Auteur Topic: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij  (gelezen 80288 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #800 Gepost op: 22-02-2022, 11:43:05 »
Kim blijft voor mij de mol om tig redenen, maar vooral ook door dit:



Heel duidelijk dat Everon achter het masker zit. Daardoor valt hij voor mij al uit de running als mol. Dan blijft alleen de optie winnaar en verliezer over. Er word al wekenlang gebouwd naar een Kim en Everon top 2. Dan is mijn logische stap dat Everon wint en Kim-Lian ontmaskert.

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo duidelijk dat Everon dit is. De persoon ziet er minder breed uit dan Everon, wat eventueel kan komen door de hoek van het beeld. Je ziet alleen wat vingers, maar er lopen behoorlijk wat figuranten rond, dus wat zegt dat het niet gewoon een figurant is?

In zekere zin was Yvon Jaspers ook een trolmol. Eerst bewust, als opvallende hulpmol, later doordat ze niet echt een overtuigende actrice was (en zich bovendien niet op het molschap had kunnen voorbereiden). Haar molgedrag viel bijna alle kandidaten enorm op, maar doordat haar gedrag zó overdreven mols was kon bijna niemand het geloven en stemde bijgevolg elke afvaller op Lottie Hellingman.

En nee, dat is geen intelligente of onderhoudende moltactiek, wat de tarotkaarten ook mogen beweren.
Dat Yvon ook een trolmol was ben ik het mee eens. Dat het geen goede, of zoals jij het noemt intelligente of onderhoudende, moltactiek is ben ik het niet mee eens. Uiteindelijk heb je als mol twee doelen, onverdacht blijven en geld uit de pot halen. Als mensen het te obvious vinden en je daardoor niet als mol invullen ben je onverdacht genoeg en doordat je al opvalt kom je met rare acties weg. Naar mijn idee een zeer valide tactiek om te gebruiken wanneer goed uitgevoerd.

Nu is Yvon misschien sowieso een bijzondere vergelijking omdat ze zoals je noemt waarschijnlijk nagenoeg geen voorbereiding heeft gehad en het waarschijnlijk minder doordacht was als tactiek. Maar dat doet niets af aan haar prestaties of intelligentie.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #801 Gepost op: 25-02-2022, 14:30:35 »
Dan weten we nu al dat de mol 100% een vrouw is.

Dat wist ik na aflevering 2 ook al... Geen enkele van de mannen is ook maar een moment in aanmerking gekomen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #802 Gepost op: 25-02-2022, 20:07:00 »
Heel duidelijk dat Everon achter het masker zit.
Dit is een formaat en gewicht categorie Fresia. Je zit er op zijn minst 20 cm en 50 kg naast.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #803 Gepost op: 26-02-2022, 11:17:43 »
Rik:

Everon jij bent niet de winnaar

Kim, Fresia.... dat zit u volgende week...  :-X

Liever helemaal niet, maar dat is het enige wat hij kan zeggen denk ik. Kim gaat winnen. Fresia of Everon is de mol en de ander is de verliezer. Als Kim de mol is wint Fresia.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2022, 11:19:14 door Pierce_Brosnan »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #804 Gepost op: 26-02-2022, 15:28:14 »
In zekere zin was Yvon Jaspers ook een trolmol
Ja daar heb je gelijk in. Ik zie nog Sander voor me "nee joh, die telefoon die afgaat is vast van de productie, gewoon negeren"  ::love::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #805 Gepost op: 26-02-2022, 15:35:16 »
Maar toen waren er hulpmollen (hulpsinten volgens MM) in het spel, al wist Sander dat niet. ;D

