Auteur Topic: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij  (gelezen 80224 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #820 Gepost op: 27-02-2022, 11:47:15 »
In Kim haar intro had ze het ook al over kaarten ::vergroot::. Subtiele hint.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #821 Gepost op: 27-02-2022, 11:47:53 »
Weckpotten ja haha. Ze liegt echt aan de lopende band ja, wat een ster ::hypocriet::

Wat een hilarisch seizoen. Kijk eens hoe dat trollen rond die moltelefoon uitpakt. Beide heren eruit! Sahil zet niks in op Kim-Lian, daarna Thomas ook niet tot 3 maal toe na dit moment. Want als je ZO gek doet dan ben je kandidaat...... een mol heeft er niks mee te winnen. Toch?  >:D

Ik denk dat het penningmeesterschap van Everon hem gered heeft. Dat gesprekje over die 250...... daar heeft hij zich in vastgebeten. Het was bijna een moment a la Nikkie die zich omdraaide en Jeroen zag. Betrapt.

Ik ben nog wel benieuwd naar Laetitia. Wat een pech heeft zij gehad als ze wel op Kim-Lian zat. Ik denk het wel. Stakker  :\'(
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #822 Gepost op: 27-02-2022, 12:42:00 »
Kim is de enige die actief probeert het bewegingsalarm te omzeilen. De rest loopt gewoon door en komt er mee weg..  ::rofl::

Juist dat vind ik dan wel weer verdacht. Voor het oog (van de camera) het prima doen, maar anderen fouten laten maken en wie weet nog wel wat geld achteroverdrukken.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #823 Gepost op: 27-02-2022, 12:44:22 »
Juist dat vind ik dan wel weer verdacht. Voor het oog (van de camera) het prima doen, maar anderen fouten laten maken en wie weet nog wel wat geld achteroverdrukken.

Viel mij op dat ze dit vaker doet. Tijdens groepsopdrachten maakt ze tig fouten en als ze een individueel een opdracht moeten doen dan is ze opeens mega fanatiek.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #824 Gepost op: 27-02-2022, 13:20:32 »
Viel mij op dat ze dit vaker doet. Tijdens groepsopdrachten maakt ze tig fouten en als ze een individueel een opdracht moeten doen dan is ze opeens mega fanatiek.
Je zou bijna gaan denken dat het een nepmol is.  ::)
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #825 Gepost op: 27-02-2022, 13:22:34 »
Kimolian, ja ze is het ::bravo::. Sympathieke, maar pientere vrouw. Deze madame gaat de boel op stelten zetten. Als ze achteraf de mol blijkt te zijn gaat iedereen "oh, maar dat wisten we al". Deze vrouw kan acteren als geen ander. Het ideale dekmantel voor de mol.

Ik herhaal dit nogmaals dat ik het vanaf het begin goed had met de juiste mol strategie ::jaja::.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #826 Gepost op: 27-02-2022, 13:29:59 »
Zij zal de winnares worden! Ze weet het meeste van mol Everon af, en mocht (wat ik absoluut niet kan geloven) Fresia de mol zijn heeft zij als voordeel dat er in de finaletest heel wat vragen leken te zitten die zowel op Everon als Fresia sloegen. Een groot voordeel dus in dat geval tov Everon. Maar goed, ze zal de winnares dus gaan worden!
Ich bin ein Bärliner!

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #827 Gepost op: 27-02-2022, 13:34:20 »
Kim mol

Als Everon de mol is gaan ze echt niet een opdracht doen waar 1000 euro uit de pot gespeeld kan worden. Fresia valt 100% af omdat niemand haar verdenkt.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #828 Gepost op: 27-02-2022, 13:58:20 »
En hoe verklaren jullie dat zeker vier afvallers op Kim zaten en er nu een finalist is die niet op Kim zit?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #829 Gepost op: 27-02-2022, 14:08:24 »
Nu de finale echt vlak voor de deur staat ga ik nog mijn allerlaatste poging doen om alle hints naar Kim te verzamelen  ::vergroot::.

Dossier Trol Mol - met een linkje naar het universum

''Trek eens een kaart!''
Credits naar Heinz, Ronaldanius, Annabeestje en alle anderen voor de aanwijzingen.


