Auteur Topic: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij  (gelezen 78160 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #120 Gepost op: 15-01-2022, 22:53:51 »
Het is hier een behoorlijk diepe tunnel ja.  ::rofl::

Ik bedoelde eigenlijk meer dat het erg lastig is voor een Mol om het goede te doen (ook door de aard van de opdrachten). Want het "too obvious" wordt juist veel gezegd door degenen die Kim-Lian juist niet als Mol zien.

Iets anders: Kim-Lian die voorafgaand aan de lasergame de samenstelling van haar groepje wil veranderen. Een opvallend moment en prima uit te leggen vanuit het perspectief dat Kim-Lian niet de Mol is. Maar als ze wel de Mol is: waarom zou ze dit dan doen?
« Laatst bewerkt op: 15-01-2022, 23:16:26 door Heinz »

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #121 Gepost op: 15-01-2022, 23:24:49 »
Als mol kun je prima je zandzak een tegel eerder uit je handen laten vallen om te voorkomen dat je medekandidaat 1500 euro in de pot speelt. Ook kun je aandringen op twee vrijstellingen als je voor de rol van "vertrouwen" kiest. 1500 is echt overbodig als je het mij vraagt. Het is ook nog eens een significant bedrag.

Al over nagedacht dat Kim op dat moment er mogelijk al van op de hoogte was dat Hila € 1.500,- had betaald voor het wegspelen van twee enveloppen? En mét die van Welmoed erbij het per saldo nog steeds nul euro voor de pot was?  >:D ::jaja::

Offline slenting

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #122 Gepost op: 15-01-2022, 23:58:50 »
Ik bedoelde eigenlijk meer dat het erg lastig is voor een Mol om het goede te doen (ook door de aard van de opdrachten). Want het "too obvious" wordt juist veel gezegd door degenen die Kim-Lian juist niet als Mol zien.

Iets anders: Kim-Lian die voorafgaand aan de lasergame de samenstelling van haar groepje wil veranderen. Een opvallend moment en prima uit te leggen vanuit het perspectief dat Kim-Lian niet de Mol is. Maar als ze wel de Mol is: waarom zou ze dit dan doen?

Ik weet niet meer wie, maar in een biecht werd er gezegd dat het (vanuit kandidaat perspectief) wel logisch was, omdat zij een bondje met Hila heeft. En dat het qua informatie uitwisselen niet slim was om met Hila in een team te zitten. Als je de Mol bent wil je ook een goede en fanatieke kandidaat spelen? Door deze biecht lijkt het wel alsof het opgepikt werd. Persoonlijk zou ik dat veel te opvallend vinden en zelf voorzichtiger zijn, maar Kim lijkt wel erg veel lef te hebben.  :o

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #123 Gepost op: 15-01-2022, 23:59:02 »
Deze aflevering toch enkele serieuze tegenpuntjes. En toch blijft alles aan haar mij mol mol mol zeggen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #124 Gepost op: 16-01-2022, 00:05:38 »
Als mol kun je prima je zandzak een tegel eerder uit je handen laten vallen
Blijkbaar verdacht Welmoed de mol totaal niet. Dan zou het wel extreem muizig zijn om dit te doen. Ik zou het er ook op laten aankomen. En de andere 6 kandidaten gingen inderdaad voorbij dit punt. Wie kiest er nou voor geld? Gewoon bijzonder vreemd van Welmoed en echt de mol niet aan te rekenen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #125 Gepost op: 16-01-2022, 00:12:24 »
Tja, ze gaat Everon helpen, wat ik ook dacht dat het beste was, aan die katapult er nog iemand achter te zetten. Kan je nog zeggen dat ze wist dat er later nog een hele hoop geld niet in de pot kon komen. Maar dan net bij haar komt het er toch wel in, vreemde zet voor een mol. Zelfs als ze al weet dat Hila 1500e uit de pot heeft gespeeld, speelt zij die er terug in.
Welmoed verdacht vooral Laetitia niet, als mol kan je toch inspelen op "ik vertrouw je niet", "ik ga sowieso voor mezelf", "iedereen gaat voor de vrijstelling, 1 van ons 2 gaat naar huis".

