Auteur Topic: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij  (gelezen 80272 keer)

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #620 Gepost op: 13-02-2022, 09:08:31 »
Afgelopen paar seizoenen vond ik de finale-aflevering vaak een enorme teleurstelling. Niet omdat ik de mol niet goed had ofzo, maar simpelweg omdat je zó ontzettend weinig molacties in beeld kreeg.
Dus mocht Kim-Lian het toch blijken te zijn, en ze tonen in de finale dan nóg meer molacties van haar, dan zou het wat mij betreft zeker een geslaagd seizoen zijn!

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #621 Gepost op: 13-02-2022, 14:12:43 »
Dan zou ik het ook prima vinden. Het is een gedurfde strategie die ik minder leuk vind als mol, maar dat maakt haar niet meteen een slechte mol.

Ik vind het wel het leukst als het niet de hoofdverdachte is van Nederland en van bijna alle kandidaten, maargoed.

Qua edit was dit dan wel de beste keuze. Met zoveel duidelijke acties en de spoiler (weet niet hoe ik dat moet toevoegen).

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #622 Gepost op: 13-02-2022, 15:24:29 »
Bij de tweede opdracht kan je goed mollen. Jammer dat ze goed deed. Bij de eerste opdracht heeft ze als mol wel goed gedaan.
Ze had inderdaad heel simpel de boef mee in beeld kunnen nemen. Of desnoods zoals Fresia slechts 2 foto's maken... Zeker omdat er niet bekend is gemaakt wie hoeveel heeft verdiend. Nee, ze verdient gewoon te veel geld op plekken waar dat totaal niet hoeft als mol zijnde.
Ich bin ein Bärliner!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #623 Gepost op: 13-02-2022, 15:42:53 »
Hoei, lastig die boevenopdracht. Enige mogelijkheid die ik zie is dat ze de boef mee wilde fotograferen maar dat mislukte. En ze uitsprak te balen van de boef op de foto maar het balen eigenlijk daar op sloeg, de boef niet in beeld hebben. Anders erg apart om als Mol 6 goede foto's te maken terwijl toch niemand ziet wat je doet..

Toch de rest van de opdrachten. Voorkennis, volop mollen bij de schapen en Fresia daarin mee slepen. In de boot wijzen naar de laatste persoon met streepjespak en roepen 'ik zie je'. Het verfrommelde 250 biljet zit ineens een gat in wat ze als masker even voor houdt. De testopdrachten slecht doen, voor de mol is de test ook niet interessant. Iedereen lijkt op Kim te zitten en is het eerder gebeurd dat de gehele groep zo lang in het spel niemand weet wie de mol is?

Everon en Fresia iets minder in de bootopdracht meest verdacht maar merk dat ik toch de Kim Lian tunnel niet uit kan komen.


Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #624 Gepost op: 13-02-2022, 16:13:20 »
Hoei, lastig die boevenopdracht. Enige mogelijkheid die ik zie is dat ze de boef mee wilde fotograferen maar dat mislukte. En ze uitsprak te balen van de boef op de foto maar het balen eigenlijk daar op sloeg, de boef niet in beeld hebben. Anders erg apart om als Mol 6 goede foto's te maken terwijl toch niemand ziet wat je doet..

Ja, ze konden niet zien welke foto's ze maakten - dus mogelijk is dit een mislukte molactie van Kim-Lian. Ze nam een risico en het pakte niet goed uit.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #625 Gepost op: 13-02-2022, 16:31:25 »
Ik heb ook in mijn achterhoofd wat oud-mollen vaan aangeven en nu ook voormalig mol Thomas in Moltalk zei. Dat als de opdracht er voor geld uit de pot is gegaan, je het als mol wel kan maken wat geld erin te spelen. Ben het er niet mee eens maar het wordt idd vaker gedaan


Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #626 Gepost op: 13-02-2022, 16:36:53 »
Ik heb ook in mijn achterhoofd wat oud-mollen vaan aangeven en nu ook voormalig mol Thomas in Moltalk zei. Dat als de opdracht er voor geld uit de pot is gegaan, je het als mol wel kan maken wat geld erin te spelen. Ben het er niet mee eens maar het wordt idd vaker gedaan

Vooral ook dat er nog 5000 euro bij komt als Everon niet de mol is.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #627 Gepost op: 13-02-2022, 16:54:12 »
Vooral ook dat er nog 5000 euro bij komt als Everon niet de mol is.
Maar 5.000 zou er alleen bij komen als Arno de mol was omdat hij als meest verdachte kandidaat werd aangemerkt door de kijkers. Arno is eruit, dus er kan alleen nog 5.000 uit de pot als Everon de mol blijkt te zijn. Thomas, Kim of Fresia als mol is 0 euro bij, 0 euro eraf.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #628 Gepost op: 13-02-2022, 16:58:21 »
Maar 5.000 zou er alleen bij komen als Arno de mol was omdat hij als meest verdachte kandidaat werd aangemerkt door de kijkers. Arno is eruit, dus er kan alleen nog 5.000 uit de pot als Everon de mol blijkt te zijn. Thomas, Kim of Fresia als mol is 0 euro bij, 0 euro eraf.

Dan had ik het verkeerd begrepen.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #629 Gepost op: 13-02-2022, 18:16:39 »
Ik vond die opmerking van Thomas in Moltalk ook een beetje vreemd. Strategieën kunnen verschillen (en dat doen ze duidelijk ook), want als ik de mol zou zijn, zou ik toch elke mogelijkheid aangrijpen om geld uit de pot te houden (ervan uitgaande dat je geen in your face mol bent), en dus alleen af en toe wat geld verdienen als iedereen toekijkt.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #630 Gepost op: 13-02-2022, 19:50:43 »
Ze zou misschien de pech kunnen hebben dat de boef foto mislukt is. Maar net als Charlotte vorig seizoen doet ze dat net te vaak. Bij vakbondje kon ze niet anders dan 1500e in de pot te spelen, bij het afdalen ondersteboven kiest ze om 250e te verdienen en ook nog eens Hila 250 te laten verdienen. Nu maakte ze 6 goede foto's, terwijl niemand kon nagaan wie er in de fout ging. Vorige aflevering heeft ze niets gemold met de kistjes en de codes. Dat zijn toch zaken die je als mol niet kunt laten liggen.