HINTS

Grote hint(s)
- De rode draad (óf moet ik zeggen gouden draad) van dit seizoen is spiritualiteit. Is alles toeval of heeft de mol voorkennis? Door de afleveringen heen zijn er verwijzingen naar sterrenbeelden, (Noorse)runen, en tarot kaarten gemaakt. Dit zijn allemaal manieren om de toekomst mee te voorspellen. De grootste hint is het tarot kaarten pakje dat Kim al de gehele reis met haar mee heeft. In dit pakje zitten referenties naar maskers. In aflevering 9 word ook tarotkaart nr. 16, een kaart met maskers en gouden glitters, in beeld gelaten zien. Een verwijzing naar het gemaskerd bal op de 16e en de ontmaskering van de mol. Tarotkaart nr. 14 genaamd ''de waarheid'' heeft hetzelfde masker als de mol. Na opdracht 1.1 (af)troeven heeft Rik het over dat de kandidaten goud in handen hebben. De naam Kim betekent goud. Bovendien gebruikt Kim de gehele eerste aflevering een gouden pen.

-
Spoiler: maskerhint (klik om te tonen/verbergen)

- Zoals gebruikelijk sloegen de afleveringstitels op de mol. De afleveringstitel van aflevering 1 heette ''de tijd zal het leren''. De klokken moesten op 11:22 gezet worden. De 11e letter van het alfabet is een K en het is seizoen 22. K(im) is de mol van seizoen 22. De afleveringstitel van aflevering 2 heette ''zwijgen''. Dit kon slaan op het feit dat Kim niet de vlag van Zweden herkende. De afleveringstitel van aflevering 3 heette ''nietszeggend''. Alles wat de mol deze aflevering verdiende voor de pot werd er weer uitgehaald door een andere kandidaat. Haar verdiensten waren nietszeggend. De afleveringstitel van aflevering 4 heette ''stemmen''. De stemmen van de kandidaten gaven de hints ''de mol is in ons midden'', ''de cirkel is rond'' en ''Kennis Is Macht''. Tijdens de opdracht 4.1 Luid Sprekers is één van de zinnen ''de mol (als leider) is in ons midden'', een verwijzing die later ook nog eens terug komt. Als je alle kandidaten op alfabetische volgorde zet staat Kim in het midden. De naam Kim betekent ook leider. Aflevering 5 heette ''kettingreactie''. Kim-Lian zorgde voor een kettingreactie bij de busjes door op te merken dat de opdracht al begonnen was. Aflevering 6 heette ''golfbeweging''. Kim-Lian maakte een golfbeweging met haar lichaam na het krijgen van haar groene scherm. Aflevering 7 heette ''coulissen''. Kim-Lian hielt het briefje van 250 euro voor haar gezicht, waarbij ze met haar oog door het briefje heen keek. Hierdoor stond ze achter het masker en dus in de coulissen als mol. Aflevering 8 heette ''mollenvanger''. Kim is de enige die niet met de metaaldetector op zoek ging naar de onderdelen. Ze groef als een mol, de anderen moest dus als mollenvanger(s) op zoek naar haar. Aflevering 9 heette ''bedrieger''. De derde oproep bij afrekenen zegt dat de mol een zakkenroller is. Kim heeft vaak geld achtergehouden om een dwaalspoor te creëren.

Kleinere hint(s)
- Kim verwijst twee keer naar oud-mol en naamgenoot Kim. 1). tijdens de opdracht met de foto's pakt Kim een kruisje. Dit was in seizoen 10 een verwijzing naar mol Kim. 2). tijdens Luid Sprekers is één van de zinnen ''Kennis Is Macht'', ook dit was destijds een verwijzing naar de mol. Ze verwijst ook naar oud-mol Kees door te roepen I'm the king of the world.
- In opdracht 3.3 Huis(ont)houden verwijzen de verschillen naar Kim. De kerstboom = 5 Days of Christmas. Gouden sleutel = Fort Boyard. Porselein kopjes en de vazen = Stelletje Pottenbakkers!. Religieuze muur = The Passion. TV = Call TV.
Parkieten = RIO, Kim-Lian heeft de stemmen voor deze film gedaan. Bloemen = Nummer van Kim-Lian heet garden of love.
- Kim lijkt vaak voorkennis te hebben. O.a kleedde ze zich voor de lasergame opdracht in camouflage en wist ze  ook dat er een opdracht met schapen zou komen.
- Tijdens de opdracht 8.3 Zand Erover zegt Kim :"Ik krijg flashbacks" terwijl ze graaft. Een mol graaft natuurlijk heel graag, maar de mol heeft die opdracht ook de onderdelen begraven. Een slimme verwijzing van mol Kim naar wat ze die ochtend heeft gedaan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #830 Gepost op: 27-02-2022, 14:22:15 »