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #806 Gepost op: 26-02-2022, 15:36:38 »
Ik denk dat Kim-Lian vanavond afvalt in het spel en dat ze dat pas in aflevering tien durven te laten zien, om het "spannend" te houden.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #807 Gepost op: 26-02-2022, 22:18:29 »
Ze geeft zoveel mindfucks. Wat een top mol! ::bravo:: Chapeau.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #808 Gepost op: 26-02-2022, 23:25:49 »
Die 500 euro verdienen was dan wel weer een gevalletje jammer. Everon verdiende haast net zoveel. Dan zou Fresia het zijn maar dat geloof ik ook niet. Dus het is haar vergeven, ze verdient wel bedragjes maar het trolgehalte maakt het weer goed ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #809 Gepost op: 26-02-2022, 23:27:09 »
Die 500 euro verdienen was dan wel weer een gevalletje jammer. Everon verdiende haast net zoveel. Dan zou Fresia het zijn maar dat geloof ik ook niet. Dus het is haar vergeven, ze verdient wel bedragjes maar het trolgehalte maakt het weer goed ::regenboog::

Ik denk dat gewoon nog even een dwaalspoor wou creëren voor Fresia. En dat is gelukt. Dat geld ging er bij de derde opdracht toch wel uit.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #810 Gepost op: 26-02-2022, 23:29:13 »
Dat geld ging er bij de derde opdracht toch wel uit.
Ik vind deze redenering altijd kolder. Dan zou Everon wel van alles kunnen zeggen "ach er gaat straks nog 5000 uit". Zo moet je niet kijken, het gaat per opdracht op zich. +500 -1000 is -500..... 0 -1000 is -1000. Dus -1000 is de beste molprestatie, simpel.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #811 Gepost op: 26-02-2022, 23:30:18 »
Ik vind deze redenering altijd kolder. Dan zou Everon wel van alles kunnen zeggen "ach er gaat straks nog 5000 uit". Zo moet je niet kijken, het gaat per opdracht op zich. +500 -1000 is -500..... 0 -1000 is -1000. Dus -1000 is de beste molprestatie, simpel.

Je moet wat als mol. Ik vind Kim meer een hofnar was dan Renee.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #812 Gepost op: 27-02-2022, 00:00:10 »
Ik zou het wel leuk vinden als Kim-Lian idd de Mol blijkt te zijn. Een totaal andere Mol dan we tot nu toe hebben gehad, misschien niet altijd even geslaagd maar het komt op mij over als een toffe strategie  ::ok::

En anders gewoon een super leuke kandidate, heb me rot gelachen om haar.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #813 Gepost op: 27-02-2022, 00:52:08 »
Kim-Lian is sinds ze een teug uit die karaf nam mijn vreesmol. En elke week werd mijn angst gevoed met nieuwe enormiteiten. Maar sinds een week of twee, drie gloort er door de aanzwellende verdenkingen jegens Fresia en Everon hoop aan de einder. Kim-Lian mag wat mij betreft winnen, en de pot investeren in een goede crèmespoeling.
Woosie down?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #814 Gepost op: 27-02-2022, 01:18:05 »
Ik zou het wel leuk vinden als Kim-Lian idd de Mol blijkt te zijn. Een totaal andere Mol dan we tot nu toe hebben gehad, misschien niet altijd even geslaagd maar het komt op mij over als een toffe strategie  ::ok::

En anders gewoon een super leuke kandidate, heb me rot gelachen om haar.

De regie lijkt haar ook enorm neer te zetten als de "trol mol". We mochten zelfs tijdens de aflevering de tarot kaart zien. De kaart die de hint van het seizoen is én nog steeds geloven mensen niet in haar als mol. Ik vind het hilarisch. Ze is een mol geweest die mindgames met iedereen heeft gespeeld. Daar moet ik haar voor applaudisseren. Heeft ze wel eens wat geld verdient? Ja, maar daar kan ik doorheen kijken als ze het met een reden deed. Ze heeft mensen op een verkeerd pad gestuurd. Eigenlijk heeft ze het spel een hele nieuwe betekenis gegeven en daar hou ik wel van. Wat mij betreft een topmol. Kan niet wachten op haar molacties. Mensen zijn vooral bang dat als ze het is dat het te duidelijk was en ik kan de grap er wel in zien dat ze voor een andere strategie hebben gekozen dit jaar. Zo blijft het spel ook elke keer weer spannend.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #815 Gepost op: 27-02-2022, 01:22:48 »
Kim was ook vandaag weer lekker bezig.