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #126 Gepost op: 16-01-2022, 02:27:36 »
Denk dat je als door veel kandidaten zeer verdachte mol wel wat aandacht van je af wil halen. Ze helpt zogenoemd Everon maar eerlijk, zal het veel gedaan hebben? Iemand rond zijn middel vast pakken en er aan gaan hangen, maakt het shot met een slinger niet per se beter of gerichter. Everon had wat betreft kracht de minste hulp nodig. Wel komen de ballen verder weg waardoor het langer duurt voor ze terug keren en is er een iemand minder in het water om ballen terug te geven.

De laseropdracht konden we niet veel uit halen. Fresia maakt haar bovendien uit het niets enorm verdacht. Dan maar gewoon het eigen kistje niet vinden en even onder de radar proberen te blijven?

Laatste spel zal lastig geweest zijn. Welmoed legt meteen twee opties voor en anders niets. En ik betwijfel of ze wist of Hila al dan niet de zwarte vrijstelling had getroffen (ze zullen KL niet even opzij genomen kunnen hebben, lijkt me). Wellicht moest ze 8 vrijstellingen voorkomen en is maar mee gegaan met Welmoed's keuze voor geld. Zou niet de eerste keer zijn dat een mol het programma een beetje moet helpen.

Vond vooral haar reactie op Fresia's vraag 'jij hebt nog geld van opdracht 1' nogal benauwd. Volgens mij overviel het haar echt en kreeg ze het Spaans benauwd.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #127 Gepost op: 16-01-2022, 02:51:11 »
t/m aflevering twee kon je er niet om heen Kim moet het wel zijn. Maar na aflevering 3 en met nam de laseropdracht is Kim flink gekelderd in molwaarde. Zeker aangezien Hila goede kansen had om de laseropdracht te saboteren. En Kim voor een vrijstelling ging ipv voor 1 joker zodat je - als mol- het risico vd 1500 niet hoeft te nemen. Een goed voorbereide mol maakt zon blunder niet.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #128 Gepost op: 16-01-2022, 05:26:03 »
Denk niet dat het een blunder was. Het is al zo vaak gebeurd dat een mol hier en daar geld in de pot speelde. Het kon ook, de mol kon er zeker van zijn dat Hila 1500 euro in zich zelf zou investeren. Het is zeker niet mols maar ook niet zo onmols dat ik van haar af stap. Bovendien zijn we niet zeker hoeveel invloed Welmoed hier gehad heeft geld in de pot te krijgen.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #129 Gepost op: 16-01-2022, 07:53:25 »
Volgende aflevering komt de langverwachte "Kennis Is Macht" terug

Offline gais

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #130 Gepost op: 16-01-2022, 08:07:23 »
Al over nagedacht dat Kim op dat moment er mogelijk al van op de hoogte was dat Hila € 1.500,- had betaald voor het wegspelen van twee enveloppen? En mét die van Welmoed erbij het per saldo nog steeds nul euro voor de pot was?  >:D ::jaja::

En met twee vrijstellingen of een joker of wat dan ook behalve geld staat het saldo op -1.500. Het wil er bij mij niet in dat je als mol geen invloed had op deze opdracht. Als je bij de onderhandeling merkt dat Welmoed persé voor het geld gaat dan kun je nog altijd voor die tijd voor een troef kiezen. Mooi voorbeeld was de confrontatie tussen Buddy en Rob destijds, waarbij Rob weigerde om het goede antwoord te geven zodat er geen geld in de pot kwam.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #131 Gepost op: 16-01-2022, 09:32:18 »
t/m aflevering twee kon je er niet om heen Kim moet het wel zijn. Maar na aflevering 3 en met nam de laseropdracht is Kim flink gekelderd in molwaarde. Zeker aangezien Hila goede kansen had om de laseropdracht te saboteren. En Kim voor een vrijstelling ging ipv voor 1 joker zodat je - als mol- het risico vd 1500 niet hoeft te nemen. Een goed voorbereide mol maakt zon blunder niet.