  • Kim-Lians kandidatenpagina met een overzicht van haar belangrijkste acties is bijgewerkt tot en met aflevering 9 en vind je hier

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #831 Gepost op: 27-02-2022, 14:39:36 »
En hoe verklaren jullie dat zeker vier afvallers op Kim zaten en er nu een finalist is die niet op Kim zit?
Had ik net vanochtend gedaan hier  ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline PCVXD

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #832 Gepost op: 27-02-2022, 15:08:53 »
Volgens mij gaat die kaart all that glitters niet alleen over het bal, maskers en goud, hij heeft ook een diepere betekenis.
All that glitters is not gold, niet alles wat echt lijkt is dat uiteindelijk ook daadwerkelijk.
Deze kaart gaat over jezelf bevrijden van dit masker zodat je jezelf kan zijn, een zeer toepasselijke kaart om te trekken als mol na het voltooien van alle opdrachten en voor de onthulling.
Bronnen: https://www.colettebaronreid.com/oracle/all-that-glitters/
https://highfiveshighvibes.com/daily-tarot-spread-all-that-glitters-is-not-gold/
http://maggiemoontarot.com/?p=3278

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #833 Gepost op: 27-02-2022, 15:17:00 »
Dat was niet echt een verklaring. Immers hebben Thomas en Sahil na dat moment nog steeds gezegd dat ze Kim verdenken. En Welmoed is ook niet te verklaren. Er zijn ook zoveel andere kandidaten die Kim in aflevering 2 en 3 noemen. Het rijmt allemaal niet met Fresia die in de finale staat.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #834 Gepost op: 27-02-2022, 17:55:11 »
Kim Lian kweekt haar eigen groentes, heeft haar eigen moestuin (zie haar instagram) en weet dan niet wat een weckpot is? Ja doei…en ze stond er letterlijk ook nog eens met de rug naartoe toen ze het zei. 😂
Ze hoeft haar eigen groentes niet in te maken, want daar zijn die weckpotten voor. Ze hoeft alleen maar Fresia in te maken om winnaar te worden.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #835 Gepost op: 27-02-2022, 18:39:20 »
Ik had afgelopen zomer mijn bedenkingen, maar hoe dichterbij het kwam hoe enthousiaster ik werd over Kim-Lians deelname en dat heeft ze dubbel en dwars waargemaakt dit seizoen ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #836 Gepost op: 28-02-2022, 07:40:48 »
Ik had echt een vooroordeel over Kim-Lian. Ik neem alles terug wat ik ooit over haar dacht. Wat een leuke, energieke vrouw  ::bravo::

Ik verdenk haar niet als mol.
Ma how, zeg!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #837 Gepost op: 28-02-2022, 09:39:33 »
En hoe verklaren jullie dat zeker vier afvallers op Kim zaten en er nu een finalist is die niet op Kim zit?

Arno zat vol op Sahil (kijk niet de mol).

Sahil zat vol op Thomas (kijk niet de mol).

Laetitia had pech dat Fresia een vrijstelling had. Toen was het Kim verdenkers tegen elkaar.

Thomas kan perfect vol op Everon zijn gegaan. Het was duidelijk dat hij twijfelde.

Niet eens moeilijk uit te leggen of te verklaren..


Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #838 Gepost op: 28-02-2022, 10:21:42 »
Klopt, daarnaast wordt er in de test gespreid en zijn er jokers ingezet. De tijd speelt ook een rol. Je hoeft de test niet goed te maken als je maar niet de slechtste  bent of de langzaamste. Het is en blijft natuurlijk montage.
Verder zijn er ook in vorige seizoenen kandidaten afgevallen  die de mol genoemd hebben.

We hebben wel vaker gezien dat een finalist niet op de mol zit, Regina, Freek, Jochem, Olcay.  ;)


Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #839 Gepost op: 28-02-2022, 10:49:40 »
De rode cape bij de gemaskeerd bal is de mol dan moet Kim zijn.