9.1 Alarmerend

Lijkt hele goede instructies te geven bij Fresia. Ze geeft precies aan waar het geld en een sleutel ligt, maar zegt dan weer niet waar de alarmen precies zitten. Sterker nog, zodra ze merken dat Fresia een sleutel nodig heeft zegt ze dat ze een omweg moet maken langs 2 alarmen, maar het zijn er 3 (zie het plaatje hieronder)



Ook bij Everon gaat het fout. Hij staat op een gegeven moment in een kamer met de lift aan zijn rechterhand en vraagt of er aan zijn linkerhand een alarm zit. Kim wijst heel snel een kamer zonder alarm aan en vervolgens roepen zowel Kim als Fresia nee. Maar dit is niet de goede kamer. In de kamer aan Everon zijn linkerhand zat wel een alarm en daar zie je hem vervolgens naartoe lopen:



Zelf voert ze de opdracht wel goed uit, maar zorgt er dus voor dat de andere 2 in de problemen komen.

9.2 Afrekenen

Loopt eerst als een kip zonder kop door de winkel met alleen een T-shirt, slechts €50. Vervolgens laadt ze haar karretje vol met toiletpapier (goed) maar ook 2 producten die allebei niet goed zijn, namelijk keukenrol & Duits wasmiddel i.p.v. Albanees wasmiddel. Wordt afgeschoten, wat ervoor zorgt dat Everon haar karretje moet zoeken en alles over moet laden in zijn karretje, wat voor tijdsverlies en lawaai zorgt. Begint tevens een hele opsomming van producten in de porto op te noemen, terwijl Everon meerdere malen heeft gezegd dat ze stil moesten zijn.

9.3 Binnenskamers

Zaait verwarring op het moment dat ze de letters van de foto's halen. Bij een set foto's waarvan ze denken dat die goed zijn, zit het stukje ENT en ze stuurt meteen aan op het woord AGENT, waar Fresia de Bridge Agent vervolgens aan koppelt. Kim gaat hierin meteen met haar mee en zodoende kiezen ze deze ook. De verkeerde persoon, -€1000.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #816 Gepost op: 27-02-2022, 01:32:03 »
Afrekenen

“Er is een zakkenroller actief die de mol is”

Als dat geen hint naar Kim is (250 gezakkenrold) weet ik het ook niet meer   ::joehoe::


Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #817 Gepost op: 27-02-2022, 09:45:01 »
Zelf voert ze de opdracht wel goed uit, maar zorgt er dus voor dat de andere 2 in de problemen komen.
Ze kan ook moeilijk 3x door radars heenlopen omdat ze gestuurd wordt. Een keertje per ongeluk, OK, maar meer niet. Je hebt gelijk dat haar molwerk hier zit in het aansturen van de andere 2. Ik denk dat het niks te maken heeft met 'onbekend willen blijven voor Fresia en daar dan 500+ euro voor over hebben'. Waarom zou je nog onbekend willen blijven voor Fresia als het spel al af is? Dat wil je alleen blijven om het onverdachte te kunnen gebruiken om later nog meer te kunnen mollen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #818 Gepost op: 27-02-2022, 09:53:06 »
Kim is de enige die actief probeert het bewegingsalarm te omzeilen. De rest loopt gewoon door en komt er mee weg..  ::rofl::

Offline Frietei

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #819 Gepost op: 27-02-2022, 11:11:35 »
Kim Lian kweekt haar eigen groentes, heeft haar eigen moestuin (zie haar instagram) en weet dan niet wat een weckpot is? Ja doei…en ze stond er letterlijk ook nog eens met de rug naartoe toen ze het zei. 😂