ik een lowback vibe .

In plaats van het juiste laidback, zegt Kim-Lian het onjuiste lowback. Ook zegt ze het naar mijn mening op een heel gemaakte en overdreven gearticuleerde manier. In ‘low’ schuilt ook iets van het woordje ‘mol’.

Zou hier wellicht een hint in schuilen?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #152 Gepost op: 16-01-2022, 21:30:34 »
Ik vind Kim-Lian echt enorm verdacht. Hebben jullie ook gezien dat ze tijdens de laseropdracht onder een balk door kruipt en dat ze dan iets wat op een briefje (geld) lijkt in de afvoer schuift? (zie https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/opdracht-32-1/ na 10:03)

Is geen geld, maar opwaaiend blad of plastic. De vloer ligt bezaaid met bladeren en rommel. Dat vloog de goot in toen Kim-Lian er doorheen kroop.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #153 Gepost op: 16-01-2022, 22:56:13 »
Is geen geld, maar opwaaiend blad of plastic. De vloer ligt bezaaid met bladeren en rommel. Dat vloog de goot in toen Kim-Lian er doorheen kroop.

Zo stellig zou ik dat toch niet willen zeggen. Als je het frame voor frame bekijkt, lijkt het uit haar hand te komen en niet vanaf de grond. Voor zover je dat kan zien. Ook dan hoeft het niet persé geld te zijn, maar wat zou ze anders in haar hand kunnen hebben dat op briefpapier lijkt?


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #154 Gepost op: 16-01-2022, 23:03:10 »
Er is ook ontzettend gemonteerd in het stukje Welmoed Kim Lian. Dat knikje kan ook zijn bedoeld als 'ja we gaan voor de vrijstellingen'. Vond Kim Lian er in eerste instantie niet bepaald juichend bij staan toen Welmoed de zak op 1500 euro liet vallen.

Als Kim-Lian kandidaat is, zou ik in haar plaats ook niet juichen. Want: ook geen kans op een vrijstelling en misschien het spel moeten verlaten?

Ik weet het niet hoor. Ze deed alles wat een mol zou moeten doen - zo komt het op mij over - maar Welmoed 1500 euro laten cashen, Everon helpen met de katapult (+ 250 euro)? Het kan toeval zijn en/of pech voor de mol, maar toch wel wat veel als ze echt de mol is. En waarom zou je als mol de focus willen leggen op een kandidaat die geld verdient? Kim zou kunnen, maar ik twijfel...  Daarom ga ik nu maar even tunnelen op Everon.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #155 Gepost op: 16-01-2022, 23:23:12 »
Zo stellig zou ik dat toch niet willen zeggen. Als je het frame voor frame bekijkt, lijkt het uit haar hand te komen en niet vanaf de grond. Voor zover je dat kan zien. Ook dan hoeft het niet persé geld te zijn, maar wat zou ze anders in haar hand kunnen hebben dat op briefpapier lijkt?
Misschien dat briefje van 100euro dat ze volgens Fresia ontvreemd heeft en daar nu dringend vanaf moet omdat er gedreigd wordt haar handtas te doorzoeken.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #156 Gepost op: 17-01-2022, 00:46:06 »
Misschien dat briefje van 100euro dat ze volgens Fresia ontvreemd heeft en daar nu dringend vanaf moet omdat er gedreigd wordt haar handtas te doorzoeken.

Ik zou het eerlijk gezegd wel leuk vinden als ze bepaalde molacties gewoon in beeld brengen. Dat logenstraft dan ook Angela's stelling dat je 'geen flikker' ziet van het werk van de mol in de reguliere afleveringen. (Maar het moet natuurlijk niet te openlijk worden, zoals met Kim-Lians teug uit die fles Gazeuse).
Woosie down?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #157 Gepost op: 17-01-2022, 05:41:40 »
Als Kim-Lian kandidaat is, zou ik in haar plaats ook niet juichen. Want: ook geen kans op een vrijstelling en misschien het spel moeten verlaten?

Ja idd. Bedoelde als Kim Lian en Welmoed besloten zouden hebben voor geld te gaan, dan had ze er wel vrolijker of meer trots bij gestaan. En wat Moedermol zegt, waarom zou Kim Lian het risico nemen dat Welmoed na de executie zegt 'nah, dat hadden we samen besloten'. En geen Mol is perfect, misschien is ze overvallen. Maar kan ook goed kandidaats zijn.

Citaat
Ik weet het niet hoor. Ze deed alles wat een mol zou moeten doen - zo komt het op mij over - maar Welmoed 1500 euro laten cashen, Everon helpen met de katapult (+ 250 euro)? Het kan toeval zijn en/of pech voor de mol, maar toch wel wat veel als ze echt de mol is. En waarom zou je als mol de focus willen leggen op een kandidaat die geld verdient? Kim zou kunnen, maar ik twijfel...  Daarom ga ik nu maar even tunnelen op Everon.  ::rofl::

Er was al 1500 euro uit dus het is niet dat ze dan de groep rijker heeft gemaakt. Dat net kan net zo goed per ongeluk zijn. Het was bepaald geen katapult waar goed mee te richten was of iets  ::rofl:: Meer mollen brachten ineens geld in de pot, ik vergeef het haar gewoon nog even  ::tandpastasmiley:: (Everon vind ik te fanatiek, die werd gewoon woest de allereerste opdracht toen het kistje uit de vierkante toren naar beneden viel).

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #158 Gepost op: 17-01-2022, 07:44:30 »
Maar dat is toch geen mollen? Dan zou de mol dus elke opdracht geld in de pot kunnen spelen, zolang de andere kandidaten maar eenzelfde bedrag aan mingeld binnenbrengen. Hila speelt 1500 euro uit de pot, en Kim-Lian 1500 euro in de pot, en dat maakt Kim-Lian Mols?
« Laatst bewerkt op: 17-01-2022, 07:50:20 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #159 Gepost op: 17-01-2022, 08:15:32 »
Het maakt haar niet mols, maar als ze de Mol is (die flink verdacht wordt en daar zijn aanwijzingen voor) dan is het - in de context gezien (Welmoed die haar onder druk zet) - prima te verklaren.

Van elke opdracht geld in de pot spelen is ook geen sprake. Denk maar aan Kims vele mogelijke molacties in aflevering 2.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2022, 08:17:13 door Heinz »