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #631 Gepost op: 13-02-2022, 20:01:10 »
Hoei, lastig die boevenopdracht. Enige mogelijkheid die ik zie is dat ze de boef mee wilde fotograferen maar dat mislukte. En ze uitsprak te balen van de boef op de foto maar het balen eigenlijk daar op sloeg, de boef niet in beeld hebben. Anders erg apart om als Mol 6 goede foto's te maken terwijl toch niemand ziet wat je doet..

Toch de rest van de opdrachten. Voorkennis, volop mollen bij de schapen en Fresia daarin mee slepen. In de boot wijzen naar de laatste persoon met streepjespak en roepen 'ik zie je'. Het verfrommelde 250 biljet zit ineens een gat in wat ze als masker even voor houdt. De testopdrachten slecht doen, voor de mol is de test ook niet interessant. Iedereen lijkt op Kim te zitten en is het eerder gebeurd dat de gehele groep zo lang in het spel niemand weet wie de mol is?

Everon en Fresia iets minder in de bootopdracht meest verdacht maar merk dat ik toch de Kim Lian tunnel niet uit kan komen.

Ja dat zou kunnen ja! Maar de boef stond op de derde foto. Als je twijfelt, zou je dan niet nog een foto maken? Of daarna in ieder geval niet de rest ook perfect?

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #632 Gepost op: 13-02-2022, 22:04:52 »
Ik vind t apart dat ze zegt dat ze gaat proberen die 250 weer terug in de pot te krijgen.
Als mol hoeft / moet dat niet , als kandidaat moet dat wél.

Of ze zegt maar wat

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #633 Gepost op: 13-02-2022, 22:20:21 »
Ik vond dat stukje in die biecht over waarom het briefje beschadigd was erg ongeloofwaardig overkomen. Ik weet natuurlijk niet wat voor kwaliteit papier ze gebruiken voor het molgeld, maar als ze, zoals ze zelf zei, ermee gezwommen heeft, dan zou het er waarschijnlijk nog veel erger aan toe zijn geweest.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 22:32:09 door Grabmill »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #634 Gepost op: 14-02-2022, 11:45:17 »
Welke mol actie vinden jullie het beste tot nu toe.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #635 Gepost op: 14-02-2022, 12:55:37 »
Ze zou misschien de pech kunnen hebben dat de boef foto mislukt is. Maar net als Charlotte vorig seizoen doet ze dat net te vaak. Bij vakbondje kon ze niet anders dan 1500e in de pot te spelen, bij het afdalen ondersteboven kiest ze om 250e te verdienen en ook nog eens Hila 250 te laten verdienen. Nu maakte ze 6 goede foto's, terwijl niemand kon nagaan wie er in de fout ging. Vorige aflevering heeft ze niets gemold met de kistjes en de codes. Dat zijn toch zaken die je als mol niet kunt laten liggen.

Het wordt allemaal wat veel. Het probleem is dat het bij Everon en Thomas niet veel beter of zelfs erger is. En Fresia straalt de kandidaat zelve uit in alles wat ze doet. Daarom toch maar Kim.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #636 Gepost op: 14-02-2022, 13:31:42 »
Ja dat zou kunnen ja! Maar de boef stond op de derde foto. Als je twijfelt, zou je dan niet nog een foto maken? Of daarna in ieder geval niet de rest ook perfect?

Misschien dacht ze 'pech, dan maar de kandidaat uit hangen'? Als ze de mol is, is het een erg onmolse actie in elk geval.

Maar goed, ik zie de mol in anderen al helemaal niet. Zelfs in Everon niet.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #637 Gepost op: 14-02-2022, 14:48:21 »
Misschien dacht ze 'pech, dan maar de kandidaat uit hangen'? Als ze de mol is, is het een erg onmolse actie in elk geval.

Maar goed, ik zie de mol in anderen al helemaal niet. Zelfs in Everon niet.

Exact dit.  ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot:: >:D ??? ??? ??? ??? ???

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #638 Gepost op: 14-02-2022, 22:54:46 »
Het wordt allemaal wat veel. Het probleem is dat het bij Everon en Thomas niet veel beter of zelfs erger is. En Fresia straalt de kandidaat zelve uit in alles wat ze doet. Daarom toch maar Kim.

Everon verdient juist erg weinig als niemand hem in de gaten kan houden. Hij verdient zijn geld het liefst onder de ogen van de andere kandidaten. Dat is toch wel anders dan bij Kim die wel erg veel geld lijkt te pakken, terwijl dat niet hoeft. Als je als mol onverdacht wil blijven pak je geld in ziicht en geen geld buiten het zicht, niet andersom of je wilt jezelf verdacht maken.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #639 Gepost op: 15-02-2022, 08:22:20 »
Dat is toch wel anders dan bij Kim die wel erg veel geld lijkt te pakken, terwijl dat niet hoeft. Als je als mol onverdacht wil blijven pak je geld in ziicht en geen geld buiten het zicht, niet andersom of je wilt jezelf verdacht maken.
Inderdaad. Kim-Lian pakt gewoon te veel geld bij spellen waarbij je juist makkelijk kan mollen. Zie maar de millie/mollie-opdracht...
Ich bin ein Bärliner!