Meteen een joker pakken zou ik te opvallend vinden voor een Mol. Ik denk dat een goed voorbereide mol de kandidaat de leiding laat nemen. En alle  scenario’s voor de juiste reactie geoefend heeft. We zagen Welmoed voor het geld kiezen en  Kim de winst mee claimen door het eigen zakje ook te laten vallen en mee te juichen.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #132 Gepost op: 16-01-2022, 11:25:32 »
Ik was wel behoorlijk verbaasd dat Kim-Lian Everon te hulp schoot bij de ballenopdracht. Met zijn tweeën schiet je veel verder (en raak) en daarna ging de rest het ook tactischer aanpakken, waardoor de kans op geld veel groter werd. Best onmols. Als mol zou ik in het water blijven liggen om het bootje steeds een tikkie de verkeerde kant op te duwen, of mollen door lang te treuzelen bij het ophalen van de ballen.

Maar goed, over drie afleveringen gezien heeft Kim-Lian nog altijd veel verdachte acties op haar naam staan.
Tell me what your telescope says

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #133 Gepost op: 16-01-2022, 11:27:48 »
Deze opdracht was onhaalbaar. Dan kan je nog maar beter proberen er iets van te maken, dat is immers leuker om te bekijken (de beroemde productieassistent). Ik denk dat de mol - wie dat ook is - gewoon lekker is gaan spelen, de opdracht zou toch mislukken.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #134 Gepost op: 16-01-2022, 11:49:20 »
Blijkbaar verdacht Welmoed de mol totaal niet.

Verdenkingen worden soms wat uit de context getrokken, maar totaal niet verdenken is hier ook wat uit de context en zwaar overdreven.

Citaat
Dan zou het wel extreem muizig zijn om dit te doen. Ik zou het er ook op laten aankomen. En de andere 6 kandidaten gingen inderdaad voorbij dit punt. Wie kiest er nou voor geld? Gewoon bijzonder vreemd van Welmoed en echt de mol niet aan te rekenen.

De mol moet hoe dan ook vermijden dat er geen minikans is op geld. Kim doet als ze de mol is hier gewoon te weinig en laat een serieuze steek vallen (wat niet wegneemt ik dat ze prima vindt mollen verder) 

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #135 Gepost op: 16-01-2022, 12:16:44 »
op 25.42 zie je hoe Kim geld weggooit
Nu echt geen twijfel meer voor mij dat zij de mol is.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #136 Gepost op: 16-01-2022, 12:21:23 »

Iets anders: Kim-Lian die voorafgaand aan de lasergame de samenstelling van haar groepje wil veranderen. Een opvallend moment en prima uit te leggen vanuit het perspectief dat Kim-Lian niet de Mol is. Maar als ze wel de Mol is: waarom zou ze dit dan doen?
misschien omdat de anderen dat als fanatiek kandidaats zien ...even je momentje pakken om dat er goed in te wrijven. En om daarnaast geloofwaardig te blijven naar je bondje toe.

Ik verdenk Kim-Lian niet echt, maar is m.i. prima uitlegbaar als mols.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #137 Gepost op: 16-01-2022, 12:22:22 »
op 25.42 zie je hoe Kim geld weggooit
Nu echt geen twijfel meer voor mij dat zij de mol is.

Dat lijkt inderdaad zo, maar het is geen geld dat daar wegvliegt. De grond ligt bezaaid met bladeren en andere rommel. Het is een blad of een stuk plastic dat daar in die goot valt, doordat ze er met haar armen doorheen kruipt.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #138 Gepost op: 16-01-2022, 13:17:06 »
Kim is het niet, ze ging duidelijk mee met welkoed voor het geld en knikte zelfs nog naar Welmoed van ‘ja we gaan het doen’. Ze had welmoed echt wel van het geld kunnen afpraten omdat ze voor de vrijstelling wilde gaan, dat zou iedere kandidaat proberen.
Nee Kim is echt geen mol, al proberen ze haar wel zo neer te zetten.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #139 Gepost op: 16-01-2022, 13:20:52 »
Ik zie in haar steeds meer een winnares, met hulp van het universum ook niet zo moeilijk natuurlijk.  :)